Pekao kończy z portmonetką PeoPay, podobno świetną do prania pieniędzy

Bank Pekao S.A. wypowiedział umowy użytkownikom cyfrowej portmonetki PeoPay. Była to tylko kwestia czasu, gdyż od dwóch lat PeoPay nie przyjmował nowych klientów przedpłaconej portmonetki, choć aplikacja wciąż jest dostępna dla klientów banku. Powodem jest zalecenie Komisji Nadzoru Finansowego.

Pekao kończy z portmonetką PeoPay, podobno świetną do prania pieniędzy

02.07.2018 | aktual.: 02.07.2018 20:49

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Aplikacja PeoPay w połączeniu z wirtualną portmonetką pozwalała korzystać z rozliczeń bezgotówkowych i wykonywać płatności zbliżeniowe na urządzeniach z czipem NFC lub po zeskanowaniu kodu QR, także z możliwością płacenia offline. Podobnie jak w przypadku karty płatniczej, za zakupy poniżej 50 zł można było płacić bez potwierdzenia PIN-em. Ponadto PeoPay umożliwia rozliczenia między użytkownikami, a transakcje były rejestrowane przez Bank Pekao S.A. w czasie rzeczywistym. Z przedpłaconego konta można było też płacić za zakupy na stronach internetowych, a aplikacja dawała dostęp do historii i salda konta w Banku Pekao S.A. i programu rabatowego. Jednak początkowo by korzystać z PeoPay nie trzeba było zakładać konta w banku.

Portmonetka PeoPay została potraktowana przez KNF tak samo, jak anonimowe karty przedpłacone. Z punktu widzenia instrumentów finansowych mobilna portmonetka działała bardzo podobnie, ale zamiast karty klient dostawał aplikację. Zdaniem KNF narzędzia tego typu można wykorzystywać do prania brudnych pieniędzy i lepiej by nie mogły z nich korzystać organizacje przestępcze. Dlatego zaleciła wycofanie produktów tej klasy z rynku.

PeoPay powstał w 2014 roku. Była to pierwsza na polskim rynku aplikacja obsługująca płatności HCE, ale nie jest rozwijana w tym kierunku. Z czasem została powiązana z kontem w Banku Pekao S.A. Bank zachęcał do założenia rachunków osobistych i korzystania z PeoPay jako aplikacji bankowej, dzięki czemu stopniowo zmniejszała się liczba klientów portmonetki.

Aktualni użytkownicy przedpłaconego konta PeoPay mogą jeszcze korzystać ze swojej aplikacji i portmonetki. Jej działanie zostanie wyłączone z końcem sierpnia tego roku, co zostało zapowiedziane w korespondencji do klientów. Jeśli do tego czasu nie odbiorą swoich środków z konta PeoPay, będą musieli udać się do oddziału Pekao, by je odzyskać. Dostali na to 5 lat od wygaśnięcia umowy. Pozostali mogą korzystać z PeoPay bez zmian.

Programy

Zobacz więcej
Komentarze (36)