PKO Bank Polski: ważna zmiana w płatnościach Blikiem
PKO Bank Polski sygnalizuje zmianę w usłudze Płacę z iPKO, która może wpłynąć na przyzwyczajenia klientów. Zmienia się bowiem proces, w jaki inicjowana jest płatność Blikiem podczas zakupów internetowych. Dodatkowo PKO BP ogłosił również prace techniczne na najbliższy weekend.
Klienci korzystający z Blika podczas płatności w internecie posiadający konto w PKO Banku Polskim, muszą zmienić przyzwyczajenia. Jak podaje bank w komunikacie, zmienia się procedura inicjowania płatności w ten sposób. O ile dotychczas klienci najpierw wybierali "Płacę z iPKO", aby zrealizować płatność kodem lub czekiem Blik, teraz płatności nie da się w ten sposób zainicjować.
Płatności Blikiem są teraz bowiem osobną funkcją w systemie płatności. By skorzystać z tej metody, trzeba więc wybrać ikonę Blika już na etapie wyboru metody płatności systemie sklepu internetowego. Blik nie jest już bowiem elementem płatności w ramach "Płacę z iPKO". Zmiana weszła w życie 13 czerwca, a więc obowiązuje już teraz.
Dodatkowo klienci PKO BP muszą zwrócić uwagę na zapowiadaną przerwę techniczną. W niedzielę (15 czerwca) w godz. 0:00 - 12:00 klienci nie będą mieli dostępu do serwisu internetowego oraz telefonicznego iPKO i iPKO biznes. Nie uda się także skorzystać z aplikacji iPKO Biznes, ani serwisu i aplikacji PKO Junior. Klienci nie skorzystają także z otwartej bankowości i nie zapłacą w internecie przez "Płacę z iPKO".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
PKO BP deklaruje jednak, że w bankomatach i sklepach stacjonarnych wszystkie karty będą działać bez problemów. Płacąc w internecie, w ramach zabezpieczenia 3D-Secure będzie za to dostępna autoryzacja kodem SMS lub PIN-em do karty. Korzystanie z aplikacji IKO przy bankomacie oraz do płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych będzie dostępne tylko w parze z Blikiem.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl