Firefox 3.6 Release Candidate 1 dostępny do pobrania

08.01.2010 11:39, Autor: Tomasz Janusz (tomick), Kategoria: News
NewsImage

Na serwerach Mozilli pojawiła się pierwsza wersja Release Candidate oznaczonej numerem 3.6 przeglądarki Firefox.

Wersja 3.6 obsługuje tzw. lekkie skórki oparte o rozszerzenie Personas. Będą one mogły być instalowane bez konieczności ponownego uruchamiania przeglądarki. Nowością jest również dodanie obsługi atrybutu async dla tagu script. Pozwala ona na wykonywanie się javascriptów asynchrocznie, nie wpływając na proces ładowania się strony internetowej. Firefox 3.6 ma posiadać wsparcie dla ekranów wielodotykowych oraz akcelerometrów. W Firefoksie 3.6 został dodany przycisk, który ułatwia skorzystanie z usługi Mozilla PluginCheck, pozwalającej na sprawdzenie aktualnych wersji wtyczek takich jak Adobe Flash czy Sun Java.

Udostępniona została również strona about:support, która w jednym miejscu gromadzi dane techniczne, niezbędne do rozwiązywania problemów z przeglądarką. Od wersji 3.6 przeglądarka domyślnie będzie miała zablokowany katalog compontents, często używany przez dostawców wtyczek do instalacji ich w przeglądarce. Dostępność tego katalogu mogła jednak sprowadzić na użytkownika zagrożenia związane z bezpieczeństwem przeglądarki.

Firefox 3.6 obsługuje również metody CSS3 takie jak gradienty, skalowalne i wielokrotne tła. W przeglądarce zostało udostępnione Storage API, które będzie pozwalało na przechowywanie danych aplikacji internetowej na komputerze użytkownika. Mozilla Firefox będzie obsługiwać również Drag and Drop API, dzięki któremu użytkownik przeciągając plik w wyznaczone pole aplikacji internetowej będzie mógł go modyfikować. Przeglądarka obsługuje również nowy format czcionek osadzonych WOFF (Web Open Font Format), charakteryzujący się wysokim stopniem kompresji oraz możliwością udzielenia licencji na czcionkę dla konkretnej strony internetowej.

Przeglądarkę Mozilla Firefox 3.6 RC 1 w wersji dla Windows, Linux oraz MacOS można pobrać z poziomu naszego vortalu z działu PROGRAMY -> Internet i Komunikacja -> Przeglądarki stron WWW. Przypominamy, że jest to oprogramowanie w wersji testowej, które może pracować niestabilnie.

Źródło: Mozilla
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (62)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ulth | 08.01.2010 11:54#1

Używam jej od dwóch dni, tak więc DP się spóźniły ;) z informacją - co zresztą pokazuje też data umieszczenia na serwerze.
Poza tym - używam, na razie tylko jedno wysypanie się, jest więc całkiem ok.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomick (redakcja) | 08.01.2010 11:57#2

2 dni temu pojawił się build1 w katalogu nightly. To nie był jeszcze Firefox 3.6 RC1. Dziś pojawił się w katalogu, gdzie są przechowywane stabilne wersje przeglądarki :-) Więc DP są na czasie :-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Phight3r | 08.01.2010 12:03#3

Popraw to pierwsze zdanie.

U mnie tak jakby szybciej działała RC od bety. Czekamy na wersję finalną.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
AdamMz | 08.01.2010 12:11#4

Cholera a ja nie widzę różnicy między kolejnymi wersjami FF...
Nie odczuwam różnicy "w szybkości", nie widzę różnicy w wyglądzie, strony wcale nie wczytują się szybciej a szumu zawsze jak by nie wiadomo co się działo.

FF zaczyna być świetnym przykładem że co jest do wszystkiego jest do niczego, a teraz jeszcze akcelerometr... yeh! Niech działa jeszcze bardziej ociężale, a co, w końcu w końcu każdemu się przydadzą takie wartościowe funkcje jak czujnik przewracania się współpracujący z 4 urządzeniami na krzyż :]

Tracę szacunek dla tej przeglądarki, ale nadal jest niezastąpionym narzędziem dla webmasterów.

Avatar
JL90 (niezalogowany) | 08.01.2010 12:20#5

Fx 3.6 RC i rozszerzenie Fasterfox (EladKarako Mod) i śmiga :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lord_ko | 08.01.2010 12:25#6

jak sprawdzić hurtem czy moje obecnie używane rozszerzenia z fx 3.5.7 są kompatybilne z 3.6 RC1?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dsp32bit | 08.01.2010 12:27#7

@AdaMz
To uruchom sobie Firefoxa na starszym sprzecie :P
U mnie FF3.6 dziala jak rakieta w porownaniu do 3.0/3.5 jesli chodzi o przszukiwanie histori w pasku adresu i tym podobne :)
Rendering strony tez jest szybszy niz w wersji 3.0, engine Js poprawiony. Na nowych kompach nie ma pewnie wielkich roznic ale na zabytkowych maszynach jak athlon 1800+ chodzi o niebo lepiej.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
jorg35x | 08.01.2010 12:36#8

@AdamMz no i znowu pokazał się pijarowiec co nie umie sobie dostosować FF tylko ciągły lament i narzekanie zmień przeglądarkę i będzie spokój.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ulth | 08.01.2010 12:40#9

Wynik ze SunSpider:
1660.4ms
Dla porównania, wynik najnowszej wersji dev. Chrome:
975.8ms

Prawdę pisząc różnica spora aczkolwiek mało odczuwalna przeze mnie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
AdamMz | 08.01.2010 12:46#10

@jorg35x ty też jak kupiłeś sobie samochód pierwsze co zrobiłeś, to wziąłeś się za jego tuning?

Avatar
MP (niezalogowany) | 08.01.2010 12:51#11

Co jakiś czas testuję kolejne bety Namoroki i wygląda mi na to, że RC na moim dziadku-blaszaku działa sprawniej niż poprzednie bety. Nie chodzi nawet o szybkość renderowania stron. Jest po prostu lżejsza i żwawsza niż 3/3.5. Na razie wróciłem do 3.5.x bo co niektórzy twórcy dodatków i tematów przysnęli (albo czekają na premierę nowej wersji). To ja również poczekam ;-)
Teraz zabawię się w proroka i przepowiem, że za chwilę w komentarzach rozpęta się piekło, bo swoje komentarze już piszą użytkownicy innej przeglądarki...

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 08.01.2010 12:51#12

Ciekawe jak tam wydajność i "pamięciożerność" liska, bo jeśli tego nie poprawią to przesiadam się na Operę 10.5 (w momencie udostępnienia bety, bądź RC).

Avatar
JL90 (niezalogowany) | 08.01.2010 13:06#13

Ja zauważyłem poprawę. Używam 3.6 od pierwszej bety. 3.6 uruchamia się nieco szybciej od 3.5, przełączanie między kartami jest żwawsze, płynniejsze, ogólnie responsywność interfejsu jest większa. Strony wczytują sie szybciej, przeglądarka szybciej się zamyka, nic tam nie skrobie w dysku.
Osobiście zwiększyłem sobie wielkość pamięci podręcznej z 50 do 150MB, wyczyściłem pamięć podręczna i historię ze starej wersji (bo ta została nadpisana) oraz zmniejszyłem z 90 do 30 dni przechowywanie historii (jak dużo przeglądasz a raczej nie wracasz do stron, to po co obciążać przeglądarkę starymi stronami). No i usunąłem kilkanaście, na początek, spośród ponad setki, zakładek. Na koniec zainstalowałem Fasterfoxa, jak już napisałem we wcześniejszym poście. W tej chwili nie narzekam na Firefoxa. Jest Ok

Avatar
raid (niezalogowany) | 08.01.2010 13:09#14

czy wersja RC1 zaktualizuje się do RC2, a następnie do finalnej?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Andreas12 | 08.01.2010 13:14#15

Pamięci to lisek zużywa sporo. W moim przypadku aż 103056K.

Avatar
JL90 (niezalogowany) | 08.01.2010 13:19#16

@raid

tak wersja RC nadpisze Ci starą wersje, nie będzie wiec osobnego katalogu Firefoxa tak jak miało to miejsce przy betach, i będzie się sama dalej aktualizować

Avatar
@raid (niezalogowany) | 08.01.2010 13:51#17

Tak zaktualizuje się do kolejnych RC(ewentualnie któryś RC=final)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
edelmann | 08.01.2010 14:41#18

przecież te skórki presonas już od dawna są i to od wersji 3.5.6
sam ich używałem, więc co to za nowość ? się pytam.

Avatar
mr_x_ (niezalogowany) | 08.01.2010 14:49#19

Kiedy w końcu wprowadzą każdą zakładkę/stronę, jako oddzielny proces?

Avatar
MP (niezalogowany) | 08.01.2010 14:56#20

@edelmann
Nowość jest taka, że w 3.6 jest to zintegrowane. W 3.5 trzeba najpierw zainstalować dodatek Personas. Jak dla mnie zbędny bajer, ale są tacy, którym to odpowiada.

Avatar
ja89 (niezalogowany) | 08.01.2010 14:56#21

@mr_x w .3.7 częściowo, w 4.0 w pełni, takie są plany bynajmniej. Pytanie do Was: dlaczego Cometbird 3.5 na bazie Firefoxa szybciej ładuje strony od Firefoxa 3.6? Ja tego nie pojmuję.. :/ Czy ktoś ma podobne spostrzeżenia? W ogóle Comet jest żwawszy..

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TRACKER20 | 08.01.2010 14:57#22

Witam, rozumiem, że aktualizacji z beta 5 do RC 1 nie ma przez przeglądarkę? Trzeba pobrać osobno instalkę i nadpisać pliki w katalogu?

Avatar
JL90 (niezalogowany) | 08.01.2010 15:01#23

@TRACKER
Jest, trzeba poczekać dzień, dwa

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TRACKER20 | 08.01.2010 15:06#24

Dobra tak jak myślałem działa - wystarczy nadpisać poprzedni folder z wersję "beta" ;-)

Avatar
Volt11 (niezalogowany) | 08.01.2010 15:20#25

Firefoks 3.5 potrafił długo się namyślać przy starcie nawet na super szybkim kompie nie szło kliknąć w żadną z zakładek zarówno u mnie w domu jak i w pracy - zamontowałem przed momentem wersję 3.6 z Fasterfoksem na archaicznym kompie z 400 MB RAM i jest rewelacyjnie! Wszystkie stronki otwierają się w mgnieniu oka. Ostrzegam tylko że na razie IETab jest niekompatybilny. Nie mogę tez znaleźć nigdzie skórek z Persony...

Avatar
HYniu (niezalogowany) | 08.01.2010 15:59#26

Śmiga ładnie:)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
edelmann | 08.01.2010 16:11#27

Ja cie ten dodatek Fasterfox naprawdę super działa, teraz strony to się ładuą nawet szybciej niż w Chrome
dzięki JL90

Avatar
JL90 (niezalogowany) | 08.01.2010 16:16#28

@edelmann

Cieszę się, że mogłem pomóc :)

Avatar
ccf (niezalogowany) | 08.01.2010 16:24#29

skad mozna sciagnac

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ulth | 08.01.2010 16:32#30

https://addons.mozilla.org/de/firefox/addon/9148
Polecam ten "przyśpieszacz" po polsku i więcej możliwości.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ulth | 08.01.2010 16:33#31

https://addons.mozilla.org/pl/firefox/addon/9148

poprawka do polskiej wersji stąd rzecz jasna :)

Avatar
Gop (niezalogowany) | 08.01.2010 17:38#32

A jumplist dla W7 jak nie było tak nie ma :/

Avatar
Mariusz2 (niezalogowany) | 08.01.2010 17:39#33

Firefox to świetna przeglądarka, która dynamicznie się rozwija. Mam tylko jedno "ale"... W świecie gdzie komputery i procesory 64-bitowe wypierają 32-bitowe Mozilla jakoś zapomina o tych, którzy używają oprogramowania 64-bitowego... Może czas już wypuścić firefoxa w wersji 64-bitowej...

Avatar
kfm877 (niezalogowany) | 08.01.2010 17:50#34

Jeśli ktoś ma Nortona 2010, to dodatek Nortona do firefoxa nie działa w 3.6 RC.

Avatar
ble ble ble (niezalogowany) | 08.01.2010 17:56#35

Z tym działaniem każdej karty w osobnym procesie to jest bujda. Jak sprawdzi się Process Explorerem, to widać, że karty się otwierają jako podprocesy procesu głównego. U mnie jest tak, że jak zatnie się jedna karta to reszta też leży i pomaga tylko zamknięcie głównego procesu. Mówię to na przykładzie Google Chrome i SRWare Iron.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomick (redakcja) | 08.01.2010 18:01#36

@Mariusz2: Problemem jest brak dla Windows wersji 64bit wtyczek tj. Java czy Flash. Dlatego Mozilla idzie w innym kierunku - rozdzielenia procesu przeglądarki na kilka mniejszych, odpowiadających za interfejs, karty czy rozszerzenia. Wtedy każdy proces będzie w razie potrzeby przerzucany przez system na inny rdzeń.

Avatar
KometaX (niezalogowany) | 08.01.2010 20:56#37

Z ciekawości postawiłem CometBird, niestety nie zauważyłem poprawy, minimalnie mniej Ramu bierze, nic poza tym. Ktoś testował ten produkt na bazie FX i ma inne zdanie?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
KonradK | 08.01.2010 21:27#38

@tomick
64bit plugin Javy dla FF jest od dłuższego czasu. Instaluje się razem z 64bit Javą dla Windows. I może czegoś nie zrozumiałem, ale co ma podział na osobne wątki do problemu "64bit FF i 32bit pluginy"?
@Mariusz2
Istnieje 64bit wersja FF.

Avatar
rychu88 (niezalogowany) | 08.01.2010 22:07#39

Używam od pewnego czasu firefox 3.6 Beta 5 i po wejściu w pomoc sprawdź dostępność aktualizacji pokazuje brak aktualizacji :/
W ogóle coś mozilla zepsuła, jak się wpisze w google firefox RC to się znajdzie 3.6 Beta 5 RC co zajmuje 7.7MB, a jak sie wpisze w google firefox beta to się znajdzie firefox 3.6 Beta 5 zajmujące 8.4 MB

O co chodzi??

Avatar
DragonBall (niezalogowany) | 08.01.2010 23:53#40

KometaX
Jest dokładnie tak jak mówisz , nie wiem jak z ramem bo akurat tego nie sprawdzałem .ale reszte potwierdzam również nie zauważyłem żadnej poprawy że niby CometBird lepiej chodzi od FF. Pisałem już o tym wcześniej. U mnie ff 3.5.7 chodzi całkiem sprawnie .

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MantisGhost | 09.01.2010 0:30#41

jak zwykle nic sensownego nie wprowadzili. Sam uzywam FF i nie potrafie sie przesiasc na inne z powodu braku dodatkow ale przez tyle czasu nic sensownego nie zrobili dla zwyklego czlowieka owszem usprawnienia jak najbardziej ale zwykly czlowiek chce szybkiego dzialania estetyki szybkiego dzialania pozytecznych opcji a nie **** szybkiego dzialania i czy wposminalem o szybkim dzialaniu ? Juz sie nawet nie ludze ze FF 4 cos zmieni :/

Avatar
Radek45 (niezalogowany) | 09.01.2010 1:20#42

Wszystko sie zmienia jak pogoda. To co bylo kiedys srednie, dzis jest super. Explorer 8 w Windows 7 jest obecnie najlepszy. Nie wiem czemu ludzie sie tak ciesza tym FF. A probowalem juz wszystkiego.

Avatar
czajan1 (niezalogowany) | 09.01.2010 5:51#43

@MP
"Teraz zabawię się w proroka i przepowiem, że za chwilę w komentarzach rozpęta się piekło, bo swoje komentarze już piszą użytkownicy innej przeglądarki..."
Chyba Ci nie wyszła ta przepowiednia (choć bardziej nazwałbym to prowokacją)?? :)
Informacja jak najbardziej pożyteczna - mówi o konkretach, a nie o polu powierzchni dywanu w portiernii Mozilli.
Wersji 3.6 jeszcze nie instalowałem, więc chyba najwyższa pora. Choć czytając niektóre komentarze prorokuję, że znowu wyleci z hukiem.

Avatar
zofey (niezalogowany) | 09.01.2010 7:31#44

AdamMz. Jako zwykły użytkownik widzę zmianę Gecko (rewolucyjny Firefox 3). Kolejne wersje na tym samym Gecko różnią się raczej "wewnętrznie".

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ROYTER3511 | 09.01.2010 8:26#45

Witam.Działa dużo szybciej i ja nie miałem żadnych kłopotów z dodatkami (tymi z których korzystam) Tylko "KeyScrambler" musiałem zainstalować w wersji 2.6.0 ponieważ starsza nie działała.U mnie wszystko działa jak trzeba i jest szybko,a można jeszcze ją przyśpieszyć przy pomocy dodatków.
Pozdrawiam.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
robocik | 09.01.2010 9:56#46

W porównaniu ze wcześniejszą wersja jaką używałem (3.5.7.), zauważyłem, że aktualna 3.6 RC1 zdecydowanie mniej zużywa pamięci.
Zrobiłem sobie takie małe proste porównanie, polegające na otwarciu tych samych stron, w różnych wersjach (3.5.7. oraz 3.6 RC1). Okazało się, że w wersji 3.6 RC1 zużycie zmniejszyło się o 30%, w porównaniu z otwartymi tymi samymi stronami pod 3.5.7.
Jak na razie zużycie pamięci przez najnowszego Firefoxa jest dla mnie miłym zaskoczeniem.

Avatar
MP (niezalogowany) | 09.01.2010 12:53#47

@czajan1
E tam, nie wyszła... Trochę cierpliwości :) Prowokacja, powiadasz? Raczej doświadczenie. Przy KAŻDYM newsie o Rudym rozpętuje się taki dżihad że nie trzeba być jasnowidzem żeby wiedzieć co będzie dalej. A przy ino o wersji finalnej to już chyba zaświeci nam atomowy grzyb...
Chyba za wcześnie skreślasz 3.6. Wygląd ten sam ale bebechy mocno zmienione. Spróbuj, potestuj - to nic nie kosztuje. Polecam!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Voltar | 09.01.2010 15:48#48

Świetne wydanie - polecam! Jest dużo szybciej w porównaniu z mulącym 3.5.7

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo79 | 09.01.2010 17:42#49

Powiem tak porównywałem szybkość wczytywania stron www w IE 8 pod systemem Windows 7 i Firefoxem i niezauważyłem żadnej różnicy pomiędzy IE8 a Firefoxem, a niekiedy wręcz wychodziło co prawda minimalnie ale na korzyść IE 8. Ale to moja opinia.

Jak ktoś słusznie tu zauważył że gdy tylko pojawi się jakiś news o Firefoxie, Operze, Chrome itp, zaczyna się święta wojna (dżichad). Bo i tak te kłótnie do niczego prowadzą.
Ludzie opamiętajcie się, każdy używa takiej przeglądarki jaka mu najbardziej pasuje. Ja póki co znów zacząłem używać IE 8 bo mi na razie odpowiada, nie mam z nią żadnych problemw typu zawiechy, wirusy, itp., ale nie staram się na siłę jej tu wciskać wszystkim że jest najlepsza że to i tamto itd. To samo powinno być z userami innych przeglądarek. Ty używasz Firefoxa- ok, Ktoś drugi Opery - ok itd, mamy wolny rynek każdy ma prawo wyboru. Nikt nikogo nie zmusza do używania IE, Firefoxa, Opery.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
CzajAn | 10.01.2010 0:59#50

@MP wiem o dżihadach, bo też obserwuję komentarze do newsów o przeglądarkach, a najlepsze jest to, że niezależnie od tytułu (byle o którejkolwiek przeglądarce) zawsze kłócą się zapaleńcy FF i Opery. A przyczyną najprawdopodobniej jest po prostu nieznajomość rozwiązań konkurencji.
"Spróbuj, potestuj - to nic nie kosztuje"
Absolutnie popieram, zresztą przecież właśnie to zapowiedziałem.
W FF odstrasza mnie domyślny interfejs, brak gestów i "wklej i przejdź" oraz przycisku "Nowa karta" . (Ostatni z problemów już w 3.5 wyeliminowany na szczęście). Wiem, że to wszystko można zmienić:). Pokonać lenistwo? Bezcenne.
Pozdrawiam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
KonradK | 10.01.2010 5:17#51

@CzajAn
"wklej i przejdź" - istnieje rozszerzenie Linkification, przekształcające teksty na stronach w klikalne odnośniki (automatycznie, lub na żądanie).

Avatar
pixi (niezalogowany) | 10.01.2010 9:43#52

@CzajAn
"odstrasza mnie domyślny interfejs" - nic dziwnego, jest dla tych co przesiadają się z IE.
"brak gestów" - polecam FireGestures, jest bardzo prosto konfigurowany i pl (gdyby w O takie coś było),
"wklej i przejdź" - przyzwyczajenia, a rozwiązań jest parę,
"przycisku "Nowa karta"" - a tego nie rozumiem. Po co mam otwierać nową pustą kartę, jak za chwilę zapełni się stroną??
Nie prościej od razu otworzyć nową kartę z danym adresem??

Avatar
AnonimGDY (niezalogowany) | 10.01.2010 12:06#53

Czy może ktos doświadzczenia i może ocenić szybkość FF 3.6 RC porównując do Opery10 i wynik testu Acid3. Szczególnie na starszym, słabszym sprzęcie, bo na nowym oceny to kwestia przyzwyczajeń użytkownika.
O tzw. przeglądarkach (np. jakiś IE7 lub 8) nie pytam, by miec pogląd dotyczący NA ZABYTKÓW w TEJ DZIEDZINIE. Moim zdaniem zabytki należy trzymać w muzeum a nie dopuszczać do używania.
Czy teraz Firefox "puchnie" i muli z czasem? Pytam, bo nie używam od 1,5 roku FF - ostatnio miałem wersję 2.8 lub 3.0, a może wraca coś do normy i jest u nich jakiś postęp.

Proszę o poglądy.

@Pablo
"mamy wolny rynek każdy ma prawo wyboru. Nikt nikogo nie zmusza do używania IE, Firefoxa, Opery" => MASZ RACJE, ALE np. IE CZĘSTO UŻYWA KTOŚ KTO NIE WIE ŻE SĄ JAKIEŚ ALTERNATYWY W INNYCH PRZEGLĄDARKACH. A jakiś IE7 lub 8 bez dodatków (np. IE7 Pro i to odpowiednio skonfigurowanego !) jest tak sprawne jak Trabant lub Syrenka w XXI wieku na dystansie 1000 km jakiegoś rajdu terenowego.
Wybór wyborem OK, ale postęp technologii też jest konieczny.

Czekam na porównania szybkości pracy i szybkości zamulania (koniecznie z kilkoma dodatkami) przy szczególnie zainstalowaniu FF 3.6 RC do Opery, Chrome, Safari !

Avatar
MP (niezalogowany) | 10.01.2010 12:42#54

@CzajAn
Chyba nie jest tak źle z naszymi przeglądarkami, jak brakuje nam tylko takich pierdółek? ;)
Wygląd Firefoksa to akurat najmniejszy problem. Dla korzystających stale z O i sporadycznie z Fx jest motyw imitujący Operę10 - mogą się poczuć prawie jak w domu.
Gesty myszy - jest tego trochę w dodatkach. Pixi wymienił chyba najlepszy dodatek z tego co słyszałem (nie wiem, nie używam).
"Wklej i przejdź" - już gdzieś niedawno napisałem, że tego brakuje głównie migrantom z Opery. W Rudym odbywa się to poprzez "przeciągnij i upuść" na pasek adresu albo "+" nowej karty. Ja na tyle się do tego przyzwyczaiłem, że siedząc od czasu do czasu na Operze nie potrafię tego zastosować (może się da? - nie wiem, dajcie znać, może czegoś nie odkliknąłem).
W zasadzie wszystkie te różnice (i wojenki) to suma przyzwyczajeń, zacietrzewienia i lenistwa ;).
@AnonimGDY
Dobra rada z własnego doświadczenia: nie patrz na to co my tutaj piszemy, nie zwracaj uwagi na teksty jakiegoś napała od jednej czy drugiej przeglądarki. Zainstaluj, używaj, testuj i wybierz taką, która TOBIE najbardziej pasuje. będziesz się męczył z jakimś programem tylko dlatego, że ktoś napisał iż jest najlepszy??? Twój komp, twój system, twoje przyzwyczajenia. Na jednym kompie coś śmiga a na drugim nie. Trzeba być saperem i sprawdzić osobiście.
Jeśli chodzi o ACID3 to Firefox ma chyba ze 6-7pkt. "straty" do Opery/Chrome/Safari. Jeśli pytasz o szybkość Fx3.6 to strony pewnie ciut szybciej się wczytują od 3.5, ale bardzo poprawiło się to, na co narzekali czasami użytkownicy starszych maszyn, czyli tzw. responsywność.

Żeby nie zbaczać z tematu: w 3.6 scroll działa płynniej czy tylko mi się wydaję? Trochę też trzeba się przyzwyczaić do nowego sposobu otwierania kart (jak w IE).
No dobra, koniec ewangelii z mojej strony :). Czas kopsnąć parę złotych na WOŚP.
Pzdr.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo79 | 10.01.2010 13:14#55

@AnonimGdy

"@Pablo
"mamy wolny rynek każdy ma prawo wyboru. Nikt nikogo nie zmusza do używania IE, Firefoxa, Opery" => MASZ RACJE, ALE np. IE CZĘSTO UŻYWA KTOŚ KTO NIE WIE ŻE SĄ JAKIEŚ ALTERNATYWY W INNYCH PRZEGLĄDARKACH. A jakiś IE7 lub 8 bez dodatków (np. IE7 Pro i to odpowiednio skonfigurowanego !) jest tak sprawne jak Trabant lub Syrenka w XXI wieku na dystansie 1000 km jakiegoś rajdu terenowego.
Wybór wyborem OK, ale postęp technologii też jest konieczny.

Zgoda, tylko ten ktoś kto będzie chciał to napewno znajdzie alternatywę dla IE (wersji tu nie pisze bo uważam że 8 wersja IE może rewolucyjna nie jest ale jak u mnie działa dużo lepiej jak poprzednie wersje i niemam wgranych żadnych do niej rozszerzeń typu IE7Pro - któy zresztą jest i tak nie do końca kompatybilny z IE8. IE 6 to już całkiem archaizm na siłę tylko podtrzymywany przez MS, a IE 7 to ogólnie jakieś nieporozumienie bo nawet IE6 otwierało szybciej strony niż IE7).

Tak wielkie brawa napewno się należą twórcom alternatywnych przeglądarek bo zmusili MS do pracy nad swoją przeglądarką bo inaczej to byśmy pewnie dalej byli skazani tylko na IE 6 z co najwyżej kolejnymi Service Packami.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
CzajAn | 10.01.2010 20:47#56

@KonradK;pixi;MP
Pierdółki, a jednak zniechęcają.
Powtarzam jeszcze raz : Wiem o istnieniu dodatków i możliwości zmian.
Ogromne dzięki za wszelkie przykłady nazw szczególnie interesujących dodatków.
"W zasadzie wszystkie te różnice (i wojenki) to suma przyzwyczajeń, zacietrzewienia i lenistwa ;)."
W moim przypadku dochodzą do tego jeszcze dwa warunki:
1. Przesyt związany z nagminnym reklamowaniem firefoxa - mam taką manierę, że natychmiast zmieniam rozgłośnię radiową, gdy na antenę wpuszczana jest reklama, a te, sami przyznajcie, bywają uciążliwe, nieznośne i tandetne.
2. Dbanie o inne, mniej znane alternatywy - pamiętajmy, że im większa jest konkurencja, tym pilniej twórcy produktów bardziej popularnych starają się o zatrzymanie odbiorców swoich produktów (nie wiem tylko na co liczy M$ ze swoim IE, no ale... w każdej dziedzinie są jakieś wyjątki :))
Pozdrawiam!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DejvG | 10.01.2010 22:56#57

Bardzo szybka stabilna przeglądarka polecam ten bulid

Avatar
AnonimGDY (niezalogowany) | 11.01.2010 1:27#58

@MP
"Dobra rada z własnego doświadczenia: nie patrz na to co my tutaj piszemy" => Ależ ja nie patrzę, ani też nie czytam biorąc sobie to do serca.
Używam właśnie to co chce, czytaj: Opera 10, a kiedys FF i stąd pytanie o obecny stan FF 3.6 RC.
Ale czemu nie prowokować treścią wypowiedzi? Reakcje są bardzo fajne.

@MP
Dzięki za ten argument: "responsywność" - ładne słówko.
Co to znaczy "responsywność"?
Responsywność: szybkość reakcji systemu operacyjnego po otrzymaniu sygnału od użytkownika. Dobra definicja?
Może to jest ten argument by spróbować, ale jak będzie FF 3.6 (tylko kiedy już nie będzie RC).

@Pablo79
MASZ ŚWIĘTA I W 100% RACJĘ : "wielkie brawa napewno się należą twórcom alternatywnych przeglądarek bo zmusili MS do pracy nad swoją przeglądarką bo inaczej to byśmy pewnie dalej byli skazani tylko na IE 6".

Nie ma jak konkurencja i rywalizacja o nas, o użytkowników. Próbujemy różnych rywalizujących producentów przeglądarek, niech nie śpią spokojnie, niech o nas zabiegają to MY zyskujemy coraz lepsze produkty.

Avatar
Physicx (niezalogowany) | 11.01.2010 11:05#59

Jak dla mnie FF 3.6 RC1 to rewelacja, chodzi zdecydowanie sprawniej od poprzedniej stabilnej wersji. Jeszcze nie zdążyłem zainstalować ADBlock+, ale chyba nie jest mi nawet potrzebny bo bez niego FF chodzi szybciej niż "z" jego poprzednik.

Dla ścisłości podam, że mam dość starego kompa: Duron 1,3, 512 DDR, GeForce 3, czyli żadna rewelacja i na takim sprzęcie jest zauważalna poprawa w działaniu.

Gratulacje i uznanie dla twórców :D

Avatar
Inny (niezalogowany) | 11.01.2010 21:40#60

Świetna przeglądarka. Jest o niebo lepsza od wszelkich innych przeglądarek internetowych. Zmiany szybkości między wersją 3.5.x, a 3.6 RC1 są dość spore.



Avatar
Brzęczyszczykiewicz (niezalogowany) | 11.01.2010 21:44#61

To czekamy na wersję RC2 lub RTM.

Avatar
kazik111 (niezalogowany) | 15.01.2010 15:59#62

Nie ma i nie będzie czegoś takiego jak Firefox RTM buhahaha

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Program tygodnia
GIMP 2.6.12

Ocena: 8,8
icon
Polecamy
Test: TDK WR700

Słuchawki, które pokochasz
Dolina Charlotty
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av