Red Eclipse na długi weekend
W ramach cotygodniowej rozrywki weekendowej proponujemy Red Eclipse - wieloplatformową, darmową grę FPS opartą na silniku Cube 2 do złudzenia przypominająca takie tytuły jak Quake III Arena czy właśnie Cube 2: Sauerbraten; i tak jak w nim, pierwsze co urzeka w Red Eclipse to dynamika, energiczność i przede wszystkim płynność rozgrywki.
Kolejnym podobieństwem z jakim spotkamy się w Red Eclipse jest jej łatwość obsługi. Już przy pierwszym włączeniu szybko zaczynamy orientować się w strukturze gry. Posiada ona bowiem przejrzyste menu i zrozumiały interfejs nawet dla mało wprawionych graczy. Bez problemu namierzamy jeden z kilku dostępnych trybów i wybieramy ten, w którym akurat mamy ochotę na małą demolkę.
Czy Twoja przeglądarka nie obsługuje skryptów? //Do wyboru jest: tryb Edycji, w którym możemy tworzyć własne światy i współzawodniczyć w nich ze znajomymi, Campaign - póki co jeszcze niedopracowany przez twórców, ogranicza się jedynie do bezcelowego wykańczania nieskończonej liczby przeciwników, Deatchmatch czyli totalna rozwałka bez zbędnej planistyki - najważniejsze by jak najdłużej utrzymać się przy życiu i wyeliminować z konkretnej planszy jak największą liczbę przeciwników. Następnie Capture-the-Flag oraz Defend-the-Flag czyli zabawa z przechwytywaniem i bronieniem flagi. Oprócz tych klasycznych trybów pojawiają się dwa unikalne, Time-Trial oraz Bomber-Ball, gdzie dwie rywalizujące ze sobą drużyny podkładają sobie wzajemnie czasową bombę celem szybkiej eliminacji członków wrogiego zespołu.
Dodatkowo na uwagę zasługuje fakt, iż każdy z wymienionych trybów możemy swobodnie mutować, na przykład ograniczając ekwipunek jedynie do miecza albo samej wyrzutni rakiet, możemy również łączyć się w drużyny jeśli akurat tryb główny tego nie przewiduje lub wymusić grę "jeden na jeden". Można również tworzyć własne kombinacje trybów wzbogacając je konkretnymi, interesującymi nas dodatkami. Przykładowo, wybieramy Deatchmatch, w którym prócz klasycznych przeciwników występują wszędobylscy, uzbrojeni nieumarli, których wyeliminować możemy jedynie celnym strzałem w głowę albo Capture-the Flag, gdzie dodatkowo przemieszczamy się przy pomocy jetpacka.
Red Eclipse ubrana została w całkiem niezłą grafikę, a całości towarzyszy wyrazista i krzepka ścieżka dźwiękowa zagrzewająca do współzawodnictwa i pojedynków. Oprawa audiowizualna gry odbiega rzecz jasna od najnowszych pozycji promowanych przez firmy komercyjne czy chociażby od innych wybitnych tytułów freewerowych, ale może się podobać, a miłośnicy gier FPS powinni się przy niej dobrze bawić.
Grę Red Eclipse można pobrać w dziale: Po godzinach -> Gry -> FPS
Ponadto wszystkich miłośników gier, dla których gra na weekend to za mało, zapraszamy do naszego portalu Gamikaze. W tym tygodniu polecamy recenzje lekko psychodelicznego The Dishwasher: Vampire Smile oraz uroczego Swarm. W zapowiedziach przyglądamy się zaś bliżej Prey 2, a także wielce wyczekiwanej grze Max Payne 3. Nie zapominajcie też, że dzisiaj oficjalnie wypada trzecia rocznica działania Gamikaze - z tej okazji uruchomiliśmy konkurs, w którym do wygrania jest ponad 160 nagród!
Przy okazji, dla wszystkich fanów gier oraz nowoczesnych technologii, z pewnością ciekawostką i nowinką okaże się informacja, że Heineken, najbardziej międzynarodowa marka piwa na świecie oraz sponsor prestiżowej Ligi Mistrzów UEFA, wprowadził dwa dni temu na rynek StarPlayer - unikalną grę w piłkę nożną na żywo, która umożliwia kibicom oglądanie meczów Ligi Mistrzów UEFA w telewizji i równoczesne rozgrywanie ich na komputerze, urządzeniach iPhone czy iPod touch.
Heineken promuje pojawienie się StarPlayer na rynku brytyjskim, na urządzeniach iPhone oraz iPod touch poprzez iAd - nową, rewolucyjną, mobilną sieć reklamową firmy Apple zawierającą skróconą wersję demo gry StarPlayer. iAd pojawił się na rynku brytyjskim w dniu 27 kwietnia i będzie działał do 28 maja. Będzie również działał od września, podczas meczów ligowych w sezonie 2011/12 na rynkach globalnych wraz z globalnym wprowadzeniem na rynek gry StarPlayer, która działa na stronie Heinekena na Facebooku i można ją pobrać nieodpłatnie z App Store na urządzenia iPhone lub iPod touch.