Sztuczna Inteligencja znowu wygrywa z ludźmi. Tym razem w Quake III

Sztuczna Inteligencja znowu wygrywa z ludźmi. Tym razem w Quake III

Sztuczna Inteligencja znowu wygrywa z ludźmi. Tym razem w Quake III
Kamil Zarzycki
07.07.2018 23:22, aktualizacja: 09.07.2018 11:33

Gry wideo z dnia na dzień stają się coraz lepsze dzięki badaniom w zakresie AI. Technologia wspomaga postacie w grach ulepszając i urzeczywistniając ich sposoby poruszania się, walki, czy też nawet konwersacji. Swoje możliwości pokazała nam już organizacja OpenAI wystawiając boty podczas Mistrzostw Świata w Dota 2.

Teraz naukowcy z DeepMind, firmy będącej własnością Google, nauczyli stworzoną przez siebie sztuczną inteligencję grać w zmodyfikowaną wersję Quake III jak człowiek, a nawet o niebo lepiej. Wartym wspomnienia jest też to, że DeepMind ma już na koncie podobny projekt, który został zrealizowany we współpracy z Blizzardem, gdzie AI zmierzyło się z profesjonalnymi graczami Starcrafta 2.

Zespół skupił się na trybie Capture The Flag, który w każdym meczu odbywa się na nowej mapie. Program miał więc nauczyć się ogólnych strategii, aby móc dostosować się do każdej mapy, czyli coś co człowiekowi raczej przychodzi z łatwością. Boty muszą także współpracować z członkami zespołu, rywalizować z przeciwną drużyną, jak i być w stanie dostosować się do różnych stylów gry wroga.

"Nasze boty muszą uczyć się od zera, jak widzieć, działać, współdziałać i rywalizować w nieznanych środowiskach, a wszystko to zależy od pojedynczego wyniku meczu: od tego, czy ich drużyna wygrała, czy też nie" – piszą na blogu naukowcy z DeepMind. Wytrenowali oni postacie sterowane przez sztuczną inteligencję, tak aby zachowywały się jak ludzie. Każda z nich ma jakiś cel, który chce osiągnąć, jak na przykład przechwycenie flagi wroga, obraniając przy tym swoją.

Wykres przedstawia wykaz punktów rankingowych w zależności od ilości rozegranych gier
Wykres przedstawia wykaz punktów rankingowych w zależności od ilości rozegranych gier

Rezultaty treningów wykazują, że AI wygrywa częściej niż ludzie, co oczywiście ma sens, ale jest też bardziej nastawiona na współpracę i realizację celów. Boty również nauczyły się zachowań podobnych do ludzkich, takich jak podążanie za członkami drużyny i kampowanie w bazach wroga.

Nietrudno jest więc wyobrazić sobie przyszłość, w której drużyny e-sportowe korzystają z technologii AI w celu poprawy swoich wyników, podczas codziennych treningów. Należy jednak pamiętać o tym, że podczas oficjalnych rozgrywek gracze nie mogą korzystać z żadnych "wspomagaczy", więc nadal będą musieli bazować na swoich nabytych umiejętnościach.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (34)