Nokia będzie robić smartwatche, koniec marki Withings
Nokia ma plany zdobycia części rynku urządzeń wearables, w tym również sprytnych zegarków. W tym celu przejęła znanego francuskiego producenta Withings, a teraz zdecydowała się usnąć nazwę tej marki, oznaczając wszystkie produkty logo Nokii. Ten ruch pokazuje, że plany zdobycia owszem są, ale wyłącznie pod własną marką.
20.06.2017 | aktual.: 20.06.2017 19:27
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Logo Withings kojarzone jest przede wszystkim z urządzeniami pozwalającymi dbać o zdrowie dzięki monitorowaniu organizmu. W ofercie znajdziemy zegarki potrafiące zliczać kroki, opaski mierzące puls czy wagi łączące się ze smartfonem. Produktom nie można odmówić eleganckiego wzornictwa i interesującego podejścia do sprytnych urządzeń. Chociażby zegarki z linii Activité łączą monitor aktywności fizycznej ze szwajcarskim mechanizmem kwarcowym, oferując przy tym około 8 miesięcy pracy, a nie 1-2 dni pracy na jednym ładowaniu, tak jak w przypadku wielu nowoczesnych smartwatchy.
Teraz ze wszystkich urządzeń zniknie logo Withings i zostanie zastąpione przez logo Nokii. Przejście na nowe logo wiążę się z innymi ważnymi zmianami. Nokia zamierza wycofać kilka produktów, wprowadzić kilka nowych, a także zaktualizować pozostałe urządzenia w obecnej ofercie. Zniknie chociażby monitor snu Aura, wydany w 2014 roku i niecieszący się zbyt dużą popularnością. Możliwe, że nacisk zostanie położony na zintegrowanie funkcji monitorowania snu w smartzegarkach.
Zmiany obejmą również mobilną aplikację Nokia Health Mate, która zostanie rozbudowana o nowe funkcje i wsparcie dla nowych produktów. Niektóre zegarki mają z kolei otrzymać poprawki konstrukcyjne, które wyeliminują znalezione niedociągnięcia. Wybrane modele miały problem z wodą i zaparowanymi szybkami chroniącymi tarczę. Nokia zapewnia, że wszystkie produkt będą spełniać wysokie normy jakościowe.