Blog (38)
Komentarze (2.8k)
Recenzje (14)
@walgavHistorii z zasięgiem LTE ciąg dalszy

Historii z zasięgiem LTE ciąg dalszy

30.09.2016 12:46

Chciałbym na chwilę (no - troszkę przydługą chwilę) powrócić do opisywanego przeze mnie wcześniej problemu, jaki mam z siecią Play/RedBull mobile.

Niestety cały czas użeram się z siecią, o odbieranie połączeń podczas korzystania z zasięgu LTE. W skrócie - podczas gdy jestem w zasięgu LTE nie dochodzi do mnie część połączeń przychodzących. Niektórzy z Was pomyślą - co on głupi, że tak się uwziął na ten temat? Przecież wystarczy, żeby wyłączył LTE w telefonie i już. Cóż... Może i słusznie, ale jako konsument lubię korzystać z pełnych możliwości danej usługi. Jak wspominałem w poprzednim poście, długo nie miałem urządzenia z LTE i chciałbym wreszcie mieć możliwość sprawdzenia sobie tej technologii, bez obawy, że przeoczę jakieś (mniej czy bardziej) ważne połączenie. Dlatego też zakupiłem właśnie telefon obsługujący technologię LTE - żeby z tego korzystać.

Co więc zrobiłem? Zacząłem od zgłaszania, z uporem maniaka, każdej jednej rozmowy, która do mnie nie dotarła (a przynajmniej tych co do których dostanę sms'a o próbie połączenia).

Część moich zgłoszeń
Część moich zgłoszeń

Niestety niewiele to (jak na razie) dało:

604551
604552

Widząc, że niewiele te zgłoszenia dają opisałem również swoją sprawę na profilu FB Play'a:

Tu mój post
Tu mój post
a tu odpowiedzi
a tu odpowiedzi

Zmęczony czekaniem opisałem również sprawę w wiadomości do UKE jako zapytanie:

Witam. Nie wiem czy zainteresuje Państwa w ogóle mój list Ale warto spróbować. Chciałbym opisać Państwu dwie sytuacje związane ze współpracą na linii klient - telekom, z punktu widzenia klienta. Jestem klientem sieci Play od ośmiu lat. Cały czas mam ofertę pre‑paid, ze względu na to, że według mnie jest atrakcyjniejsza. Jednak zdarzają się problemy z którymi nie umiem sobie poradzić. Jakiś czas temu miałem problem z przychodzącymi sms'ami - każdy wysłany do mnie sms przychodził mi w milionach kopii, przez parę dni. Zacząłem to zgłaszać konsultantom, jednak poddałem się po dwóch latach. Przez cały ten okres konsultanci twierdzili, że sieć działa dobrze i problem leży w moim urządzeniu. Poddałem się i zakupiłem nowy telefon a stary (ten podobno popsuty) oddałem dwunastoletniej siostrzyczce. I tu zaczyna się ciekawie. Moja siostrzyczka też ma numer w play (z tym że ofertę na abonament, opłacany przez moich rodziców). W momencie włożenia do tego telefonu karty na abonament, ustały wszelkie problemy z wielokrotnym przychodzeniem sms'ów. Wszystko działa jak należy, bez najmniejszego problemu. Ta sama sieć, ten sam telefon. Tyle że w ofercie na kartę jest zepsuty, a w ofercie na abonament jest sprawny. Ja natomiast zacząłem mieć inny problem z tą siecią. Używam obecnie, od trzech miesięcy, telefonu działającego w technologii LTE. Za każdym razem, gdy włączę LTE w telefonie i jestem w zasięgu tej technologii, nie dochodzi do mnie około połowy połączeń przychodzących. Problem ustaje w dwóch przypadkach - gdy wyłączę w telefonie tryb LTE (jednak kupiłem telefon z tą technologią nie po to żeby ją wyłączyć ale po to żeby z niej korzystać), lub gdy włożę do telefonu kartę sim innego operatora - wtedy wszelkie połączenia przychodzą, nawet przy włączonym LTE. Oczywiście konsultanci twierdzą, znowu, że problem nie leży po ich stronie, ale po stronie telefonu. Najpierw twierdzili, że kupiłem zepsuty telefon. Ale wyjaśniłem im że telefon kupiłem nowy w sklepie (i dodatkowo podałem powyższe informacje). Obecnie twierdzą, że winny jest brak kompatybilności ich sieci z oprogramowaniem telefonu - korzystam z telefonu z Windows mobile, Lumia 640 (z Windows 10 Mobile). Jednak i w to nie bardzo wierzę - Play ma w swojej ofercie telefony działające pod kontrolą tego systemu i podobno (wedle informacji uzyskanych w salonie Play) telefony z tym systemem są w pełni kompatybilne z siecią i działają bez problemu. Czyli z jednej strony mam informacje z salonu, że telefony z Windowsem działają w sieci Play, a z drugiej mam pomoc techniczną (konsultanci telefoniczni) która twierdzi że tak nie jest. Zupełnie nie wiem co mam teraz zrobić. Kontakt nawiązuję zarówno na infolinii, z uporem maniaka zgłaszam każde połączenie które do mnie nie dojdzie, jak również publikuję zapytania na profilu Facebookowym tej sieci. Opublikowałem nawet krótki wpis na blogu o problemach z LTE. Cały czas jednak nic się w tym temacie nie dzieje. Użytkując ofertę pre‑paid, zaczynam się czuć jako klient drugiej kategorii.

Jak już wspominałem, niektórzy z Was mogą uznać mnie za (ciut? :P) pomylonego ale jestem osobą, która nie za bardzo lubi gdy coś nie działa. Zwłaszcza w przypadku, gdy za to płacę. A fakt, że jestem użytkownikiem oferty pre‑paid nic tu nie zmienia - tak czy inaczej płacę za swój telefon i oczekuję, że będę mógł korzystać z formy komunikacji, jakimi są połączenia telefoniczne, niezależnie od tego czy chcę korzystać z nowych (LTE) czy starszych (3g/HSPA) technologii.

Jakbym dostał jakieś konkretne odpowiedzi to zaktualizuję ten wpis.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)