Zamiast poważnej polityki, w dniu wyborów internauci wybrali satyrę

Strona głównaZamiast poważnej polityki, w dniu wyborów internauci wybrali satyrę
14.07.2020 20:31
fot. Getty Images
fot. Getty Images
bDYJbfAm

Nie poważną polityką, lecz satyrą zainteresowali się głównie internauci w dniu wyborów prezydenckich 12 lipca. Tak wynika z badania grupy Sentimenti.

bDYJbfzF

Sentimenti to, jak sami o sobie piszą, grupa naukowców i ludzi biznesu, których połączył pasjonujący wszystkich cel, jakim jest stworzenie skutecznego, automatycznego analizatora emocji w tekście pisanym. W skład zespołu wchodzą nie tylko specjaliści komputerowi, ale także psychologowie, lingwiści oraz kognitywiści.

W dniu wyborów prezydenckich wzięli oni pod lupę oficjalne profile największych polskich mediów w serwisie Twitter, by sprawdzić, który z nich zgromadzi najwięcej reakcji użytkowników. Wyniki zdecydowanie nie oddają powagi, jaka towarzyszy wyborom w życiu codziennym.

Nie TVP, TVN czy Gazeta Wyborcza, ale satyryczny Tygodnik NIE znalazł się na szczycie stawki. Zgromadził 47 tys. reakcji. Co ciekawe, jest to o blisko 20 proc. więcej niż pozostałych dziewięć mediów w stawce ujętych razem. Drugie w zestawieniu TVP Info ma 9,5 tys. reakcji, trzeci TVN24 zaś – 6,8 tys.

bDYJbfzH

Tymczasem, jeśli popatrzymy na całkowitą liczbę obserwujących poszczególne profile, sytuacja wygląda diametralnie inaczej. Tygodnik NIE to raptem 54,9 tys. regularnych widzów, podczas gdy TVP Info jest obserwowane przez 698,9 tys. osób, a TVN24 – bagatela 1,4 mln.

Udostępnij:
bDYJbfAD