Sukces Polskiego Badania Internetu
Największe jak dotychczas badanie użytkowników sieci Internet wPolsce, znane także pod nazwą Polskie Badanie Internetu, obejmujejuż ponad 25 tysięcy osób. Wypełnili oni ankiety rekrutacyjne izainstalowali specjalnie przygotowaną aplikację netPanel, dziękiktórej możliwe jest pozyskiwanie danych na temat zachowań polskichużytkowników Sieci. Tak pozytywna reakcja użytkowników siecipozwala z optymizmem oceniać szanse na zaprezentowanie wiarygodnychdanych o ruchu na wszystkich polskich witrynachinternetowych. Pozyskanie do udziału w badaniu tak dużej liczby panelistów możliwebyło dzięki prowadzeniu rekrutacji na witrynach wszystkich członkówPBI - firmy zlecającej przeprowadzenie badania i skupiającejczołowych polskich wydawców internetowych (Gazeta.pl, Interia.pl,Onet.pl, Rzeczpospolita OnLine, Wirtualna Polska) oraz dziękiwspółpracy z sieciami reklamowymi (Ad.Net, ArboMedia, IDMnet),które również emitowały ankiety rekrutacyjne. Wstępny okresrekrutacji potrwa przynajmniej do połowy września br. Polskie Badanie Internetu realizowane jest przez firmę GlobaleMarketing SA na zlecenie PBI. Badanie rozpoczęło się 18 czerwcabr. Jego celem jest dostarczenie wyczerpujących danych o ruchu napolskich witrynach internetowych, określenie wielkości ich widowni,profilu społeczno demograficznego oraz intensywności korzystania znich przez internautów (m.in. określenie czasu, liczby wykonywanychodsłon, wizyt). Dzięki dużej skali rekrutacji oraz wykorzystaniuunikalnych technik badawczych możliwe będzie zaprezentowaniewiarygodnych wyników oglądalności zarówno dużych jak i mniejszychwitryn internetowych. Opublikowanie pierwszych wyników badania planowane jest na jesienibr.
03.09.2003 15:43