Schmidt: Google jest jak Microsoft lat 90., otwartość przynosi korzyści

12.12.2012 16:29, aktual.: 13.12.2012 12:21

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Android jest najpopularniejszym systemem mobilnym już przynajmniej od roku, co analitycy przewidywali od dawna. Najświeższe badania Gartnera wykazują, że Android zagarnął już 72% rynku, podczas gdy iOS ma zaledwie 14. Codziennie aktywowanych jest 1,3 miliona kolejnych urządzeń z systemem Google'a, z czego wyraźnie cieszył się Eric Schmidt podczas wywiadu udzielonego wczoraj Bloombergowi.

Obraz

To jest ogromna zmiana platform; to zjawisko ma skalę tego sprzed 20 lat — Microsoft versus Apple. [...] Teraz wygrywamy tę wojnę bardzo wyraźnie — mówił członek zarządu Google'a. Firma jest pewna swego i pokłada ogromną wiarę w możliwości przyciągania generujących dochody reklamodawców i użytkowników do platformy, w miarę odchodzenia tradycyjnych komputerów w zapomnienie. Otwartość systemu i fakt, że zarabiają na nim krocie także partnerzy produkujący sprzęt (wystarczy spojrzeć na Samsunga), w dalszej perspektywie działa na korzyść firmy z Mountain View — świetna sprzedaż urządzeń tworzy ogromy rynek reklamy i usług sieciowych, które świadczy Google.

Schmidt wspomniał także o efekcie prac Larry'ego Page'a — sieci społecznościowej Google+, która to w końcu zaczyna nabierać rozpędu. Mający ponad 100 milionów aktywnych użytkowników portal jest już realnym konkurentem Facebooka.

Ostatnio Schmidt powiedział, że obecnie widzi Google, Apple, Amazona i Facebooka jako wielką czwórkę rządzących Internetem, firmy konkurujące ze sobą i napędzające rozwój, dostarczające platformy komunikacji i dystrybucji mediów. W przyszłości, jego zdaniem, dołączą do tej grupy jeszcze dwie firmy — Twitter, który to stara się zbudować własny świat, i Netflix — wypożyczalnia filmów w postaci cyfrowej, której się jakoś do Polski nie spieszy.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (44)
Zobacz także