Koniec Symbiana za 2 lata, smartfony Nokii z Windows Phone 7 za rok

15.03.2011 14:59, Autor: Michał Majchrzycki (mmaj), Kategoria: News
NewsImage

Przedstawiciel Nokii na rynek azjatycki, D. Shivakumar, zdradził szczegóły dotyczące przyszłości firmy i rozwoju systemów dla smartfonów.

Shivakumar w wywiadzie dla The Economic Times zapowiedział, że jego firma zacznie wycofywać się z Symbiana mniej więcej za dwa lata. Jednocześnie podkreślił, że Nokia nie porzuca Symbiana, ale nadszedł czas, aby przejść do nowego systemu operacyjnego. Chodzi tutaj o rozwijany przez Nokię i Intela MeeGo, a także Windows Phone 7. Co ciekawe, firma z Finlandii planuje w tym roku wprowadzić na rynek 40-50 nowych modeli telefonów, z czego 20 (głównie smartfony) będzie korzystało z Symbiana. Możliwe, że na rynku azjatyckim odejście od Symbiana będzie przebiegać wolniej, niż w Europie.

Jeśli chodzi o system Microsoftu, to zdaniem Shivakumara zostanie on wprowadzony do smartfonów Nokii najwcześniej za 12 miesięcy. Według poprzednich informacji, fińska firma miała wprowadzić pierwsze telefony z Windows Phone 7 jeszcze w tym roku. Umowę o 5-letniej współpracy Nokia i Microsoft podpisali w pierwszej połowie lutego. Według niepotwierdzonych informacji, w zamian za produkcję smartfonów z Windows Phone 7, Microsoft zainwestuje w fińską firmę ponad miliard dolarów.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (70)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
natuszek | 15.03.2011 15:01#1

takie rozdrobnienie, symbian, WP7, MeeGO nic dobrego nie wróży,

Avatar
bsch (niezalogowany) | 15.03.2011 15:03#2

Nokia leci na kasę i porzuca projekty nad którymi długo pracowała.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Raid | 15.03.2011 15:05#3

@natuszek
Samsung się rozdrabnia i to bardzo skutecznie, chyba, że pijesz do tych konkretnych systemów.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wolf94 | 15.03.2011 15:13#4

Pierwsze smartfony z Windows Phone 7 dopiero za rok? Wtedy będzie już pozamiatane.

Ciekawi mnie, jaki system Nokia zastosuje w prostych telefonach? Windows Phone 7 raczej się do takich urządzeń nie nadaje.

I kolejna sprawa. Słyszał ktoś jakieś zapowiedzi Nokii w temacie tabletów? Nawet jeśli by planowali wejść na ten rynek, to nie mają żadnego systemu do tego typu urządzeń.

Coś mi się wydaje, że to początek końca Nokii.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dzonasek | 15.03.2011 15:14#5

Nazir50 kto sobie chwalił Symbiana? Nie uważam, żeby zbyt wielu płakało po tym newsie, symbian nie był zły ale obecnie to taki relikt jak Win95 i nie ma sensu go rozwijać moim zdaniem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wolf94 | 15.03.2011 15:16#6

@Nazir50

"...i na ile kupujący będą wierni Nokia aby kupić_zmienić smartfon z Symbian na WP7."

Raczej nie będą. Z tego co widzę w moim otoczeniu, nawet ludzie korzystający z telefonu tylko do dzwonienia i esek, przechodzą na Samsungi i LG.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TestamenT | 15.03.2011 15:18#7

Nie rozumiem Noki przecież tyle poświęcili w rozwój Symbiana a teraz chcą go spuścić do sedesu.
Zawsze ceniłem sobie telefony Noki z Symbianem bo były bardziej funkcjonalne niż inne produkty Noki bez tego systemu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
natuszek | 15.03.2011 15:18#8

@dzonasek który symbian jest niby reliktem ?? może symbian^3 ?? xD

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dzonasek | 15.03.2011 15:22#9

@natuszek o ile mi wiadomo symbian nie jest skalowalny na tyle na ile np Andoid, Bada OS czy iOS - przypuszczalnie nie wiele potrzeba zeby zmusic je do dzialania na i386 bo to są pochode Uniksów, symbian jak dla mnie ociera sie o systemy przeznaczone do obsługi tylko i wyłącznie funkcji dzwonienia, miałem Nokię E71 i byłem bardzo zadowolony, teraz mam ZTE z Androidem i jestem bardziej zadowolony więc...:)

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 15.03.2011 15:22#10

To było do przewidzenia. Nowy prezes jest jednym z głównych udziałowców microsoftu. Pomoże microsoftowi kosztem nokii. Szkoda, robili dobre i solidne telefony.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
smaky | 15.03.2011 15:24#11

Będą musieli dać jakieś ciekawe rozwiązania bo inaczej ciężko będzie przekonać ludzi do nowych systemów, gdy android z badaos i ios będą już mocno siedziały w rynku smartfonów.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
natuszek | 15.03.2011 15:27#12

@dzonasek zależy kto, co oczekuje od telefonu/smartfonu, używałam iOS w 3gs, androida w htc hero i symbiana w nokii n8 i ta ostatnia mi najbardziej leży, najbardziej leży symbian, chwała panu że mamy wybór na rynku,

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wolf94 | 15.03.2011 15:27#13

@natuszek

"który symbian jest niby reliktem ?? może symbian^3 ?? xD"

Recenzja bardzo udanej Nokii N8, która ostatecznie poległa przez relikt, w postaci Symbiana 3. Polecam lekturę:

http://www.spidersweb.pl/2010/10/nokia-n8-recenzja-spiders-web.html

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wolf94 | 15.03.2011 15:29#14

@smaky

"...gdy android z badaos i ios będą już mocno siedziały w rynku smartfonów."

Zapomniałeś dodać do tej trójki, BlackBerry OS i ciekawie się zapowiadający webOS od HP.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kubut | 15.03.2011 15:34#15

@wolf94 - webOS jeszcze nie zdąży się zadomowić na tyle, żeby Nokia miała problem z jego wyparciem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
natuszek | 15.03.2011 15:36#16

@wolf94 ;D no spoko, ja mam n8 i mi odpowiada... redaktor owego portalu jest ewidentnie stronniczy, widać to po innych testach/recenzjach

małe czcionki... chyba nawet mu się nie chciało zajrzeć w ustawienia, można powiększyć, fakt ikon bez udziału firm trzecich się nie powiększy, ale palcem bez problemu się w nie "klika" niech poda których aplikacji nie da się wrzucić na ekran główny, jeszcze takiej nie spotkałam, mogę dalej wytykać błędy ale to nie miejsce...

Avatar
szreder07 (niezalogowany) | 15.03.2011 15:41#17

Nokia & WP7 -dwa tonące okręty łączą siły, kto wie co z tego wyniknie. Jak ktoś powiedział Symbian do sedesu, a WP7 może w końcu doczeka się j.polskiego i znikną te kwadratowe okienka, może także komunikacja z PC doczeka się lepszego rozwiązania niż jest teraz w WP7.
Tak czy siak telefony nie będą tanie, a kto będzie chciał dogi telefon!? -chyba bizmesssmeni. Co za tym idzie sprzedaż będzie Cienka jak barszcz. Nie jestem ekonomistą żeby to przewidzieć.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wolf94 | 15.03.2011 15:42#18

@kubut

"webOS jeszcze nie zdąży się zadomowić na tyle, żeby Nokia miała problem z jego wyparciem."

Przecież jest na rynku od dość dawna. Palm go stworzył i rozwijał ale nie miał siły przebicia. HP ją ma, ma też środki na jego promocję i... rok czasu na działanie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wolf94 | 15.03.2011 15:46#19

@natuszek

No tak, redaktor jest stronniczy. Mogłem się spodziewać takiej odpowiedzi od właścicielki N8... :-)

Dziwnym trafem ten stronniczy redaktor bardzo chwali hardware tego smartphona. :-O

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
natuszek | 15.03.2011 15:48#20

stronniczość polegająca na jedynym słusznym systemie :P
fakt każdy tak się tłumaczy

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wolf94 | 15.03.2011 15:53#21

Tak wygląda podsumowanie testu N8 STRONNICZEGO redaktora:

"Nokia N8 wydaje mi się telefonem kierowanym głównie do fanów Nokii. Dla nich – często maniaków multimediów, super aparatu fotograficznego, podłączania komórki do telewizora (HDMI), możliwości odpalania wszelakiej maści plików i formatów – Nokia N8 będzie spełnieniem marzeń.
Tych, którzy używają smartfonu do wygodnego zarządzania czasem: projektami, plikami w chmurze, zaawansowaną komunikacją w mediach społecznościowych, i którzy jednocześnie lubią mieć dziesiątki i setki w pełni funkcjonalnych aplikacji, Nokia N8 nie przekona.
Nokia nie odbierze tym modelem klientów Google’owi, Apple’owi, ani nawet Microsoftowi, który zaprezentował nowoczesny system operacyjny (wkrótce na Spider’s Web gruntowna recenzja). N8 pozostaje smartfonem dla fanów Nokii i zatwardziałych promotorów Symbiana.
Których oczywiście jest naprawdę sporo."

Popłynął na maksa. Gołym okiem widać, że nienawidzi produktów Nokii. :-D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
natuszek | 15.03.2011 15:57#22

nie lubi symbiana :P nokia jako odpowiednik iOS czy też Androida miała zamiar rozwijać MeeGo... a nie symbian, co do podsumowania zgodzę się fakt ok, mi lezy n8 i nie twierdze że system w nim zawarty jest jedynym słusznym

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Raid | 15.03.2011 16:00#23

@wolf94
To jest łże-redaktor tudzież redaktor agent śpioch ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kubut | 15.03.2011 16:00#24

@wolf94 - nie mówiłem ze to nowy system, tylko że nie zdąży zaistnieć wystarczająco, by Nokia nie mogła go przebić.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Macenty | 15.03.2011 16:01#25

No dobra, ale czy może mi ktoś wytłumaczyć co będzie gdy nie będzie już Symbiana, a ja kupię telefon pokroju Nokii E52, który nie ma dotykowego ekranu, ma wyświetlacz w rozmiarze jak na candybara przystało - mniejszy niż w dotykowcach. Jaki system będzie w tym telefonie? Symbian się nadawał i działał. WP7 się nie nadaje. Android się nie nadaje. MeeGo? To chyba też jest projektowane stricte na dotykowe...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
metkax | 15.03.2011 16:03#26

@Macenty
Symbian nie zginie. Nadal będzie stosowany w zwykłych telefonach.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wolf94 | 15.03.2011 16:07#27

@natuszek

"nie lubi symbiana :P"

Bo Symbian jest niewygodny i mało intuicyjny. Sama to potwierdzasz słowami:

"nokia jako odpowiednik iOS czy też Androida miała zamiar rozwijać MeeGo... a nie symbian"

"mi lezy n8 i nie twierdze że system w nim zawarty jest jedynym słusznym"

I dobrze, to jest najważniejsze. Ja też nie twierdzę, że mój iOS jest jedynym słusznym. Z ciekawością przyglądam się pozostałym i jeżeli stwierdzę, że są lepsze, bez skrupułów zostawię iOS-a. Niestety wg. mnie, Symbian odstaje od czołówki. Czy gdy by było inaczej, Nokia pozbywała by się tego systemu, a użytkownicy przesiadali na inne?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wolf94 | 15.03.2011 16:08#28

@Raid

"To jest łże-redaktor tudzież redaktor agent śpioch ;)"

Dlaczego?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wolf94 | 15.03.2011 16:09#29

@kubut

"...tylko że nie zdąży zaistnieć wystarczająco, by Nokia nie mogła go przebić."

Rok czasu to dużo. HP ma ogromny potencjał. Ja w nich wierzę.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
metkax | 15.03.2011 16:13#30

@wolf94
"nokia jako odpowiednik iOS czy też Androida miała zamiar rozwijać MeeGo... a nie symbian"
Twoim zdaniem z tych słów wynika, że "Symbian jest niewygodny i mało intuicyjny"?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
quadro555 | 15.03.2011 16:19#31

U mnie symbian będzie do grudnia i koniec kagańca zwanego umową. Co potem? Przyszłość pokaże.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wolf94 | 15.03.2011 16:21#32

@metkax

"Twoim zdaniem z tych słów wynika, że "Symbian jest niewygodny i mało intuicyjny"?"

Nie dosłownie ale tak. Gdyby Symbian był wygodny i intuicyjny, nie musieli by rozwijać czegoś nowego. Dostosowali by tylko Symbiana do ekranów dotykowych. Jak widać filozofia Symbiana nijak nie pasuje do dotykowców, właśnie przez zbytnie skomplikowanie obsługi.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
msnet | 15.03.2011 16:21#33

Używałem różnych smartfonów, z różnymi systemami i jak na razie najlepiej mi się zawsze pracowało na symbianie. Uważam go za najlepiej dopracowany system, przynajmniej jak dla mnie. Oczywiście inni mogą uważać inaczej - kwestia gustu. A windows? W życiu nie wrócę do telefonu z systemem operacyjnym ze stajni Microsoftu po tym, co przeżywałem będąc posiadaczem telefonu Samsung Omnia...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wolf94 | 15.03.2011 16:25#34

@quadro555

Wybór masz ogromny i to właśnie jest najpiękniejsze. Na PC jesteśmy skazani tylko na Windows, co odważniejsi mogą się ewentualnie skusić na Linuxa. Niczego innego nie ma.

Ech, tęsknię za Amigami i Atari ST/STE/TT/Falcon. :-(

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
quadro555 | 15.03.2011 16:43#35

@wolf94
nie wiem czy zauważyłeś ale właśnie piszę spod linuksa, a do odważnych raczej nie należę ;)
nie mam większych zastrzeżeń do symbiana na mojej nokii 5530, tylko kilka razy mi się zawiesił w ciągu ponad roku, więc to nie jest zły wynik. pisałem tylko o takich użyszkodnikach telefonu, którzy są związani umową z operatorem. niestety zły wybór skutkuje tym, że przez 2 lata trzeba się męczyć ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wolf94 | 15.03.2011 16:54#36

@quadro555

Ja w Linuksie jestem raczej zielony i nie za bardzo mam czas, aby w nim trochę więcej podłubać. Stąd opinia, że to alternatywa dla odważnych.

Nie ma alternatywy wobec "cyrografu" z operatorami. Kiedy chciałem kupić iPhona 4 32 GB okazało się, że w takim Euro RTV AGD chcieli za niego ok. 4200 zł. W Erze przy standardowym 100 zł abonamencie na 2 lata, dostałem go za 1700 zł. Masz jednak rację, trzeba dokładnie wiedzieć, na co człowiek się decyduje, bo potem nie ma już odwrotu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
muuz | 15.03.2011 17:07#37

Niech mi ktoś wytłumaczy, co stoi na przeszkodzie wydania smartfona z kilkoma systemami do wyboru? W przypadku Nokii Windows Phone 7 w standardzie (współpraca z M$ w końcu) i możliwością zamieniania na Symbiana i MeeGo.

Wychodzi Nokia 7 z Windows Phone 7. Użytkownik ma możliwość zamienienia systemów w domu. Wszystkie systemy wyposażone byłyby w synchronizator, dzięki czemu nie trzeba by było się martwić danymi.

Nokia - Windows Phone 7 (standard) + MeeGo, Symbian
Samsung - Bada (standard) + Android

I co może być niby problemem? Albo w ogóle zrobić telefony no-system jak PC - i możemy wgrać Androida za darmo, kupić Windows Phone 7... :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
smaky | 15.03.2011 17:22#38

@muuz

Co stoi na przeszkodzie? Jak zwykle kasa, gdy kupujesz smartfona to w cenie już płacisz za system, w sytuacji gdyby można było zmieniać na dowolny system to jak myślisz ilu by zapłaciło za niego, a ilu wgrało "darmową" wersję pobraną z warezu?
Po za tym tak naprawdę klienci nie oczekują w smartfonie funkcji zmiany systemu, to urządzenie ma po prostu działać od razu, co najwyżej z opcją aktualizacji.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TheBlackMan | 15.03.2011 17:24#39

Za późno, za mało, za wolno.

Nokia właśnie przybiła sobie kolejną serię gwoździ do trumny.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wolf94 | 15.03.2011 17:40#40

Panie i Panowie! Sensacja!

Bloomberg podał, że Microsoft definitywnie wycofuje się z Zune. Czteroletnia bitwa z iPodami zakończyła sie sromotną przegraną. Czy nadal możemy patrzeć z takim optymizmem na Windows Phone 7?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wolf94 | 15.03.2011 17:48#41

@kubut

To chyba możemy być spokojni, jeżeli chodzi i przyszłość webOS.

http://www.spidersweb.pl/2011/03/hp-odswiezyl-strategie-na-czasy-post-pc.html

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 15.03.2011 17:55#42

Stary numer MS z czasów IBM wcielony w życie u Nokii.

@wolf94
Fakt. Mnie się to bardzo podoba. I nie chodzi o to że to Linux, czy coś innego. Chodzi o to, że idzie za tym cała gama sprzętu współgrająca ze sobą. Taką jakość oferuje do tej pory tylko Apple.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wolf94 | 15.03.2011 17:59#43

@RaveStar

Dla mnie HP idzie jeszcze dalej. Ten sam system będzie siedział w komputerze, tablecie, smartphonie i drukarce, a to wszystko pięknie spięte chmurą. Rewelacja!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 15.03.2011 18:00#44

Haha, a ja przeczytałem tytuł tego newsa tytuł tak:

"Koniec Symbiana za 2 lata, smartfonów Nokii z Windows Phone 7 za rok"

I zachodzę w głowę." Ki diabeł? Niemożliwe! " Ehh... A tu zonk...

Avatar
porównanie (niezalogowany) | 15.03.2011 18:13#45

Czego najbardziej nie lubię to Nokii i telefony dotykowe.
telefony Sony Ericsson Samsung rozsuwane są ok.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 15.03.2011 18:14#46

@wolf94
Też uważam, że idą piękne czasy.

Czasy, w których doświadczenie wyniesione z platformy MS na nic się nie zda.

Linux wkracza w ostatni etap z powiedzenia:
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." -- Mahatma Gandhi ( http://www.quotedb.com/quotes/2776 )

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilarek | 15.03.2011 18:26#47

Za rok? To starocie będą ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wolf94 | 15.03.2011 19:01#48

@metkax

Tak trudno Ci się pogodzić z faktem, że stara gwardia (Microsoft i Nokia) odchodzi pomału na śmietnik historii?

Ja nie będę po nich płakał. Od dawna tęskniłem za czasami ZX Spectrum, Amstradów CPC, Atari XL/XE, Commodore 64/128, Atari ST/STE/TT/Falcon, Amigi i wielu innych ciekawych konstrukcji. Była wtedy różnorodność, był wybór. Potem to wszystko zniknęło, zastąpione jedynie słusznymi PC z jedynie słusznym Windows i Nokiami na każdym kroku i w każdej kieszeni. Buntując się przeciw tej monotonii, świadomie postawiłem na Apple, jedyną firmę, która się uchowała, oferując coś innego. Teraz pomału wracamy do czasów, w których był wybór. Apple, Google, RIM, Samsung, LG, Sony, HP, HTC, Motorola i wielu innych, wprowadzają na rynek nowe, ciekawe i różnorodne produkty, a właściwie całe ekosystemy. Czy w tej sytuacji jest sens płakać po zacofanych i nie odnajdujących się w obecnej rzeczywistości producentach pokroju Microsoftu i Nokii? Nie ma.

Ale cóż, zawsze można skwitować zachodzące zmiany i ludzi zachwyconych nimi, bardzo merytorycznym i głębokim, żeby nie powiedzieć filozoficznym stwierdzeniem: "Widzę, że trole szaleją".

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
metkax | 15.03.2011 19:07#49

@wolf94
Widzisz zgadzam się z tobą co do jegnego: nadchodzą ciekawe czasu, gdzie będzie duży wybór. Możliwe, że MS już nie będzie królem, ale to nie oznacza, że zniknie i nie będzie miał nic do powiedzenia. Wśród tej całej różnorodności, którą wymieniłeś jest również miejsce dla MS i Nokii.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wolf94 | 15.03.2011 19:12#50

@metkax

Dla Microsoftu widzę miejsce. Windows, Office, Visual Studio, Xbox, Kinect...

Dla Nokii nie widzę miejsca. Ta firma poległa na całej linii. Bo tak naprawdę co mają teraz i w niedalekiej przyszłości, do zaoferowania?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
metkax | 15.03.2011 19:15#51

@wolf94
Był taki moment, że Apple było w trudnej sytuacji. Rozsądek podpowiada, żeby poczekać. Trzymam za nich kciuki. :-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wolf94 | 15.03.2011 19:38#52

@metkax

O tak, Apple był w katastrofalnej sytuacji. Co ich uratowało? Duże kroki do przodu, restrukturyzacja, pozbycie się balastu (Newton, drukarki, aparaty cyfrowe), innowacyjność i ryzyko (brak stacji dysków w iMacach w 1998 r.), nowe pomysły (iPod, iTunes Store), ciekawa stylistyka...

Co robi Nokia? Uzależnia się od firmy, której wyraźnie nie idzie na rynku smartphonów (Microsoft), porzuca ciekawe projekty (MeeGo), sprzedaje cenne nabytki (Qt). Nie, przed nimi nie ma przyszłości. I dobrze. Bardziej zadufanej w sobie i pewnej swojej pozycji na rynku, a także lekceważącej konkurencje, firmy na rynku nie ma.

Avatar
paulus1 (niezalogowany) | 15.03.2011 19:49#53

dla mnie windows phone juz jest stracony.To kiepski system.

Avatar
dendrytus (niezalogowany) | 15.03.2011 19:55#54

@wolf94 iPod nie jest wynalazkiem Apple, tak samo jak kinect, nie jest wynalazkiem Microsoftu. Żeby było śmiesznie Apple był pierwszą firmą do której zgłosili się wynalazcy, ale apple stwierdził że nie widzi przyszłości dla rozwiązania typu Kinect(to a propos innowacyjności w apple). Izraelska firma, która wynalazła Kinecta, udała się więc do microsoftu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kubut | 15.03.2011 20:20#55

@wolf94 - HP może i ma potencjał, ale na rynku telefonów Nokia bardziej się liczy. Nie kibicuje nikomu, bo nie przepadam z obiema firmami. A to co ostatnio robi Nokia, jest wręcz nielogiczne. No ale pożyjemy-zobaczymy

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sokoleokopr | 15.03.2011 21:05#56

Panowi ale wy oddzielcie telefony od smartphonów, nie każdy kupuje fon do zabawy, druga sprawa że Nokia wbrew pozorom robi dobre telefony. Po za tym jak wiecie Androida pchają już wszędzie i ani to ładne ani szybkie - a Nokia chce być kojarzona z Nokią a nie z resztą firm. Każdy sam decyduje, ja na pewno zakupie przy następnej zmianie Nokie z windowsem - no chyba że będzie coś podobnego w lepszej cenie, bo mam już dość "padinktonów" "szajsungów" czy innych wynalazków.
Właściwie to ze starej stajni tylko motorola i nokia robi klasyczne fony - reszta wali pod publiczkę. Jak znam życie to za 2 lata większy "szow" będzie robić ta nokia nie te wszystkie plastykowe wynalazki składane za miskę ryżu. Coś w kościach czuje że nokia wie co robi - bo dzisiaj każdy ma podoby fon z identycznym GUI i androidem - a nikt nie che wyglądać tak samo.

Na koniec dodam że Symbian był fajny ale 10 lat temu - dziś to relikt minionej epoki ale nokia n8 daje popalić wszystkim - ale to już ostatnie fony (jeszcze rok - dwa) i koniec. Nokia wie co robi.

Avatar
dendrytus (niezalogowany) | 15.03.2011 21:14#57

@sokoleokopr świetny żart: "Motorola robi klasyczne telefony". Może jakiś model z 2010.
Szkoda, że umknęło ci, że Motorola od czasu wypuszczenia Droida wróciła do pierwszej ligi. Nikt już nie pamięta jej "klasycznych" telefonów. Sukces androida to w dużej mierze zasługa Motoroli Droid i jej reklam.
A co do telefonów "klasycznych" motoroli to ich Targa(oczywiście smartfon z dotykowym ekranem) ma mieć 13Mpix aparat i 4G.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 15.03.2011 21:23#58

@sokoleokopr : "a Nokia chce być kojarzona z Nokią a nie z resztą firm."

Dlatego wybrali Windowsa? Za niedługo nikt nie będzie mówił, że ma Nokię, tylko Windowsa. Nastąpi degradacja marki. Więc będąc konsekwentnym należy powiedzieć, że Nokia będzie kojarzona, ale z cegłami, które posiadały monochromatyczne wyświetlacze typu 3310 i które w swoim czasie królowały na rynku. Np. mnie już tak się kojarzy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wolf94 | 15.03.2011 21:26#59

@sokoleokopr

"Panowi ale wy oddzielcie telefony od smartphonów..."

Oddzielam, to oczywiste.

"...nie każdy kupuje fon do zabawy..."

A smartphony, to według Ciebie, służą tylko do zabawy?

"Po za tym jak wiecie Androida pchają już wszędzie i ani to ładne ani szybkie..."

Nikt go nie pcha. Jest popyt, jest podaż. Co do szybkości i wyglądu, jednym się podoba, innym nie. Rzecz gustu.

"...a Nokia chce być kojarzona z Nokią a nie z resztą firm."

Teraz będzie raczej kojarzona z Microsoftem, Samsungiem, LG i HTC.

"Właściwie to ze starej stajni tylko motorola i nokia robi klasyczne fony - reszta wali pod publiczkę."

Samsung, LG, Sony-Ericsson też robią klasyczne telefony.

"Coś w kościach czuje że nokia wie co robi - bo dzisiaj każdy ma podoby fon z identycznym GUI i androidem - a nikt nie che wyglądać tak samo."

Samsung, LG, HTC też mają w ofercie smartphony z Windows Phone 7. Czym więc Nokia będzie się wyróżniać?

"Nokia wie co robi."

Obawiam się, że nie wie. Przespali ważny moment i teraz stojąc przyparci do muru podejmują szybkie i zupełnie nietrafione decyzje.

Avatar
LybaMaster (niezalogowany) | 15.03.2011 22:17#60

I jak zwykle nokia z ręką w nocniku. Taka decyzja powinna paść rok temu. Po co ta ostatnia linia dotykowców?:P Symbian^3 jest ok... ale przy ios czy androidzie leży i kwiczy. Straszna bieda! Rozumiem tanie modele za 1zł. Ale n8? Sprzęt tylko dla fanów, którzy nie widzieli nigdy androida lub iphone.

Windows7 raczkuje (nigdy nie miałem w dłoni uruchomionego) ale podoba mi się interface i cieszy szybki rozwój marketu.
Plusem jest usługa nokia ovi maps która to pojawi się na telefonach z windowsem. Jako były posiadacz 5800(padaka) bardzo sobie cenię te mapki. Długo lepszych nie mogłem znaleźć. Ostatnio bardzo spodobały mi się te w nowych htc.

Avatar
OldBunny (niezalogowany) | 15.03.2011 23:00#61

@sokoleokopr
"Właściwie to ze starej stajni tylko motorola i nokia robi klasyczne fony"

Jakby sięgnąć pamięcią do czasów gdy Nokia zaczynała przygodę z komórkami, możnaby dopatrzyć się flagi USA i loga Motoroli ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sokoleokopr | 16.03.2011 9:10#62

Pany - widzę że wy krytykujecie żeby krytykować, tak najlepiej kolejna firma z kolejnymi androidami nie dość że wszystkie samochody wyglądają podobnie to nawet telefony mają być identyczne....... a cóż takiego ma android czego brak w windowsie, kopiuj wklej zaraz będzie a całą resztę to nawet stare nokie bez systemu miały. Ale tak najprościej krytykować..... a kupujcie dalej plastykowe zabaweczki........ ciekawi mnie tylko Panasonic który ma zamiar wrócić na rynek europejski .... zobaczymy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
hiropter | 16.03.2011 9:58#63

Ja tam dodam, do tego całego szumu, że odejście od Symbiana, to najgorsze co może zrobić Nokia... Przecież nie każdy ma ochotę na super-bajerancki system, który nie oferuje praktycznie nic oprócz ładnego wyglądu i integracji z masą serwisów społecznościowych...

Aktualnie najlepszy model dystrybucji oprogramowania/sprzętu prezentuje Apple (choć firmy unikam jak ognia). Masz sprzęt, pod niego dobrze dobrane oprogramowanie, sklep z masą ciekawych aplikacji, które nie namnażają tych samy funkcji, i wiele więcej... Dużym plusem tej platformy jest także fakt iż ma się dostęp do aktualizacji systemu, a nie jak w wypadku większości oferowanych telefonów dostaje się jakiś dostrojony przez operatora bubel, który ni jak później uaktualnić - ukłon w stronę Samsunga :) Nie mówiąc już o chorym Androidzie, którego to już mamy milion edycji (z którego może 1% nadaje się do korzystania)...

Avatar
to.ja (niezalogowany) | 16.03.2011 10:23#64

Nie ważne ile pracowali nad symbianem ! Zeby symbian w ogóle mógł konkurować z ios czy androidem, musieli by go i tak napisać praktycznie od nowa. Symbian w formie nam znanej jak sie okazuje to po prostu szmelc a fakt, że pracowali nad tym tyle lat, żeby skończyć jakoś coś kompletnie niekonkurencyjnego świadczy o tym jak nokia jest słaba albo bez polotu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
natuszek | 16.03.2011 10:23#65

@hiropter bo android to tylko podstawa systemu a każdy producent dostosowuje go pod konkretne urządzenie, a nie że mamy milion edycji, jedna edycja działa na jednym sprzęcie, (pomijam złamane wersje)

Avatar
cacumek (niezalogowany) | 16.03.2011 12:40#66

przetwarzanie plików w chmurze to zbrodnia dla niektórych użytkowników. Symbian to dobry system lepszy niż WP7 - dlatego, że WP7 to muł, z zamkniętym kodem źródłowym. Symbian wystarcza z powodzeniem dla takiej Nokii E71/72. Na diabła ludziom fejszbuki. WP7 dobre dla dotykowców dla brudasów (obrzydliwie wygląda ekran po paru chwilach użytkowania). Porządne biznesowe aparaty Nokii nie powinny działać na androidach czy innych Wp7.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wujcio | 16.03.2011 14:24#67

@sokoleokopr
"a cóż takiego ma android czego brak w windowsie"

Jak ktoś ci napisze to zamilkniesz tak jak zawsze, więc uznaj że ma dużo więcej obecnie od Windowsa.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
hiropter | 16.03.2011 14:28#68

@natuszek
"(...)bo android to tylko podstawa systemu a każdy producent dostosowuje go pod konkretne urządzenie, a nie że mamy milion edycji, jedna edycja działa na jednym sprzęcie, (pomijam złamane wersje)(...)"
Czyli wychodzi, że jednak mamy te milion edycji, bo każdy producent i tak wciska co chce i jak chce... A różnice między tymi modyfikacjami są dość duże. Nie będę już nawet truł o szybkiej ewolucji systemu i fakcie, że osoby kupujące aparat z Androidem 1.6 często mogą wsadzić go sobie później w (wiadomo gdzie), bo nie można przejść na nową wersję, która na dobrą sprawę nic wielkiego nie wnosi...

Moim zdaniem Symbian to dobry system i tak gdzie nie potrzeba integracji z faceshit'em sprawdza się wyśmienicie...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sokoleokopr | 17.03.2011 9:03#69

@wujcio
Nie po prostu przestałem komentować krytyki ludzi którzy są zapatrzeni w samych siebie, podpatrzą coś/gdzieś i komentują byle komentować. Prawda jest tak że bez MS nie było by obecnych smartphonów - a na pewno nie na obecnym poziomie. A co do Androida - wygląda jak wygląda, pomylić się nie da ale na pewno nie wprowadza nic nowego czego by nie było gdzie indziej, wiesza się tak samo jak inne, aplikacje wszystkie systemy mają podobne a bebechy telefonów są te same - więc o co się tu sprzeczać. Telefon ma dzwonić a smartphon ma być (mądrym telefonem) domyślnie miniaturowym odp. komputera .... ale w pierwszej kolejności ma dzwonić i wysyłać smsy - i tu nie ma żadnego znaczenia na jakim jest systemie.

Co do symbiana, to jak przy następnej wymianie fonu (nokia) nie będzie jeszcze dysponować czymś tanim z WP7 to za-nabędę coś właśnie na symbianie-zwłaszcza że c8 zrobiła na mnie piorunujące wrażenie.



Avatar
Dobon (niezalogowany) | 17.03.2011 18:54#70

Moim zdaniej lepiej żeby nokia szła w strone linuxa mobile

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Spotkajmy się na HotZlocie!

13-15 07 2012, Zamek na Skale
Test: PocketBook Pro 612

Biblioteka w kieszeni
Testujemy: Manta Smart TV Box

Internet w telewizorze
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av