Studenci college'u woleli nie zjeść niż stracić smartfon

Studenci college'u woleli nie zjeść niż stracić smartfon03.12.2018 06:57
Źródło: Depositphotos
Źródło: Depositphotos

Naukowcy z Uniwersytetu Stanu Nowy Jork w Buffalo przeprowadzili nietypowy eksperyment, którego celem było sprawdzenie, jak bardzo współczesna młodzież uzależniona jest od swych smartfonów. Grupę 76 studentów college'u, w wieku 18 - 22 lat, zmuszono do dokonania wyboru pomiędzy preferowanymi przekąskami a telefonem.

Osoby biorące udział w badaniu na okres trzech godzin zostały odcięte od wszystkich produktów żywnościowych, a po upływie pierwszej godziny, odebrano im dodatkowo smartfony. W tym czasie odbywały się normalne zajęcia wraz z przepisowymi przerwami.

Następnie nakazano wykonanie na komputerze rozmaitych zadań z nagrodami w formie wirtualnej waluty, pozwalającej wykupić dostęp do jedzenia lub telefonu. Jak czytamy w raporcie, badacze zbierali jednocześnie dane ankietowe i telemetryczne. Studenci musieli na przykład określić, ile minut z urządzeniem mobilnym byliby w stanie wykupić wobec stale rosnącej stawki (od 0 do 1 120 wirtualnych dol. za minutę). Sprawdzano też nakład pracy.

Wyniki zaskoczyły naukowców. Wszyscy ankietowani opowiedzieli się za możliwie najszybszym odzyskaniem smartfonu, pomimo że kuszono ich potencjalnie ulubionymi smakołykami.

– Wiedzieliśmy, że uczniowie będą zmotywowani do uzyskania dostępu do swoich telefonów, ale byliśmy zaskoczeni, że pomimo niewielkiej deprywacji żywności, zainteresowanie smartfonami znacznie przekroczyło zainteresowanie żywnością – powiedziała pomysłodawczyni projektu, Sara O'Donnell, doktorantka psychologii klinicznej z Wydziału Pediatrii.

Oczywiście można zarzucić O'Donnell zbyt mało radykalne założenia eksperymentu, ponieważ nie sprawdziła, jak zachowaliby się ludzie w obliczu prawdziwego głodu. Niemniej zwycięstwo telefonu nad jedzeniem dla przyjemności tak czy inaczej stanowi wyrazisty znak czasu.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (65)