r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Dlaczego telefony Xiaomi są tanie? Chińska zagadka została wyjaśniona

Strona główna AktualnościSPRZĘT

Chińska firma Xiaomi jest coraz bardziej znana, pomimo, że dostęp do jej telefonów i tabletów nie jest tak prosty, jak w przypadku wielu innych producentów. To się może jednak zmienić, a dobra specyfikacja w połączeniu z naprawdę niskimi cenami stanowi klucz do sukcesu, co pokazał już rynek chiński. Warto zastanowić się, skąd właśnie bierze się tak atrakcyjna oferta cenowa, jaką raczy nas Xiaomi.

Teorii na rozwiązanie tej zagadki można wymyślić wiele, łącznie z tym, że firma skupia się na zupełnie innych usługach, a do sprzętu mobilnego dopłaca. Nie jest to jednak prawda, czego dowiódł wiceprezes Xiaomi ds. międzynarodowych, Hugo Barra, odpowiadając na pytania zadane mu podczas wywiadu z serwisem TechCrunch. Jak się okazuje, sukces Xiaomi leży w odpowiednio przygotowanym portfolio i cyklu życia produktów, które przekładają się następnie na cały łańcuch dostaw i wszystkie koszty związane z produkcją smartfonów i tabletów. Gdy dokładnie przypatrzymy się jak wygląda strategia tej firmy to stanie się dla nas jasne, dlaczego jest ona w stanie oferować flagowe urządzenia za 300 lub 500 dolarów w tym samym momencie, gdy Apple i Samsung zmuszają nas do wyciągnięcia z portfela nawet 1000 dolarów.

W przeciwieństwie do Koreańczyków, Xiaomi nie może pochwalić się portfolio złożonym z ogromnej liczby modeli. To jednak zaleta, bo produkt wprowadzony na rynek znajduje się na nim od około 18 do 24 miesięcy, a w tym czasie jego cena może być nawet czterokrotnie obniżana. Dla przykładu modele Mi2 i Mi2S, które dzieli pół roku od premiery to niemal te same urządzenia. Jeszcze lepszym przykładem Jest Redmi 1, a także wypuszczony po 16 miesiącach model Redmi 2 – to również bardzo podobne urządzenia. Oczywiście nowsze wersje są ulepszone i posiadają nieco lepszą specyfikację, ale takie działanie ma bardzo poważne skutki w dostawach: dzięki długiemu cyklowi życia pojedynczego produktu, a także korzystania z tych samych części, firma mogła wynegocjować lepsze ceny części od producentów.

r   e   k   l   a   m   a

Przełożyło się to na mniejsze koszty i większą marżę, która została spożytkowana w celu zmniejszenia ostatecznej ceny. Takie podejście ma również dodatkowe zalety: firma może przez wiele miesięcy aktualizować urządzenia i zapewniać części zamienne, co pozytywnie odbija się na reakcjach ze strony użytkowników przyzwyczajonych raczej do producentów, którzy po premierze zapominają o swoim sprzęcie. Nie są to rzecz jasna wszystkie powody sukcesu Xiaomi – firma jest nastawiona na sprzedaż online, dodatkowo fabryki potrzebnych części są na wyciągnięcie ręki.

Najważniejsza jest jednak właśnie ta strategia. To dzięki niej w ubiegłym roku zostało sprzedanych ponad 60 milionów telefonów od Xiaomi, co pozwoliło firmie wyprzedzić Samsunga w Chinach i stać się trzecim ich producentem na świecie. Obecnie przygotowywana jest ekspansja na inne rynki, co może przy stosowaniu takiego podejścia spowodować, że za jakiś czas Xiaomi będzie globalnym liderem. Nam pozostaje cieszyć się z niskich cen i coraz lepszych urządzeń.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.