Problem testowego Edge'a: po aktualizacji przeglądarka się nie uruchamia

Strona główna Aktualności
Testowy Edge miewa problemy z uruchamianiem
Testowy Edge miewa problemy z uruchamianiem

O autorze

Twórcy przeglądarki Microsoft Edge bazującej na Chromium mają do rozwiązania nowy problem. Okazało się, że najnowsze wydanie Dev (76.0.167.0) powoduje u niektórych użytkowników spore problemy – przeglądarka nie chce się uruchamiać. Na razie przyczyna nie jest znana, ale potwierdzono już, że problem jest analizowany i kolejna aktualizacja zostanie wydana tak szybko, jak to tylko możliwe.

Potwierdzenie zaangażowania twórców w ten temat pojawiło się na Twitterze, gdzie użytkownicy dzielą się także swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi błędu. Okazuje się, że Edge nie uruchamia się tylko u niektórych osób po ostatniej aktualizacji, co z pewnością utrudniało diagnozę błędu. Powód usterki jest już jednak znany i trwają pracę nad jej rozwiązaniem.

Na stronie Microsoftu pojawiły się tymczasem dwa rozwiązania, które mogą pomóc uruchomić Edge'a. Pierwsze polega na usunięciu przeglądarki i ponownej instalacji starszej (76.0.159.0), sprawnej kompilacji, natomiast drugie to propozycja instalacji sprawnego wydania Canary, do czasu wydania łatki i jej automatycznej instalacji, co powinno potrwać maksymalnie 24 godziny licząc od momentu wykrycia problemu.

Edge'a bazującego na Chromium we wszystkich testowych odmianach można pobrać za pośrednictwem naszego katalogu oprogramowania.

Edge z Chromium także jako Beta

W kontekście testowych wydań Edge'a należy pamiętać, że stosunkowo od niedawna w sieci dostępne jest nie tylko opisywane wydanie Dev oraz Canary, ale także Beta, która z tej trójki jest najbardziej dopracowana i będzie podstawą dla stabilnego wydania w przyszłości. Wszystkie wydania Edge'a można znaleźć w naszym katalogu.

© dobreprogramy