Liona nie da się zainstalować na nowym dysku bez Snow Leoparda

22.06.2011 11:41, Autor: Anna Rymsza (Xyrcon), Kategoria: News
NewsImage

Serwis MacRumors potwierdził dziś obawy wielu użytkowników komputerów z nadgryzionym jabłuszkiem, zwłaszcza tych nadal korzystających z systemu Mac OS X 10.5 (Leopard) i starszych.

Systemu Mac OS X 10.7 (Lion), który ma trafić na półki sklepowe (a właściwie tylko do Mac App Store) w przyszłym miesiącu, nie da się zainstalować na czystym dysku. Ponieważ Liona można instalować tylko z użyciem Mac App Store, użytkownik będzie potrzebował płyty instalacyjnej z poprzedzającą Liona wersją systemu — 10.6 (Snow Leopard). Na razie jest to jedyne wyjście — sformatować dysk i zainstalować na nim system z dostępem do Mac App Store, a następnie zaktualizować go do Liona.

Snow Leopard, podobnie jak Leopard (ostatnia wersja systemu działająca na maszynach z procesorem PowerPC), będzie musiał zostać na rynku na kolejnych kilka lat. Jednak to rozwiązanie zdecydowanie nie zadowoli użytkowników korzystających ze starszych, niż 10.6 wersji systemu, oraz pechowców, których dyski odmówią posłuszeństwa. Nieciekawie zapowiada się również sytuacja użytkowników, którzy kupią pierwszego Maka z Lionem, bo takie osoby z pewnością nie będą posiadać płyty instalacyjnej ze starszą wersją systemu. W nieco lepszej sytuacji znajdą się osoby, które będą musiały w pełni sprawnego Maka po prostu wyczyścić — Lion tworzy partycję ratunkową, z której można zainstalować świeży system na sformatowanej partycji głównej.

Wygląda na to, że firma Apple pośpieszyła się z przeniesieniem dystrybucji systemu wyłącznie do Mac App Store. Pozostaje mieć nadzieję, że Apple pójdzie po rozum do głowy i zostawi użytkownikom wyjście awaryjne nie obejmujące kupowania starszego systemu za 129 dolarów. Sprawdzonym rozwiązaniem jest dostarczanie kopii systemu na dysku USB (z MacBookami Air, które nie posiadają napędu optycznego), ale jest to mało prawdopodobne wyjście, gdyż Apple najwyraźniej śpieszy się do w pełni cyfrowej dystrybucji oprogramowania.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (54)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Herbio | 22.06.2011 11:44#1

Na pewno ktoś to obejdzie :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dmag | 22.06.2011 11:48#2

Wychodzi na to, że w wymaganiach minimalnych Liona będzie musiał widnieć wpis "starsza wersja Mac OS X". A co do nowych Maków, to system nie będzie preinstalowany po premierze Liona?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 22.06.2011 11:50#3

Czyli to po prostu aktualizacja, wersja upgrade. Każdy system MacOS X miał taką wersję. Windows też ma taką wersję, o połowę tańszą niż pudełkowa.
Gdzie tu sensacja?

Z nowym komputerem na pewno będzie jakaś możliwość przywrócenia systemu do stanu fabrycznego (płyta DVD, pendrive, partycja recovery z możliwością nagrania własnego nośnika).

W wersji upgrade można zainstalować na czysto, ale musi być na dysku ten sam lub poprzedni system. Gdy instalator sprawdzi obecność plików na dysku, w następnym okienku powinna być możliwość wyczyszczenia dysku, a nawet jego zamazania (1 lub 7 razy).

Avatar
nip (niezalogowany) | 22.06.2011 11:51#4

nie rozumiem czemu jest tyle newsów o apple. mało kto tego używa, bardzo wiele osób wręcz nienawidzi tej firmy a DB - mam wrażenie - pisze o apple z powodu zwykłej "fali" pisania o nich, co zresztą jest efektem ich marketingu - i takie pisani im pasuje.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 22.06.2011 11:52#5

Drobnym problemem w przypadku wersji upgrade jest wymiana dysku. Wtedy trzeba postawić starszy system, później go zaktualizować. Ale przy kolejnych reinstalacjach wystarczy sama aktualizacja.

Avatar
Gość01010101 (niezalogowany) | 22.06.2011 12:09#6

Wystarczyłoby, żeby dało się skopiować plik instalacyjny na pamięć USB / DVD i uruchomić instalację na czysto. Apple nie musiałoby wydawać żadnych nośników, prosta dystrybucja przez App Store. Myślę że suma sumarum tak to się skończy, jeżeli Apple tego nie umożliwi zrobi to społeczność :-) ale będzie to duży minus dla Steva.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
zord | 22.06.2011 12:10#7

super rozwiązanie kupuje MACa z Lionem 10.7 psuje mi sie dysk i zostaje bez systemu

Avatar
Witek2 (niezalogowany) | 22.06.2011 12:11#8

Taaak moi drodzy... Apple uzależnia od swoich produktów, a teraz jesteście zmusza użytkowników do kupowania produktów wg reguł, które sam narzuca. Taka jest siła przyzwyczajeń - jak ślepe kury co niektórzy będą musieli dziobać rozrzucone ziarno... i gdzie tu wolność wyboru i działania.

Avatar
QperQper (niezalogowany) | 22.06.2011 12:11#9

to jakaś kompletna bzdura.

Ze Snow Leopardem mówili podobnie i jakoś się da.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RubasznyRumcajs | 22.06.2011 12:13#10

@nip (niezalogowany) | 22.06.2011 11:51

na rynku desktopow macosx ma udzial kilkukrotnie wiekszy niz linux, a na newsy o tym ostatnim to jakos nie narzekasz, prawda?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wolf94 | 22.06.2011 12:34#11

NIE PODOBAJĄ MI SIĘ TAKIE KOMBINACJE!

Cyfrowa dystrybucja oprogramowania może być, ale cyfrowa dystrybucja systemu operacyjnego to totalna głupota. Mam nadzieję, że nowe Maci będą miały system na dysku USB.

PS. Gdzieś wyczytałem, że pobrany obraz Liona będzie można wypalić sobie na płycie. Czy jednak z tak przygotowanej płyty dokonamy instalacji na czysto, nie wiadomo?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ukaszek | 22.06.2011 12:36#12

"Każdy klient otrzyma jeden kod przypadający na każdą zakupioną licencję, służący do pobrania Liona z Mac App Store. Po wpisaniu go i zatwierdzeniu, pobierze się instalator systemu. Następnie trzeba będzie go uruchomić, by rozpocząć instalację. Możliwe będzie także skopiowanie instalatora i przeniesienie na inny komputer w celu instalacji. Nie będzie również potrzeby uruchamiania instalatora z zewnętrznego napędu."
http://myapple.pl/content/1653-ceny-i-wersje-systemu-os-x-lion-znane.html

Avatar
iBMi (niezalogowany) | 22.06.2011 12:41#13

Z nowym Makiem otrzymasz zapewne taki dysk do przywracania, jak ten z MacBooka Air. Nie spinajcie :)
http://tctechcrunch.files.wordpress.com/2010/10/nocd.jpg?w=630&h=333

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 22.06.2011 12:43#14

@MaRa - W OS X jest świetne narzędzie do transferu dysku na dysk. Można przenieść całość na nowy.

Avatar
ŁBNZZASDF (niezalogowany) | 22.06.2011 12:49#15

Przecież to jest całkowita kompromitacja tej firmy w oczach wielu potencjalnych klientów. Ręce opadają.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
n33trox | 22.06.2011 12:56#16

@ukaszek
To nie zmienia faktu, że nawet jak się chce to przenieść, to najpierw trzeba mieć Snow Leoparda. Cóż za digitalizacja... Teraz widać, w kogo celuje Apple - przede wszystkim w bogatych ludzi, którzy mają internet o szybkich prędkościach i śpią na kasie.

W obliczu Apple, MS jest jak potulny baranek. Przynajmniej nadal sprzedają Windowsa w normalnej formie na płycie i nikt nie wymaga instalacji wcześniejszej wersji, żeby wgrać najnowszą. Jeśli Apple czegoś z tym nie zrobi, to będzie to gwóźdź do trumny tej firmy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pan_Igi | 22.06.2011 13:02#17

Bardzo niepoważne rozwiązanie i drażni myśl, że gdyby kiedykolwiek zaistniała potrzeba reinstalacji systemu, musiałbym najpierw instalować Snow Leoparda, a później znowu zasysać Liona z Mac App Store i męczyć się z prawdopodobnie czasochłonnym upgrade'em.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pan_Igi | 22.06.2011 13:02#18

"Teraz widać, w kogo celuje Apple - przede wszystkim w bogatych ludzi, którzy mają internet o szybkich prędkościach i śpią na kasie".

Teraz? Apple od dawna mówiło o sobie, że nie jest dla każdego.

Avatar
Lolek 22348 (niezalogowany) | 22.06.2011 13:08#19

"Think different" ale czy zawsze different znaczy lepiej? ;-))).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
jarek_wt | 22.06.2011 13:21#20

Już widzę oczyma wyobraźni ten prześmiewczy wpis na "applefobia". "Ogrodnik" nie przepuści takiej okazji.
---
A pomysł jest iście kretyński - co by się działo w przypadku M$, gdyby instalację Win7 trzeba było poprzedzić instalacją XP lub Visty ??

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pciproblem | 22.06.2011 13:39#21

ahhhh te innowacje od apple szkoda gadać

a tutaj kolejny przykład na to jak zarobić dodatkową kasę na fanbojach

http://www.komputerswiat.pl/nowosci/internet/2011/25/przepis-na-zylowanie-uzytko...

@Pan_Igi
"Teraz? Apple od dawna mówiło o sobie, że nie jest dla każdego."
racja bo jest to firma dla ludzi myślących "inaczej"

Avatar
flamaster12 (niezalogowany) | 22.06.2011 13:51#22

@jarek_wt
applefobia?
To ten mało profesjonalny blog, który niczym się nie różni od http://pingwinojad.blog.pl/. Autor jest tak sprytny, że ma problem z wymyśleniem poprawnego tytułu: np "G*wnem w iPhona". Wiem, że na świecie istnieją ludzie, którzy nie nawidzą wszystkiego co jest związane z systemami Unix oraz programami open source, ale ten blog nie jest wart czytania. Takie bzdury to również mógłbym sam napisać na temat Windows Vista, telefon kin, zune itp. ponieważ nie wymaga to żadnej wiedzy oprócz zwykłej zdolności do marudzenia.

Wracajac do tematu Apple to uważam, że sam pomysł jest troszkę dziwny. Na szczęście szybko nie mam zamiaru zrezygnować ze Snow Leopard i starych programów PowerPC.
Wiec na razie nową wersję Mac OS X traktuję jako ciekawostkę, ale coś czuję, że inne firmy mogą postąpić kiedyś poodobnie jak Apple.


Avatar
flamaster12 (niezalogowany) | 22.06.2011 13:55#23

"a tutaj kolejny przykład na to jak zarobić dodatkową kasę na fanbojach"

Nikt w Polsce nie czyta NY Post za pomocą iPada, a ten serwis sam sobie wyrabia negatywna opinię u amerykanów.

Co to ma wspólnego z Apple i Polakami?

Avatar
rybka-1 (niezalogowany) | 22.06.2011 14:02#24

Microsoft powinien ustanowić specjalną nagrodę dla Steve Jobsa, za "absolutnie przełomową" dystrybucję "Liona".

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pciproblem | 22.06.2011 14:21#25

@flamaster12
"Co to ma wspólnego z Apple"
jak to co ? apple dogadał się z NYP aby blokować safari bo może jakiś frajer zapłaci za oglądanie darmowej strony i się podzielą zyskami

Avatar
Pan_m (niezalogowany) | 22.06.2011 14:27#26

po pierwsze Lion tworzy partycję przywracania z tego co dobrze zrozumiałem, więc będzie można jak wcześniej zainstalować system na czysto tylko po prostu zamiast z płyty będzie obraz z dysku
po drugie w interesie firmy jest taki stan rzeczy koszty dystrybucji zmniejszają się i przy okazji nie ma dostępu do "łatwego piractwa" choć oczywiście pojawia się na pewno w sieci wersje na płytce
po trzecie ile razy w roku wam ten dysk pada? faktem jest ze może być problem podczas wymiany dysku samodzielnie na mniejszy... ale należy odwołać się tutaj do specyfiku rynku amerykańskiego gdzie ludzie biegną z wszystkim do serwisu

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilarek | 22.06.2011 14:33#27

"Dramat rodziny Kowalskich - pies sąsiada nie lubi męża pani Kasi"

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
jarek_wt | 22.06.2011 15:06#28

@flamaster12
Ja nie oczekuje profesjonalizmu od Applefobii - natomiast czytając ten prześmiewczy blog mam niezłą rozrywkę - tylko tego dotyczył mój wpis.
Natomiast Ty sam dyplomatycznie przyznałeś że pomysł jest "lekko dziwny", co przekładając na normalny język oznacza że jest po prostu kretyński.
----
Żeby było jasne - tak samo oceniam "oszczędnościowe" pomysły polegające na braku nośnika OS w przypadku kupna gotowego PC. Pół biedy jeżeli producent dosyła bezpłatnie nośnik + sterowniki na prośbę klienta, cała bieda jest wtedy kiedy go posyła na drzewo.

Avatar
Kikuju (niezalogowany) | 22.06.2011 15:31#29

jarek: to nie flamaster, ale jakiś mazak, maźnie co popadnie, i gdzie popadnie. Clou applefobii polega na tym, że nie jest to wortal technologiczny, ale jajcarski blog, i na wesoło go trzeba brać. Ja co chwila mam polewkę z tekstów Ogrodnika, nie będąc ani fanbojem Apple, ani np HTC. Ale jak wszystko - czytać należy ze zrozumieniem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
edelmann | 22.06.2011 15:32#30

"W wersji upgrade można zainstalować na czysto, ale musi być na dysku ten sam lub poprzedni system."

Mara co Ty piszesz za bzdury chłopie, przy upgrade, możesz zainstalować np. Windows 7 na całkiem czysty sformatowany dysk, tylko klucz z poprzedniego systemu wpisujesz podczas instalacji systemu. Chłopie nie osłabiaj mnie, szczęki opadają.

Co do Maca narobili badziewia i teraz albo się opamiętają i coś z tym zrobią, albo kicha naprawdę, ta firma spada na psy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Phenom | 22.06.2011 15:36#31

Pani Annie chciałem tylko napisać, że jest w błędzie. Co prawda do ściągnięcia Liona potrzebny jest AppStore, ale do instalacji już nie koniecznie, przepis:
Użyjcie Findera by znaleźć paczkę instalacyjną Mac OS X Lion, a następnie kliknijcie prawym klawiszem myszy i wybierzcie „Pokaż zawartość pakietu”.
Znajdźcie folder SharedSupport oraz plik InstallESD.dmg – obraz startowego dysku instalacyjnego.
Skopiujcie plik InstallESD.dmg do innego folderu lub np. na biurko (czyli pulpit)
Otwórzcie Narzędzie Dyskowe i kliknijcie w przycisk Nagraj (Burn).
Wybierzcie skopiowany wcześniej plik InstallESD.dmg, włóżcie płytę DVD i w kilka minut będziecie posiadać startową płytę instalacyjną.
http://www.mackozer.pl/2011/06/07/jak-wypalic-startowa-plyte-instalacyjna-os-x-lion/
Może i jestem antyfanboyem Apple i go nie cierpię marki i tandety jaką wciskają ludziom, ale jeśli podawać informacje to rzetelnie :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Xyrcon (redakcja) | 22.06.2011 16:06#32

@Phenom

Najwyraźniej się nie zrozumieliśmy, więc napiszę jeszcze raz: chodzi o instalację na czystym dysku. A, jak wiadomo, na czystym dysku nie ma aplikacji Mac App Store, która umożliwia pobranie instalki Liona. Owszem, można sobie ją nagrać zawczasu „na wszelki wypadek”, czemu nie. Ale jeśli się o tym nie pomyśli, padnie dysk i nie będzie pod ręką drugiej makówki... wiesz już o co chodzi? :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Psilon | 22.06.2011 16:08#33

Bardzo proste rozwiązanie tego problemu to za kolejne 1000$ kupić urządzenie od Apple do robienia obrazu twojego dysku twardego.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Xyrcon (redakcja) | 22.06.2011 16:12#34

A poza tym tu jest źródło tych rewelacji: http://www.blogchampion.com/blog/2011/3/12/how-to-create-a-bootable-mac-os-x-lio...
Źródło korzysta z wersji deweloperskiej. Tak po prawdzie diabli wiedzą, czy będzie taka sama, jak finalna (na przykład czy z finalnego obrazu da się uruchomić komputer, wszystko jest możliwe i spekulacji nigdy dość :P).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Phenom | 22.06.2011 16:17#35

@Xyrcon Startowy dysk instalacyjny oznacza dla mnie startowy dysk do instalacji systemu, który można zainstalować na czystym dysku :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Xyrcon (redakcja) | 22.06.2011 16:18#36

@wolf94
Nie próbowałam na czystym dysku (raz wyjmowałam dysk z MacBooka i mi chyba na całe życie starczy, koszmar!), ale na dysku z systemem się nie da. Instalator deweloperskich Lionów nie miał takich, jak poprzednie wersje opcji wyboru, czy chcę zachować ustawienia i dane, czy chcę wszystko usunąć / formatować dysk. Można tylko zaktualizować system z zachowaniem wszystkich ustawień (mi się to osobiście nie podoba). No i nie wiem jak się ta udostępniona dziś wersja zachowuje, ale podobno tak samo :/

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 22.06.2011 16:25#37

@edelmann - mam takie pytanie - po co komu kupować Windows 7 w wersji upgrade, skoro ma już klucz, czyli oryginalny system?
Akurat w w przypadku Visty i 7 płyta upgrade jest identyczna z pełną wersją, choć w przypadku poprzednich wersji Windows niekoniecznie. Ale na czysty dysk nie za bardzo można zainstalować. Owszem, da się, instalator łyknie klucz od wersji upgrade, ale potem nie da się tego aktywować (można, tylko trzeba uciekać się do sztuczek w rodzaju zmian w rejestrze).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Shun | 22.06.2011 19:57#38

Ale jaja, przy takiej polityce Apple M$ to "dobry wujek".

Avatar
flamaster12 (niezalogowany) | 22.06.2011 20:36#39

@Shun
"Ale jaja, przy takiej polityce Apple M$ to "dobry wujek"."

Pomimo tego rodzaju rewelacji, Microsoft nie jest lepszy, ponieważ nie udostępnia kodu żródłowego kluczowych elementów systemu Windows. Tak naprawdę uzytkownicy Windows nie widzą nic na temat swojego systemu operacyjnego, a to jest bardzo podejrzana i dziwaczna praktyka.

Apple kiedyś miało własną dystrybucję Linuksa, a obecnia jest jedną z wielu firm wspierającyh open source, a także jako jedną z niewielu firm, która udostępnia kod żródłowy podstawowych elementów swojego systemu operacyjnego Unix oraz wielu narzędzi:

http://www.opensource.apple.com/

http://en.wikipedia.org/wiki/MkLinux

@jarek_wt
"Ja nie oczekuje profesjonalizmu od Applefobii - natomiast czytając ten prześmiewczy blog mam niezłą rozrywkę - tylko tego dotyczył mój wpis. Natomiast Ty sam dyplomatycznie przyznałeś że pomysł jest "lekko dziwny", co przekładając na normalny język oznacza że jest po prostu kretyński. "

Pomysł jest ciekawy, ale wykonanie jest kiepskie.
Dziś nie spotykamy juz systemów operacyjnych instalowanych za pomocą dyskietek, a także coraz mniej producentów korzysta z płyt CD do sprzedaży swoich systemów operacyjnych. Mam nadzieję, że niedługo producenci przestaną używać płyt DVD do przechowywania systemów operacyjnych. Odnośnie Apple to liczyłem, że będą sprzedawać dyski USB z Mac OS X Lion.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kriters64 | 22.06.2011 22:01#40

@Shun
To niech ten dobry wujek umożliwi mi dociągnięcie i zainstalowanie polskiego języka dla home premium do kompa kupionego za granicą.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
marson1 | 22.06.2011 23:05#41

@edelmann

Co Ty piszesz? Jaki klucz z poprzedniej instalacji? Litosci tez mi rece opadly... instalujesz normalnie jak kazda inna wersje podajac serial z normalnej wersji upgrade a potem jedna drobna zmiana w rejestrze i normalnie aktywujesz.

P.S, zeby nie bylo - o ile posiadasz prawo do uzycia wersji upgrade masz legalnie mozliwosc instalacji Win7 na czysto w sposob jaki opisalem. zrodlo: http://www.dobreprogramy.pl/Windows-Upgrade-a-instalacja-na-czystym-dysku,Aktual...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
klopas | 22.06.2011 23:32#42

co do uszkodzenia dysku no to tak, jest problem, ale jeśli ma się komputer z 10.4 albo 10.5, instalacja 10.7 nie byłaby zbyt dobra dla wydajności komputera

do psioczących mocno piszących z systemu M$:
kiedyś apple wydało iMaca G3 bez stacji dyskietek i tylko z CD
jeżdżono po nich niemiłosiernie, że to shit, nic się zgrać nie da itp.
a teraz wyobrażacie sobie jakiś laptop lub all-in-one z dyskietką? ;)
chcą, żeby wszyscy przeszli na kupowanie za pomocą komputera, zawsze przecież robili coś, co podburzało antyfanboyów i nie tylko, ale potem te rozwiązania wdrażało się w życie i były wszędzie, kilka lat i w media markt nie będzie stoiska z grami czy programami, chyba, że M$ nadal będzie robił to, co zawsze czyli stał w miejscu, bo tak jak jest to jest git i nie trza zmieniać :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pciproblem | 23.06.2011 0:06#43

@klopas
"kiedyś apple wydało iMaca G3 bez stacji dyskietek i tylko z CD"
po 1 kiedy to było ? dziś nikt w dzisiejszych czasach nie użyje dyskietek mega LOL
po 2 apple mogli sobie na to wtedy pozwolić bo mieli może 3% rynku wiec kogo by to zabolało nie istnieli w poważnym biznesie
po 3 teraz zrobili podobnie z thunderbolt i co ? ... jakoś szału nie ma... wysypu urządzeń też na to nie widzę wszyscy wolą USB 3.0
a kolejny LOL masz tu thunderbolt + ich monitor + ich system mac os = http://youtu.be/7-ISf3tTiMA

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SebolNowy | 23.06.2011 9:26#44

@pciproblem: Ty mądralo, rzeczywiście madz problem, ze swoją głową chyba największy. Wymień mi proszę ile urządzeń na USB 3.0 było dostępnych na rynku zaraz po jego premierze, co?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pciproblem | 23.06.2011 13:39#45

@SebolNowy
"Ty mądralo"
rozumiem że prawda boli ale po co od razu te nerwy

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SebolNowy | 23.06.2011 14:16#46

@pciproblem: No ale nadal nie widzę odpowiedzi na moje pytanie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pciproblem | 23.06.2011 14:37#47

@SebolNowy
i go nie zobaczysz... szkoda mi czasu na ciebie aby ci coś udowadniać

Avatar
Witek2 (niezalogowany) | 23.06.2011 18:48#48

Zgadzam się z jednym z przedmówców - instalowanie systemu operacyjnego w tak skomplikowany sposób to istny kretynizm. Głupszej idei nie można było wymyślić. Przerost formy nad treścią - Apple ewidentnie przesadza. Nie umniejszam jakości Leoparda, ale nie zgadzam się z ich ogólną polityką, a biorąc pod uwagę ich szpiegowskie praktyki uważam, że ich produkty nie są dla mnie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SebolNowy | 23.06.2011 20:16#49

@pciproblem: No widzisz, taka to rozmowa z "hejterami". Zero argumentów.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pciproblem | 23.06.2011 22:21#50

@SebolNowy
"Zero argumentów."
tu masz ich aż nadmiar + 1 filmik z tym super hiper sys.

"po 1 kiedy to było ? dziś nikt w dzisiejszych czasach nie użyje dyskietek mega LOL
po 2 apple mogli sobie na to wtedy pozwolić bo mieli może 3% rynku wiec kogo by to zabolało nie istnieli w poważnym biznesie
po 3 teraz zrobili podobnie z thunderbolt i co ? ... jakoś szału nie ma... wysypu urządzeń też na to nie widzę wszyscy wolą USB 3.0
a kolejny LOL masz tu thunderbolt + ich monitor + ich system mac os = http://youtu.be/7-ISf3tTiMA"

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SebolNowy | 23.06.2011 22:33#51

@pciproblem: Ty naprawdę masz jakiś problem. Przecież nawet nie wiesz o co pytałem. To powtórzę jeszcze raz skoro pogubiłeś się pośród kilku wpisów: wymień mi proszę ile urządzeń na USB 3.0 było dostępnych na rynku zaraz po jego premierze, co?

Avatar
MariuszEm (niezalogowany) | 24.06.2011 16:01#52

"po 1 kiedy to było ? dziś nikt w dzisiejszych czasach nie użyje dyskietek mega LOL"
tak zwany "lol" bo było to kiedy w pampersy robiłeś, i każdy laptop PC wyposażony był w fdd

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
klopas | 04.08.2011 23:18#53

@pciproblem, chodziło o to, że jak nie będzie rewolucji i psioczenia na nie, to świat komputerowy będzie stał w miejscu, apple przynajmniej idzie do przodu, robią ryzykowne podejścia, ale bardzo często później jest to doceniane

a to z iMaciem i FDD to był tylko przykład, nie zrozumiałeś idei tamtego komentarza...

nie wiem czy kojarzysz, ale jak wypuszczono XP to było też dużo psioczenia, że to badziewie, nic nie chodzi, muli (bo wtedy komputer z 256mb to był wypas) nie działają aplikacje na DOSa i w ogóle 98 był 100x lepszy, a teraz to chyba nie muszę mówić co dziś się mówi o XP? :P

stworzenie windowsa XP to chyba jedyna rewolucja w M$, bo ja w ogóle nie rozumiem, jak można wydać większego service packa do visty i go sprzedawać za chore pieniądze (jeszcze jakby było to warte chociaż 50% ceny)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
klopas | 04.08.2011 23:20#54

a co do rosnącej popularności siódemki, przecież skoro ona jest taka kijowa, to czemu ciągle jej popularność rośnie?

przejdźcie się przez media markt czy inny shit, popatrzcie na laptopy czy komputery, zwróćcie uwagę na rubryki "System" ;)

gdyby go nie wciskali na każdym kroku, jego popularność byłaby niższa od visty...

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Recenzja Samsung NP530U4B

Ultabook z nadwagą
Testujemy GALAXY NOTE

Czy to tablet z telefonem?
Test Sharp AQUOS SH80F

Warto (byłoby) się szarpnąć
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av