Przyszłość grafiki w Windows
Serwis ExtremeTech podsumowałnajnowsze doniesienia odnośnie technologii graficznych w systemieWindows i opublikował artykuł na temat ich przyszłości. Dyskusja taopiera się na ostatnich doniesieniach z WinHEC. Jako szczególnie interesujący wyróżniony został model sterownikówgraficznych Longhorna (Longhorn Display Driver Model), który jakojeden z elementów pozwala zbliżyć się do ideału systemu, w którymwszystko "po prostu działa". Przykładem może być operacjaaktualizacji sterownika karty graficznej, która dziś najczęściejwymaga restartu komputera. LDDM ma wyeliminować koniecznośćrebootowania. Inne poruszone ciekawostki to obecność DirectX, OpenGL jakopodzbioru Windows Graphics Framework 1.0, architektura WindowsGraphics Framework 2.0 zastępującego starsze technologię, rolaDesktop Windows Managera, różnice między 4 interfejsami użytkownika(Classic, To Go, Aero Express, i Aero Glass). Więcej na ten temat w artykule: TheFuture of Windows Graphics Technology (ang.)