YouTube podbija telewizory. Internet zastępuje telewizję?

YouTube zyskuje popularność na telewizorach. Jednocześnie telewizja jest coraz mniej ważna w codziennym życiu Polaków. Być może w niedalekiej przyszłości treści internetowe wyprą telewizję z naszych domów?

YouTube. Logo serwisu
YouTube. Logo serwisu
Źródło zdjęć: © Unsplash

YouTube zyskuje coraz większą popularność na telewizorach. Z przygotowanych przez Google danych, w Polsce z serwisu korzysta już 25 milionów użytkowników, z czego 12 milionów widzów ogląda treści na telewizorach.

Telewizor to urządzenie, które coraz mniej wiąże się z samą telewizją. YouTube, powołując się na dane Mediapanelu, zauważa, że w 2022 r. oglądaliśmy treści wideo w internecie o 30 proc. dłużej, niż miało to miejsce rok temu. Spore zmiany dotknęły też oglądalności telewizji. W bieżącym roku spadła ona do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie.

Rozwój platform internetowych wynika z faktu, że są one w stanie dostarczyć nam treści zindywidualizowane. Telewizja, jako medium masowe, zunifikowane, słabiej odpowiada na potrzeby użytkowników.

- Oczywiście internet też jest masowy, ale większa możliwość wyboru, przykładowo wideo na YouTube, sprawia, że Polki i Polacy wskazują tę platformę jako źródło stymulującego intelektualnie i ciekawego kontentu, którego nie znajdą nigdzie indziej. Warto zauważyć, że ponad połowa przedstawicieli i przedstawicielek generacji Z przyznaje, że ogląda w sieci unikatowe treści, które są interesujące dla nich, a których ich znajomi nawet nie znają - zauważa Iwona Piwek, Head of Sales YouTube.

Telewizor to nie tylko telewizja

Telewizor już od dawna nie kojarzy tylko do odbioru sygnału telewizyjnego. Liczne aplikacje pozwalają na zróżnicowanie konsumowanych treści i wykorzystywanie ich na żądanie. Dużą popularność systemów smart TV widać w Stanach Zjednoczonych. W kraju tym więcej gospodarstw ma telewizor podłączony do internetu niż do sieci kablowej.

Krótkie filmy - Shorts

Podczas YouTube Brandcast chwalono się też statystykami dotyczącymi Shorts. Krótkie formy wideo, które w ostatnich latach zyskiwały popularność, faktycznie przyjmują się coraz lepiej. Obecnie tego typu materiału notują obecnie ok. 30 mld wyświetleń dziennie. Rok temu liczba ta była czterokrotnie mniejsza.

Tydzień z Huawei Watch Fit 4 oraz Watch Fit 4 Pro

Karol Kołtowski, dziennikarz dobreprogramy.pl

Programy

Zobacz więcej

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (43)