Rynek smartfonów maleje, ale coraz chętniej wybieramy flagowce. Apple wciąż liderem hi-endu

Rynek smartfonów maleje, ale coraz chętniej wybieramy flagowce. Apple wciąż liderem hi‑endu

Rynek smartfonów maleje, ale coraz chętniej wybieramy flagowce. Apple wciąż liderem hi-endu
Piotr Urbaniak
01.01.2019 10:33

Firma analityczna Counterpoint Research przygotowała ciekawy raport dotyczący rynku smartfonów klasy wyższej w III kw. 2018 r. Według sprawozdania, liczba sprzedanych smartfonów spadła o 5 proc. rok do roku, ale segment premium, przez co należy rozumieć urządzenia kosztujące powyżej 400 dol., zaliczył jednocześnie 19-proc. wzrost.

Apple wciąż niekwestionowanym liderem

Analitycy uważają, że wyraźny wzrost popularności smartfonów z wyższej półki to wypadkowa kilku czynników: wciąż nieźle sprzedających się iPhone'ów, również starszych generacji, a także wprowadzenia zupełnie nowych flagowców przez producentów z Chin, takich jak Oppo oraz Vivo. Przy czym Apple w dalszym ciągu pozostaje niekwestionowanym liderem top-endu. W segmencie urządzeń kosztujących powyżej 800 dol. ma 79 proc. udziału, a konkurencja nie jest nawet notowana, w segmencie 600 - 800 dol. zaś – 61 proc. do 21 proc. Samsunga.

Dopiero kiedy przedział cenowy spada do 400 - 600 dol., na czoło stawki z wynikiem 25 proc. wysuwa się Samsung, choć Apple plasuje się tylko o jedną pozycję niżej, 21 proc. Na dalszych lokatach, odpowiednio: Huawei – 17 proc., Vivo – 10 proc., Oppo – 7 proc. i Xiaomi – 6 proc.

Źródło: Counterpoint Research
Źródło: Counterpoint Research

Jeśliby jednak potraktować wszystkie urządzenia w cenie powyżej 400 dol. jako jedną grupę, to Apple ponownie wraca na fotel lidera: Apple – 47 proc., Samsung – 22 proc., Huawei – 12 proc., Vivo – 5 proc., Oppo – 5 proc., Xiaomi – 3 proc. Czyli summa summarum to właśnie firma z Cupertino sprzedaje najwięcej smartfonów klasy wyższej. (I tak wiem, że innych nie ma w ofercie).

Mimo wszystko, duopol dobiega końca

Niemniej jest coś jeszcze, a mianowicie powoli wykruszający się duopol Apple i Samsunga. Jak zauważono, po raz pierwszy w tego typu badaniu Huawei osiągnął dwucyfrowy udział, w ogólnym rozrachunku, który na dodatek – według analityków – stale wzrasta.

Prowadzi to do wniosku, że skończyły się czasy, w których wybierając flagowca, ludzie ograniczali się do zestawienia iPhone'a z którymś z reprezentantów linii Galaxy S lub Galaxy Note. Wreszcie znaczącą rolę w segmencie premium zaczęli odgrywać producenci chińscy, z takimi modelami jak Huawei serii P20, Oppo R17 i Find X czy Vivo X23 oraz Nex.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (41)