Uber – zmiany dla kierowców odczują także pasażerowie

Uber – zmiany dla kierowców odczują także pasażerowie

Uber – zmiany dla kierowców odczują także pasażerowie
Jan Mentel
07.11.2017 16:11, aktualizacja: 08.11.2017 17:59

Uber wprowadza zmiany, które na celu mają sprawić, by kierowcom pracowało się lepiej. Do dobrych wiadomości na pewno można zaliczyć dodanie funkcji czatu. Niestety pozostałe punkty, które zaczynają obowiązywać od dzisiaj, mogą oznaczać znaczne pogorszenie się sytuacji pasażerów.

Z pewnością wprowadzenie skróconego czasu za oczekiwanie nie jest dobrą wiadomością dla wszystkich korzystających z Ubera. Od dzisiaj już po 2 minutach od przyjazdu kierowcy aplikacja zacznie naliczać dodatkowe opłaty i skończy w momencie rozpoczęcia kursu.

Podobnie sytuacja wygląda w przypadku anulowania kursu. Dotychczas pasażerowie mogli zrezygnować z przejazdu do 5 minut od wezwania kierowcy bez ponoszenia dodatkowych opłat. Teraz czas skrócono do 2 minut. Na swoje usprawiedliwienie przedstawiciele firmy podają statystyki z pilotażowego programu, który przeprowadzono we Wrocławiu oraz Krakowie. W efekcie w obu tych miastach odwoływanie kursów spadło o 3 procent.

Kolejnym punktem, który może oznaczać utrudnienia dla pasażerów, są powiadomienia o długich przejazdach. Uber zaznacza, że kierowcy otrzymują powiadomienie o celu podróży dopiero po zaakceptowaniu kursu. Teraz aplikacja, zanim kierowca zdecyduje się na przyjazd, poinformuje go o szacowanym kursie, jeżeli długość przejazdu przekraczać będzie 45 min. Dla pasażerów może to oznaczać trudniejsze znalezienie kierowcy na dłuższe kursy.

Firma zdecydowała się także na udostępnianie trasy przejazdu kierowcy. W tym przypadku możliwość włączania i wyłączania funkcji informowania wybranych osób o lokalizacji kierowcy podyktowana jest zwiększeniem ich bezpieczeństwa. Z drugiej strony może być to jednoznaczne z naruszaniem prywatności pasażerów.

Uber twierdzi również, że znacznie udoskonalono system ocen kierowców. Od dzisiaj, jeżeli negatywna opinia wynikać będzie z np. błędu aplikacji lub innych czynników, na które kierowca nie ma wpływu, nie będzie ona miała wpływu na ogólną notę. Przedstawiciele jednocześnie informują, że nadal wszystkie skargi analizowane będą przez zespół Ubera.

Jedyną zmianą, która bezpośrednio dotyka jedynie kierowców, jest wprowadzenie automatycznego przypomnienia o konieczności odnowienia dokumentów. Aplikacja przypomni o konieczności wprowadzenia informacji do systemu o okresowym badaniu technicznym czy aktualnym zaświadczeniu o ubezpieczeniu.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (16)