Roomba narysuje mapę do gry DOOM. Piekło otworzy się w twoim mieszkaniu

Roomba narysuje mapę do gry DOOM. Piekło otworzy się w twoim mieszkaniu

Zagraj w DOOM w swoim mieszkaniu. Dane do mapy dostarczy Roomba
Zagraj w DOOM w swoim mieszkaniu. Dane do mapy dostarczy Roomba
28.12.2018 11:43

Zawsze chciałeś zagrać w Dooma na mapie zrobionej na podstawie własnego mieszkania? To bardzo proste. Wystarczy, że kupisz automatyczny odkurzacz Roomba. Na podstawie danych robota można łatwo wygenerować odpowiednią mapę do kultowej gry.

Projekt DOOMBA powstał w okolicznościach typowych dla tak szalonych pomysłów. Rich Whitehouse, programista i modder gier, dorobił się odkurzacza Roomba 980, który wykorzystuje przyzwoitą implementację SLAM (Simultaneous localization and mapping). Dane z robota sprzątającego można wykorzystać do wizualizacji danych na wiele sposobów, w tym wygenerować na ich podstawie planszę dla gry. Niestety jego „pół-koza pół-skrypt” (jak sam mówi o projekcie) nie był gotowy na 25. rocznicę wydania gry DOOM, ale udało mu się sfinalizować go przed końcem roku.

By skorzystać z danych z. Roomby do tworzenia mapy, potrzebna będzie wydana w grudniu wersja narzędzia Noesis, służącego do konwersji różnych formatów modeli i animacji. 24 grudnia do Noesis dodany został skrypt DOOMBA, odczytujący mapę zarejestrowaną przez Roombę i dodający do niej losowo dobrane elementy planszy. Interfejs wtyczki pozwoli automatycznie znaleźć w sieci lokalnej automatyczny odkurzacz i zalogować się do jego systemu. Podczas sprzątania mieszkania skrypt będzie śledził ruchy odkurzacza i zapisze te dane w pliku z rozszerzeniem .noeroomba.

W przeglądarce Noesis można podejrzeć dane, na podstawie których wygenerowana zostanie mapa. Można nawet połączyć kilka plików w jeden zestaw danych.

Przykładowa mapa, rysowana przez Roombę
Przykładowa mapa, rysowana przez Roombę
Parametry projektu DOOMBA
Parametry projektu DOOMBA

Na podstawie mapy można wygenerować planszę dla Dooma z elementami losowymi. Rich zaimplementował sporo parametrów, którymi możemy manipulować, by zmieniać położenie wrogów i przedmiotów oraz listę tekstur ścian, podłogi i sufitu. Skrypt ma też sporo opcji dotyczących sposobu konwersji geometrii, co może wpływać na ostateczny wygląd mapy w grze. Nurkując głębiej w opcjach, można też przygotować plansze dla innych gier, korzystających z silnika Dooma.

Etapy produkcji mapy na podstawie danych z Roomby
Etapy produkcji mapy na podstawie danych z Roomby

Rich zadbał nawet o możliwość generowania map do Dooma na podstawie grafik, ale nie daje żadnej gwarancji, że wyjdzie z tego cokolwiek użytecznego.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (13)