Microsoft najczęściej wybierany przez hakerów. Na drugim miejscu firma kurierska

Microsoft najczęściej wybierany przez hakerów. Na drugim miejscu firma kurierska

Microsoft numerem jeden dla hakerów /fot. GettyImages
Microsoft numerem jeden dla hakerów /fot. GettyImages
Arkadiusz Stando
15.01.2021 17:13, aktualizacja: 06.03.2024 21:42

Według raportu firmy Check Point, Microsoft, DH i LinkedIn są najbardziej atrakcyjnymi markami dla hakerów. To one były najczęściej wykorzystywane podczas ataków phishingowych w ostatnim kwartale 2020 roku.

Zestawienie przygotowane przez firmę Check Point dotyczy światowych marek, których wizerunek był wykorzystywany do kradzieży danych osobowych, dostępów do przeróżnych kont, wyłudzania danych karty płatniczej i zdobycia dostępu do urządzeń z systemem Android. Najczęściej cyberprzestępcy próbowali podszywać się pod Microsoft.

To już drugi kwartał z rzędu dla Microsoftu. Drugie miejsce również pozostaje niezmienne począwszy od początku trzeciego kwartału – DHL. W końcówce 2020 roku wizerunek Microsoftu został wykorzystany w 43 proc. wszystkich prób phishingu z wykorzystaniem popularnych marek. To wzrost o 19 proc. w porównaniu do poprzedniego kwartału 2020 r. Firma kurierska DHL utrzymała swoją pozycję będąc drugą marką w zestawieniu, z 18 proc. udziałem we wszystkich próbach tego typu phishingu.

W pierwszym kwartale 2020 roku na pierwszym miejscu niechlubnego rankingu znalazł się Apple. W Q2 na szczycie znalazły się Google i Amazon z identycznymi wynikami – po 13 proc. wszystkich ataków. Aktualnie hakerzy najchętniej wyłudzają informacje podszywając się pod firmy technologiczne, kurierskie oraz sprzedaży detalicznej.

"W czwartym kwartale 2020 r. przestępcy zintensyfikowali próby kradzieży danych osobowych, podszywając się pod wiodące marki. Nasze dane jasno pokazują, jak zmieniają się taktyki phishingu, aby zwiększyć swoje szanse na sukces" – mówi Maya Horowitz, dyrektor ds. analizy zagrożeń i badań w dziale produktów firmy Check Point.

W atakach phishingowych cyberprzestępcy próbują imitować oficjalną witrynę internetową znanej marki, używając podobnej nazwy domeny lub adresu URL oraz łudząco podobnego projektu witryny internetowej. Link do fałszywej strony internetowej może zostać wysłany do wybranych osób pocztą elektroniczną lub SMS-em. Użytkownik może zostać też przekierowany na taką stronę podczas przeglądania sieci lub za pomocą fałszywych aplikacji mobilnych. Warto zwrócić uwagę, że złośliwa witryna często zawiera formularz mający na celu kradzież danych logowania użytkowników, szczegółów płatności lub innych danych osobowych.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (32)