Podsumowanie Assembly Summer 2011
Zakończyło się demoscenowe party Assembly Summer 2011, które odbyło się w ubiegłym tygodniu w Helsinkach. Wraz z zakończeniem imprezy, podsumowano głosy w odbywających się na party konkurencjach.
08.08.2011 11:41
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Typowo dla tego typu spotkań, konkurencje odbywały się w szeregu kategorii, zarówno artystycznych jak i programistycznych. Konkurencje muzyczne wygrali Aikapallo z utworem Tiananmen Ghost oraz Reaby z utworem Megamies sienimetsällä — odpowiednio w kategoriach zwykłej i „ekstremalnej” (muzyka musi być plikiem wykonywalnym lub muzyką z trackera o ograniczonym rozmiarze; zwycięska produkcja ma raptem 10kB). Konkurencję fast music wygrał King Thrill z utworem Ennennäkemättömät bileet röllimetsässä. Konkurencję graficzną wygrało Call to Prayer stworzone przez Korpiego oraz w kategorii fast graphics Scorched Earth tego samego autora. Ponadto, odbył się konkurs na krótki film, który wygrało Airshow stworzone przez Tekotuotanto — dynamiczna, prerenderowana animacja przedstawiająca walki statków powietrznych.
„Mięsem” tego typu spotkań są jednak konkurencje programistyczne. Zorganizowano je w pięciu kategoriach: gra, intro 4k, demo, staroszkolne demo, dzikie demo. Pierwszą konkurencję wygrała gra Black Belt Sorvi Hero autorstwa Pizzalaatikko, dla Windows, Linuksa, Nokii N900 oraz Androida 2.3. Celem gracza jest... obsługa tokarki i wytwarzanie zadanych kształtów. Po podium sięgnęło także dzikie demo Leds Party stworzone przez A2058. Zwycięskie intro 4k to anglerfish autorstwa cubicle. Zwycięskie, staroszkolne demo to Chaotic grupy Dekadence a po najwyższe podium sięgnęło Spin stworzone przez grecką grupę Andromeda Software Development. Demo można także podziwiać na YouTube.
Assembly to jednak nie tylko konkurencje. W ramach party odbywają się także seminaria poświęcone interesującym zagadnieniom z pogranicza demosceny i tworzenia gier. W tym roku można było dowiedzieć się m.in. o przenoszeniu Angry Birds z platform mobilnych na przeglądarki, o tworzeniu grafiki do Ridge Racer Unbounded oraz o podstawach pisania dem. Wszystkie seminaria dostępne są do wglądu na stronie imprezy.