Wiedźmin 3 prezentuje się fenomenalnie, ale najlepiej mieć PC z kartą firmy NVIDIA

Wiedźmin 3 prezentuje się fenomenalnie, ale najlepiej mieć PC z kartą firmy NVIDIA
25.10.2013 19:54

Podczas warsztatów poprowadzonych podczas Łódż Game Summit 2013 przez Przemysława Czatrowskiego i Krzysztofa Krzyścina z CD Projekt RED każdy z przybyłych mógł zadać dowolne pytanie związane z wykorzystywaną w Wiedźminie 3: Dzikim Gonie technologią RED Engine. Graficznie produkt prezentuje się naprawdę fantastycznie, można było dowiedzieć się między innymi, w jaki sposób uzyskano przepięknie wyglądającą wodę, rozciągającą się aż po horyzont i przy okazji nie dławiącą systemu (w tym chociażby, że po optymalizacjach obliczana jest ona na GPU), jak obiekty w grze wzbogacane są o dodatkowe, nakładane na nie efekty i czy bardzo programiści lubią się z grafikami, których za często ponoszą wodze fantazji... Powtórzono też, że w technologii nie pozostało nic z Aurory z pierwszej odsłony serii.

350043298397841345

Zapytać musiałem oczywiście także o kwestię graficznej jakości produktu na konsolach nowej generacji w stosunku do mocarnych PC i tutaj zmartwić może ciut informacja o bliskiej współpracy rodaków z firmą NVIDIA. Generalnie zaawansowane efekty (a tych jest cała masa, od wolumetrycznej mgły, przez realistyczny dym i futra na zwierzętach, po bardzo wiarygodne zachowanie się fizyczne obiektów, także tkanin) tworzone są z myślą przede wszystkim o kartach GeForce. W konsolach zaś siedzą rozwiązania AMD. CD Projekt RED mocno zapewnia niemniej, że dąży do graficznej równości oprawy na wszystkich docelowych platformach i jeśli pojawią się różnice między wersjami to niekoniecznie od razu zauważalne. Na razie studio niczego poświęcać nie musiało.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (52)