Eksperymentalna beta Firefoksa 4 z kartami w pasku tytułu

29.12.2010 17:23, Autor: Michał Majchrzycki (mmaj), Kategoria: News
NewsImage

Wydano eksperymentalną wersję Firefoksa 4 z opcją wyświetlania kart na wysokości paska tytułu. Czy takie rozwiązanie zadowoli internautów?

Mozilla przygotowując Firefoksa 4 postawiła na odświeżony, minimalistyczny interfejs. Zmniejszono liczbę przycisków, zaś karty otwierane są powyżej paska adresowego, co ma zaoszczędzić miejsce. Nowości Mozilli są jak dotąd przyjmowane z różnym nastawieniem przez internautów. Okazuje się jednak, że interfejs programu może zajmować jeszcze mniej miejsca niż dotychczas. Na stronach Billa Gianopoulosa pojawiło się eksperymentalne wydanie Firefoksa 4 (4.0.9 pre), które umieszcza karty na wysokości paska tytułu przeglądarki.

Udostępniona wersja Firefoksa 4 nie jest oficjalnym wydaniem, dlatego też Mozilla nie bierze odpowiedzialności za mogące wystąpić błędy podczas jego użytkowania. Karty w pasku tytułowym przeglądarki zostaną najprawdopodobniej wprowadzone w 9 becie programu. Tak przynajmniej wynika z planów ujawnionych przez Aleksandra Limi z zespołu odpowiedzialnego za rozwój Firefoksa.

Wersję beta 8 Firefoksa 4 można pobrać z naszego vortalu dla Windowsa, Mac OS X i Linuksa.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (150)  

Avatar
MartinSKN (niezalogowany) | 29.12.2010 17:27#1

podgląd kart w firefoxie 4 beta 8 to żenada . duzo lepiej to wyglada w operze i chrome. poza tym , czy ta przegladarka bedzie kiedys obslugiwac osobne procesy dla kazdej karty ? chromium i ie maja to juz od dawna...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
patman | 29.12.2010 17:30#2

Wygląda, że zaczyna się modernizacja interfejsu Firefoksa. Póki co wygląda jak żywcem wyciągnięty z czasów Win95.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kintoki | 29.12.2010 17:35#3

Przydały by się jakieś screeny nie będę specjalnie instalował

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Grand34 | 29.12.2010 17:35#4

Witam proszę podpowiedzcię mi jak mam go spolszczyć tego firefoxa ? pozdrawiam.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
muuz | 29.12.2010 17:36#5

Wreszcie zrobili krok w próbie dogonienia interfejsu Opery i Chrome. Czekamy na Bibliotekę i Pobieranie w karcie... ale jak to pójdzie w tak wolnym tempie...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bart86 | 29.12.2010 17:45#7

@Grand34

ściągnąłem przeglądarkę stąd http://www.mozilla.com/pl/firefox/beta/ zainstalowałem i mam całą po polsku

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
muuz | 29.12.2010 17:46#8

@bart86
ale beta 8 tam jest bez kart na pasku tytułowym...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dragonn | 29.12.2010 17:49#9

Ja podeszłem inaczej do tego problemu. Po prostu pozbyłem się obramowań (za pomocą devilspie) + dodatek EMM (czy jakoś tak) do zamykania Fx.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 29.12.2010 17:49#10

wydano coś, co powinno być wydane z pierwszą betą Firefoxa 4. Nieprawdaż?

Avatar
simon22 (niezalogowany) | 29.12.2010 17:51#11

Wersję beta 8 Firefoksa 4 można pobrać z naszego vortalu dla Windowsa, Mac OS X i Linuksa.

ale gdzie???

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Grand34 | 29.12.2010 17:52#12

@bart86 tak ale podałeś link do beta 8 a ja chce spolszczyć tą bete 9 z tym paskiem kart jeśli macie jakieś sugestję jak to zrobić poproszę.
ZONK masz rację to powinno już się znaleść w pierwszej becie to akurat jest mądry pomysł.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cinek40 | 29.12.2010 17:54#13

@simon22 A kliknij w słowo Windowsa/Mac OS X/Linuksa w zależności od tego jaki system masz.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 29.12.2010 17:54#14

a co z paskiem stanu? Pojawia się jak w Chrome?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Spectator | 29.12.2010 17:55#15

Gdy ujrzałem tego screena to pierwsze co pomyślałem:
"We wpisie o firefoxie screen z opery? Chyba jakaś pomyłka.."
Interfejs niemalże identyczny, kosmetyczne różnice w kolorkach i wielkości przycisków.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bart86 | 29.12.2010 17:56#16

oficjalne wydanie beat9 powinno być już po polsku

Avatar
Marcin_kg (niezalogowany) | 29.12.2010 17:56#17

Strasznie wolno im to idzie. Czy tworzenie przeglądarki internetowej jest takie skomplikowane, że wymaga aż tylu wydań beta? Tym bardziej to dziwne, że na żadną rewolucję się nie zanosi, pomysły zaczerpnięte głównie od konkurencji.

Avatar
abcdfeee (niezalogowany) | 29.12.2010 17:58#18

bo to raczej nie jest screen :|

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
enter6 | 29.12.2010 18:04#19

No nareszcie będzie to w "standardzie". ;D Długo czekam na tę zmianę, dla mnie jak najbardziej na plus! Tylko ciekawe czy pod XP będzie to działać...

Avatar
notgnucy (niezalogowany) | 29.12.2010 18:08#20

Nie zapominajmy, że Google Chrome miało to wcześniej ;-) .
Autor sugeruje, że przez ukazanie przez Mozillę możliwości umieszczenia kart w pasku tytułu, co pozwoliło na jeszcze większą redukcję miejsca, dostał olśnienia ;-) .

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
t3k | 29.12.2010 18:09#21

Na pewno wyjdzie to Liskowi na dobre :)

Avatar
notgnucy (niezalogowany) | 29.12.2010 18:10#22

@muuz | 29.12.2010 17:36 :
Każde okno Firefoksa możesz odpalić w karcie. Jedynym aspektem jest poco? Gdyby użytkownicy sami dostarczyli takich informacji, to pewnie szybciej by to się ukazało, bo nie ma sensu umieszczać coś w karcie od tak - pewnie developerzy Firefoksa chcą z przeniesieniem każdego okna do karty zmian w interfejsie.

Avatar
myślcie logicznie (niezalogowany) | 29.12.2010 18:12#23

Tragedia, żenada, kompromitacja. Pasek kart tylko pod paskiem adresu. Nigdy inaczej. W końcu co używamy częściej kart czy adresu? Więc dlaczego karty mają być wyżej, dalej od środka ekranu niż rzadziej używany pasek adresu? Chyba w tej Mozilli mają problemy z logicznym myśleniem, coś co używamy najczęściej ma być na samej krawędzi ekranu?

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 29.12.2010 18:16#24

@Marcin_kg

Mozilla Team coś ostatnio cienko piszczy w porównaniu do konkurencji.

Avatar
eeuuiioopp (niezalogowany) | 29.12.2010 18:20#25

Nie da się wejść na tą stronę http://www.wg9s.com/mozilla/firefox/?C=S;O=A

Avatar
PP (niezalogowany) | 29.12.2010 18:24#26

Opera 11 jak nic :P

Avatar
pookie (niezalogowany) | 29.12.2010 18:40#28

@master_zonków6y6
Pasek stanu zniknął a część jego funkcjonalności przejął pasek adresu.

Co do kart w pasku tytułu - bardziej rozgarnięci użytkownicy mają to i wiele więcej już od dawna ;) Mam na myśli userstyles.org.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mystic2 | 29.12.2010 18:44#29

Fajna rzecz;) Wygląda jak w Operze, ale to mi nie przeszkadza w ogóle.

Avatar
Hide Trolls (niezalogowany) | 29.12.2010 18:52#30

Szkoda że nie ma (ale może będzie...) eksperymentalnego chociażby rozszerzenia typu AntyTroll-A Dobreprogramy.pl

Nie wyobrażam sobie czytania bez tego czytania newsów i komentarzy na DP. POLECAM!

P.S. Dobrze żeby na chrome też taki się znalazł. Żegnajcie Trolle:)

Avatar
qwerty's (niezalogowany) | 29.12.2010 18:59#31

nawet fajnie wygląda ;)

Avatar
paramedic (niezalogowany) | 29.12.2010 19:06#32

a mi właśnie odpowiada to że pobieranie jest w okienku a nie w karcie i że jest jeden proces a nie kilka bo na wolniejszym sprzęcie (np na moim) chrome sie przycina a firefox nie... właśnie przez to że co chwila nie uruchamia nowego procesu.

Avatar
@sWeeT-Wioletka ;) (niezalogowany) | 29.12.2010 19:07#33

Na pewno masz rację :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
remi080 | 29.12.2010 19:08#34

"I tak jest w tyle za IE9 :)
Nie dorównuje jej szybkością :)"

Ostatni będą pierwszymi :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 29.12.2010 19:22#35

Pasek tytułowy służy do wyświetlania tytułu. Żeby było łatwiej, zademonstruję to na obrazku:

http://oi53.tinypic.com/2054gle.jpg

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 29.12.2010 19:30#36

@master_zonk6: "a co z paskiem stanu? Pojawia się jak w Chrome?"

Nie, pojawia się, jak w Firefoksie:
http://oi51.tinypic.com/2r7n3gi.jpg

Avatar
notgnucy (niezalogowany) | 29.12.2010 19:34#37

Ja bym wolał pasek tytułu schowany, gdy kursor znajduje się nad aktywnym/pierwszoplanowym oknem. Jest wtedy nie potrzeby. W ten sposób wszyscy będą szczęśliwi - wystarczy tylko ustalić, że pasek dodatkowo pokazuje się po najechaniu myszką na górną część obramowania okna.
Naprawdę - gdy pracujemy z danym oknem, to nie interesuje nas jego tytuł - gdy kursor opuszcza pierwszoplanowe okno, to wtedy paski tytułów powinny się pojawić.
Teraz programiści wszystkich programów będą usuwać paski tytułów ze swoich programów, czyniąc wyświetlanie ich opcjonalnym, a tak naprawdę praca w tym zakresie powinna być wykonana w samym systemie - o wiele mniej zachodu i każda aplikacja by miała ten "ficzer".

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Winotam | 29.12.2010 19:38#38

to bardzo chwalebne, że Mozilla idzie w ślady Google'a i Opera
Software, szkoda tylko że cały czas jest coś nie halo, bo te karty chyba nie są na pasku tytułu, nieprawdaż?
http://img413.imageshack.us/img413/1599/pasekart.png

Avatar
Fx (niezalogowany) | 29.12.2010 19:40#39

@sWeeT-Wioletka ;)
Fx a nie FF.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 29.12.2010 19:41#40

@Winotam

Przeczytałeś całą notkę, czy tylko tytuł?

Avatar
zch28 (niezalogowany) | 29.12.2010 19:42#41

W sumie tego mi brakowało ale opera przewija ekran płynniej. Gdyby ABP działał pod operą to już zapomniałbym o firefoxie.

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 29.12.2010 19:48#42

@Wiolka

"Niech zerżną z IE9, karty obok paska adresu :)"

Nie! tylko nie to, to jest rozwiązanie chyba dla emerytów (bez podzielności uwagi), 2 otwarte karty, a po otwartej trzeciej nie widzisz tytułów kart..
Rozwiązanie nie dla mnie, gdzie zawsze kilka/naście kart jest otwartych z newsami/ forami/ tudzież fotkami dla przykładu :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
edelmann | 29.12.2010 19:49#43

sWeeT-Wioletka tak IE9 jst bardzo szybkie ale tylko na wydajnych maszynach, zainstaluj sobie IE9 na słabszym sprzęcie np. jakims netbooku - to wolny jak żółw, i nawet akceleracja tu nie pomoże, pod tym względem na słabszym sprzecie IE9 wypada na ostatnim miejscu jeśli chodzi o szybkość, nie wierzysz wypróbój, porównaj sobie na Netbooku IE9 i np Opere, nawet FF wtedy jest szybszy i to bez akceleracji, że o Chrome 9 Beta nie wspomnę, ja akurat mam w miare dobry sprzęcik jak jeszcze na te czasy, ale za 2 lata to bede musiał pomyśleć nad przyśpieszeniem i modernizacją, lub kupnem nowego sprzęcicha.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo79 | 29.12.2010 19:50#44

@sWeeT-Wioletka

"Niech zerżną z IE9, karty obok paska adresu :)"

Oby nie, bo w IE9, to właśnie to mi się nie podoba za bardzo - karty obok paska adresu. Tot taka jedyna rzecz na minusik jeśli chodzi o IE9.

Jak już mają zerżnąć, to niech zerżną od Google Chrome, lub od Opery.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
edelmann | 29.12.2010 19:50#45

Kurcze ale narobiłem błędów ortograficznych przepraszam.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Blady2011 | 29.12.2010 20:08#46

Tylko że w IE można sobie ustawić szerokość paska adresu i tym samym zwiększyć miejsce na kart :)

jak to zrobić ?

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 29.12.2010 20:10#47

czemu to sie tak ciagle zacina? od 4 bety ciągle tak jest i ta czcionka jakas taka bniewyraźna;/ nie rozumiem tego gowna

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 29.12.2010 20:21#48

@edelmann

Na netbookach jest azwyczaj WinXP, a w IE9 - w odróżnieniu od FX4 - akceleracja pod XP nie działa.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 29.12.2010 20:29#49

@SwEet: "Dodatkowy pasek wyszukiwania wg. mnie jest w niektórych przeglądarkach bez sensu :)"

Jak ktoś ma etykietę na czole i szuka tylko w wyłącznie w Bingu, to się nie dziwię, że mu dodatkowy pasek niepotrzebny. Pasek wyszukiwania ma tę zaletę, że przechowuje wyszukaną frazę, dzięki czemu można bez ponownego wpisywania zmienić searchengine, klepnąć enter i wyszukać tę samą frazę w Google, Wikipedii, IMDB i na Ceneo. Czy gdzie bądź.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Voltar | 29.12.2010 20:49#50

Spokojnie mogliby już wydać FF 4 i potem dopieszczać go kolejnymi zmianami, beta 7/8 chodzi stabilnie jak dzwon

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DonM$ | 29.12.2010 21:03#51

A ktoś mi POWIE czemu FF beta 8 pobiera z czasem 500 mb a potem już 1 gb ramu (wtedy już nie da się używać) ?

Mam włączonych 10 rozszerzeń adblock, download manager tweak, firebug, nightly tester tools, read it later, speed dial, undo closed tabs, słownik eng, WOT, igoole tab remover

Komuś też tyle zżera ?

Dodam, że z czasem zużycie nie spada i trzeba zresetować przeglądarkę bo chodzi jak kobyła.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
krasnal500 | 29.12.2010 21:04#52

Voltar, ooooo taaa bardzo, jakby teraz wydali to by było tal samo jak opera 11 która ma same błędy.
Aktualnie wersja ff (Minefield) 4 beta 9 jest w dalszym ciągu nie stabilny. To że ciągnie sporo pamięci w przeciwieństwie do innych przeglądarek to mi nie przeszkadza. Najbardziej mnie wnerwia jak po starcie kompa uruchomisz przeglądarkę to ona na dzień dobry się wiesza za każdym razem (błąd potwierdzony również u innych użytkowników).
Lepiej poczekać na dopracowaną wersje ff 4 - wtedy mają gwarantowany większy sukces.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
krasnal500 | 29.12.2010 21:08#53

DonM$, niestety tak jak wspomniałem ff jest jeszcze nie stabilny jak chcesz możesz przetestować najnowszą wersje beta 9 Minefield (nightly build):

http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/latest-mozilla-central-l1...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
prezor | 29.12.2010 21:31#54

Voltar - no nie zupełnie, mam profil firefoxa od kilku ładnych lat cały czas ten sam, przechodzę przez róże wersje w tym bety i właśnie od wersji 4 beta straszanie spowoniło mi otwieranie firefoxa, powywałałem zbędne pluginy i rozszerzenia, ale nadal to nie to, po uruchomieniu proces firefoxa jest na 100% przez ok 30 sek. Chyba czeka mnie wyczyszczenie profilu i wgranie czystej instalcji, a szkoda bo jakieś hasła mam zapamiętane itd.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo79 | 29.12.2010 21:46#55

Tyle, IE9 nie da rady w ogóle zainstalować w systemie Windows XP, bo nie jest tam przewidziany, natomiast nie ma z tym problemu Firefox 4.0, Google Chrome, Opera.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
krasnal500 | 29.12.2010 21:47#56

prezor, coś dla Ciebie https://addons.mozilla.org/pl/firefox/addon/2848/

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 29.12.2010 22:08#57

@SsWeEt: "W IE9 pasek tytułu/wyszukiwania w jednym - zapamiętuje mi szukane frazy, podpowiada najczęściej wyszukiwane frazy (...)"

Czyli coś, co Firefox miał już dwie wersje wstecz, żadna nowość. Fajnie, że IE się wreszcie tego dorobił.

Ale ja nie o tym. Nie chodzi o podpowiadanie z historii, czy autouzupełnianie. Chodzi o to, że gdy w pasku adresu wpiszesz poszukiwaną frazę i klepniesz enter, to ona znika i jest zastępowana przez adres strony. Jeśli to samo zrobisz w pasku wyszukiwania, to fraza nie zniknie i wystarczy wtedy zmienić searchplugin z Google na Wiki, klepnąć enter i już, nie trzeba ponownie wklepywać frazy.

Kiedy ostatnio w ramach programu Test Pilot było robione badanie, z jakich mechanizmów wyszukiwania ludzie najczęściej korzystają to mi wyszło tak:

http://oi54.tinypic.com/2ahtwg5.jpg

Mniej więcej po równo, jak widzisz. Zależy, czego się szuka.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pciproblem | 29.12.2010 22:10#58

bardzo dobry pomysl

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 29.12.2010 22:16#59

@SWeeT again: "Tylko że akceleracja w FF jest jak by jej wcale nie było."

Znowu kłamiesz. O akceleracji poczytaj tutaj:

http://weblogs.mozillazine.org/roc/archives/2010/09/full_hardware_a.html

To, co M$ nazywa pełną akceleracją w IE9, zawiera się w jednej z tych firefoksowych warstw. Dodatkowo FX udostępnia akcelerację dla innych systemów.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MicMic | 29.12.2010 22:19#60

@myślcie logicznie im raczej chodzi o zmniejszenie wysokości, bo rozdzielczość ekranu rozrosła się wszerz.

Nie wiem, czy to tak u mnie się porobiło, czy karty są na pasku tytułu tylko przy zmaksymalizowanym oknie. A szkoda, bo zazwyczaj korzystam z 2 okien równolegle (2x1024px).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pakeroso | 29.12.2010 22:19#61

Czyli jednak prace ciągle trwają i wszystko idzie ku lepszemu.
Jestem przekonany, że FF po wydaniu stabilnej wersji 4 jeszcze długo pozostanie w fotelu lidera przeglądarek, bo żadna z konkurencyjnych marek na dzień dzisiejszy nie jest w stanie mu dorównać.
Trollowanie co poniektórych nic tu nie da :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 29.12.2010 22:20#62

@krasnal500

Gdzie Minefield, a gdzie beta? Mylisz gałąź z pniem.

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 29.12.2010 22:24#64

Ja odkryłem na nowo Safari. Przeglądarka jest w miarę szybka, a najważniejsze, że nie muli jak FF. Chodzi wolniej niż Opera, czy Chrome, ale też wymaga mniejszych zasobów systemowych.

Zapotrzebowanie na pamięć zdecydowanie mniejsze niż w Ch.

Strony wczytują się wolniej niż w O. Nie ma też funkcjonalności O., ale też nie ma problemu z nieprawidłowo wczytanymi stronami.

Dla Safari jest też Adblock, taki sam jak dla Ch.

Jest to przeglądarka najuboższa w funkcje (jest nieco lepiej niż na IE), ale nadrabia to niskimi wymaganiami systemowymi i dobrym wczytywaniem stron.

Polecam do testów.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Shun | 29.12.2010 22:33#65

Nowy interfejs jest brzydki, takie połączenie Chrome i Opery. Jeszcze kilka lat i przeglądarki www będzie odróżniał od siebie nie interfejs, a wachlarz rozszerzeń i nazwa.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo79 | 29.12.2010 22:43#66

@sWeeT-Wioletka

Już przestań z tą akcją marketingową jaki to IE9 jest doskonały - bo zaczynasz się upodabniać do pań z telewizji typu tv market lub mango tv.

Sam osobiście uważam, że IE9 to w końcu jakaś nadzieją na lepsze jutro jeśli chodzi o przeglądarkę ze stajni MS, a jak będzie to się okaże po wydaniu wersji finalnej, bo ja tylko takie zazwyczaj biorę pod uwagę, a jak na razie to IE9 to oficjalnie wersja testowa beta 1, i wydane ostatnio dwie wersje technical preview, a rzekoma beta 2 z której ty korzystasz, to jakiś nieoficjalny twór, którego Microsoft nigdy oficjalnie nie udostępnił publicznie.

Fakt, może Windows XP jest przestarzały leciwy, tyle że ma w dalszym ciągu spore udziały na rynku polskim, oraz na rynkach światowych. Więc póki co jak na razie to nie wróży wielkiego sukcesu IE9 jeśli chodzi o ilość userów.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
krasnal500 | 29.12.2010 22:55#67

@sWeeT-Wioletka ;)
hmmm... chyba nie do końca ff olał 64 bit, lukaj: http://nightly.mozilla.org/

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Grand34 | 29.12.2010 23:04#68

@sWeeT-Wioletka firefox ma x64 na windows i o niebo lepiej działa niżeli ie9 x64jest 100 lat za mużynami a jeszcze niewyszła pełna wersja a już jest przestarzały jakieś 2 lata z innymi.

Avatar
Ognisty (niezalogowany) | 29.12.2010 23:06#69

Mozilla najlepsza

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cephei | 29.12.2010 23:19#70

nie wiem jak u innych, ale u mnie jest nadal jak było

gdzie wy macie te karty? pobrałem tę betę9 i lipa...nie widze żadnych zmian

Avatar
wezar (niezalogowany) | 29.12.2010 23:27#71

a ja właśnie na operze, i mam już od ponad roku zakładki na pasku tytułowym :)

Avatar
Tomciob (niezalogowany) | 30.12.2010 0:05#72

Niby fajny bajer ale już stary
sWeeT-Wioletka ;)
co do IE9 i obok paska adresu kart to osobiście uważam ze MS skopał sprawę brzydko wygląda jak jest duża ilość kart aktywnych
tak samo zwinie się pasek adresu to nie widać adresu strony ( nie wiem jak teraz jest ale jak pojawiła się pierwsza beta ie9 publiczna to było do du..... )
- MS powinien dać możliwość wyboru gdzie mają być zakładki
Grand34
- niestety muszę cię zmartwić ff3 i jak na razie bety ff4 są sto lat za murzynami
ja osobiście uważam ze Opera jest najlepsza ale i tak jej czegoś brak lub ma za dużo pierdółek których się nie używa...
- ale i tak używam Chrome ponieważ podobają mi się możliwości WebKita - czy jak te tam możliwości nazwać ;p ( mógł bym Safari ale ma wadę brak pl sprawdzania pisowni :( )

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemor25 | 30.12.2010 1:25#73

Trochę chybiony pomysł. Mam nadzieję, że zrezygnują z tego.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 30.12.2010 1:55#74

@przemor25: "Mam nadzieję, że zrezygnują z tego."

Nie ma strachu, jeśli Tobie też nie odpowiada koncepcja kart zamiast paska tytułowego, możesz kliknąć prawym przyciskiem gdzieś na pasku kart i włączyć pasek menu:

http://oi51.tinypic.com/2cz4qaf.jpg

W ten sposób przywrócisz klasyczny układ z w pełni funkcjonalnym paskiem tytułu.

Avatar
zmęczony tymi betami (niezalogowany) | 30.12.2010 3:13#75

Czy dalej uruchamia sie trzy minuty, składa strony jak Transformer i zajmuje RAMU, ile kość dała?

Avatar
Jacko65 (niezalogowany) | 30.12.2010 8:43#76

A mnie się bardzo podoba. Jak tylko wyjdzie wersja stabilna przesiadam się z chrome dla zasady - bo popieram wolne oprogramowanie. Pozdrawiam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
suchmen | 30.12.2010 9:01#77

Widzę, że znowu zerżnęli wygląd z opery...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
suchmen | 30.12.2010 9:06#78

Łatwo jest zabrać komuś pomysł i powiedzieć, że samemu się go wymyśliło...

Avatar
abcdfeee (niezalogowany) | 30.12.2010 9:41#79

Ty też wpadłeś na to żeby się schować przed deszczem w domu bo zobaczyłeś jak opera tak robi, bredzisz człowieku, ja już dawno myślałem nad interfejsem czy też szatą graficzna i doszedłem do tego samego sam a nie opera

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Wirrus | 30.12.2010 10:12#80

B. polecam Firefoksa 4.0 beta8 !!! działa idealnie! Na Linuksie sam go zainstalowałem ze źródeł i mam go aż od wersji chyba beta4 :D do dziś:)
polecam! jest b.szybki i stabilny!!! zero problemów!!!

Avatar
misi0misi0 (niezalogowany) | 30.12.2010 10:16#81

@sWeet Wioletka(dzola)

to ze ty kolego zyjesz w 64 bitach nie oznacze ze tak jest lepiej a narzekanie nie XP to bluźnierstwo. Przeciez dzieki temu systemowi zapomnielismy o bluescreenach!!!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 30.12.2010 10:25#82

@Wioletka:
Jak ci się IE 9 uda wgrać na Viście 64-bit po polsku to daj znać.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
krasnal500 | 30.12.2010 11:10#83

heh widzę że wersja beta IE9 jest we wszystkich językach, może czas przetestować działanie przeglądarki

jak ktoś ma ochotę proszę link do downloadu (polski też jest): http://windows.microsoft.com/pl-PL/internet-explorer/download/ie-9/worldwide

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 30.12.2010 11:17#84

@Wioletka:
A co w tym widzisz dziwnego? Co może mam co rok lecieć do sklepu po nowy system za 400 zł? Jeżeli masz tyle kasy to leć, możesz se nawet 10 razy jeden system kupować, ale ja nie mam zamiaru. A poza tym 7 to taka Vista z dodatkowymi bajerami, bo działaniem się praktycznie nie różni (poza tym, że niektóre programy są celowo blokowane Viście).

PS. Ciekawy jest też fakt, że po zainstalowaniu IE9 przestała mi działać komenda "Otwórz lokalizację pliku" po prawokliku na skrót. Jakoś żadna inna przeglądarka, nawet w wersji alfa jeszcze mi nie zrobiła tak. Żadna inna przeglądarka nie wymaga też restartu systemu, no i nie instaluje się pół godziny.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cephei | 30.12.2010 11:23#85

@sWeeT-Wioletka ;)
to nagle słodkiej wioletce nie podoba sie vista....a chyba kiedyś czytałem jaka to nie jest ok :)

ty dziewczyno czy chłopaku masz jakieś rozdwojenie jaźni
jak nie podszywanie się pod inną płeć to znowu zmiana nicka a teraz na dokładkę zmiana poglądów
do kogo zwracam sie tym razem?
:)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 30.12.2010 11:24#86

"Kolego - żyjemy w erze 64 bitowych systemów i 64 bitowego oprogramowania a nie przedpotopowego, leciwego Windows XP :)"

To zainstaluj sobie 64-bitową 7-emkę na netbooku, jak nie stracisz przy niej cierpliwości, to order ci się należy.

Avatar
kw1 (niezalogowany) | 30.12.2010 11:25#87

ostatnio widziałem test przeglądarek pod względem wielkości pola okna stron internetowych, różne przeglądarki miały różne wielkości... nie mogę znaleźć tego testu... może ktoś dać link jeśli znajdzie coś takiego w necie?
swoją drogą nowy firefox wypadł nieźle, choć nie najlepiej

pozdrawiam i dzięki

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 30.12.2010 12:18#88

Za czasów kiedy panowały rozdzielczości 640x480 nikomu nie przeszkadzało, że interfejs zajmuje znaczną część okna. Dzisiaj przy rozdzielczościach 1920x1200 nagle zaczęło to wszystkim przeszkadzać i zmniejszono interfejs w zasadzie tylko do paska adresu, reszta jest gdzieś na siłę poupychana. Ciekawe czy MS w Win8 dobierze się do interfejsu Explorera (lokalnego)? Nie podoba mi się takie odzyskiwanie miejsca na siłę, ani to ładne, ani praktyczne. Tych kilka pikseli więcej nie jest tego warte...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
krasnal500 | 30.12.2010 12:46#89

@przemek1234
"... A poza tym 7 to taka Vista z dodatkowymi bajerami, bo działaniem się praktycznie nie różni (poza tym, że niektóre programy są celowo blokowane Viście).

No z twoją wypowiedzią nie mogę się zgodzić, ja w seven nie widzę więcej dodatków niż było w vista.
ja za każdym razem (po reinstalce) dostosowuje do własnych potrzeb tzn. wyłączam wszystkie nie potrzebę funkcje, także system w moim przypadku pozostawia wygląd, bez bajerów i nie potrzebnych komunikatów

może komuś się przyda - kilka modyfikacji dla Win 7 (4 KB): http://www.4shared.com/file/6H3Mc-8z/Ustawienia_Win7.html

Avatar
fifi1908 (niezalogowany) | 30.12.2010 13:45#90

IE to wygrywa tylko w tych testach gdzie za sponsorują test i sypną kasą :) najlepiej wypadają Fx i Opera, Chrome słabo

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
suchmen | 30.12.2010 15:00#91

abcdfeee (niezalogowany) | 30.12.2010 9:41
#90

Ty też wpadłeś na to żeby się schować przed deszczem w domu bo zobaczyłeś jak opera tak robi, bredzisz człowieku, ja już dawno myślałem nad interfejsem czy też szatą graficzna i doszedłem do tego samego sam a nie opera

@ piszę dokładnie to samo, co troll czullo od firefoxa i chrome. tylko, że on to robi w stosunku do opery a ja do firefoxa

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
suchmen | 30.12.2010 15:03#92

A tak nawiasem mówiąc, po ostatniej wpadce firefoxa z wyciekiem kilkudziesięciu tysięcy haseł z jakiegoś dodatku do rąk niepowołanych, nie chciałbym mieć już nic do czynienia z tym bublem z masą dodatków do wszystkiego i do niczego.

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 30.12.2010 16:31#93

Suchmen

"piszę dokładnie to samo, co troll czullo od firefoxa i chrome. tylko, że on to robi w stosunku do opery a ja do firefoxa"

"A tak nawiasem mówiąc, po ostatniej wpadce firefoxa z wyciekiem kilkudziesięciu tysięcy haseł z jakiegoś dodatku do rąk niepowołanych, nie chciałbym mieć już nic do czynienia z tym bublem z masą dodatków do wszystkiego i do niczego."

To masz sie czym chwalić, ze jestes takim samym ____ jak czullo.


Nie chcesz mieć nic do czynienia z Firefoksem to po co tu smęcisz człowieku.

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 30.12.2010 16:34#94

Suchmen


"A tak nawiasem mówiąc, po ostatniej wpadce firefoxa z wyciekiem kilkudziesięciu tysięcy haseł z jakiegoś dodatku do rąk niepowołanych"

Widzisz, nawet nie wiesz o czym piszesz a smucisz (jakiś dodatek, jakieś niepowołanie ręce....no comment hah)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 30.12.2010 16:49#95

@suchmen
Widać jak czytałeś tego newsa:
http://www.dobreprogramy.pl/Mozilla-zamyka-sprawe-wycieku-hasel-addons.mozilla.o...

Dla ciebie skrócę to:

"Udostępniona przypadkiem baza zawierała dane około 44 tysięcy nieaktywnych kont, do których hasła były zapisywane w formie skrótów generowanych algorytmem md5. Wszystkie skróty md5 haseł zostały już wcześniej usunięte z głównej bazy a odpowiednie konta wyłączone."

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 30.12.2010 16:51#96

@suchmen
"piszę dokładnie to samo, co troll czullo od firefoxa i chrome. tylko, że on to robi w stosunku do opery a ja do firefoxa"
Jeśli np. ktoś pokaże ci, za przeproszeniem, d*** na ulicy, to ty będziesz to samo robił innym ludziom?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pakeroso | 30.12.2010 16:55#97

@klm2
Nie ma potrzeby czytać takich wypocin, wystarczy:
- zainstalować wtyczkę Greasemonkey (jest też wersja dla FF 4)
- pobrać skrypt AntyTroll-DPv2 [Firefox]
http://userscripts.org/scripts/show/80580
- dodać suchmena, zonka i tego co udaje dziewczynę do listy
- zainstalować skrypt metodą drag&drop
- cieszyć się czystymi komentarzami :)

Avatar
Zenus6 (niezalogowany) | 30.12.2010 17:02#98

@ suchmen - jak ktos instaluje cos jak debil (dalej, dalej, dalej), to moze miec taki sam problem pod Opera czy Chrome...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
-Puma- | 30.12.2010 17:14#99

Świetna sprawa z tymi kartami u góry i nie rozumiem dlaczego karty mają być wyłącznie pod paskiem adresu... jak dla mnie to BOMBA i mam nadzieję że to będzie wprowadzone.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
suchmen | 30.12.2010 17:49#100

W operze ten skrypt na trolli można szybciej uruchomić i mniejszą ilością "kroków"

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 30.12.2010 17:55#101

@Suchmen

Świetnie. Zablokuj więc sam siebie, nie będziesz sobie psuł głowy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
suchmen | 30.12.2010 19:39#102

Proponuję inną metodę-niech typy pokroju czullo przestaną bezpodstawnie pisać, że opera nie otwiera poprawnie "Żadnej strony" (bo tak dosłownie piszą w każdym newsie opery) oraz, że "opera papuguje" (też dosłowny cytat) a będzie milej i spokojniej. Jeśli nikt nie umie się do tego dostosować, to nie widzę sensu ustępowania.

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 30.12.2010 20:16#103

"Proponuję inną metodę-niech typy pokroju czullo przestaną bezpodstawnie pisać, że opera nie otwiera poprawnie "Żadnej strony" (bo tak dosłownie piszą w każdym newsie opery) oraz, że "opera papuguje" (też dosłowny cytat) a będzie milej i spokojniej. Jeśli nikt nie umie się do tego dostosować, to nie widzę sensu ustępowania."

A ja mysle, ze czas dorosnac. Jak czytam to co napisales, to nie wydajesz sie miec wiecej niz 13 lat. Poskarż sie swojej Mamie.
Tacy jak Ty robią z DP Onet, brakuje Wam jeszcze gwiazdek pod awatarem. Jeden durniejszy od drugiego.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
suchmen | 30.12.2010 22:50#104

klm2 nie zamierzam ci się tłumaczyć, dlaczego tak nieskładnie dzisiaj piszę oraz pisać ile mam lat. Lepiej wyobraź sobie co ja teraz o tobie myślę. Mieszkam na własnym i warto wiedzieć, że jesteś wróżką, przepowiadającą na odległość wiek. Twój nick mówi o wszystkim (no comments).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
suchmen | 30.12.2010 23:09#105

P (niezalogowany) | 30.12.2010 21:54
#120

No i mamy kolejną gwiazdę! Suchmen dołączył do Maksymalnie Uszkodzonego i Mistrza Pomyłek.
Taka nasza Trójca specjalnej troski.
Czekam na twoje kolejne objawienia.

@ Nie ma to jak na siłę promować "gwiazdę" i starać się ją zawstydzić. Mi nie zależy na sławie ale tobie chyba tak.
Nie uda ci się mnie podpuścić, za stary jestem na to panie niezalogowany

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 30.12.2010 23:26#106

@Suchmen

"Nie uda Ci się mnie podpuścić, za stary jestem na to panie niezalogowany"

Suchmenie, mój nick jest na tyle rozpoznawalny na różnych vortalach, że nie muszę się logować i wstawiać Avatara, żeby się uwiarygodnić. Piszę zawsze w tym samym stylu, staram się być obiektywny, rzadko ulegam emocjom, piszę na temat, nie powtarzam się.

Ty pisząc tekst typu: będę pisał co piszę dalej bo czullo napisał że Opera nie otwiera stron i że ona papuguje, no to ja muszę to samo napisać o Firefoksie no bo przecież tak nie jest...

Czy to nie jest godne 13 latka? Fakt nie jest.. To jest godne 7 latka... :]

Przez osoby takie jak Ty, różne sweet mutacje, mayron, czullo, Win.Lin, Lin.win. i podobne Lino-winy (jest ich 3?),pewna chamska w wypowiedziach osoba z czerwoną twarza awatarze oraz osoba z wykrzywioną twarzą w avatarze (twarzowcy?) psujecie strasznie atmosferę na tym vortalu i przyczyniacie się do jego zdziecinnienia, schamienia i niemerytorycznego głędzenia w setkach czasami kamentarzy nie na temat.

PS: Szczęśliwego Nowego Roku Wszystkim BTW.
PS2: Po wyjściu Firefoksa 4, następne uaktualnienia (nie mam tu na myśli wydań poprawkowych) będą się ukazywały kwartalnie, przypominam, że deweloperzy Firefoksa, Opery i Chroma znają się, współpracują czasem ze sobą i wymieniają się doświadczeniami.

Pozdrawiam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cephei | 30.12.2010 23:34#107

@pakeroso
ten co udaje dziewczyne wiedział o skryptach i załozył nowe konto...i na dodatek udaje znowu że jest inną dziewczyną a jego nigdy tu nie było:)
zapomniał dać innego zdjęcia:)
w nicku zmienił tylko jeden człon:)
rozdwojenie jaźni na całego:)
redakcja chyba go lubi, że na to pozwala...maja pewnie ubaw:)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cephei | 30.12.2010 23:37#108

@sweet-wiola
troche się zamieszałaś(eś ?)
jak już, powinnaś napisać że podszywam sie pod człowieka będąc orangutanem....jakbym sie podszywał pod orangutana to chyba inaczej by to wyglądało...no nie?

Avatar
MP (niezalogowany) | 31.12.2010 0:32#109

@suchmen
Sława? Dzięki komentarzom?? No chyba nie jesteś aż taki stary, skoro w to wierzysz.
Ale, ale... niezalogowany = gorszy? Chłopie, toż to nic nie kosztuje i czasu nie zajmuje zbyt wiele. Parę razy już pisałem dlaczego nie założę konta na DP. Dla Ciebie jeszcze raz: Kiedyś to był portal, na którym komentarze miały swoją wagę i sens. Teraz to jest piaskownica, w której o wiaderko naparzają się tuzy takie jak zonk, damage, słitaśna dwojga imion, czullo... Niestety Ty też dołączyłeś do tego grona.
Wybacz, ale to dla mnie żaden zaszczyt - być "zalogowany" tam gdzie taka ekipa. I dopóki DP nie dorobią się przyzwoitego systemu oceny komentarzy, ja sobie będę tu tylko rezydował. Nikt mi nie zabroni, Ty też nic na to nie poradzisz.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cephei | 31.12.2010 0:59#110

@wioletka sweet
raczej jakos dziwnie rozumujesz
jak mogę sie podszywać pod orangutana?
co robię? piszę komentarz na klawiaturze na jakis temat...czyli jak człowiek
ale
moge się na czyms nie znać i udawać...próbowac pisać czyli udawać człowieka
jesli chciałbym podszywac sie pod orangutana poszedł bym do zoo, siadłbym sobie gdzies w koncie w rudym wełnianym kubraczku i patrzył smutno na zwiedzających
to jest podszywanie pod orangutana, a nie pisanie komentarzy w sieci
ka-pe-wu? :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
suchmen | 31.12.2010 8:55#111

MP (niezalogowany) | 30.12.2010 21:54 #120

No i mamy kolejną gwiazdę! Suchmen dołączył do Maksymalnie Uszkodzonego i Mistrza Pomyłek.

i

MP (niezalogowany) | 31.12.2010 0:32
#125

Sława? Dzięki komentarzom?? No chyba nie jesteś aż taki stary, skoro w to wierzysz.

@ od siebie dodam, że chyba jasno widać jak odwracasz kota ogonem oraz piszesz jedno a potem co innego (przeczysz sobie). Więcej chęci na dyskusję z tobą nie mam, bo kłamiesz i plątasz się albo masz rozdwojoną osobowość?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
suchmen | 31.12.2010 8:59#112

Jeśli jeszcze nie zajarzyłeś to wyjaśnię: Piszesz o dołączeniu mojej osoby do grona gwiazd a gwiazda=sława (nie wnikam czy dobra czy negatywna). Potem piszesz, że jednak nie można być sławnym przez komentarze, tudzież nie można być gwiazdą. Dlaczego wobec tego zaliczasz mnie do grona gwiazd w pierwszym, przytoczonym poście? Sam się plączesz i chyba nie wiesz co piszesz. Może zrezygnuj z wódeczki?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cephei | 31.12.2010 9:44#113

@słodka wioletta
ty nadal nie rozumiesz widzę
podepnij nawet pod to mentalność
tu chodzi o sam sens podszywania się
mentalnie nadal było by tak samo
musiał bym udawać w jakiś sposób mentalnie orangutana aby sie pod niego podszywać
jeśli zachowanie jest podobne do czegoś a ja jestem kims zgoła odmiennym, to wtedy jest podszywanie
nie wtedy kiedy jak wykonuje czynności będące w jakiś sposób normalne dla czowieka
ale chyba jakos tego nie łapiesz

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 31.12.2010 10:34#114

MP - Mistrza Pomyłek.

Hmmm
Drugie ja?

Avatar
krm (niezalogowany) | 31.12.2010 10:54#115

niestety firefox to system killer, skutecznie zabiera wszelkie zasoby, nie jest chyba normale aby przeglądarka z jedna otwartą kartą zabierała więcej pamięci niż cały windows XP bezpośrednio po instalacji, używałem FF długo ale ostatecznie przeżucilem sie na konkurencję, a FFw wersji 4 niestety też nie powala i nie jest mniej zasobożerny

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 31.12.2010 11:25#116

Gdzie Redakcjo jest mój ostatni komentarz? Czyżbym naruszył jakieś prawo piaskownicy?

Avatar
MP (niezalogowany) | 31.12.2010 11:35#117

@suchmen
Zaliczenie cię do gwiazd DP to była ironia.
Aż dziw bierze, że tego nie zrozumiałeś. Ale jak chcesz, specjalnie dla ciebie mogę takie słowa brać w cudzysłów.
@zonk
Niestety, miano Mistrza Pomyłek jest już (chyba dożywotnio) zarezerwowane dla ciebie. Pod tym względem trzymasz poziom i prowadzisz z dużą przewagą.

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 31.12.2010 11:39#118

Ok, jeśli wolicie, żeby tu między soba pisaly nie ta temat tylko win liny, lin.winy, ludzie z wykręconymi twarzami i głowami, mutacje Sweet niewiadomokogo, suchmemy i mayrony to powodzenia.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
suchmen | 31.12.2010 12:06#119

Wiem, że to była ironia ale warto było przytoczyć przeczenia, bo nawet w ironii dalej są przeczeniami i świadczą o mylności i pokręceniu. Wątków nie ma, bo najwyraźniej ktoś uznał moje kliknięcia a ostrzegam, będzie ich więcej;) Szczęśliwego Nowego Roku;p

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
suchmen | 31.12.2010 12:08#120

Wracając do temu samej przeglądarki, bo panowie wyżej skutecznie starają się zmienić temat, nie podoba mi się chwalenie mozilli, że wprowadza coś innowacyjnego, coś czym karty w pasku tytułu nie są. Dodatkowo pobiera duże ilości ramu i wcale nie jest tak innowacyjna w stosunku do konkurencji. Jest skok ale niewielki.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
suchmen | 31.12.2010 12:12#121

klm2 (niezalogowany) | 31.12.2010 11:25
#133

Gdzie Redakcjo jest mój ostatni komentarz? Czyżbym naruszył jakieś prawo piaskownicy?

@nazywając to miejsce piaskownicą obrażasz także jego założycieli

Avatar
MP (niezalogowany) | 31.12.2010 13:19#122

@klm2
Oj, może wolniej dorasta... :-D

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 31.12.2010 13:42#123

Suchmen

Sami siebie obrażają dopuszczając twoje pisanie

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 31.12.2010 14:25#124

Ciekawe czy kiedykolwiek doczekam się tu merytorycznej wymiany zdań opartej na pragmatycznym podejściu, bez emocji, zbędnej agitacji bez pisaniny dla pisaniny.
Takiej wymiany zdań, podczas której można się czegoś dowiedzieć, podzielić informacjami o ulubionym programie, lepiej zrozumieć pewne rzeczy.

A nie bzdety typu kto co pierwszy wprowadził (jakby to miało jakiekolwiek znaczenie), narzekanie dla narzekania po raz tysięczny (jakby ktoś zmuszał do używania tego czy innego softu), dziwne teorie typu używam programu X bo jest amerykański.. (sic! a może dlatego, że ma rudą ikonkę), bredzenia o jakichś innowacjach (o których nikt w artykule nie wspomina, a zaznacza jedynie, że taka czy inna zmiana nastąpiła, z takich, czy innych względów).

Człowiek by chciał przeczytać 30 komentarzy na temat, wiedzieć co i jak, a tu przekopuje się przez stertę śmieciowych komentarzy o niczym.

Avatar
fromradom (niezalogowany) | 31.12.2010 14:58#125

@klm2
Muszę cię zmartwić ale się nie doczekasz :) Przynajmniej nie w temacie, który w jakikolwiek sposób porusza temat jakiejkolwiek przeglądarki...

Jest też dobra wiadomość - nikt jeszcze się nie dobrał do tematu nowego rozszerzenia do Google Chrome więc tam masz szansę :P

P.S. Mój komentarz też się jakoś nie pojawił. Nie żebym specjalnie rozpaczał, ale już wiem, że im komentarz mniej ma do przekazania i jest bardziej bez sensu tym większe jest prawdopodobieństwo jego wystąpienia - takie Prawo zachowania bzedtów :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
suchmen | 31.12.2010 15:04#126

Słuchaj, mam prawo wyrazić swoją opinię, że firefox moim zdaniem zerżnął z opery. Po to można pisać, by wyrazić także negatywne opinie o produkcie. Jeśli cię to nie interesuje, to twoja sprawa ale nie pisz, że jest to nieważne, bo nie każdy tak myśli. I nie używaj słownictwa pochodzącego ze studiów socjologicznych, bo nie każdy je zna i nie musisz się wymądrzać. Możesz pisać, że mam rzekomo 7 lat itp. mnie to nie rusza. I tak będę pisał, czy mi na to pozwolisz, czy nie!

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 31.12.2010 15:47#127

Suchmen

Nie jestem po socjologii, a jeśli nie rozumiesz trudniejszych polskich słów typu "pragmatyczny", ale bardziej kapujesz "papugowanie" to nic nie poradzę.

Piszecie o tym "małpowaniu" od pół roku, i co z tego, że tak uważasz? pomogłeś tym komuś dowiedzieć się czegoś nowego o programie? podzieliłeś się jakąś informacją?

Wracaj do przedszkola, znajdziesz tam więcej tematów z kręgu papugowanie, zżynanie itp. cholernie ciekawe.

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 31.12.2010 15:52#128

@fromradom

Na DP liczy się tylko ilość komentarzy, nie jakość przekazywanej informacji. Na dobrym vortalu z komentarzy dowiesz się 10x więcej niż z noty artykułu, bo każdy mający coś do napisania wyraża swoją konkretną opinię, doświadczenie itp.jest przepływ informacji, aż chce się czytać.

Tutaj tylko "własne opinie" kto co spapugował, zerżnął, co gdzie było pierwsze i tak od roku to wałkują pod każdym newsem choćby delikatnie związanym z tematem (a czasem nawet bez związku, jeszcze ciekawsze).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 31.12.2010 16:01#129

ludziska nie wiem o co się kłócicie. Nie ma idealne przeglądarki. Nawet Chrome czy Comodo Dragon z którego pisze źle wyświetla strony np. sposób wyświetlania linków Podobne i Komentarze oraz liczba komentarzy jest rożny w każdej przeglądarce. Nawet Firefox ma problemy. Źle wyświetla niektóre strony. Tak więc proszę nie pisać bzdur, bo wszystkie przeglądarki mają z czymś problem, ale jak zwykle zajeżdżana jest Opera.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 31.12.2010 16:03#130

@klm2
Pora założyć konto na dp, posiedzieć x lat, to i twój komentarz (czasem bzdurny) przejdzie.

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 31.12.2010 16:13#131

Master_zonk

Żadnych profitów z posiadania konta nie ma, także ja nie widzę potrzeby zakładania go, w tej chwili przynajmniej.

Skoro normalnie wyświetla jedne komenty, inne nie, to chyba wina moderacji a nie kwestii posiadania lub nie konta.

PS: znów nie puścili jednego. Chyba za dużo wymagam od DP. Zdaje się ma być dział o sprzęcie, tam to się będzie dopiero działo... :/

Avatar
Johny Mnemonic (niezalogowany) | 31.12.2010 16:43#132

@sWeeT-Wioletka ;)
Za moment będzie trzeba mieć 64 bitowy system,nowe gry aby działać na full detalach wymagają 4 GB ram,32 bitowy Win nie obsłuży takiej ilości pamięci np. Gothic 4 Arcania,Two Worlds 2,Metro 2033

Avatar
abcdfeee (niezalogowany) | 31.12.2010 17:32#133

@ suchmen, poniosło mnie sorry, tak wogóle to nie wiadomo co i jak, bynajmniej mi się wydaje że oni planowali wiele rzeczy zrobić wcześniej i się do tego zabrali, a swoja drogą jak jeszcze nie było przeglądarek ani mowy na temat zaoszczędzania miejsca roboczego-widokowego ja tak myślałem nad tym i chciałem aby zlikwidowali ten paseczek na dole i patrz chrome się domyślił lub wyczytał na necie i go zlikwidował na swój sposób. Ciesze się że właśnie teraz są bardziej oknem na świat.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
suchmen | 31.12.2010 17:41#134

klm2 (niezalogowany) | 31.12.2010 16:13
#146

Master_zonk

Żadnych profitów z posiadania konta nie ma, także ja nie widzę potrzeby zakładania go, w tej chwili przynajmniej.

Skoro normalnie wyświetla jedne komenty, inne nie, to chyba wina moderacji a nie kwestii posiadania lub nie konta.

PS: znów nie puścili jednego. Chyba za dużo wymagam od DP. Zdaje się ma być dział o sprzęcie, tam to się będzie dopiero działo... :/

@ widzisz? nie lubią cię

Avatar
myszok (niezalogowany) | 31.12.2010 17:52#135

pierwszy raz popieram master zonka ; )

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 01.01.2011 15:23#136

@patrol1
Nie rozumiem takich ludzi jak ty. Sam się dziwisz, ze coś jest nie tak z tym programem:
"""
i czasem blokuje mi się zamykanie kart bo niekiedy jak chcę zamknąć kartę to nie mogę i muszę włączać przeglądarkę od nowa po ponownym uruchomieniu systemu i jak przez przypadek zamknę przeglądarkę i jak chcę ją od nowa włączyć to jak kliknę na ikonkę ff to zamiast się włączyć wyświetla się okienko z informacją że program firefox został już uruchomiony i nie odpowiada. Czy wy też tak macie czy u mnie z systemem jest coś nie tak?"""""

, a mieszasz z błotem mnie i np. Suchmen'a. Szczyt paranoi. Zainstalowałem Comodo Dragon i działa zajefajnie, tak samo Chrome i Operka. Wszystko chodzi płynnie tylko zawsze są problemy z lisem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Subversive | 01.01.2011 20:05#137

"Mozilla przygotowując Firefoksa 4 postawiła na odświeżony, minimalistyczny interfejs. Zmniejszono liczbę przycisków, zaś karty otwierane są powyżej paska adresowego, co ma zaoszczędzić miejsce."

Jak dla mnie minimalistyczny wygląd interfejsu w przeglądarkach już dawno został osiągnięty:

http://i52.tinypic.com/250sdbt.jpg

Avatar
lokietek (niezalogowany) | 02.01.2011 18:14#138

Na wstępie zaznaczam, że jestem zwykłym użytkownikiem komputera mam xp service pack 3 i jest to moja subiektywna opinia. Niestety prawdą jest, że Ff czy to w wersji stabilnej czy w beta muli się i zużywa wiele pamięci (chyba właśnie z tego powodu. Jednakże ma dużo dodatków, (korzystam z 6). Proces wtyczek u mnie pozostawia wiele do życzenia (chyba mam ich za dużo). Korzystam z Ff-a, z sentymentu i w nadziei że nowa wersja (beta lub finalna) to naprawi. Korzystam przeważnie z Chrome'a i rzadko mam z nim problemy. Korzystałbym z opery (kiedyś przeważnie korzystałem i nie miałem z nią problemów, działała szybko), ale od wersji 10 coś mi nie działa, tzn. nie chce się zaktualizować, włączyć się synchronizacja i coś jeszcze, lecz nie pamiętam, a w wersji 11 nie działają mi dodatki. Ściągam ją gdy wychodzą wersje stabilne i usuwam gdzieś po dwóch dniach, gdy nie zauważam poprawy

Avatar
M. G. (niezalogowany) | 02.01.2011 18:24#139

Staram się jak mogę, ale trudno mi powstrzymać od złośliwego pytania: co będzie dodane w 20 becie tego programu? Jeszcze trochę a zrobi się to samo co przy 3.1 ciągnęli to i ciągnęli, że musiało powstać od razu 3.5 a potem i tak 3.6 go przegoniło. Trochę to przesada tak długo to ciągnąć. Może od razu niech zrobią 5.0.

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 03.01.2011 13:26#140

@M.G

Twoje pytanie wcale nie jest złośliwe. Przy takiej ilości zmian i nowości w stosunku do wersji 3.6, wersja 4 powinna się zwać co najmniej Firefox 7.

> nowy silnik js
> wykorzystanie akceleracji sprzętowej
> zmieniony wygląd interfejsu, menadzera dodatków
> obsługa dodatkowej, nowej technologii tworzenia dodatków Jetpack (również stary Xul)
> dużo lepsza obsługa specyfikacji HTML5 (w tym WebM i inne)
> Panorama
> odchudzenie interfejsu i uproszczenie go w przypadku zastosowania przecisku (gdy jednak zechcemy się dogrzebać do reszty funkcji po staremu, możemy pozostać przy starym pasku menu)

Abstrahuję tu od faktu, że nie które z tych zmian są obecne w innych przeglądarkach. Piszę, że porównując do starej wersji, dla nowej numer 4 to stanowczo za mało.

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 03.01.2011 13:28#141

Zapomniałem o:

> obsługa multidotyku ;)

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 03.01.2011 13:28#142

Kurczę, no i pracują równolegle na wersją 64 bit z tego co widzę na ftp

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SoNiC | 04.01.2011 2:39#143

I tak jak kocham FF4 tak ten pomysl mi sie nie podoba... Widziałęm, plan w lab'ie o wprowadzenie tego ale o zgrozo mam nadzieję że dadzą mi opcje aby to wyglądało tak jak teraz w b8... no przepraszam ale ja tu A) chce mieć więcej miejsca na aero...
b) chce mieć więcej miejsca na pomieszczenie obrazków z person...no i c) chce mieć więcej miejsca na upchanie tych 60-100 kart które zwykle mam otwarte ((aktualnie 78))

Mam nadzieję, że dadzą mi opcję do dania karta na górze tam gdzie są teraz bo jak nie... to nie wiem... będzie trzeba kombinować z modami co mi się nie widzi :/ właśnie jak używałem Chrome to tego pomysłu nie nawidziłęm, że karty były strikte na samej grze wlepione w górną warstwę monitora :/

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 04.01.2011 16:27#144

@Sonic

To ustaw sobie karty na dole, miejsca Ci nie zabraknie :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SoNiC | 04.01.2011 17:47#145

@klm2: To nie to samo więc takie mądrości możesz sobie wsadzić gdzieś >.>

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SoNiC | 04.01.2011 17:51#146

Poza tym pasek na dole ukrywa przycisk "Firefox" i dodaje to shitowe stare menu >,<

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 05.01.2011 11:39#147

@Sonic

Po 1: "To nie to samo więc takie mądrości możesz sobie wsadzić gdzieś"

Nie jestem jakimś gówniarzem, żeby tak do mnie pisać.

Po 2: Mi tu nie brakuje ani Aero, ani przycisku, więc na drugi raz najpierw myśl, a potem pisz.

http://img529.imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img529/8941/fx4w.j...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
enter6 | 09.01.2011 1:48#148

W najnowszym oficjalnym pre wydaniu (08-01-2010) opcja jest w standardzie. :) Jest tak, jak chciałem. A Wy?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tamtao20 | 14.01.2011 9:48#150

o ile sie nie mysle to co podal wyzej to juz beta 9 :) pl i nie pre:]
ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/nightly/4.0b9-candidates/build1/win32/pl/

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Test Sharp AQUOS SH80F

Warto (byłoby) się szarpnąć
Spotkajmy się na HotZlocie!

13-15 07 2012, Zamek na Skale
Testujemy: Manta Smart TV Box

Internet w telewizorze
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av