Google w sądzie za podglądanie prywatnej poczty

11.08.2011 15:23, Autor: Michał Majchrzycki (mmaj), Kategoria: News
NewsImage

Do sądu w Massachusetts trafił pozew zbiorowy przeciwko firmie Google. Twórcę Gmaila oskarża się o podglądanie prywatnych wiadomości.

Pozew został wypełniony przez Debrę L. Marquis, mieszkankę stanu Massachusetts, która razem z innymi internautami oburzona jest praktykami firmy Google. Chodzi o wykorzystywanie fragmentów e-maili do generowania reklam w Gmailu. Google rozpoczął prace nad reklamami opartymi o treści wiadomości pod koniec marca. Firma wykorzystała do tego między innymi mechanizm Priority Inbox, który umożliwia sortowanie przychodzącej poczty według ważności. Okazuje się jednak, że reklamy w Gmailu są nie w smak nie tylko w użytkownikom poczty firmy Google, ale także innym internautom.

Zarówno Marquis jak i pozostali sygnatariusze pozwu zbiorowego nie korzystają z Gmaila. Wysłali oni jednak swoje e-maile do osób, które są użytkownikami poczty firmy Google. Wiadomości owe zostały przejrzane przez mechanizm i wykorzystane do generowania reklam. Oskarżający zarzucają firmie Google, że wykorzystała ich prywatne dane do celów marketingowych - bez ich wiedzy, a co ważniejsza, bez zgody. Co innego, gdyby Marquis i inni byli użytkownikami Gmaila. Musieliby wówczas przystać na regulamin poczty. Nie mają oni jednak żadnego związku z usługą giganta z Mountain View.

Marquis domaga się 100 dolarów od Google’a za każdy dzień wykorzystywania jej wiadomości. Biorąc pod uwagę, że pozew dotyczy większej grupy ludzi jak i sporej liczby wysłanych e-maili, może to być duża suma. Niedawno z Gmailowego podglądactwa naśmiewał się Microsoft. Firma nakręciła krótki klip (Gmail Man) „reklamujący” zaglądanie do prywatnej poczty użytkowników przez firmę Google. Najwyraźniej na samych żartach z Gmaila się nie skończy.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (95)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
GizmoOS | 11.08.2011 15:25#1

Już od dawna korzystam tylko z poczty WindowsLive a google z Gmail podziękowałem... adres mail tylko podaję do rejestracji pod spam i niech czytają co sami sprzedali innym :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dobryteddy | 11.08.2011 15:28#2

Jednak dobrze kiedyś zauważyłem, że reklamy w Gmail zaskakująco dobrze pasują do moich niektórych e-maili :|

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 11.08.2011 15:35#3

Może oni myślą(jak i nasze dzieci neo), że google do każdej skrzynki przydzielił pracownika który czyta maile? ;)

Avatar
hurrr (niezalogowany) | 11.08.2011 15:41#4

Przecież "czytają" automaty a nie ludzie, wiec w czym problem?

Właściwie nawet nie można nazwać tego czytaniem bo automat skanuje po prostu wychwytując konkretne słowa(nie rozumie przecież treści) i na ich podstawie dobiera reklamy które nam wyświetli.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
misiek440v2 | 11.08.2011 15:43#5

hmm ciekawe jak to działa oraz czy wyrywa całe zdania - cytuje?
ma ktoś jakiś przykład jak generowana jest reklama w stosunku do tekstu w mailu?

Avatar
watdam (niezalogowany) | 11.08.2011 15:46#6

a ja korzystam z Opera Mail. Zero spamu, IMAP. A poza tym na Operę nie działają prawa UE i USA. Jestem więc bezpieczny.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Ostatni Mohikanin | 11.08.2011 15:48#7

I tak nie zrezygnuję z GMaila. No chyba dopiero wtedy, gdy zostanę szpiegiem i moje maile dotyczyć będą supertajnych tajemnic obcych mocarstw.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
karolkuich | 11.08.2011 15:49#8

Ja zrezygnowałem z Gmaila po tym, gdy wysłałem maila do MTU. Krótko po pierwszej wiadomości miałem kilka reklam towarzystw ubezpieczeniowych, wcześniej nigdy nie było takowych...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
GalusAnonimus | 11.08.2011 15:51#9

Taaa, i niech ktoś powie że za tymi osobami nie stoi tak naprawę M$.

Wystarczy sobie przypomnieć ten filmik który niedawno rzekomo wyciekła z M$... ja tam nie mam wątpliwości kto próbuje siać czarny PR.

Algorytmy/automat dzięki któremu wreszcie nie muszę oglądać reklam tamponów czy podpasek tylko rzeczy które mnie naprawdę mogą zainteresować to jak najbardziej świetna sprawa.

Konkurencja jak widać nie może się pogodzić z tym że Google ma system reklamowy nie dość że zupełnie nie inwazyjnej:

- nigdy żadnego spamu na pocztę nie wysyłają

- nie doklejają żadnych reklam do treści maila jak u konkurencji - grrr jak to jest wkurzające jak oglądam maila od kogoś z reklamą w środku od dostawcy poczty

- reklamy są jedynie tekstowe i malutkie, a w dodatku co bardzo cieszy dopasowane do moich zainteresowań więc korzystam chętnie.

Nie się więc co dziwić że bezsilna konkurencja robi co może w sprawie czarnego PR, skoro uczciwie konkurować nie potrafią.

Tu się nie da jak na rynku systemów mobilnych blokować konkurencji za pomocą patentów i prawników...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilarek | 11.08.2011 15:55#10

"Wiadomości owe zostały przejrzane przez mechanizm i wykorzystane do generowania reklam. Oskarżający zarzucają firmie Google, że wykorzystała ich prywatne dane do celów marketingowych - bez ich wiedzy, a co ważniejsza, bez zgody."

I mają rację. Tu nie chodzi o czytanie poczty przez ciekawskich pracowników Google.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
semtex | 11.08.2011 15:55#11

@GalusAnonimus

Doinstaluj sobie WOT do przeglądarki, działa z każdą, zobaczysz jak marnej reputacji jest większość odnośników z tych dopasowanych reklam....

Co do samych reklam, musiałem z ciekawości wyłączyć Webmail Adblocker, faktycznie dosyć sugerowane są te reklamy, lol, jednak z ta wtyczką nie muszę ich oglądać.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
freeq52 | 11.08.2011 15:56#12

Że się tak głupio zapytam, to w którym miejscu są te reklamy? Bo aż Adblocka wyłączyłem, a ich nie widzę?

Tak ogólnie - mam głęboko gdzieś szpiegowanie Google - mam system od Microsoftu, komórkę od Orange, przeglądarkę, która mnie szpieguje, do tego stały dostęp do sieci i facebooka - o jakiej prywatności tu mówimy? :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
GalusAnonimus | 11.08.2011 15:58#13

Nie tak dawno za rękę złapano Facebooka który opłacał największe/najbardziej poczytne gazety do siania FUD właśnie w tym stylu jaki teraz czytamy.

Facebook złapany za rękę przyznał się do opłacania artykułów anty-google - wszystkie pisane były właśnie w takiej formie google-szpieg.


Teraz M$ sieje FUD wykorzystując dokładnie to samo... pytanie czy ludzie powtórnie nabiorą się na te brednie?

Bo rzeczywiście profilowana reklama miałaby komuś przeszkadzać? Bo co automat ją skanuje? A czym to się różni od innych dostawców którzy i tak trzymają nasze maile w swoich serwerach i mają do nich wgląd?

Tym że tam jest masę bezsensownych reklam to na pewno.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
aptu | 11.08.2011 16:00#14

W tym pozwie jest sporo racji, chociaż suma odszkodowania już tradycyjnie jak przystało na US jest mocno przesadzona. Ja jako użytkownik Gmail zgadzam się aby moje maile były analizowane i na ich podstawie były odpowiednio dobierane reklamy. Problem jest gdy takie maile pochodzą od osób nie mających nic wspólnego z Google i nie życzące sobie aby ich treść była przeglądana przez Google, nawet jeżeli tego przeglądania dokonuje automat, a nie człowiek.
Ten pozew ma spore szanse na powodzenie i skończy się na tym, że Google dostanie zakaz przeglądania maili nie wysłanych z Gmaila.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Ostatni Mohikanin | 11.08.2011 16:04#15

@misiek440v2 - w teorii jest to tak: https://mail.google.com/support/bin/answer.py?hl=pl&ctx=mail&answer=6603
A w praktyce? Przykładowo dziś przyszedł newsletter z Paybacka. Reklamy Google na bocznym pasku: http://img849.imageshack.us/img849/1091/reklamygoogle.png
Inny przykład: mail od Pandy o przyjęciu zgłoszenia pewnego problemy. Reklamy Google: http://img651.imageshack.us/img651/594/reklamygoogle2.png
Sam oceń, jak to się wszystko do siebie ma.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
GalusAnonimus | 11.08.2011 16:05#16

Poza tym niedawno przy zakładaniu konta Google mnie wyraźnie zapytało:
====================
"czy chcę profilowane reklamy dopasowane do moich zainteresowań"
====================

Czyli każdy użytkownik ma wybór, ja oczywiście zaznaczyłem że chcę profilowane reklamy bo nie chce oglądać reklam podpasek jak już wcześniej pisałem.

Czyli podejście firmy już bardziej uczciwe być nie może skoro wyraźnie mam wybór!

Jak widać tutaj czepiono się celowo TYLKO MAILI PRZYCHODZĄCYCH - co tylko potwierdza sianie FUDu przez konkurencję. Za dużo tu cwaniactwa i szukania kruczków.

Cel jest jasny - w świat ma iść ponownie kampania że Google rzekomo narusza prywatność, bo w większość artykułów nie dopowie się tego że użytkownik ma wybór i system pyta go wyraźnie o to czy chce mieć dopasowane reklamy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Ostatni Mohikanin | 11.08.2011 16:08#17

@freeq52 - reklamy znajdziesz na prawym pasku bocznym po otwarciu wiadomości. Czasem faktycznie ich jednak nie ma.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
aptu | 11.08.2011 16:10#18

@GalusAnonimus
"Cel jest jasny - w świat ma iść ponownie kampania że Google rzekomo narusza prywatność, bo w większość artykułów nie dopowie się tego że użytkownik ma wybór i system pyta go wyraźnie o to czy chce mieć dopasowane reklamy."
Jeżeli wyślę maila z Hotmail do użytkownika Gmaila, to Google też mnie poprosi o pozwolenie na przeczytanie mojego maila?

Avatar
Seqel Joe (niezalogowany) | 11.08.2011 16:12#19

Problem Google jest taki że do tego niby szpiegostwa całkiem oficjalnie się przyznają,,, inne firmy oferujące darmową pocztę skanują wiadomości w tajemnicy przed użytkownikiem,,,

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 11.08.2011 16:12#20

@GalusAnonimus mam do ciebie pytanie nie mam telefonu i chciał bym założyć konto gmail jak to zrobić ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
GalusAnonimus | 11.08.2011 16:13#21

Zresztą skoro Google może oferować wszystkie swoje usługi za darmo tylko i wyłącznie dzięki reklamom, więc cel konkurencji uderzenia konkretnie w te reklamy i nastawienia użytkowników do nich negatywnie jakoś zupełnie mnie nie dziwi.

Nie takie sztuczki już konkurencja wyprawiała. Przepraszam wyprawia, długo nie trzeba szukać wystarczy cofnąć się klika newsów wstecz i poczytać o blokowaniu sprzedaży Androida i wszystkich atakach patentowych.

Walka i to nieuczciwa staje się coraz bardziej bezpardonowa, ogólnie to Google'owi rzuca się kłody pod nogi już po kilka razy dziennie.

Byle tylko ludzie nie nabrali się na ten FUD. Bo wtedy nieucziwa konkurencja odniesie swój cel i stanie się to standardowym element walki z konkurencją. Żegnajcie innowacje...

Avatar
sarinn (niezalogowany) | 11.08.2011 16:17#22

Tak, google idzie do przodu z realizacją swoich planów. Mają na prawdę mnóstwo dobrych rozwiązań. Inne firmy starają się jak mogą, w sposób legalny czy też nie, zdetronizować G. To wszystko gierki marketingowe, korporacyjne. Google jak dla mnie jest ok.

Avatar
MagisterIT (niezalogowany) | 11.08.2011 16:30#23

I dobrze , że google w sądzie jest, za takie coś powinno być karane! Mimo to nie narzekam na picassa, gmail czy blogger:)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
GalusAnonimus | 11.08.2011 16:31#24

@aptu | 11.08.2011 16:10

A tobie wyświetli tą reklamę czy użytkownikowi Gmail?! Więc co cię to obchodzi że użytkownikowi wyświetli się mniej reklam dzięki temu że są dopasowane czyli bardziej skuteczne.

Czy jak jak wyśle pocztę z Gmaila na Hotmaila to M$ pyta mnie o zgodę na składowanie mojego maila na swoich serwerach a tym samym wglądu do niego?!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dobryteddy | 11.08.2011 16:32#25

cytat (@#4): "Przecież "czytają" automaty a nie ludzie, wiec w czym problem?"
Ok, to regularnie odsyłaj mi swoje wszystkie listy, automat mi je zeskanuje i na podstawie ich będę Ci wysyłać reklamy :]

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
GalusAnonimus | 11.08.2011 16:35#26

@Seqel Joe (niezalogowany) | 11.08.2011 16:12 #19
"Problem Google jest taki że do tego niby szpiegostwa całkiem oficjalnie się przyznają,,, inne firmy oferujące darmową pocztę skanują wiadomości w tajemnicy przed użytkownikiem,,,"

==

Otóż to!

kolega wyżej nawet podał link w którym Google wyjaśnia szczegółowo o co chodzi z tymi dopasowanymi reklamami (video!):

============
https://mail.google.com/support/bin/answer.py?hl=pl&ctx=mail&answer=6603
============

I za to ich cenię, za uczciwe opisanie wszystkiego na swoich stronach, informują użytkowników jak tylko mogą.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
troiP | 11.08.2011 16:38#27

ja nie widzę u siebie reklama na gmailu a używam tylko chrome bez żadnych dodatków. zresztą tak jak ktoś wyżej napisał. W internecie nie ma już prywatności.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
freeq52 | 11.08.2011 16:38#28

@Ostatni Mohikanin

A faktycznie, są :) Boże, tyle lat z Adblockiem, że nie zwróciłem uwagi, w którymi miejscu się pojawiają...

Ale o dziwo mam chyba te standardowe - pożyczki, oferty banków, matrymonialne, jakieś ubezpieczenia AC - a więc nic, z czego korzystałem w ciągu ostatnich lat :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
GalusAnonimus | 11.08.2011 16:39#29

@Anonim (niezalogowany) | 11.08.2011 16:12 #20
"@GalusAnonimus mam do ciebie pytanie nie mam telefonu i chciał bym założyć konto gmail jak to zrobić ?"

A jak udało ci się założyć konto w banku i mieć do niego dostęp przez internet?!

Na tej samej zasadzie to działa, masz wyraźną informację że numer ten zostanie wykorzystany jedynie w przypadku próby odzyskania dostępu do swojego maila.

Jak będziesz chciał włączyć weryfikacje dwuetapową to ponownie zapytają cię o numer, bo nawet do tego już nie wykorzystują wcześniej podanego numeru - tak jak obiecali.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 11.08.2011 16:43#30

@GalusAnonimus ale nadal nie odpowiedziałeś na pytanie nie mam telefonu i co mam zrobić ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
aa.bb | 11.08.2011 16:44#31

precz z google! a wszystkich fanów chroma zachęcam do przesiadki na srware iron

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
misiek440v2 | 11.08.2011 16:47#32

jeśli to takie reklamy jak napisał Ostatni Mohikanin , to mi w ogóle nie przeszkadzają, zresztą jak kto woli, skrzynek pocztowych jest od groma nawet własną możną założyć na dedyku czy vpsie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
freeq52 | 11.08.2011 16:50#33

Ale jednego nie rozumiem, chociaż nie... nie zostało to wyjaśnione - w jaki sposób osoby, które chcą wyłudzić od Google kasę sprawdziły, że to akurat treść ich wiadomości, służy do reklamy na Gmailu? Bo co, to się wyświetla reklama z treścią w stylu "Cześć Mark, wczoraj kupiłam mleko marki Milk za 5$. Lucy" czy też "Mark, Lucy kupiła wczoraj mleko "Milk" za 5$, może i Ty się skusisz"? Czy też była to po prostu prosta reklama mleka marki "Milk" za 4.99$? Pytam z ciekawości :D

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 11.08.2011 16:53#34

@freeq52

Może mają manie prześladowczą albo paranoję?
To częste schodzenia wśród internautów.

Avatar
kubaw (niezalogowany) | 11.08.2011 16:55#35

Niestety, dopasowanie reklam zawartych w treści maila to pikuś w porównaniu z innymi praktykami Google. Oto przykład:

1. Umieściłem w sieci stronę pod adresem http://jakastamdomena.pl/jakis-tam-sobie-katalog. Adres ten nie był nigdzie w sieci podlinkowany (ani na głównej stronie jakastamdomena.pl ani nigdzie indziej).
2. Przesłałem ten adres znajomemu w mailu. Znajomy ma konto na gmail.
3. Po około dwóch tygodniach stronę można było znaleźć w publicznej wyszukiwarce Google - Google pobrało adres strony z treści maila i zaindeksowało jej zawartość.

Od razu informuję, że nie umieszczałem żadnych plików typu robots.txt albo innych instrukcji. Ani nie ma takiego obowiązku, ani ja nie widziałem takiej potrzeby, zakładając, że tajemnica korespondencji jest jednak pewnym fundamentalnym prawem współczesnej cywilizacji.

Szkoda że nikt się takim przypadkiem nie zajmie. Sprawę byłoby naprawdę łatwo udowodnić.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
max1234 | 11.08.2011 16:56#36

Google podgląda maile? Dla mnie to już przesada, pora zmienić pocztę...

Avatar
mazak1 (niezalogowany) | 11.08.2011 16:59#37

...a co myślicie, że inni nie podglądają?

Avatar
koszmarnerzeczy (niezalogowany) | 11.08.2011 17:00#38

No tak bo inne programy "nie czytają" treści maili. lol

W takim rozumieniu równie dobrze przecież taki WindowsLive "czyta" treść maila, bo MUSI go "przeczytać", potem go wysłać, lub przed wysłaniem zakodować. A inny program przy odbiorze też musi odebrać mail, następnie go zdekodować i O ZGROZO !!! "przeczytać", wyświetlając w jakimś tam okienku. To straszne. Podajmy wszystkie programy i edytory do sądu za "czytanie" tego co w nich napiszemy.


Głupota niektórych ludzi sięgnęła dna, przebiła je i poleciała niżej w jakąś dziwną chorą nieskończoną przestrzeń.

Avatar
Użytkownik Hotmaila (niezalogowany) | 11.08.2011 17:16#39

Polecam Hotmaila:
- nieograniczona pojemność skrzynki
- załącznik 50 MB, w sumie 10 GB (chyba że coś się zmieniło)
- brak doklejanych reklam w treści wiadomości
- maile nie są skanowane
- 25 GB wirtualnego dysku SkyDrive
- otwieranie i edytowanie plików Office online, nawet bez instalacji pakietu na kompie
- dużo wolnych adresów typu imie.nazwisko dla polskich użytkowników (bo w Gmailu najczęściej są już zajęte)
- dwie domeny do wyboru, możliwość podpięcia własnej
- login pocztowy daje dostęp do wszystkich usług Windows Live
- świetna integracja z Windows Live Mail (IMO lepsze od IMAP)

Używam dopiero od lipca, ale naprawdę jestem zadowolony. Żaden spam na razie nie dochodzi, może dlatego, że nie szastam adresem na lewo i prawo. Minusy: na webmailu z prawej strony wyświetla się reklama MS; brak IMAP.

Avatar
czerw (niezalogowany) | 11.08.2011 17:20#40

wow-czego jeszcze sie dowiemy?-coraz lepiej googleshit wygląda-tak trzymać,ponoć oni tacy czyści -buhahahyhaha,śmierć frajerom

Avatar
des (niezalogowany) | 11.08.2011 17:23#41

czego sie nei robi, zeby cos zarobic.
A co do wykorzystywania maila do reklamy... wszystko w internecie jest wykorzystywane. Ja na przyklad zaskarze binga i google za to, ze - skanujac ta strone, wykorzystaja moje slowa jako klucze w wyszukiwaniu. Bezsens.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Scythee | 11.08.2011 17:38#42

Po prostu chcą wyłudzić pieniądze od dużej korporacji i tyle.

PS

Atak na Facebooka ze strony Anonymous to FAKE. Info: https://twitter.com/#!/anonops/status/101152229087657984

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 11.08.2011 17:38#43

@czerw

Przecież było o tym wiadomo od dawna. Google samo ogłosiło, że taka funkcję wprowadza.

Avatar
Baltazar G (niezalogowany) | 11.08.2011 17:52#44

Wyglada ze GalusAnonimus jest takim MSFT tylko ze od gooooogla... Tez majaczy tylko ze na inny temat...

A co do tekstu to dobrze ze nie mam konta na gmail i teraz napewno go nie zaloze :P

Avatar
Ncik (niezalogowany) | 11.08.2011 17:59#45

Nie wiem w czym problem. Pewnie jakis system znajduje slowa kluczowe w mailu i wedlug tego wyswietla konkretna reklame. W koncu na tym Google zarabia, na reklamach. W zamian za to dostajesz wszystko za darmo. Na pewno Google malo interesuje numer Twojej karty kredytowej albo haslo do super tajnej skrytki w banku.

@max1234 Wystarczy czytac regulamin to nie bedziesz zaskoczony nastepnym razem, bo Google sie z tym nie kryje.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Silencer22 | 11.08.2011 18:25#46

Głupich widać nie sieją w USA, na dp widać też. Szczerze? Wolę reklamy, które mnie ZAINTERESUJĄ, a nie jakiś totalny crap, podobny do wrzucanych ulotek do skrzynki pocztowej. To jest algorytm, który nie rozumie sensu wypowiedzi, a wyszukje frazy i zwroty w celu dopasowania reklamy. Rzeczywiście jest się czego bać. Czarny PR nadal w formie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Scythee | 11.08.2011 18:29#47

Ja już od dawna nie używam Gmail'a. Przerzuciłem się na "My Opera Mail". Prosta, ładna i minimalistyczna poczta dla każdego. Oczywiście poczta ta, nie jest tak funkcjonalna jak Gmail. Do tego jest we wczesnej fazie BETA. IMO najgorsza wadą My Opera Mail jest to, że musisz posiadać inny adres e-mail, aby założyć konto na stronie My Opera.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 11.08.2011 18:31#48

Połowa biadolących pewnie i tak blokuje reklamy adblockiem ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Winters4TW | 11.08.2011 18:42#49

Google przegląda maile... no super, na pewno wszyscy pracownicy czytają miliony maili żeby wyświetlić reklamę... niezłe rozumowanie.
Jest bot, który ma swój słownik, i wyszukuje w każdym mailu te słowa by wyświetlić reklamę.

@kubaw, to nie jest od poczty, bo boty wyszukiwarek chodzą po każdej stronie gdzie w meta tagach nie ma tego zabronionego, proste.

Avatar
annonymous (niezalogowany) | 11.08.2011 18:47#50

@!Silencer22
Czy Ty wierzysz, ze Google zrobiło głupiego bota, który czyta e-maile?

Napiszę Ci tylko tak: Google ma zdolnych ludzi. Tak zdolnych, że ich samochody, które same jeżdżą (bez kierowcy) są najprawdopodobniej jednymi z lepszych.

I czy teraz mi napiszesz, że ich boty nie rozumieją?


A wiesz jak działa amerykański czy angielski "SkyNet"? - takie cacko co zbiera i "podsłuchuje" rozmowy telefoniczne oraz wszystkie wiadomości tekstowe jakie krążą w sieci internetowej oraz telefonicznej. Tam też nie siedzą ludzie, którzy to "czytają", ale...

... Właśnie ale. wystarczy, że ustawią dla siebie newralgiczne słowa/frazy itp itd a resztę w trybie rzeczywistym ko-obsługuje człowiek....



A wracając do poczty e-mail, to najlepszym jest zwykła poczta (chociaż i tu czasami potrafią podglądnąć).
A teraz serio. To najlepszym jest |Hotmail.
Tutaj jest bez reklam - o przepraszam, jest jedna z boku graficzna. Ale tylko i wyłącznie jedna i ta sama w kółko. A mianowicie reklama MSN.


A Google, to firma typowo nastawiona na zarobek od dużych firm. Ich zadaniem głównym jest jak największe zbiory danych użytkowników - ile się da i co się da.

Przecież takie ich usługi jak Analitics, Webmaster Tools, teraz +1 itp itd, to tylko i wyłącznie w celu "zbioru" jak największej ilości danych.

..........


Pzdr

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
an.szop | 11.08.2011 18:56#51

@Winters4TW
jak się nie znasz to się nie udzielaj w temacie dla Ciebie nieznanym!!!

Boty wyszukiwarek chodzą tylko i wyłącznie za linkami, ew za wszystkim co jest na serwerze, ale musi być wcześniej link do głównej strony.

W przypadku, kiedy natomiast strona internetowa nie posiada żadnych zew linków prowadzących do tej strony to strona nie wyląduje w indeksach wyszukiwarki!
W tym wypadku @kubaw miał rację, pisząc, że Google mogło przeczytać i zaindeksować link do strony z wiadomości.


Jeszcze raz podkreślę. Nie wypowiadaj się, jak masz zamiar udzielać się w temacie o którym nie masz pojęcia!!!



Pozdrawiam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Winters4TW | 11.08.2011 19:00#52

Podkreślaj, podkreślaj, dziwne bo gdy ja wrzuciłem stronę na serwer i nigdzie jej nie reklamowałem, nie wysyłałem maili z linkiem i mimo wszystko po jakimś czasie została sama zaindeksowana. MAGIA?!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
_ITrAB_ | 11.08.2011 19:05#53

Hehe, chciałbym kiedyś zobaczyć fragment mojego maila w reklamie, byłoby zabawnie :D
Btw. To użytkownicy konta Gmail do których ta poczta doszła odpowiadają za przekazanie tych danych firmie google, więc niech ich sądzą :P

Avatar
gggjm (niezalogowany) | 11.08.2011 19:08#54

Z całej tej dyskusji powyżej, widać że pokoleniu dzieci Marksa i Marketingu reklamy już nie przeszkadzają, a nawet je lubią.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
an.szop | 11.08.2011 19:08#55

Nie znasz się w temacie. Tyle wiem z Twojej wypowiedzi!

Strona ktora miales musiala byc na serwerze ktory byl wczesniej gdzies podlinkowany. A strona ktora umiseciles byla w katalogu glownej strony podlinkowanej. I tak wlasnie roboty dotarlo do podkatalogow - tu akrat byla twoja strona


i speclanie nie pisalem znakow diakrytyczneych i pisalem z bledami zeby podkreslic moja niechec do ciebie i twpojego obeznania w temacie jak i mojej dalszej ignorancji w twoja strone..

skoczn bo ja juz z toba skoczylem

doucz sie troche

poczytaj

.->,).IY&*@

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
an.szop | 11.08.2011 19:12#56

DO REDAKCJI

wprowadźcie jakiś system ocen itp itd, albo sprawdzajcie to co piszą użytkownicy, ponieważ sieja tylko wśród młodych "głupawe" teorie.

A chyba zależy Wam na tym aby mieć w przyszłości dobrych polskich informatyków oraz mądrych czytelników.


Pozdrawiam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 11.08.2011 19:12#57

Przecież komputer nie rozumie słów, mechanicznie przypisuję reklamę do słowa. Byłby problem, gdyby program to zapisywał.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Fanboj O | 11.08.2011 19:13#58

Wiadomość godząca sympatyków googla i emesa:
http://www.chip.pl/news/bezpieczenstwo/monitorowanie-i-szyfrowanie-danych/2011/0...
I co tam się rozwodzić nad reklamkami...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MichałT | 11.08.2011 19:18#59

Mnie zdecydowanie niepokoi fakt ilości zbieranych informacji przez Google. Niepokoi mnie fakt że nie mam właściwie nad nimi kontroli i nie wiem sam ile Google o mnie wie... Czytanie wszystkich zapisów, regulaminów i regułek to niezły problem. Niedawno postanowiłem uwolnić się od większości usług Google i...
Okazało się to sporym problemem! Na przykład blokada ciasteczek to niezła roszada... W Firefoksie można ustawić np. pobieranie ciastek tylko z zaufanych stron a np. w Operze już nie... Troszkę mnie to do niej zraziło... A google? Google jest wszędzie w internecie. Ciężko się od niego uwolnić a o wiele, wiele, wieeeele ciężej pozbyć się zaindeksowanej przez Googla treści z nami związanej. ;/
Obecnie korzystam tylko z wyszukiwarki...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Winters4TW | 11.08.2011 19:20#60

@an.szop masz chyba ze sobą jakiś problem, kończysz ze mną? o_O

Strona NIE była w głównym katalogu strony, i nigdy wcześniej żadna strona tam nie była. Nie chcę mi się tego dalej Tobie tłumaczyć.

Avatar
gihaaa (niezalogowany) | 11.08.2011 19:27#61

@MichałT

Masz kontrole. Google wie tyle ile im dasz/wprowadzisz.

Niektórzy chyba oczekują, że Google będzie organizacją charytatywną w której pracownicy pracują za darmo tworząc dobre usługi które udostępniają potem za darmo wszystkim chętnym.

I oczywiście nie wolno Google zarabiać na reklamach bo wszystko powinni robić w czynie społecznym a koszta pokrywać...no właśnie z czego?

Wyłazi z was ludzie socjalizm i roszczeniowa postawa ala Homo Sovieticus.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 11.08.2011 19:34#62

@MichałT

"Czytanie wszystkich zapisów, regulaminów i regułek to niezły problem."

Chyba lepiej, że wszystko jest jasno wyłożone niż by mieli(wzorem innych znanych firm których nazwy nie wymienię) precyzować dopiero jak jakaś afera się zrobi albo w ogóle nie mieć stałej polityki prywatności.

No, ale ludziom nie dogodzi. Nie chce mi sie czytać to skorzystam z czegoś innego i tam oczywiście też nie przeczytam(bo za długie)oraz będę miał nadzieję i modlił się do bozi żeby akurat nie zbierali tego co zbierają.

Avatar
maczugamen (niezalogowany) | 11.08.2011 19:51#63

Anonim (niezalogowany) | 11.08.2011 16:53#34

@freeq52

"Może mają manie prześladowczą albo paranoję?
To częste schodzenia wśród internautów."

I CZĘSTO UZASADNIONE, mania gromadzenia informacji i wszechobecna inwigilacja to nie mania ani paranoja tylko RZECZYWISTOŚĆ którą wielu "zdrowych" takich ja ty freeq52 ignoruje i wypiera ze świadomości w mysl zasady że jak nie ma problemu to nie ma sie czym przejmować , tym bardziej jeżeli jest to probblem na który nic nie poradzisz - jedyna rada to rezygnacja z netu, telefonii i plastików płatniczych - i co wtedy? zyć jak dzikus ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Łukash | 11.08.2011 20:33#64

W końcu anoni zrobią z google to co z fejsbukiem (ponoć ;) ) , zniszczą siedlisko zła pierwotnego...ping będzie zero odebranych ....i nie będzie już internetu....

Avatar
ups... (niezalogowany) | 11.08.2011 21:00#65

Mail wysłany, nie jest już prywatnym mailem :) To samo dotyczy sms-ów itp. itd.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
urOk | 11.08.2011 21:03#66

@MaRa | 11.08.2011 19:12#53
Przecież komputer nie rozumie słów, mechanicznie przypisuję reklamę do słowa"

To już wiem skąd u mnie tyle spamu od viagry :D Co drugi mail do znajomych zawiera słowo "f**k" ;P

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 11.08.2011 21:11#67

Dobrze że nie mam u nich swojej poczty. Od lat w ogóle nie korzystam z darmowych kont pocztowych, a z gmaila to już w ogóle.

Avatar
KDT (niezalogowany) | 11.08.2011 21:54#68

@zorak - i co to za plus korzystać z płatnej poczty?
Ja korzystam z komercyjnego oneta i od kilku tygodni walczę z ciołkami, żeby naprawili mechanizm Reguł, który kasuje mi pocztę!!!
Jak grochem o ścianę :( Chyba tamtejsi programiści żyją na haju i nie mają czasu dla bzdurnych żądań użytkowników...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Łukash | 11.08.2011 22:09#69

MichałT-w Operze już nie-
Co to za herezje...

Avatar
edek2011 (niezalogowany) | 11.08.2011 22:15#70

wszystkim przerażonym proponuję wyłączyć internet, a co tam... windowsa wyłączcie, przecież szpieguje...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MichałT | 11.08.2011 22:23#71

@Łukash

Nie, to nie dziecinne herezje... Sam jestem zwolennikiem nie tylko przeglądarki ale i m.in jej usługi pocztowej. Ustawić można preferencje tylko dla poszczególnych stron i to odwiedzanych. Nie ma czegoś takiego że ustawiasz całkowite blokowanie i wklepujesz wyjątki od blokady. Paradoksalne jak na komentarz w tym newsie jest to że np. w chromium również jest taka opcja i gogle chrome zapewne też...
Na chwilę obecną opera służy mi jedynie do celów administracyjnych. ;) Co dalej, to się zobaczy... Może znajdę jakieś rozwiązanie...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Łukash | 11.08.2011 22:45#72

MichałT a nie akceptowanie ciasteczek i w preferencjach dla witryny ustawić akceptowanie ,a po wejściu na witrynę ,możesz jeszcze dostosować usuwanie nowych ciastek ,czyli będą usuwane nowe ,które pojawią się po zaznaczeniu opcji ,lub po ich ręcznym usunięciu + brak akceptacji z nieodwiedzonych ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MichałT | 11.08.2011 23:13#73

@Łukash

Stron nieakceptowanych jest znacznie więcej niż akceptowanych. Jak się komuś nudzi to może co stronę właśnie się bawić z blokowaniem/odblokowaniem. W ciągu roku zbierze Ci się z 1gb takich reguł blokowania - musisz jeszcze pamiętać aby przy każdej nowo odwiedzonej stronie rozważyć czy chcesz ją bloknąć czy nie i pamiętać w ogóle żeby dokonać ustawień.
W przypadku domyślnej blokady z wyjątkami, dodajesz strony którym ufasz i tylko z nich dostajesz ciasteczka. Mniej przy tym roboty. Poza tym, bajer blokowania ciastek niezatrybił mi w subdomenach które czasem nie sposób bloknąć i pojawia się ciasteczko mimo blokady kiedy skorzystasz z paska wyszukiwarki.
Nie sposób bloknąć subdomenowe strony śmieciarzo-reklamowe bo często po wejściu na nie ze skopiowanego odnośnika, przekierowują na inną stronę. Opera nie obsługuje manualnego wklepywania adresów wyjątków.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Ziendal7 | 12.08.2011 1:01#74

A ja się pytam, gdzie jest MSFT ?!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Scythee | 12.08.2011 1:47#75

@Łukash

Anonymous zaprzecza tym doniesieniom. Nawet gdyby to była prawda, to co? Wysadzą im wszystkie serwery? Atakiem typu DDoS zatrzymają serwery na góra tydzień, dwa. Jednakże i tak będę czekał na 5 Listopada ;)

Info: https://twitter.com/#!/anonops/status/101152229087657984

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Łukash | 12.08.2011 6:23#76

@MichałT Jeszcze raz : Ustawienia > szybka konfiguracja > odptaszasz Akceptuj ciasteczka= nie akceptowanie ciastek w ogóle.A dla zaufanych witryn ustawiasz Akceptowanie z witryn które odwiedzam w preferencjach ,to są dwa nie zależne ustawienia które się nie gryzom+ usuwanie nowych podczas zamykania :) I nie ma GB reguł tylko są KB ciastek ;)

@Scythee też nie mogłem sobie jakoś wyobrazić tego "wielkiego buum" ,jedynie do głowy przychodzi mi obraz "ataku typu BASSEbALL" ;)
PS. Też czekam z niecierpliwościom na tę datę ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Łukash | 12.08.2011 6:27#77

ew atak typu brute force z wykorzystaniem Łom'A :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
997 | 12.08.2011 7:44#78

Dla wszystkich przerażonych praktykami Google polecam zapoznanie się z np. OpenPGP i offlineowym przechowywaniem maili i będziecie bezpieczni ;)
Wszystkie istotne informacje, które powinny zostać przeczytane przez jedną osobę się szyfruje na przykład 2048 bitowym kluczem (nawet Google by musiał 'chwilkę' go łamać) i nie musicie się już bać, że ktoś czyta wasze prywatne maile.

Pozdrawiam spiskowców ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Axles | 12.08.2011 8:11#79

Amerykańcy są na prawdę porąbani, zaskarżyli by samego Boga jakby szło, o to że np. urodził się ktoś niepełnosprawny, albo ma za małe piersi itp. Brzmi absurdalnie ale, wszystko w tym kierunku dąży.

Avatar
bitx (niezalogowany) | 12.08.2011 9:18#80

W naszym kraju plusgsm czyta teść smsów. Spróbujcie z bramki sms wysłać smsa o takiej treści: "Orange znaczy pomaranczo" bez cudzysłowu oczywiście. Zobaczycie co będzie na ekranie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
an.szop | 12.08.2011 9:22#81

@997
Polecam Ci zrobienie testu.

1. Załóz nowe konto na GMail.
2. Pelać znajomemu aby również założył nowe konto.
3. Zacznijcie korespondować do siebie ale tylko i wyłącznie wysyłając
zaszyfrowane wiadomości.
4. W pole tytuł wpisujcie albo akronimy, albo również zaszyfrowany tekst.

Po jakimś czasie wasze konto zostaną zablokowane nie podajć przyczyny jak i również nikt Ci nie odpowie "dlaczego?"


Pozdrawiam

Avatar
sebekokok (niezalogowany) | 12.08.2011 10:04#82

@an.szop - jest algorytm zabezpieczenia przed niewłaściwym zastosowaniem poczty, czyli wykorzystywaniem poczty np do przesyłania/przechowywania danych, w skrócie zakładasz sobie 100 kont gmail, masz 500GB dysk w sieci, to jest zabezpieczenie przed tym, google wylapuje konta pocztowe które nie są kontami pocztowymi, podobnie robi MS i inni, a co do kontekstowych reklam w gmail, myślicie że jest coś za darmo? dostajecie usluge poczty bez spamu "zad darmo", nie w tym świecie, google na nas zarabia mld $, co najlepsze nawet nie jetesmy tego swiadomi, reklama powinna byc zabroniona, do tego wszystko prowadzi, juz i tak 30% kosztu wyprodukowania znanego produktu to reklama, i caly czas rosnie, a kto zarabia na tym? 5-10 najbogatszych swiata, gdzie tu sens???? kto prowadzi sprzedaż internetową wie o czym mówie, szary zwykly polski internetowy handlarz miesięcznie placi dla google haracz w wysokosci 10% obrotu na reklame, teraz policzcie sobie ile jest takich na całym świecie + duze firmy, a wiecie kto za to płaci? otóż my, na kazdym batonie ktory zjemy z ceny kilka procent idzie dla google/facebook,... tvn itp, a przecież czym jest reklama? czy dla nas jest aż taka wazna? i tak najczesciej mija się z prawdą

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
an.szop | 12.08.2011 11:07#83

@sebekokok (niezalogowany)
Czy Ty przeczytałęś co ja napisałem???

Ja pisałem o normalnym korespondowaniu, ale zaszyfrowanymi wiadomościami

A nie o danych jakichś tam

Pozdrawiam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
usb2.0 | 12.08.2011 11:43#84

"ja oczywiście zaznaczyłem że chcę profilowane reklamy bo nie chce oglądać reklam podpasek jak już wcześniej pisałem"

Nie sądziłem, że ktokolwiek czyta te reklamy :) Ja w ogóle nie zwracałem na nie uwagi. A obecnie w ogóle ich nawet nie widzę, bo raz że zainstalowałem rozszerzenie, które ukrywa te reklamy, a dwa że korzystam z klienta poczty i bardzo rzadko loguję się na pocztę poprzez www.

Avatar
sebekokok (niezalogowany) | 12.08.2011 12:02#85

@an.szop
spokojnie, proponuje rozpoczac od dokladnego przeczytania tego co ja napisałęm, chociaz moglem Cię troche przecenić, bez urazy oczywiscie. Już wyjaśniam, to co ty nazwasz "zaszyfrowanym tekstem/wiadomością" dla algorytmu jest ciągiem znaków których nie znajduje w słowniku słów (dla danego języka), czyli uznaje że jest to rodzaj ciągu znaków należący do pliku binarnego lub podobnego tworu (spróbuj edytowac w notatniku plik exe lub film;) zobaczysz swoją zaszyfrowaną wiadomość), oczywiście algorytm jest znacznie bardziej skomplikowany, Tworzy ona baze wiedzy na podstawie której po pewnym przedziale czasowym ocenia czy dane konto nie jest fakem, swojego czasu bylo głosno o zamykaniu kont gmail przez google, wlasnie z tego powodu, uwierz mi wiem co pisze bo jestem blisko tego tematu. Pozdrawiam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MichałT | 12.08.2011 12:05#86

@Łukash
"Jeszcze raz : Ustawienia > szybka konfiguracja > odptaszasz Akceptuj ciasteczka= nie akceptowanie ciastek w ogóle.A dla zaufanych witryn ustawiasz Akceptowanie z witryn które odwiedzam w preferencjach ,to są dwa nie zależne ustawienia które się nie gryzom+ usuwanie nowych podczas zamykania :) I nie ma GB reguł tylko są KB ciastek ;) "

...a no rzeczywiście O.o
Dzięki za radę!!!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
_ITrAB_ | 12.08.2011 15:29#87

@Axles
O ile mnie pamięć nie myli, to już go ktoś o coś zaskarżył (prawdopodobnie nie raz) ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo_Wawa | 12.08.2011 17:42#88

Ja uważam, że prawo tajemnicy korespondencji to podstawowa sprawa, a Goolge jawnie go łamie. To co, że oprogramowanie serwera pocztowego Google "czyta" treść moich listów? "Czyta" (tj. przetwarza), bo musi. Ale nie ma prawa (bez mojej oficjalnej zgody) do WYKORZYSTYWANIA tego, co jest w moich e-mailach!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SBKch | 13.08.2011 10:49#89

Na tej samej zasadzie działają filtry antyspamowe (anty-marketingowe? ;) ) i inne podobne... teraz tylko czekać na pozwy za najlepsze filtrowanie spamu w Gmail.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MSFT :) | 13.08.2011 14:06#90

Masakra, szpieg Google już czyta prywatną pocztę :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Axles | 17.08.2011 12:33#91

Ludzie nie popadajmy w paranoję, Google wychwytuje z tego co podejrzewamy pojedyncze, najpospolitsze wyrazy i na ich podstawie wyświetla reklamy. Nawet jakby wyłapywał imię i nazwisko to ma takie prawo, bo to nie są dane osobowe.

Avatar
antygmail (niezalogowany) | 17.08.2011 23:24#92

miło że nigdy nie korzystałem z gmaila. IMHO jednak można się wkurzyć, że np. do wysłanej klientowi oferty handlowej google doklei reklamy i nie dość, że samo zarobi, to jeszcze może spowodować że ja nie. Inna sprawa, że skoro mają maszynkę analizującą treść, to część tej treści mogą "moderować" i strach używać słów jak bomba, wystrzałowo, etc. Tutaj głównie chodzi o to, że ja generuje content pisząc maila, a google na tym zarabia. Gdybym coś z tego miał (np. skrzynkę na gmailu) to ok, zaakceptowałem taki a nie inny regulamin, ale jeśli google jest dla mnie "obcym" podmiotem to sory. Moja poczta przychodząca nie po to jest szyfrowana bardzo długimi kluczami, żeby jakiś automat ją skanował...

Avatar
sfp-100 (niezalogowany) | 18.08.2011 4:03#93

Ale przecież system kojarzenia reklam z treścią maila działa od b. dawna! Czy coś nowego weszło?
Ponad rok temu uśmiałem się jak do maila od samorządu uczelnianego o jakiejś imprezie dokleili anonimowe testy ojcostwa ;-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Axles | 18.08.2011 15:21#94

@antygmail nie zakładaj maila na gmailu, twój znajomy też i będzie wszystko ok. Nikt nie zmusza do gmaila.
Wp, tlen itp. mają jakieś reklamy dołączane do wiadomości (kto wie czy nie działają także na zasadzie skanera treści), gmail ma reklamy wyświetlające się, w wszystkich przypadkach regulamin został zaakceptowany a nikt do tego nie zmuszał. Proste.

Jak ktoś chce zupełnie darmową pocztę to niech wykupi usługę dla firm, takie nie mają reklam.

Avatar
danny boy (niezalogowany) | 25.10.2011 0:17#95

Jak czytam niektóre komentarze to po prostu mózg staje...
... jedni mają za nic swoją prywatność, myślą że wielkie korporacje szpiegują ludzi dla zabawy ( a na prawdę zarabiają góry pieniędzy lub wykorzystują dane do zwykłego szpiegowania przez spec służby -może pod przykrywką zabawy z reklamą google testuje nowy program szpiegujący pocztę na masową skale... ) inni są wręcz zachwyceni reklamami kontekstowymi - nie wiedzą że przed taką reklamą najtrudniej jest się bronić i często kupuje się wcale nie potrzebne produkty. Po prostu łyka się wszystko jak pelikan. Skąd się tacy ludzie biorą ? - Nie wiem, ale widzę że reforma edukacyjna działa i deewolucja mentalna postępuje szybko.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av