OpenID rośnie w siłę
Fundacja OpenID odpowiedzialna za rozwijanie projektu cyfrowej dystrybucji tożsamości poinformowała, że liczba identyfikatorów wydanych użytkownikom przekroczyła w tym roku barierę 1 miliarda.
OpenID jest uniwersalnym kontem zawierającym dane o naszej tożsamości, przy pomocy którego możemy logować się do wszystkich serwisów wspierających ten sposób identyfikacji użytkownika. Z opublikowanego przez fundację zestawienia wynika, że projekt bardzo szybko się popularyzuje i stale rośnie w siłę. Aktualnie z globalnych loginów mogą korzystać użytkownicy 9 mln serwisów - znajdziemy wśród nich takich gigantów jak Blogger, Flickr, Google, LiveJournal, MySpace, WordPress, Yahoo, Microsoft, Nokia czy Facebook. Do wdrożenia identyfikacji przy pomocy OpenID przygotowuje się także PayPal, NTT Docomo, PBS i szereg mniej popularnych serwisów.
Przy okazji podsumowania mijającego roku fundacja przedstawiła także zarys planów na kolejne 12 miesięcy. Wśród priorytetów w dalszym rozwoju OpenID znajdziemy m.in. zwiększenie poziomu bezpieczeństwa technologii, dodanie wsparcia dla telefonów komórkowych, rozpoczęcie prac nad zintegrowaniem OpenID z przeglądarkami i systemami operacyjnymi oraz bardziej efektywną promocję projektu.