Mono 2.6 i MonoDevelop 2.2

Grzegorz Niemirowski

16.12.2009 18:21

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wydano wersję 2.6 środowiska Mono, wolnego odpowiednika Microsoft .NET. Pojawiła się także wersja 2.2 narzędzia programistycznego MonoDevelop.

W nowym Mono pojawił się klient i serwer WCF, standardowo dostępny w Silverlight 2.0. Dodano obsługę LLVM w celu zwiększenia wydajności w zastosowaniach serwerowych i obliczeniowych. Pojawił się framework mikrowątków Tasklets. Wprowadzono obsługę LINQ to SQL przy pomocy DbLinq. Ulepszono Soft Debugger, zintegrowany z MonoDevelop na platformach Unix i OS X. Dodano pakiet System.IO.Packaging. W powłoce csharp dodano dopełnianie poleceń. Ulepszpno xbuild aby mógł budować większość projektów MS Build. Wprowadzono weryfikator i sandbox używany przez Moonlight. Ulepszono pokrycie API w wersji 3.5. Ponadto włączono otwarte przez Microsoft biblioteki ASP.NET MVC, ASP.NET AJAX oraz Dynamic Language Runtime. Wprowadzono także ulepszenia zwiększające szybkość działania Mono i zmniejszające jego wymagania.

W MonoDevelop 2.2 usunięto kod objęty licencją GPL i objęto projekt licencjami GPLv2 oraz MIT X11. Wtyczki mogą wykorzystywać kod na licencjach Apache i MS-PL, można też korzystać z własnościowych wtyczek. Ulepszono interfejs użytkownika i dodano obsługę ASP.NET MVC. Zintegrowano nowy procesor makr T4. Dodano możliwość tworzenia projektów Moonlight. Dzięki nowemu debuggerowi można analizować aplikacje konsolowe, Gtk#, ASP.NET, iPhone i Moonlight. Wprowadzono wiele usprawnień w edytorze kodu. Dodano także rozszerzenia do tworzenia aplikacji na iPhone. Wersja 2.2 jest też pierwszą z oficjalnie działąjącą na Windows i Mac OS X.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (27)