WebGL 2.0 w Chrome: zielone światło dla mobilnych gier w przeglądarce

WebGL 2.0 w Chrome: zielone światło dla mobilnych gier w przeglądarce

WebGL 2.0 w Chrome: zielone światło dla mobilnych gier w przeglądarce
Oskar Ziomek
17.03.2017 20:20

Wraz z pojawieniem się Google Chrome oznaczonej numerkiem 56, uruchomiona została obsługa WebGL 2.0 – najnowszej wersji API, które umożliwia wygodną obsługę sprzętowej akceleracji grafiki 3D w środowisku sieciowym. Oferowane są nowe opcje graficzne, ale również same techniki renderowania, przez co wszystko działa szybciej, a dla twórców jest łatwiejsze do implementacji. Najnowsze WebGL obsługiwane jest już teraz przez użytkowników Chrome'a z Windowsem, Makiem lub Linuxem, a wkrótce trafi również do androidowej wersji przeglądarki.

Wszystkie zmiany obejmują rzeczywiście sporą liczbę elementów. Poza wspomnianym renderowaniem, mowa jest między innymi o nowych typach shaderów i tekstur oraz efektach cząsteczkowych. Zadbano również o optymalizację, dzięki czemu grafiki mają mniejsze wymagania wobec pamięci. Ostatecznie, WebGL 2.0 można teraz swobodnie przyrównać do platformy OpenGL ES 3.0, która powszechnie wykorzystywana jest w grach mobilnych.

  • Slider item
  • Slider item
[1/2]

Warto dodać, że wraz z nowymi funkcjami, twórcy API zadbali o ich odpowiednie testy. Procedury obejmują teraz ponad 340 tys. przypadków testowych, których pomyślne przejście zagwarantować ma odpowiednią współpracę przeglądarki i sprzętu podczas poprawnego wyświetlania stron. Jak się okazuje, dobrym przykładem takiej sytuacji może być właśnie Google Chrome, który we wszystkich testach przeprowadzanych z wykorzystaniem różnych kart graficznych, prezentował strony dokładnie tak, jak życzył sobie tego ich twórca.

WebGL 2 Demo: After the Flood (PlayCanvas)

Na koniec informacja dla wszystkich, którzy chcieliby wykorzystać WebGL 2.0 na własnych stronach – na GitHubie udostępniony został zestaw próbek, zaś w Sieci znaleźć można przykłady prezentujące możliwości nowego API. Zagrać można na przykład w krótkie demo After the Flood stworzone we współpracy z Mozillą, której Firefox obsługuje WebGL 2.0 począwszy od wersji 51. Powyższy film i zrzuty ekranu w niniejszym newsie przedstawiają sceny z tej właśnie „gry”.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (35)