Straciła 67 tys. złotych. Myślała, że rozmawia z bankiem

Straciła 67 tys. złotych. Myślała, że rozmawia z bankiem

Zakupy przez telefon - oszustwo może dotknąć każdego
Zakupy przez telefon - oszustwo może dotknąć każdego
Źródło zdjęć: © Unsplash.com
26.07.2022 10:24, aktualizacja: 26.07.2022 12:59

Oszustwo "na pracownika banku" to popularna metoda działania przestępców, która niestety ciągle jest skuteczna. Przekonała się o tym mieszkanka powiatu kłodzkiego, która po rozmowie z rzekomym konsultantem straciła ponad 67 tys. złotych.

W dzisiejszych czasach należy szczególnie uważać na to, z kim rozmawiamy przez telefon. 26-letnia mieszkanka powiatu kłodzkiego była przekonana, że kontaktuje się z nią pracownik banku. W rzeczywistości był to oszust, który chciał okraść kobietę. I udało mu się to.

Rozmówca przekazał 26-latce informację o rzekomym włamaniu na jej konto bankowe. Kontakt z jego strony miał wiązać się z chęcią zablokowania skradzionych środków, a następnie ich odzyskanie. Kobieta niestety uwierzyła w tę informację i postanowiła z nim współpracować. Mężczyzna poprosił ją o pobranie aplikacji o nazwie QuickSupport.

Możliwość zainstalowania wskazanej przez oszusta aplikacji zablokowało oprogramowanie antywirusowe. Mężczyzna przekonał jednak swoją ofiarę, by ta odinstalowała je i ponownie spróbowała pobrać wskazane przez niego narzędzie.

Dzięki niemu oszust uzyskał zdalny dostęp do telefonu kobiety. Dalszy przebieg opisanej przez policję sprawy wydaje się być dobrze znany. Mężczyzna polecił 26-latce, by ta zalogowała się na konto bankowe i zwiększyła limity przelewów. Polecenie zostało wykonane.

Niedługo potem kobieta otrzymała kilka wiadomości z banku o operacjach dokonywanych na jej rachunku. Łącznie straciła 67 tys. złotych. To jednak nie koniec.

W trakcie rozmowy mężczyzna powiedział, że od policji wie, że posiada ona także rachunek w innym banku i polecił, by zalogowała się na tamto konto. W pewnym momencie kobieta zorientowała się, że w rozmowie jest coś dziwnego i skontaktowała się z infolinią swojego banku. Wtedy dowiedziała się, że padła ofiarą oszusta.

Policja przypomina, by nie instalować nieznanych aplikacji na telefon. Pracownik banku lub policjant nigdy nie poprosi o podobne działanie. W przypadku otrzymania telefonu z informacją o włamaniu na konto konieczne jest rozłączenie się i wykonanie telefonu na infolinię banku lub na policję.

Karol Kołtowski, dziennikarz dobreprogramy.pl

Jesteś świadkiem próby oszustwa?Poinformuj nas o tym zdarzeniu!

Programy

Zobacz więcej
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)