Minecraft – jedni go kochają, nazywając pieszczotliwie klockami Lego na miarę XXI wieku, drudzy wręcz nienawidzą, wyszydzając za brak jakiejkolwiek głębi i niedzisiejszą grafikę. Nie da się jednak ukryć, że ta wydana oficjalnie w 2011 r. produkcja, przez szwedzkie studio Mojang, to cały czas jedna z najpopularniejszych gier na globie. Nic więc dziwnego, że księgowi chcą wyeksploatować jej potencjał do maksimum.

bEUCuvnp

Do tej pory Minecraft otrzymał kompilację bodaj dla każdej współczesnej platformy sprzętowej, począwszy od komputerów, poprzez konsole i smartfony, a skończywszy na takich egzotykach – przynajmniej w naszym kraju – jak Amazon Fire TV. Oprócz tego powstała także licencjonowana przygodówka Minecraft: Story Mode, osadzona oczywiście w uniwersum oryginału, a nawet specjalne wydanie edukacyjne dla szkół, Minecraft: Education Edition, wyposażone m.in. w możliwość eksportowania stworzonych światów i mapy z dokładnymi współrzędnymi.

Teraz okazuje się, że deweloper ma kolejny pomysł na rozszerzenie franczyzy. Poznajcie Minecraft: Dungeons, tytuł inspirowany podobno klasycznymi dungeon crawlerami, czyli – mówiąc prościej – grami, w których główny cel stanowi usunięcie wszystkich potworów w obrębie narzuconego obszaru.

40-sekundowy trailer zamieszczony na oficjalnym profilu w serwisie Twitter nie zdradza zbyt wielu szczegółów, ale widać wyraźnie, że popracowano nad oprawą graficzną. Dungeons – w odróżnieniu od pierwowzoru – nie wygląda jak relikt przeszłości, choć charakterystyczny dla marki styl rozpikselowanych postaci zachowano. Przy czym, co ciekawe, rozgrywka obserwowana jest nie z perspektywy pierwszoosobowej, lecz w rzucie izometrycznym. To zaś budzi ewidentne skojarzenia z pozycjami takimi jak kultowe Diablo czy Path of Exile.

bEUCuvnr

Czyżby ekipa Mojang planowała zaserwować hack'n'slasha w starym stylu? O tym przekonamy się w przyszłym roku, 2019, na który zapowiedziano premierę nowego Minecrafta.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Komentarze (19)
bEUCuvon