Jeszcze szybsze łamanie haseł za pomocą kart ATI

18.03.2010 2:26, Autor: Grzegorz Niemirowski (gniemirowski), Kategoria: News
NewsImage

Od pewnego czasu rosyjska firma ElcomSoft, znana z różnych łamaczy haseł, oferuje oprogramowanie wykorzystujące możliwości nowoczesnych kart graficznych. Ostatnio dodała ona obsługę kart ATI Radeon 5000, dzięki czemu hasła do sieci WiFi oraz backupów iPhone'a oraz iPada mogą być łamane nawet 20 razy szybciej niż za pomocą czterordzeniowych procesorów Intela Core i7-960.

Możliwe stało się to dzięki wykorzystaniu możliwości przetwarzania równoległego jakie dają te karty, szczególnie HD5970. Co ciekawe, tak dobre wyniki można osiągnąć stosując dosyć tanie karty, przynajmniej w stosunku do profesjonalnych rozwiązań NVIDIA Tesla kosztujących 10 000 dolarów. ElcomSoft planuje niedługo przetestować także karty NVIDIA Tesla (S2050/S2070) oraz wykorzystać architekturę Fermi.

Hasła do kopii zapasowych mogą być łamane w przypadku iPhone 2G, 3G i 3GS a także iPod Touch 1-3. W przypadku sieci bezprzewodowych wykonywany jest atak słownikowy na klucz WPA/WPA2.

Źródło: Slashdot
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (22)  

Avatar
yego (niezalogowany) | 18.03.2010 5:47#1

czyli w przypadku wifi wystarczy alfanumeryczne hasło by uchronić się przed włamaniem?! :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Miszkurka2000 | 18.03.2010 6:34#2

Studnia bez dna. Mocniejszy sprzęt->szybsze złamanie hasła->silniejsze hasło->mocniejszy sprzęt ...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Axles | 18.03.2010 7:40#3

Miszkurka:
"Studnia bez dna. Mocniejszy sprzęt->szybsze złamanie hasła->silniejsze hasło->mocniejszy sprzęt ..."

Poco ta ostatnia zależność że silniejsze hasło mocniejszy sprzęt; co siła hasła ma do mocy sprzętu - niewiele.

Avatar
sebakaw2 (niezalogowany) | 18.03.2010 7:41#4

I co z tego? Czyli niby co? Krótsze hasło WPA2 w ten sposób złamią zamiast 100ml lat w 5mln:P:P:P

Avatar
waec (niezalogowany) | 18.03.2010 8:10#5

@Axles: Mylisz się.
Długość klucza np. w wielu systemach szyfrowania ma duże znaczenie na wydajność w dostępie do zaszyfrowanych danych. Potrzeba mocnego sprzętu żeby wygodnie na tym potem pracować.

Avatar
piter1012 (niezalogowany) | 18.03.2010 8:15#6

Morał z tego taki-każde hasło można złamać, tylko potrzebny jest szybki sprzęt. Znacznie trudniejsze do złamania są hasła zawierające przypadkowy zlepek liter, cyfr i znaków specjalnych. Ciekawe jak długo Rosjanie łamaliby takie właśnie 20-znakowe hasło?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Onlinemaster | 18.03.2010 8:27#7

Dla tego hasła nie powinny mieć żadnego związku z wyrazami występującymi w słownikach, dobre hasło zawiera kombinację cyfr, małych i dużych liter oraz znaków specjalnych w ilości co najmniej kilkunastu pozycji.

Avatar
roni67 (niezalogowany) | 18.03.2010 8:31#8

"co siła hasła ma do mocy sprzętu - niewiele"

ma i to dużo, bo żeby złamać bardzo silne hasło w "krótkim" czasie potrzeba mocniejszego sprzętu...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
szpadel83 | 18.03.2010 9:22#9

@Axles:
Nie wiesz chyba na czym polega szyfrowanie - klucz, który ma więcej bitów jest ciężej łamany tak samo jak dłużej trwa samo kodowanie informacji tym kluczem - spróbuj jakieś szyfrowane połączenia (VPN czy coś) odpalić na starym sprzęcie i na nowym to zobaczysz różnicę. Gdyby to nie miało znaczenia (szybkość sprzętu) to od razu daliby klucze 1Gbitowe i łamanie jednej kombinacji trwałoby bardzo długo, a tym samym hasła 3 znakowe nie dałoby się złamać.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
WODZU | 18.03.2010 10:52#10

A ja czekam aż pojawi się jakiś ciekawy renderer pod Blendera, wykorzystujący te wszystkie CUDA...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
stalewiak | 18.03.2010 11:16#11

Hehe masakra w dzisiejszych czasach aby włamać się w wep wystarczą 3 minuty.Backtrack i jazda
Oczywiście testowałem na swoim routerze

Jeszcze troche i linux połamie wpa2

Co do sprzetu to norma ze tym lepszy tym szybciej hasło zostanie złamane l.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
szpadel83 | 18.03.2010 11:16#12

@ sebakaw2:
"...Krótsze hasło WPA2 w ten sposób złamią zamiast 100ml lat w 5mln..."
nie, czyli krótkie hasło (8 znaków, małe litery) obecnie złamią na dobrym sprzęcie (+dobre GPU) w ciągu 5 dni przy wydajności ok. 0,5mln haseł/sec., a ElcomSoft pozwala zapiąć do łamania haseł kilka maszyn i ten czas ładnie można skrócić. Stare hasła do wordów czy windowsów mój sprzęt łamie w miarę szybko - do windy xp 8 znakowe hasło z dużym i małych liter+cyfry łamał ok. 1,5 godziny, więc jest się czego bać ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MantisGhost | 18.03.2010 12:03#13

nie zapominajmy o klasycznych sieciach zombie :). A teraz jakby zrobić sieć zombie z komputerów, które mają nvidie i ati i zaprzęgnąć do tego cuda no to faktycznie jest się czego bać. Ruski już zacierają ręce :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
waderr73 | 18.03.2010 12:09#14

nic nowego. Tym sposobem to każde hasło można złamać. Większa moc obliczeniowa = krótszy czas. Dobrze powiedziane "łamanie haseł" a nie szyfrowania. Kto przy zdrowych zmysłach szyfruje kluczem o długości do 128 bit.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Garhuy | 18.03.2010 12:16#15

@stalewiak
BackTrack jest dystrybucją Linuksa...

Avatar
Raffael777 (niezalogowany) | 18.03.2010 13:32#16

@Garhuy
Tak, jest dystrybucją Linuxa o dość ciekawym i specyficznym zestawie oprogramowania, w tym sofcie do łamania WEP

Avatar
ubu (niezalogowany) | 18.03.2010 17:59#17

'Hehe masakra w dzisiejszych czasach aby włamać się w wep wystarczą 3 minuty.Backtrack i jazda
Oczywiście testowałem na swoim routerze

Jeszcze troche i linux połamie wpa2 '

Backtrack to linux , a co za problem z wpa i wpa2 jak to oddawna sie lamie ...zwykly ubuntu, zaden jakis udziwniony i juz mozna ;)
pozdr

Avatar
HIRO. (niezalogowany) | 18.03.2010 19:55#18

Czytać to co niektórzy wypisują to aż żal **** ściska.

Przy maszynie z 16 cpu na Xeonach za 50 tys zł. mam w aircracku ~ 8000 kluczy/sek przy JtR wypluwającym 8 znakowe hasło. Dla porównania zwykly desktopowy nowy PC to jakies 1000 kluczy/sek. Małe litery i cyfry to 35 znaków, 35^8 = 2251875390625. To 281484423 sekund pracy. A to prawie 9 lat pracy systemu.
Przy 10 znakowym haśle to już ponad 10.000 lat.
Dodaj do tego możliwość uzycia dużych liter, znaków specjalnych itd. Mowa ofc o łamaniu WPA2, WEP to 7 sekund.

Takie są fakty i każdy uczeń gimnazjum powinien umieć to sobie policzyć.

Pozdrawiam.

Avatar
HIRO. (niezalogowany) | 18.03.2010 20:01#19

A co do firmy ElcomSoft to robi dobry soft i to pod Windows ;-)
Wystarczy na 100 komputerach w firmie poinstalować końcówki, u siebie serwer i niech liczą gdy pani Wiesia i pani Halinka klepią w Wordzie, z tych 100 lat zrobi się praktycznie rok ;-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
szpadel83 | 18.03.2010 22:16#20

@HIRO:
co do tego 500 000 haseł/sec to było info gdzieś w necie przy sprzęcie z 4 GPU NVidii - tak tam pisali i przy małych literach (bez liczb) daje 26^8 i wychodzi ok. 5 dni - osobiście nie sprawdzałem ;) Jak piszą w artykule GPU radzi sobie dużo lepiej niż CPU z łamaniem!
Co do Xeonów (3GHz) to DUŻO gorzej mi one łamią hasła niż zwykłe Core2 (2,33GHz) - nawet Duo radzi sobie lepiej - więc tymi 50 tyś do łamania hasła bym się nie chwalił ;) Przynajmniej z softem Elcomsoft'u.
Pozdrawiam.

Avatar
Ktoś_ (niezalogowany) | 18.03.2010 22:36#21

@szpadel83
A przy 20-znakowym haśle szacowany czas jego złamania na podanym przez Ciebie sprzęcie przekracza 1 * 10^15 lat. Szacuje się, że Wszechświat istnieje od mniej niż 14 mld lat (1,4 * 10^10 lat).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SBKch | 19.03.2010 23:27#22

@WODZU - http://www.luxrender.net/ - właśnie nad tym pracują, wstępnie można przetestować

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Program tygodnia
GIMP 2.6.12

Ocena: 8,8
icon
Polecamy
Zamiana dysków w... ciecz?

Zobacz "liquidację" danych
Dolina Charlotty
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av