Nowość w mObywatel. Mała rzecz, a wiele ułatwia
W aplikacji mObywatel pojawia się nowa opcja, z której użytek mogą zrobić klienci Banku Pocztowego – dotyczy zarówno klientów detalicznych jak i mikroprzedsiębiorstw.
Aplikacja mObywatel potrafi wiele ułatwić. Przykładów nie trzeba daleko szukać, ponieważ nadchodzą wybory prezydenckie, a dzięki mObywatel można skutecznie zmienić adres głosowania. Do długiej listy funkcji dołącza teraz kolejna.
mObywatel z nową opcją
Aplikacja mObywatel staje się bogatsza o nową funkcję. Bank Pocztowy wprowadza opcję zdalnego odblokowania bankowości internetowej poprzez mObywatel. Dzięki tej nowej funkcji zarówno osoby prywatne, jak i mikroprzedsiębiorstwa mogą samodzielnie odzyskać dostęp do swojego konta i ustawić nowe hasło – i to wszystko bez potrzeby dzwonienia na Infolinię czy osobistego stawiania się w oddziale banku.
Po wybraniu opcji "Odblokuj dostęp" na stronie logowania do Pocztowy24, użytkownik ma do wyboru jedną z dwóch opcji potwierdzenia tożsamości: udzielenie odpowiedzi na pytania weryfikacyjne albo potwierdzenie danych za pomocą aplikacji mObywatel – poprzez zeskanowanie kodu QR lub wpisanie kodu widocznego w serwisie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Cała procedura w szczegółach
Po wpisaniu numeru NIK, system sprawdza dane posiadacza konta i generuje kod QR do zeskanowania w aplikacji mObywatel lub 6-cyfrowy kod do ręcznego wprowadzenia. Po zakończeniu weryfikacji, dane klienta trafiają do Banku. Następnie następuje ich porównanie z informacjami o właścicielu numeru NIK, które znajdują się w systemach Banku. Jeśli wszystkie dane się zgadzają, klient otrzymuje wiadomość SMS z kodem, który należy wpisać w celu przywrócenia dostępu. W kolejnym kroku może zdecydować, czy chce powrócić do logowania z dotychczasowym hasłem, czy też ustawić nowe, korzystając z jednorazowego kodu SMS ważnego przez 24 godziny.
Cała procedura została pozytywnie zweryfikowana przez niezależnego audytora, co daje użytkownikom gwarancję bezpieczeństwa ich danych oraz realizowanych operacji.
Sebastian Barysz, dziennikarz dobreprogramy.pl