Unity daje sobie spokój ze wsparciem dla Flasha
Kiedy nieco ponad rok temu firmy Adobe i Unity Technologies ogłosiły współpracę, umożliwiając korzystającym z technologii Unity między innymi eksport powstających projektów do Flasha, nastroje były raczej optymistyczne. Po przeszło dwunastu miesiącach okazuje się jednak, że początkowa radość była jednak przedwczesna — z coraz popularniejszego silnika używanego do produkcji gier zniknie oto wsparcie dla podupadającego rozwiązania Adobe.
Na taką decyzję Unity wpłynęło kilka czynników, z których wymienia się trzy najważniejsze. Twórcom Photoshopa zarzuca się odstawienie Flasha zupełnie na boczny tor, zaprzestanie prac nad rozwojem tej technologii (przy okazji wspominając o skasowaniu Flash Player Next), utratę zaufania partnerów z uwagi na kombinowanie z modelem dzielenia się zyskami, a co najważniejsze — dostrzeżono znaczny spadek jego popularności wśród programistów, podczas gdy Unity Web Player przez ostatnie miesiące mocno urósł w siłę. Korzystający z opcji przerzucania gier do Flasha mogą jednak na razie spać spokojnie. Zapewniono im wsparcie na przestrzeni całej gałęzi 4.x pakietu.