Office 2007 w Polsce od 525 zł

Strona głównaOffice 2007 w Polsce od 525 zł
16.01.2007 16:59

Na początku stycznia pisaliśmyo przewidywanych cenach systemu Windows Vista w Polsce. Dzisiajudało nam się uzyskać informacje na temat szacunkowych cen zanowego Microsoft Office 2007 jakie już niedługo powinniśmy ujrzećna sklepowych półkach w naszym kraju. Z cenników dystrybutorów wynika, że cena detaliczna najtańszejedycji pudełkowej nowego pakietu - Office 2007 dla UżytkownikówDomowych (polskiego odpowiednika edycji Home & Student) zlicencją na 3 stanowiska będzie oscylować w granicach około 430 złnetto (525 zł brutto). Przypomnijmy, że jest to całkiem nowa edycjazastępująca Office 2003 dla Nauczycieli, Studentów i Uczniów, z tąjednak różnicą, że zawiera programy Word, Excel, PowerPoint iOneNote (a nie jak wcześniej Outlook) ale może być zakupiona iużytkowana przez dowolną osobę na użytek domowy, a nie tylko przeznauczycieli, studentów i uczniów. Office 2007 dla UżytkownikówDomowych będzie występować tylko w pełnej wersji tj. nie będziemożna zakupić uaktualnienia (upgrade) z Office 2003 dlaNauczycieli, Studentów i Uczniów. Ceny pozostałych edycji w wersjach pudełkowych mają kształtować sięna analogicznym poziomie jak w przypadku Office 2003 i oscylowaćbędą w okolicach: Office Standard 2007 - 1450 zł netto (1769 złbrutto) za pełną wersję i 870 zł netto (1060 zł brutto) zauaktualnienie, Office Small Business 2007 - odpowiednio 1630 złnetto (1989 zł brutto) i 1010 zł netto (1232 zł brutto), a OfficeProfessional 2007 - 1800 zł netto (2196 zł brutto) i 1195 zł netto(1458 zł brutto). Ceny dotyczą wersji polskojęzycznych -anglojęzyczne będą o około 7,5% droższe. Warto też podkreślić, że podane ceny są szacunkowe i, co za tymidzie, mogą być wyższe (w zależności od sklepu). W praktyce wielesklepów będzie jednak prawdopodobnie sprzedawać nowego Office'a pojeszcze niższych cenach, a to za sprawą ostrej konkurencji cenowejpomiędzy firmami komputerowymi, skutkującej obniżaniem marż nanajbardziej popularne produkty. Bardzo prawdopodobne więc, żepaczkę z Office 2007 dla Użytkowników Domowych będzie można kupićjuż nawet za 499 zł brutto. Niewykluczone też, że producentwprowadzi jakieś promocje cenowe na naszym rynku. To jednak nie wszystko. Sprzedawcy w polskich firmach komputerowychjuż dawno dostrzegli inne możliwości aby oferować klientom pakietMicrosoft Office taniej. Jedną z nich to zakup zestawu składającego się z programu Works iuaktualnienia do wybranej edycji pakietu Office, który od stronyfunkcjonalnej i licencyjnej niczym nie różni się od normalnej,pełnej wersji pudełkowej, a jest tańszy o około 500 zł brutto. Jakto możliwe? Ponieważ koszt Worksa to około 170 zł netto (207 złbrutto), a różnica pomiędzy pełną wersją, a uaktualnieniem dowolnejedycji Office to średnio około 600 zł netto (732 zł brutto). Taniejjest więc kupić Worksa i upgrade do Office'a niż pełną paczkę z tymsamym produktem. Operacja jest przy tym w 100% legalna ponieważWorks jest produktem uprawniającym do zakupu uaktualnienia doOffice (także do wersji 2007), nie ma też formalnych przeciwskazańaby te produkty kupować jednocześnie. Jeszcze taniej będzie można nabyć nowego Office'a w wersjach OEMprzeznaczonych zasadniczo do dystrybucji wraz z nowymi komputerami(w praktyce można je nabyć także osobno). Niestety nie znamyjeszcze przybliżonych cen wersji OEM ale z informacji jakie udałonam się nieoficjalnie uzyskać wynika, że powinny kształtować się nazbliżonym poziomie jak w przypadku Office 2003 (najtańszy OfficeBasic 2003 OEM kosztuje obecnie około 575 zł netto / 702 złbrutto). Co ciekawe, w wersji OEM pojawi się także Office 2007 dlaUżytkowników Domowych, przy czym jego zakup nie będzie raczejopłacalny ponieważ produkt w tej wersji ma kosztować niewiele mniejniż jego pudełkowy odpowiednik, a będzie posiadać licencję tylko na1 stanowisko (a nie 3 jak w przypadku wersji pudełkowej) i tak jakkażdy OEM będzie na stałe przywiązany do komputera na którymzostanie zainstalowany i aktywowany. W przypadku firm zainteresowanych nowym Office 2007, posiadającychwiększą liczbę stanowisk bardziej atrakcyjny może okazać się zakuplicencji w ramach programów licencjonowania grupowego np. OtwartejLicencji Microsoft (tzw. Open) niż zakup wersji pudełkowych (zewzględów cenowych) czy wersji OEM (ze względów licencyjnych). Cenylicencji w tym programie na edycje Standard i Small Business sąniższe o około 7% od "pudełek", a ponadto tylko w ramach programówlicencjonowania grupowego można nabyć takie edycje jak ProfessionalPlus i Enterprise. O licencjach na Office 2007 pisaliśmyostatnio w grudniu.

Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (64)