Microsoft walczy ze spamem

Microsoft walczy ze spamem30.06.2004 21:34

George Webb, odpowiedzialny w Microsoft za strategię walki zespamem, uważa, że w ciągu najbliższych miesięcy i lat będzieprzybywało spamu. Mimo, że w poczcie internetowej będzie więcej"śmieci", to ci, którzy podejmą odpowiednie kroki, by się przednimi ustrzec będą ich otrzymywali znacznie mniej. Webb wierzy, iżstanie się tak dlatego, że przedstawiciele przemysłu komputerowegow końcu zaczęli razem współpracować w celu uporania się z tymproblemem. "Jedna firma sama tego nie rozwiąże" - mówi Webb. Jednym z pierwszych wyników tej współpracy jest decyzja opołączeniu uprzednio konkurencyjnych wobec siebie systemów dozwalczania spamu. Microsoft, wraz z internetowym sklepem Amazonoraz zajmującą się zwalczaniem spamu firmą Brightmail (którą ladachwilę ma przejąćSymantec), poparł propozycję znaną jako Caller-ID. Rozwiązanie tom.in. kontroluje, czy dany e-mail w istocie przybył z tego adresu,z którego miał być rzekomo wysłany. Takie rozwiązanie miało sobieradzić m.in. ze spamem, który "fałszuje" adres nadawcy. Konkurencyjna propozycja, znana jako Sender Policy Framework, byłafaworyzowana przez m.in. AOL, Yahoo oraz brytyjski BT. Teraz obarozwiązania połączono w jedno o nazwie Sender ID. "Współpracagigantów to znaczący postęp" - twierdzi Webb. Microsoft chce takżeznaleźć sposób na oddzielenie prawdziwych emaili o charakterzemarketingowym - które odbiorcy będą chcieli otrzymywać - odspamu. Microsoft pracuje nad rozwiązaniem, które miałoby zastosowanie wprzypadku osób wysyłających zaledwie niewielką ilość e-maili wciągu dnia. Za każdym razem, gdy ktoś chce wysłać maila, komputer,z którego poczta wychodzi miałby wykonywać pewną operację, trwającąokoło 30 sekund. Nie przeszkadzałoby to osobom wysyłającympojedyńcze maile, jednak spamerom, którzy wysyłają ich ze swychkomputerów tysiące dziennie, utrudniłoby to znacznie pracę. "Toeleganckie rozwiązanie i pracujemy teraz nad sposobami umieszczeniago w naszych produktach" - powiedział George Webb. Microsoft wprowadza filtry antyspamowe do takich produktów jakOutlook, czy do swych serwisów internetowych MSN. Sama technologia,zdaniem Webba, to nie wszystko. Microsoft zatrudnia 14 prawników,którzy w imieniu firmy wytaczają procesy osobom rozsyłającym spam(pisaliśmyo tym rok temu). Webb dodaje, że rządy powinny wprowadzićodpowiednie regulacje zabraniające rozsyłania spamu, więcej powinnosię także robić w celu edukowania użytkowników w kwestii spamu.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)