Xiaomi numerem dwa w Polsce w dziedzinie sprzedaży smartfonów. Spadek Huawei

fot. Shutterstock.com
fot. Shutterstock.com
Piotr Urbaniak

07.02.2020 11:11

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Xiaomi ma powody do dumy, a jednocześnie konsekwencje blokady Google'a ponosi Huawei. Takie wnioski wyciągnąć można z raportu IDC, podsumowującego sprzedaż smartfonów w Polsce w IV kwartale 2019 r.

Na szczycie – stabilnie. Choć Samsung, który w II kwartale odpowiadał za ponad 40 proc. dostaw, wyraźnie traci formę i kończy z udziałem 32,3 proc. Xiaomi tymczasem przez cały rok 2019 urósł z około 5 proc. do bagatela 22,9 proc., co daje mu właśnie drugą pozycję. Huawei z wynikiem 20,6 proc. jest trzeci, a dopiero czwarte miejsce zajmuje Apple – 9,9 proc. Zestawienie notowanych zamyka natomiast Motorola, notując 3,7 proc. udziału.

Ciekawostką jest to, że Xiaomi to zarazem jedyny producent w stawce, który regularnie przez cały rok mógł chwalić się wzrostami.

Obraz

Zagadkowo przedstawia się z kolei sytuacja Samsunga. Wiedząc, że Huawei stracił sporą część zainteresowania w wyniku majowych zawirowań z Google'em, duży wzrost Samsunga w tym okresie można przypisać właśnie odpływom z Huawei, Jednak z jakiegoś względu koreański producent nie dał rady utrzymać trendu i stracił użytkowników na rzecz Xiaomi.

Możliwe, że w pierwszej chwili po nałożeniu na Huawei ograniczeń handlowych przez władze USA, konsumenci obawiali się, iż podobny los spotka wkrótce inne chińskie marki, w tym też Xiaomi. Ale tak się nie stało, więc Samsung utracił potencjalnego asa atutowego.

Tak czy inaczej, wielkie brawa dla Xiaomi. Hasło ulubiony producent Polaków właśnie nabiera jeszcze więcej sensu.

Programy

Brak danych.
Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (102)
Zobacz także