Apple wprowadza zakaz Flasha w aplikacjach w App Store

09.04.2010 12:28, Autor: Michał Majchrzycki (mmaj), Kategoria: News
NewsImage

Wczoraj Steve Jobs na konferencji w Cupertino zapowiedział premierę nowej wersji systemu iPhone OS. Udostępniono też pakiet SDK dla deweloperów. Okazuje się jednak, że na mocy umowy licencyjnej nie mają oni prawa wprowadzać technologii Flash do swoich aplikacji.

Oprócz nowego pakietu dla programistów Apple wprowadził także aktualizację umowy - iPhone Developer Agreement. Jak donosi AppleInsider, na jej mocy osoby, które chcą publikować swoje aplikacje w App Store muszą zgodzić się na całkowity zakaz używania Flasha w swoich produktach. Dotyczy to zarówno produktu firmy Adobe, jak i Javy Suna czy Silverlighta Microsoftu. Apple od pewnego czasu stara się całkowicie wyeliminować technologię Flash ze swoich urządzeń. Ostatnio firmie udało się przekonać największe gazety (Time, New York Times), a także dostawców wideo online (Netflix, Hulu) do dostosowania swoich usług na potrzeby iPada i iPhone’a. Zamiast Flasha Apple promuje HTML5, który jego zdaniem jest bardziej bezpieczny i nie drenuje baterii urządzeń przenośnych.

Aplikacje dla App Store - zgodnie z nową umową licencyjną - muszą być tworzone w JavaScript albo w takich językach jak Objective-C, C czy C++. Warto zwrócić uwagę, że zmiany następują na krótko przed wprowadzeniem nowej wersji pakietu Creative Suite 5 firmy Adobe. Najwyraźniej Apple chce wyeliminować twórcę Flasha z rynku smartfonów i urządzeń mobilnych.Firma kontynuuje politykę ograniczania konkurencyjnych technologii. Aplikacji nie można tworzyć w Silverlight czy Mono Novella, akceptowane są jedynie rozwiązania nie zagrażające monopolowi Apple’a.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (64)  

Avatar
_user_ (niezalogowany) | 09.04.2010 12:51#1

mam takie samo zdanie, preferuje html5 niz flash.
choc zabawne to 'zakazywanie' ;)

Avatar
SebolNowy (niezalogowany) | 09.04.2010 12:53#2

Źle redakcjo! Umowa wcale nie mówi o zakazie używania Flasha w aplikacjach! Chodzi o zakaz tworzenia aplikacji przy użyciu języków innych niż Objective C, C, C++ czy JavaScript. Adobe wprowadziło niedawno (czy wspomniało) projekt, który może pozwolić na programowanie gier we Flashu i "eksport" ich jako aplikacji iPhone'owych.

Avatar
sqrll (niezalogowany) | 09.04.2010 12:55#3

Brawo Apple!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
PM9 | 09.04.2010 13:05#4

bardzo dobry krok! Jobs i ekipa wiedza co robia

Avatar
ArtifexEt (niezalogowany) | 09.04.2010 13:08#5

Oczywiście dlatego, że flash jest przestarzały i zły.... dla naszego dobra.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
PM9 | 09.04.2010 13:13#6

tak iPad fajna sprawa, nie powiem chcialbym miec takie cacka ;) ale cena jak narazie jest dla mnie zaporowa

Avatar
Szowinista (niezalogowany) | 09.04.2010 13:15#7

To już przegięcie! Nie lubię Flasha, ale cała masa programów i stronek z niego korzysta. Jobs chce go wyeliminować bo jego badziewiaste zabawki dla fanbojów mają tak małą moc i tak kiepskie baterie, że zwyczajnie się do niego nie nadaje!

Idąc tym tokiem myślenia niedługo wydzie zakazać kręcenia filmów na tych plasticzkach, w ogóle najlepiej jak po zakupie będą używane wyłącznie sporadycznie do ściągania aplikacji z AppStore i wnoszenia za nie opłat - a potem zaraz do pudełka!

Avatar
pssst (niezalogowany) | 09.04.2010 13:25#8

Ciekawe co by się stało, jakby MS zabronił instalacji Safarii ?!?
Zaraz by się odezwały głosy o monopolu i innych tam bzdetach. Ale fani Appla tylko klaskają - Założę się, że jakby Jobs powiedział, że każdy fan appla ma pluć na smartfony inne niż appla to wszyscy nic by nie powiedzieli tylko zbierali ślinę w ustach...
Szkoda słów.

Avatar
peem-one (niezalogowany) | 09.04.2010 13:26#9

Flash - dziękujemy, do widzenia ;-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SxMaN | 09.04.2010 13:27#10

Spokojnie, jeszcze trochę a KE weźmie się i za Apple. ;-)

Avatar
Bobikus (niezalogowany) | 09.04.2010 13:28#11

Nie jest istotne tutaj czy flash jest aż tak gorszy od html5 (trudno to porównać obiektywnie), ale o to że oficjalnie na produktach apple nikt z użytkowników nie będzie w stanie skorzystać z tej technologii.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
PM9 | 09.04.2010 13:28#12

to Adobe cofnie nas z powrotem do średniowiecza

Avatar
tarkowski (niezalogowany) | 09.04.2010 13:31#13

na miejscu microsoftu, novella, adobe, googli i wielu innych firm zaskarżył bym apple o monopol. tylko tak można nazwać to co wyprawia jobs!
gdyby taki sam manewr zrobił microsoft to rozprawy ciągnęły by się latami. imho wyczyny apple trzeba ukrócić.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ulth | 09.04.2010 13:35#14

Trzymam kciuki za Adobe.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 09.04.2010 13:37#15

ikupa, ale za to jaki design! Już niedługo wstyd będzie "zwykłą" książkę czytać.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
PM9 | 09.04.2010 13:39#16

jasne, Adobe nawet nie potrafi rozwiazac aktualnego problemu z PDF-em

Avatar
ZygieL (niezalogowany) | 09.04.2010 13:46#17

@PM9
Przestań spamować fanboyu.

@Topic
Niech Apple wprowadza iPady, iPhony i co tylko chce ale taka strategia obalenia konkurencji jest godna pożałowania. Czekam tylko na to aż Adobe przestanie wypuszczać Photoshopa na Mac'a i będzie ciekawie.

Avatar
SebolNowy (niezalogowany) | 09.04.2010 13:47#18

@Michał Majchrzycki: Jak już tłumaczycie artykuły a angielskiego to róbcie to dobrze a nie podajecie źle przetłumaczone i z nieprawdziwą treścią.

Avatar
Gluś (niezalogowany) | 09.04.2010 13:52#19

Osobiście wolałbym, żeby Flash i Java były obsługiwane.

Avatar
Lapsus (niezalogowany) | 09.04.2010 13:55#20

Witam, dobre, do pisania aplikacji na tego iphona konieczny jest MacOS X, pod Windowsem czy Linuksem to chyba nie dziala tak po prostu.

da sie uruchomic MacOS X/x86 na jakims emulatorze typu VirtualBox itp., czy konieczne sa jakies przerobki, a mam jeszcze jedno pytanie zwiazane z iphone, czy ten SDK bedzie funkcjonowal w takim emulowanym srodowisku, czy niezbedne jest posiadanie iphona ?.

Avatar
molle (niezalogowany) | 09.04.2010 13:59#21

Tu nie chodzi o drenaż baterii. Po prostu eliminując flasha ze swojego produktu, będą mogli kontrolować w przyszłości lwią cześć rynku reklamowego za pośrednictwem iAd (wtedy userzy będą zapłączą, bo apple nie dopuści do appStore programów, ktore umożliwią filtrowanie reklam).

Apple rządzi, Apple radzi, Apple nigdy cie nie zdradzi (dopóki żyjesz w nieświadomości tego, ze jesteś więźniem produktu).

Avatar
Trrrrr (niezalogowany) | 09.04.2010 14:04#22

Olać zgniłe jabłko i ich politykę... Tego nie wolno, tamtego być nie może, macie robić to co Jobs chce i jeszcze płacić krocie za laptopy które są takie same sprzętowo jak ich odpowiedniki z innymi systemami, ale 4x tańsze. Tfu z nimi. :P

Avatar
Piotr (niezalogowany) | 09.04.2010 14:14#23

No ok ... brak flasha rozumiem, ale dlaczego MONO ?!

Avatar
Syri16 (niezalogowany) | 09.04.2010 14:21#24

Apple zginie i to szybko... Z taką polityką KE bardzo sprawnie sprowadzi ich na ziemię;) Złodzieje patentów i nic więcej. Produkty Apple są bardzo dobre trzeba im to przyznać i chętnie zakupił bym trochę ich sprzętu ale... Mam swoje zasady nigdy nie dam zarobić firmie która tak postępuje z konkurencją.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
GL1zdA | 09.04.2010 14:24#25

Ktoś się orientuje jak się to ma do Flasha Packagera od Adobe?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
laameer | 09.04.2010 14:27#26

Kolejny słuszny krok Steve'a.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
3DK | 09.04.2010 14:47#27

Gdyby Microsoft tak zrobił byłoby wielkie halo, jaki to on zły i niedobry monopolista.

Rozumiem, że flash nie jest najlepszą technologią, ale jest powszechny i lepiej lub gorzej działa. Sam byłbym za HTML5 bowiem nie zajeżdża mobilnego sprzętu (świetnie sprawuje się youtube na moim Spica z Androidem) jednak

http://www.dobreprogramy.pl/H-darmowy-do-r,Aktualnosc,16425.html

I jest to spory minus. Wiem, że HTML5 nie konczy się na kodeku video, ale kto wie ile podobnych kwiatków ufundują nam jego twórcy intensywnie wspierani przez Apple, które lubi sobie słono liczyć za wszystko...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 09.04.2010 14:47#28

@PM9

Nie uważasz że decyzję o nie używaniu flasha powinni nam pozostawić a nie sami ustalać co i jak ma być? Dlaczego Steve Jobs i jego decyzje przypominają mi decyzje pana z wąsami z III Rzeszy?

Avatar
Proboszcz Jerzy (niezalogowany) | 09.04.2010 14:49#29

Sekta Ajple część 1902314 cdn.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilarek | 09.04.2010 14:49#30

logo Apple to powinna być czerwona gwiazda...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
PM9 | 09.04.2010 14:57#31

@BenderBendingRodriguez

zostawienie decyzji istnienia Flasha w rekach spolecznosci bylo by nawet calkiem ciekawe... ale nie skuteczne

czasami tak juz jest ze ktos musi wziasc to na siebie i zadecydowac nie koniecznie spolecznosc, Jobs nie robi tego od tak sobie tylko w konkretnym celu ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
997 | 09.04.2010 14:59#32

@BenderBendingRodriguez,
Ich sprzęt, ich system, ich decyzja. Po to masz konkurencję, żebyś nie musiał wymyślać farmazonów z III Rzeszą.

Nie podoba się wam Appstore to możecie kupić telefon z Androidem i bawić się w Android Market.

Avatar
mmmm2 (niezalogowany) | 09.04.2010 15:00#33

Do tej pory myślałem że tylko po MS mozna sie spodziewac takich rzeczy. Ten news pokazał że sie myliłem.
Strategicznie rzecz biorąc, to bardzo dobre posuniecie ze strony Apple'a
Kolejnym krokiem będzie blokada google'a i internet nalezy do Apple'a!
A potem, tylko brać sznurek i do lasu! Oczywiscie bez produktu apple'a bo pewnie licencja bedzie zabraniac wnoszenia ich do lasów :)

Avatar
molle (niezalogowany) | 09.04.2010 15:04#34

> Ktoś się orientuje jak się to ma do Flasha Packagera od Adobe?

Aplikacje genrowane za jego pomocą są traktowane jako natywne programy (więc nie wszystkie rzeczy możliwe do wykonania za pomocą flasha da sie tam odpalic; np. nie mozna ladowac modułów w trakcie dzialania aplikacji), więc nowy zapis licencyjny ich raczej nie obejmuje.

Avatar
Corte Grande (niezalogowany) | 09.04.2010 15:16#35

Trzeba być naprawdę frajerem żeby kupować produkty tej firmy. Same nakazy i zakazy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Blasphemus | 09.04.2010 15:17#36

@PM9

Tak, zgadzam się. Adobe przeniesie nas do średniowiecza. Za to Apple przeniesie nas w przyszłość, w której nawet kliknąć nie będziesz mógł tam gdzie zechcesz.

Miłej podróży w przyszłość, ja zostaję w średniowieczu.

To, że (blow)Jobs robi to w konkretnym celu jest pewne i nikt z tym nie polemizuje. Możesz być również pewny, że nie robi tego z dobroci serca albo po to by uszczęśliwiać użytkowników swoich zabaweczek.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 09.04.2010 15:17#37

@997

Ależ oczywiście że masz rację, Flash nie jest idealnym kawałkiem oprogramowania i daleko mu do takiego ale gdy 99% sieci jedzie na Flashu jest to decyzja co najmniej idiotyczna, przejście powinno się zacząć od developerów stron internetowych a nie zakazywania tego użytkownikom. W ten sposób tylko ograniczy się ilość odbiorców stron na których jest tylko Flash. Gdyby Apple pomagał developerom przejść na HTML5 to ok, stopniowo przechodzilibyśmy na lepsze rozwiązanie a tak to jest tak jakbyś komuś odciął dopływ powietrza momentalnie zamiast stopniowo (i może zacząłby oddychać azotem ;) ).

Avatar
herr (niezalogowany) | 09.04.2010 15:24#38

@997
jak zapłaciłem to jest to teraz MÓJ sprzęt i MÓJ system. Ja nie wynajmuję tego od jobsa tylko KUPUJĘ. Klient płaci i wymaga, jasne?



AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Sidhmor | 09.04.2010 15:43#39

I wreszcie wyraźnie widać wyraźnie dla kogo są produkty Apple - dla ludzi lubiących przepłacać za sprzęt do którego użytkowania nie jest potrzebna jakakolwiek własna wola - ot takie urządzenie dla mas (Sojuz nieruszymyj riespublik swobodnych :D).

Microsoft stał się popularny bo zrobił coś, czego nikt przed nim się nie ośmielił zrobić - zaczął sprzedawać coś, co nie działa:) Apple natomiast sprzedaje nic ciekawego w zajefajnym opakowaniu:)

@PM9
Cel jeden, ten sam który przez wiele lat miał Bill - absolutna dominacja. Na szczęście dla nas, Apple jest zdecydowanie dalej od tego niż Microsoft był swego czasu.

Avatar
Chłop (niezalogowany) | 09.04.2010 15:51#40

Flasz nie zagrażA monopolowi apple, bo html5 nie jest apple'a. Zagraża natomiast jego bezpieczeństwu oraz wizerunkowi poprzez obniżenie wydajności i czasu życia na baterii. Osobiście kibicuje html5, bo flash i inne silverlighty kuleją na linuksie natomiast html5 przoduje.

Avatar
shimpu (niezalogowany) | 09.04.2010 15:55#41

Ten cały Apple to fenomen, a zarazem paradoks rynku IT. Produkuje naprawdę fajny sprzęt, a potem robi krok do tyłu i wywołuje obrzydzenie u dotychczasowych użytkowników (procesory Intela w Mac-ach). Tworzy super zabawkę, a potem, jak tylko może, ogranicza do niej dostęp (iPhone, iPad). Niby ma najlepszego managera na świecie, ale ten przebłyski geniuszu przeplata z fochami godnymi niedospanej blondynki. Zamiast rozwijać i wspierać nowe technologie, firma odgrzewa i przepycha nowe wersje swoich pomysłów sprzed wielu lat. Ludzie psioczą na firmę i wydają (zbyt) grube pieniądze na jej produkty... Apokalipsa normalnie...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 09.04.2010 16:01#42

@Sidhmor

W ostatnim zdaniu masz niestety zbyt wiele racji. Chciałbym zauważyć że nasze życia są coraz częściej kontrolowane przez wielkie korporacje i obecnie praktycznie każdy aspekt naszego życia jest kontrolowany a wszystko jest utrzymywane w iluzji konkurencji (większość firm została "zjedzona" przez wielkie koncerny). Większość naszych rodzimych polskich firm zostało wykupionych. Zostało niewiele polskich firm które nie starają się nas truć (dosłownie) a my kupujemy np. tanie siki z Aspartamem który już roku od wprowadzenia do biegu w USA uznano za szkodliwy. Nie chciałbym tutaj wyjść na jakiegoś krzykacza ale większość tych korporacji nieprzypadkowo jest zarządzana przez jednostki które uważają się za lepsze od nas (wskazówka: talmud).

Avatar
grekus (niezalogowany) | 09.04.2010 16:11#43

ostatnio w firmie zrobilismy maly test
Rendering pikselowych obiektow w pseudo 3d.
HTML 5 zacinal animacje juz powyzej 10 000 obiektow
FLASH dal rade z ponad 300 000

Avatar
Linux_to_syf_^^ (niezalogowany) | 09.04.2010 16:36#44

O co chodzi? Ich zabawki, ich piaskownica, mogą się bawić jak chcą.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Flint | 09.04.2010 16:40#45

Brak flash i javy to porażka. Połowa stronek źle działa. Kicha totalna

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Obin | 09.04.2010 16:43#46

@997
Dobrze powiedziane, dlatego nie lubię już KE... ale to nie ten temat.

Avatar
gosciu2 (niezalogowany) | 09.04.2010 17:00#47

I dobrze, bo flash zamula a HTML5 jest szybszy i do tego nie trzeba miec drogiej aplikacji do jego tworzenia.
Polecam sobie wtestowac beta youtube w html5, znacznie mniejsze obciazenie kompa !.

http://www.youtube.com/html5

Avatar
bish (niezalogowany) | 09.04.2010 17:04#48

niech lepiej poprawia g..go IPADA ktory zrywa polaczenia z wifi,pozatym na co mi ich produkty?na rynku sa dostepne o wiele lepsze i produkty.jak tak dalej pujdzie to apple dostanie w skórę jak MS od ke,w dzisiejszych czasach,dziwie sie ludzia ze kupuja takie badziewia od apple,najnowszy przypadek to ta przerosnieta Ipodpaska/IPAD/ludziska zaplacili grube pieniadze a i tak sprzet nie dziala,to tylko w ameryce takie cuda sie moga zdarzyc,coz co kraj to zwyczaj.pozdrawiam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
corrtez | 09.04.2010 17:10#49

Ich sprzet ich sprawa ale KE sie tym raczej nie zainteresuje, Apple ma za malo rynku by uznac to za monpol. Wygláda to raczej na przepychanke firm. Z drugiej strony co jesli adobe przestanie robic photoshopa na makówki?? Gdzie praktycznie w kazdej firme do pro obrabiania zdjec taki tandem jest uzywany?
Teraz czas na odpowiedz od adobe..

Avatar
Hox (niezalogowany) | 09.04.2010 18:10#50

@gościu2
Jak tobie to chodzi na gecko, skoro obsługuje tylko webkit. Coś ściemniasz gościu, ściemniasz

Avatar
Quest_27 (niezalogowany) | 09.04.2010 18:19#51

Nie przepadam za Apple ale popieram ich walke z flash... trzeba wspierac tansze rozwiazania... a najlepiej otwarte

Avatar
ffatman goscinnie (niezalogowany) | 09.04.2010 19:34#52

To sie rzeczywiscie nadaje do KE.

Ps: Uwielbiam argumentacje wierzacych typu Linux nie obsluguje - Linux opsysa, Mac/Win nie obsluguje flasha/ogg/flac - flasha/ogg/flac opsysa.

Ps2: HTML5 opsysa (mam Ff).

Avatar
rafcio_84_05 (niezalogowany) | 09.04.2010 22:36#54

Podsumowaniem tego powinno być Apple to *****.
Przecież czym jest HTML5? jak może być bezpieczny? Przecież to standard a nie aplikacja. HTML5 jest tak bezpieczny jak przeglądarka ... czyli znów chwyt marketingowy, który ma na celu propagowanie swojego produktu za najlepszy, a tak na prawdę nim wcale nie jest. Co gorsza ludzie to kupują i dają się nabierać "bo to taka moda" tłumacząc się.

Jeszcze raz Apple to ***** i tyle na koniec...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pit2001 | 09.04.2010 22:37#55

Sorrki ale jak na razie HTML5 jest w powijakach.

@gosciu2 zapodał linka i widać jak żałośnie działa implementacja kody HTML5 w Chrome, żenada.

Nie lobię Appla, bo produkuje sprzęt dla fajansiarzy rodem z głupiutkiej ameryki, ten kto chce kupi i tyle, wasz wybór.

Posunięcie z ignorancjią takich ogólnodostępnych standardów jakimi są FLASH i JAVA oraz .NETów, to strzał nie w stopę a w łeb ze strony Appla. Oni już nawet nie ukrywają po co to jest robione = iAD = full kontrola własnych zabawek (które i tak mają gdzieś) i rynku skierowanego dla nich.

90% stron obecnie działa z w.w. środowiskach, nawet o tym nie wiemy.

Wróżę Applowi z ich polityką powtórkę do problemów tej firmy z lat 90, kiedy to padały tacy giganci jak Atari i Commodore, a Apple był już na skraju bankructwa (sprzedali nawet licencję na podróbki swoich MACów firmie TULIP). Apple ciągle jest w tamtych czasach, nie zauważył że przyszłość to współpraca nie dominacji i monopol. Taki twór (Apple) gdyby nie dziwne społeczeństwo USA i patenty już dawno było by wspomnieniem.

Jeszcze Apple zatęskni za współpracą z kimś wielkim, jak na razie zraża wszystkich do siebie łącznie z klientami, których nabija w butelkę.

Avatar
Istnieje już taki nick w naszej bazie (niezalogowany) | 10.04.2010 22:08#56

Jak zrobić animację w HTML5? Są jakieś wizualne edytory?
No bo we Flash to jest oczywiste.

Avatar
rafcio_84_05 (niezalogowany) | 10.04.2010 23:58#57

robisz film i jego obsługujesz JavaScriptem ;) czy są edytory na dzień dzisiejszy co wiem to nie ma ... więc co tu gadać ...

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 11.04.2010 3:44#58

zawsze nie lubilem MS za praktyki monopolowe ale przy apple to MS calkiem spoko firma :P

Avatar
kaaple (niezalogowany) | 11.04.2010 11:18#59

"Gdyby Microsoft tak zrobił byłoby wielkie halo, jaki to on zły i niedobry monopolista." a co teraz niby nie ma heeh, ok ludzie małej wiary, to prawda, że apple postępuje źle w wielu kwerstiach i wyludza od nas kasiore, ale chcem przypomnieć, że programy microsoftu, np mac os x są 3 razy droższe, nie można mówić o komputerach apple i dawać śmieszne porównania z microsoftem, bo ten nie produkuje komputerów! co z tego, że inne maszyny są tańsze i mają lepsze parametry na papierze, ja mam mój komputer juz 4 lata i nawet nowy laptok z szybszym prockiem i lepsą kartą graficzną się muli a apple nic. słuchajcie, są różne opinie, komentarze itp. nie narzucam wam zdania, tylko prosze spróbujcie zanim coś ocenicie, dzięki eliminacjij flasha bateria potrzyma nawet 5 razy dłużej. może tu chodzi o to żeby na papierze pokazać że iphone działa 800 g a inni tylko 200. pozdro.

Avatar
rafcio_84_05 (niezalogowany) | 11.04.2010 12:12#60

@kaaple a próbowałeś uruchomić Mac OS X na innych konfiguracjach niż te dostarczone od Apple. Ja próbowałem i jest 10x gorszy niż windows. Apple bazuje na chwytach marketingowych ale ich produkty sa zacofane, a co gorsza permanentna kontrola nad aplikacjami. Jako programista, który chciał napisać program jestem zmuszony do kupna MacBooka lub innego systemu Apple. Bo tylko tam można uruchomić SDK do tworzenia aplikacji dla iPhone oraz zapłacić ok $200 za to że mi łaskawie udostępnią je :| to co to jest do *****.

Wole pisać aplikacje dla Androida gdzie google SDK udostępnia wiele możliwości. Jest dostępne w dwóch wersjach w zależności co chcesz pisać i co więcej nic za nie nie musisz płacić i działa na większości systemów. Więc o czym tu gadać jeśli apple nie zmieni polityki to szybko zacznie tracić popularność ...

Co do drenowania baterii. Każda źle napisana aplikacja może ją rozładowywać ... to więc zablokujmy możliwość pisania swoich aplikacji i będzie po sprawie ...

Avatar
p10otr (niezalogowany) | 12.04.2010 8:32#61

@rafcio_84_05 Apple w przeciwieństwie do innych znanych firm, sprzedaje rozwiązania kompletne. Sprzęt, system operacyjny i aplikacje razem. Daje to użytkownikowi gwarancję poprawnej i komfortowej pracy. Jeżeli chciałeś poznać OS X w innym środowisku sprzętowym, to miej pretensję do siebie że coś nie działa.
Jako programista powinieneś nie tylko zapłacić minimum $99 za certyfikat pozwalający Ci na korzystanie ze sklepu z twoimi aplikacjami, ale wydać jeszcze kilka tysięcy na szkolenia umożliwiające poznanie architektury i filozofii systemu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
s@li | 12.04.2010 13:56#62

@p10otr: nie daje to gwarancji tylko ograniczenie dla użytkownika

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mifczu | 12.04.2010 22:12#63

Ciekawe kiedy Apple zabroni użytkownikom korzystania z ich produktów całkowicie. iPad v10.0 kup ale nie korzystaj.

Avatar
rafcio_84_05 (niezalogowany) | 12.04.2010 23:43#64

@p10otr: "Jako programista powinieneś nie tylko zapłacić minimum $99 za certyfikat pozwalający Ci na korzystanie ze sklepu z twoimi aplikacjami, ale wydać jeszcze kilka tysięcy na szkolenia umożliwiające poznanie architektury i filozofii systemu."

Dla tego wybrałem platformę konkurencji nic nie płacę za wiedzę (poznanie architektury i filozofii jest o tym dużo w necie za free) jedynie za certyfikat i jest dostępny dla każdego.

Już kiedyś Apple był na skraju bankructwa dzięki S. J. wbili się w modę, ale jak to jest z modą lubi się zmieniać. Dodatkowo Apple jedzie na patentach i blokuje innych do stworzenia konkurencyjnego produktu ale kiedyś patenty się skończą albo szybciej firmy zaczną inwestować w wolne oprogramowanie od patentów i w tedy Apple będzie musiał ostro walczyć bo sam marketing nie wystarczy ale przyszłość to oceni.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Program tygodnia
GIMP 2.6.12

Ocena: 8.8
icon
Dolina Charlotty
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av