Microsoft Security Essentials, bezpłatny antywirus wydany

29.09.2009 16:49, Autor: Tomek Bryja (TomekB), Kategoria: News
NewsImage

Microsoft udostępnił publicznie finalną wersję swojego nowego programu antywirusowego znanego wcześniej pod nazwą kodową Morro. Microsoft Security Essentials to darmowa aplikacja dla Windows XP SP2, Visty i Windows 7 zwalczająca szkodliwe oprogramowanie, takie jak wirusy, rootkity, trojany czy spyware. Rozwiązanie bazuje na tym samym silniku, co Forefront Client i jest całkowitym zastępstwem wbudowanego w system Windows Defendera, który w momencie instalacji Security Essentials jest odinstalowywany.

Program ten to druga już próba dotarcia przez Microsoft do szerokiej grupy użytkowników domowych z oprogramowaniem zabezpieczającym. W przeciwieństwie do raczej nieudanego eksperymentu z Windows Live OneCare, tym razem jednak mamy do czynienia z węższą specjalizacją produktu i oferowaniem go bezpłatnie. Jeśli podejście to okaże się bardziej udane, być może doczekamy się małej rewolucji na rynku programów antywirusowych. Security Essentals pewnością może śmiało konkurować z wieloma płatnymi i darmowymi produktami, pytanie też czy i jak bardzo wpłynie na sprzedaż bardziej rozbudowanych pakietów zabezpieczających - szczególnie, że będzie mógł być integrowany z nowymi komputerami przez dostawców OEM, na których Microsoft ma z pewnością dużo większy wpływ niż inne firmy produkujące oprogramowanie zabezpieczające.

Microsoft Security Essentials dostępny jest do pobrania z naszego działu PROGRAMY -> Programy antywirusowe. Zainteresowanym polecamy także artykuł Docenta Pierwsze spojrzenie na Microsoft Security Essentials przygotowany jest na bazie wersji beta tego produktu.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (120)  

Avatar
ras (niezalogowany) | 29.09.2009 17:10#1

'Security Essentals pewnością może śmiało konkurować z wieloma płatnymi i darmowymi produktami'
znaczy juz przetestowaliscie skutecznosc i takie sa wnioski czy mowisz tak, jako wielki fan rozwiazan MS ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
freedom | 29.09.2009 17:18#2

Testowałem i pierwszą betę i ostatnią (być może to nawet wersja finalna), całkiem przyjemny, ale no właśnie... SE obciąża procesor w dużym stopniu, nawet jeśli nic nie robi. Testowałem najpierw pod XP, ostatni również nowszą wersję pod 7 i to samo. Być może winą jest dosyć stary sprzęt z Sempronem 2600+ s.A na czele, jednak skoro Windows 7 działa naprawdę przyzwoicie, nie rozumiem jakim cudem sam antywirus obciąża komputer. Z bezpłatną Avirą nie mam pod tym względem żadnych problemów.

Avatar
kaszak (niezalogowany) | 29.09.2009 17:21#3

Warto wymienić Avirę na ten nowy wynalazek Microsoftu? Chodzi mi o wykrywalność bakcyli i "wydajność" skanera.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Gnome | 29.09.2009 17:31#4

@kaszak
Avira ma ponad 99% skuteczności, a MS raczej nie osiąga takich wyników, tak więc odpowiedz sobie sam.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Gahar | 29.09.2009 17:35#5

@ras (niezalogowany):
Słuszna uwaga - takie teorie, iż produkt może konkurować z innymi w dzień premiery to czysta fantastyka...

Ja osobiście nie twierdze iż tak nie jest, ale z opinią i werdyktem poczekam do przeprowadzenia poważnych testów - oczywiście nie tych sponsorowanych przez MS ;)
Po testach może się zastanowię nad instalacją jeśli wypadnie w nich przyzwoicie

Avatar
hmm (niezalogowany) | 29.09.2009 17:35#6

a co robi oprócz szukania wirusów?
raportuje? ;D

Avatar
kaszak (niezalogowany) | 29.09.2009 17:36#7

@Gnome
Dzięki za odpowiedź. W sieci znalazłem info, że MSE zajmuje około 40MB pamięci, natomiast avira na moim Windows 7 RC zajmuje tylko 2,5MB (Według systemowego menedżera zadań, sprawdzę jeszcze jakimiś dokładniejszymi programami), więc przesiadkę sobie raczej odpuszczę.

Avatar
Awewrs (niezalogowany) | 29.09.2009 17:40#8

A ja poweim tak:Nie ma 100% ochrony antywirusowej,wszystko zależy od użytkownika czy łazi po dziwnych stronach np.xxx i ściąga na potęge w sieci p2p.Każdy chwali to co ma aktualnie zainstalowane na piecu :).Dziekuję za uwagę :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil2993 | 29.09.2009 17:51#9

jestem mile zaskoczony jego działaniem :)
Naprawdę polecam.

Avatar
maly2006 (niezalogowany) | 29.09.2009 17:53#10

@kaszak
Informacje, które znalazłeś w sieci są raczej błędne, u mnie podczas skanowania zajmuje < 3,9mb (7RTM), więc jeżeli tylko to Cię powstrzymywało przed zmianą Aviry na MSE, to śmiało.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 29.09.2009 17:55#11

@kaszak - raczej należałoby porównać zużycie całej pamięci przed i po instalacji antywirusa. Jak kiedyś instalowałem Avasta, to może dużo pamięci nie zajmował, ale za to zużycie wzrosło o 100MB.

Avatar
maly2006 (niezalogowany) | 29.09.2009 17:57#12

@kaszak
Informacje, które znalazłeś w sieci są raczej błędne, u mnie podczas skanowania zajmuje < 3,9mb (7RTM), więc jeżeli tylko to Cię powstrzymywało przed zmianą Aviry na MSE, to śmiało.

Avatar
ktostaki (niezalogowany) | 29.09.2009 18:02#13

@kaszak

Nie sugeruj się komentarzami innych osób (wszyscy tutaj nie są specjalistami od zabezpieczeń) - najlepiej sam przetestuj program i sam oceń czy jest naprawdę dobry. Jeśli masz jakieś naprawdę duże wątpliwości (że strach to "coś" ściągać na własny komputer) i masz zamiar zadać błyskotliwe pytanie; "czy on jest lepszy od Aviry?" - to nie tutaj, za dużo antyfanów (np; Gnome, który jest święcie przekonany, że Avira jest 99% skuteczna).

Wracając do tematu, zachęcam wszystkich do pobrania tego programu i przetestowania. Wówczas po jakimś czasie będziemy mogli mówić czy ten program jest coś naprawdę wart - bo być może stanie się (np; dla mnie) dobrą alternatywą dla Aviry, Kaspersky etc.. Pozdrawiam.

Avatar
ktostaki (niezalogowany) | 29.09.2009 18:02#14

@kaszak

Nie sugeruj się komentarzami innych osób (wszyscy tutaj nie są specjalistami od zabezpieczeń) - najlepiej sam przetestuj program i sam oceń czy jest naprawdę dobry. Jeśli masz jakieś naprawdę duże wątpliwości (że strach to "coś" ściągać na własny komputer) i masz zamiar zadać błyskotliwe pytanie; "czy on jest lepszy od Aviry?" - to nie tutaj, za dużo antyfanów (np; Gnome, który jest święcie przekonany, że Avira jest 99% skuteczna).

Wracając do tematu, zachęcam wszystkich do pobrania tego programu i przetestowania. Wówczas po jakimś czasie będziemy mogli mówić czy ten program jest coś naprawdę wart - bo być może stanie się (np; dla mnie) dobrą alternatywą dla Aviry, Kaspersky etc.. Pozdrawiam.

Avatar
Venger (niezalogowany) | 29.09.2009 18:02#15

NIewątpliwie jego glówną zaletoą jest to że wygląda na najlepszy bezpłatny program do użytku komercyjnego. Trzeba będzie w pracy poinstalować na kompach ... lepsze to niz nic (lub clamwin).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Gnome | 29.09.2009 18:07#16

Panowie jeżeli lubicie testować nowe programy to proszę bardzo, ale ja poczekałby jakiś czas na profesjonalne (mniej lub bardziej) testy. Jeżeli nowe dziecko MS osiągnie wynik dorównujący czołówce AV (z darmowych Avirze) to wtedy bym zmieniał stare sprawdzone zestawy.

Avatar
piotroslaw (niezalogowany) | 29.09.2009 18:10#17

takie rozwiązanie cieszy ale czy to się nie skończy jak historia z Internet Explorerem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lee021 | 29.09.2009 18:16#18

ja używam tego antywira od dawna i jestem z niego bardzo zadowolony. Najlepszy z DARMOWYCH antyvirów.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kecarg | 29.09.2009 18:21#19

Niestety nie ma wersji polskiej.

Avatar
Grzegorz (niezalogowany) | 29.09.2009 18:24#20

Microsoft Security Essentials 1.0.1611.0 ja mam zainstalowany Microsoft Security Essentials 1.0.2140.00 który był testowy. Jak instaluje ten to mi informuje że mam nowszy. Jak to wytłumaczyć?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Gahar | 29.09.2009 18:25#21

@kaszak (niezalogowany) | 29.09.2009 17:36:
Jakoś dziwne dane podajesz. Avira nigdy nie zajmowała 2,5 MB (choćbyś nie wiem jak się starał). Dokładne dane ile zajmuje Avira:
13,1 MB Working Set (czyli to co cały czas siedzi w ramie)
68,2 MB Private bytes (czyli to co wiekszość czasu siedzi w pliku wymiany i czeka aż będzie potrzebne)

Łącznie Avira zjada ponad 81 MB.
To co podałeś to ilość pamięci zjadana tylko przez proces avgnt.exe - plik wykonywalny Aviry a nie doliczyłeś tego co dodatkowo zjadają wszystkie usługi uruchamiane przez ten AV.

W tym względzie Microsoft Security Essentials moim zdaniem nie będzie miał sobie równych, bo prawdopodobnie wykorzystuje usługi natywnie działające w Windows i nie będzie potrzebował uruchamiać dodatkowych, ale to tylko takie przypuszczenia ;)

Avatar
Grzegorz (niezalogowany) | 29.09.2009 18:28#22

Microsoft Security Essentials 1.0.1611.0 ja mam zainstalowany Microsoft Security Essentials 1.0.2140.00 który był testowy. Jak instaluje ten to mi informuje że mam nowszy. Jak to wytłumaczyć?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DanexStar | 29.09.2009 18:31#23

Ja się boję tego testować, to jednak M$, ale może się mylę ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
darek_d | 29.09.2009 18:32#24

"dla Windows XP SP2" - to pod SP3 nie działa?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
PiotrVista | 29.09.2009 18:40#25

- Jeżeli Avira przez ponad dwa lata nie wpuściła mi syfu na Viście to poco zmienić na inny skoro Avira jest skuteczna.
- Komputery kupione z pre-instalowanym systemem MS (notebooki) powinni mieć pakiet zabezpieczający w promocji, możliwe że tak się stanie jeśli darmowy pakiet MS będzie tak rewelacyjny że inne firmy będą skuszone na małą promocję.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sWeeT-Dżola ;) | 29.09.2009 18:41#26

Windows 7 i MSSE w zupełności wystarczy ;)

Avatar
Szatan to idiota (niezalogowany) | 29.09.2009 18:49#27

ciekaw jestem jak długo będzie on darmowy jeśli będzie on tak popularny jak np. Avast ;D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 29.09.2009 18:54#28

@PiotrVista - preinstalowany system mają także komputery stacjonarne. Po prostu w naszym kraju sprzedaje się głównie składaki, a to co innego. Komputery markowe były na początku lat dziewięćdziesiątych, później dłuuugo nic, od 5 lat znowu zaczynają się pojawiać.

@sWeeT-Dżola ;) - zgadzam się. Sam bym bez problemu kupił jakiegoś antywirusa, ale wszyscy oferują pakiety Internet Security. A mnie nie potrzebny taki kombajn, duplikujący w dodatku funkcje systemowe (kopia zapasowa, firewall, nadzór rodzicielski) i myślący za mnie (bym nie podawał numerów kart kredytowych na podejrzanych stronach, nie wpisywał danych personalnych gdzie popadnie, nie klikał na linki w komunikatorze od nieznanych osób i inne głupkowate ostrzeżenia). System i przeglądarka aktualne, wtyczki również, firewall systemowy chodzi i dodatkowy na routerze, kopie robione, brak programów z pirackiego źródła, potrzeba tylko zwykłego antywirusa, tak na wszelki wypadek, by sobie był.

Avatar
i tak wiadomo (niezalogowany) | 29.09.2009 18:56#29

że najlepszy jest Avast! :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 29.09.2009 18:59#30

Właśnie wpadłem na pomysł i powinienem go opatentować - pakiet internet security, który podczas skanowania systemu twierdzi, że można sobie zrobić przerwę na herbatę i ostrzega, że może być gorąca i można się poparzyć :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
macaleks | 29.09.2009 19:08#31

Securiti-Essentials!A nie jak błędnie w tekście" Security Essentals " chyba dobrym programem jest.Instalacja bezproblemowa.Pierwszy skan długi mimo,że Quick.Wyznacza od razu termin skanowania raz w tygodniu/Quick/.Można ustawić inne opcje/Full,Custom../ Przypuszczm,że dla aviry,avastów,Kaspersky itp to nie dobra informacja.Ale może się mylę.Pod SP3 też pasuje.Polska wersja zbędna,bo obsługa prosta.U mnie zajmuje dokładnie 11,13 MB.Pozdrawiam.

Avatar
Misza (niezalogowany) | 29.09.2009 19:22#32

@Venger
Niestety, wydaje się, że nie możesz w firmie używać MSE.
Cytat z licencji:

"Use. You may install and use any number of copies of the software on your devices in your household for use by people who reside there or for use in your home-based small business. "

No chyba, że jest to "home-based small business"...Szkoda, wychodzi na to, że mimo wszystko jest to jednak freeware, z wyłączeniem zastosowań komercyjnych.

@Redakcja
Dopiszcie tę informacje przy licencji programu, bo jeszcze ktoś wpędzi swoją firmę w kłopoty.

Avatar
anonim312 (niezalogowany) | 29.09.2009 19:29#33

Bardzo fajny, b. małe obciążenie procka. Co do obciążenia RAM: Co Wam robi za różnicę, czy jest 2,5 MB czy 3,9 MB obciążenia podczas skanowania?

Avatar
kaszak (niezalogowany) | 29.09.2009 19:42#34

@wszyscy
Dziękuję za wasze odpowiedzi i pouczenia :) Postanowiłem zostawić Avirę na swoim miejscu w myśl zasady "Don't fix what isn't broken" :p Ten AV jeszcze nigdy mnie nie zawiódł.

btw. Ilość pamięci zajmowanej przez avirę wyliczyłem przez zsumowanie wszystkich procesów uruchomionych z folderu Aviry. Niemniej faktycznie wydaje się być to bardzo zaniżonym wynikiem. Niezbyt dobrze poruszam się w tych windowsowych narzędziach, brakuje mi w tym systemie starego dobrego linuxowego htopa :)

Avatar
Tobiasz (niezalogowany) | 29.09.2009 19:42#35

Ale jak próbuje zainstalować na XP : http://download.microsoft.com/download/A/3/8/A38FFBF2-1122-48B4-AF60-E44F6DC28BD...

Dostaje komunikat, że potrzebny jest system EN lub US ?! ;/

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wnuczus | 29.09.2009 19:52#36

Ja byłem beta testerem i powiem bardzo fajny program tylko na niektórych konfiguracjach sprzętu wywoływał samoistny restart komputera co 15min..

Avatar
artur (niezalogowany) | 29.09.2009 20:06#37

PiotrVista co robisz z tym kompem,ze Ci avira zadnego syfu nie zlapala??? dawno temu bylem maniakem Aviry.Bylem swięcie przekonany o jej niezawodnosci dopoki nie zaczalem używać skanerow online...ba po Avirze,nawet wysmiewany Avast znalazl 4 wirusy.Co do antywirusa MS obawaim sie,ze bedzie jak z Defenderem czy IE nikt nie bedzie go używal poza laikami.

Avatar
artur (niezalogowany) | 29.09.2009 20:07#38

PiotrVista co robisz z tym kompem,ze Ci avira zadnego syfu nie zlapala??? dawno temu bylem maniakem Aviry.Bylem swięcie przekonany o jej niezawodnosci dopoki nie zaczalem używać skanerow online...ba po Avirze,nawet wysmiewany Avast znalazl 4 wirusy.Co do antywirusa MS obawaim sie,ze bedzie jak z Defenderem czy IE nikt nie bedzie go używal poza laikami.

Avatar
fan (niezalogowany) | 29.09.2009 20:17#39

Niestety od czasu zaprzestania wydawania łatek dla WinXP (dlaczego UOKiK milczy? przecież wciąż można nowe komputerki z WinXP kupić, a gwarancja? czy zwrócą pieniądze, lub darmowy upgrade do NIEUSZKODZONEGO systemu?) korzystam do inetu z Linuxa.
Piszę niestety, bo WinXP szybszy na moim kompie no i nie ma wsparcia dla DRM (krew mnie zalewa, kiedy kodują w DRM DARMOWE strumienie audio)
I żaden darmowy antywirus MS tego nie zmieni. Co z tego, że dadzą antywirusa skoro nie mogę skorzystać bezpiecznie np. z P2P, czy innego programu nasłuchującego na porcie, bo WinXP podatny wtedy na DoS, a MS się nie chce wypuszczać łatki.

Avatar
qqryq (niezalogowany) | 29.09.2009 20:23#40

@wszyscy - wystarczy Process Explorer

MSE u mnie podczas beta testów nie sprawiał kłopotów. Dodać trzeba że to w pełni 64bit antywirus :).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
misiek440v2 | 29.09.2009 20:25#41

Fajny gest ze strony Microsoftu.
Aktualnie nie mam na czym przetestować, ale wykrywalność tylko na poziomie 80-paru %, więc jeszcze długa droga przed tym antywirem. Z darmowych mogę polecić z własnego doświadczenia Avire lub najnowsze AVG. A tym co chcą mieć bezpiecznego kompa to mądrości :D bo antywirus to nie wszytko.

Avatar
edek (niezalogowany) | 29.09.2009 20:40#42

wywala mi przy intalacji:

error 0x80070643

Ktoś ma to samo?

Co robic???

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo55 | 29.09.2009 20:51#43

@fan
"Niestety od czasu zaprzestania wydawania łatek dla WinXP (dlaczego UOKiK milczy?)"
Gadasz bzdury - zakończyło się tylko podstawowe wsparcie - brak pomocy technicznej i brak dodatków (nie będzie np. IE9 na XP), ale aktualizacje zabezpieczeń (najważniejsze) bedą aż do 2014r.
Poza tym MSSE ma jedną zaletę - można go instalować nie tylko na domowych komputerach. Darmowej Aviry czy Avasta nie można np. zainstalować w szkole.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 29.09.2009 20:52#44

Właśnie zainstalowałem. To odpowiednik Windows Defendera, tyle że ma rozszerzone wykrywanie poza spyware. Opcje identyczne. Mnie nieco przeszkadza trochę za duże okno programu - minimum 800x600, ledwo mieści się na ekranie netbooka, a jest prawie puste. Ale to kosmetyka.
Program ma, tak jak Windows Defender, opcję wyłączenia ochrony w czasie rzeczywistym, więc w przyszłości będzie można doinstalować innego antywirusa, a tego zostawić jako odpowiednik skanerów (np. ArcaMicroScan, Norton Security Scan).

@misiek440v2 - co z tego, że jakiś antywirus wykrywa 99% próbek, skoro trafi na nieznanego szkodnika i go przepuści. A w tych 80-paru % kryje się zdecydowana większość najpopularniejszych, bo w próbkach do testów są wirusy praktycznie niespotykane. Najważniejszy jest rozsądek, antywirus to ostateczność i bywa zawodny.
Jakoś z 8 lat używam komputerów i jeszcze nigdy wirusa nie miałem, chyba że celowo ściągnąłem by się nim pobawić, przed reinstalacją systemu. Raz mi Avast wykrył na stronie Microsoftu:)
Więc rozsądek wystarcza plus wystrzeganie się pirackich programów i stron je zawierających.

Avatar
Tobiasz (niezalogowany) | 29.09.2009 20:52#45

Dokładnie edek... potrzebna jest angielska wersja systemu. Widzę, że tu wszyscy takową posiadają ;/.. czy tylko ja i edek jesteśmy inny?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 29.09.2009 21:02#46

@Misza - obawiam się, że większe firmy i tak potrzebują czegoś lepszego, powinny mieć wdrożoną jakąś politykę bezpieczeństwa (co komu wolno, a czego nie). Przy takim programiku zabezpieczającym zaraz pracownicy by zainfekowali komputery. Przy kilkunastu-kilkudziesięciu komputerach nikt nie bawi się w szukanie darmowego antywirusa.

Avatar
i85 (niezalogowany) | 29.09.2009 21:09#47

Dobry AV musi zajmować pamięć. Musi gdzieś trzymać definicje wirusów i inne dane.
Na dziś minusy:
- brak doświadczenia twórców i co za tym idzie nieprzetestowany w normalnych warunkach,
- ogromne uaktualnienia, pewnie ściąga całą bazę, brak rozbudowywania bazy,
- prawdopodobna głęboka integracja z systemem (jak IE) - adwokat ma głupiego klienta jeśli broni się sam,
- prawdopodobny brak lub słaba funkcja heurystyki, przez co nowe szkodniki nie są wykrywane.

Ważne jest sumaryczne zużycie czasu procesora i czy przy normalnej pracy nie zamraża systemu lub programów.

Darmowym AV, a nawet całym pakietem możliwym do stosowania również w firmach jest Comodo.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
PiotrVista | 29.09.2009 21:18#48

MaRa | 29.09.2009 18:54

- Wiem że preinstalowany system mają także komputery stacjonarne choćby taki jak Optimus.



artur (niezalogowany) | 29.09.2009 20:06

[PiotrVista co robisz z tym kompem,ze Ci avira zadnego syfu nie zlapala???]

- Dobrze skonfigurowany na maxa + UAC dużo daje, kiedyś na XP z dwa, trzy syfy wlazły na komputer przez jakiś okres dwóch lat, dlatego że testowałem inne trale i przy odinstalowaniu triala możliwe że właśnie te komercyjne triale wpuściły syfy a Avira znalazła.
Nawet gigant Kaspersky wpuścił.

Poco instalować inne, jak coś jest sprawdzone właśnie Avira za długo korzystam z niego żeby go odinstalować i jestem w 100% przekonany że mnie nie zawiedzie.

- Dla tych co kupują komercyjne AV jeżeli jest np:
Wsparcie na okres 12 miesięcy to system ma wytrzymać ten okres bez formatu, bo bez sensu jest formatowanie wcześniej płacąc przy tym ponad 100zł, bo jak ma być format po 3 lub 6 miesiącach to zalecam darmowy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SnakeVG | 29.09.2009 21:19#49

Obecnie używam NIS 2010 i pewnie się nie skuszę na darmowe rozwiązania, ale gdybym wiedział jeszcze 2 tygodnie wcześniej... Ech.

Avatar
HOROR (niezalogowany) | 29.09.2009 21:20#50

Ale o co chodzi? Wymagania systemowe: minimum 1 GB pamięci! Podczas gdy AVAST! 64 MB! Toż to chyba wymiata ten nowy antywir!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
misiek440v2 | 29.09.2009 21:23#51

Fajny gest ze strony Microsoftu.

Aktualnie nie mam na czym przetestować, ale wykrywalność tylko na poziomie 80-paru %, więc jeszcze długa droga przed tym antywirem. Z darmowych mogę polecić z własnego doświadczenia Avire lub najnowsze AVG. A tym co chcą mieć bezpiecznego kompa to mądrości :D bo antywirus to nie wszytko.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Eru | 29.09.2009 22:07#52

#misiek440v2
nie wiem skąd wziąłeś info o wykrywalności na poziomie 80% jak jeszcze nikt go nie testował... Pewnie miałeś na myśli Microsoft OneCare, którego MSE jest następcą.

Avatar
Jurek (niezalogowany) | 29.09.2009 22:18#53

To nie jest taki wbrew pozorom nowy antywirus, ponieważ bazuje na silniku MS Live OneCare i posiada dokładnie taką samą jak on wykrywalność.

W ostatnim teście AV-C, Microsoft nie wypadł zbyt dobrze:

http://www.av-comparatives.org/images/stories/test/ondret/avc_report23.pdf

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SSEE | 29.09.2009 22:21#54

@Eru
Owszem, testowano już MSE. Wprawdzie betę, ale jednak.
http://www.pcworld.com/reviews/product/290838/tests/security_essentials_beta.html

Notabene: wykrywalność wyniosła minimum 97% (w zależności od testu).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Miszkurka2000 | 29.09.2009 22:30#55

W instalce FreeComandera znalazł Trojana - Skrót do Ebay.

Avatar
fan (niezalogowany) | 29.09.2009 22:47#56

@Pablo55
Może nie wiesz, ale ostatnio MS wypuścił łatki dla Visty a WinXP nie (biuletyn MS09-048, a info na DP http://www.dobreprogramy.pl/Microsoft-nie-zalata-dziur-w-stosie-TCPIP,Aktualnosc... )

Avatar
cephei (niezalogowany) | 29.09.2009 22:52#57

znowu piszą aby po prostu sobie popisać chyba. Tyle opinii, ale tak naprawdę są one typu "zły ten antywirus bo go wydał MS". Tutaj wyniki testu antywirusów darmowych http://www.pcworld.com/article/170674/free_antivirus_software.html Jak widac nie odstaje w wersji beta od tych naj. Dodatkowo na niektórych obszarach (heurystyka) przewyższa tych wyżej. Zobaczymy jak bedzie. Bedzie chyba lepiej skoro już jest ok.

Avatar
marcinek (niezalogowany) | 29.09.2009 23:08#58

Zgodzę się tutaj z "freedom". Moje testy na windows XP i W7 niestety potwierdziły jego słowa (testowałem wersję 32bit) . MSE strasznie zwalnia system. Oczywiście to jest moje odczucie i każdy powinien sam sprawdzić u siebie. Możliwe również, że finalna wersja została poprawiona. Sam po wpadkach AVG i Aviry z błędnym rozpoznawaniem plików i wycinaniem dobrych programów, na razie, od miesiąca, używam NODa32 i IS2010 Symanteca na swoich komputerach i jestem zadowolony. Ale oczywiście oprócz programu antywirusowego potrzebny również zdrowy rozsądek i trochę szczęścia. A propo...kupując IS 2008 lub 2009 można liczyć na update do 2010 :D

Avatar
marcinek (niezalogowany) | 29.09.2009 23:09#59

Zgodzę się tutaj z "freedom". Moje testy na windows XP i W7 niestety potwierdziły jego słowa (testowałem wersję 32bit) . MSE strasznie zwalnia system. Oczywiście to jest moje odczucie i każdy powinien sam sprawdzić u siebie. Możliwe również, że finalna wersja została poprawiona. Sam po wpadkach AVG i Aviry z błędnym rozpoznawaniem plików i wycinaniem dobrych programów, na razie, od miesiąca, używam NODa32 i IS2010 Symanteca na swoich komputerach i jestem zadowolony. Ale oczywiście oprócz programu antywirusowego potrzebny również zdrowy rozsądek i trochę szczęścia. A propo...kupując IS 2008 lub 2009 można liczyć na update do 2010 :D

Avatar
kola (niezalogowany) | 29.09.2009 23:19#60

zapodalem na wirtualnej maszynie - ciut muli, tradycyjnie jak to M$ nie chwali sie co robi bo co to usera - olaweam, nie widze zadnego za wiec wole narazie sprawdzonego Avasta, co prawda 100M na uslugi ale nie wiem co i kiedy ten program robi.

Avatar
JAREK (niezalogowany) | 29.09.2009 23:29#61

NIE WIEM KTO TO ZATWIERDZA I SPRAWDZA ALE MÓGŁBY CHOCIAŻ WYRZUCAĆ POWTARZAJĄCE SIĘ POSTY...
CHYBA ZE TO AUTOMAT SPRAWDZA, ALE TO TEŻ PEWNIE DA SIĘ ZAPROGRAMOWAĆ......

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
hINDUss | 29.09.2009 23:31#62

@i85
[ Darmowym AV, a nawet całym pakietem możliwym do stosowania również w firmach jest Comodo. ]
Comodo niestety leży w malinach
aktualizacje o wieeeele później niż u innych, słaba wykrywalność
używam ich firewalla, i niestety tylko jego, bo ich AV daje fałszywe poczucie bezpieczeństwa

Avatar
Venger (niezalogowany) | 29.09.2009 23:32#63

@ Mara ... Przy kilkunastu-kilkudziesięciu komputerach nikt nie bawi się w szukanie darmowego antywirusa.

To powiedz to większości polskich szkół z kilkudziesięcioma kompami i brakiem kasy na kredę i inne pierdołki. A o antywirusach już nie wspomnę.

Już miałem nadzieję, że przynajmniej to będzie można zainstalować.... A tu lipa...

Avatar
juzer (niezalogowany) | 29.09.2009 23:56#64

Ściągnąłem, zainstalowałem, próbuję ... o dziwo, działa razem z Avastem i Spybot-SD i nic się złego nie dzieje .... nawet mi kompa nie zamulił ... jak do tej pory widzę tylko jeden minus -bazy zaciągał mi dłużej niż Service Packa? czyżby były aż tak duże?

Avatar
juzer (niezalogowany) | 29.09.2009 23:56#65

Ściągnąłem, zainstalowałem, próbuję ... o dziwo, działa razem z Avastem i Spybot-SD i nic się złego nie dzieje .... nawet mi kompa nie zamulił ... jak do tej pory widzę tylko jeden minus -bazy zaciągał mi dłużej niż Service Packa? czyżby były aż tak duże?

Avatar
pettra (niezalogowany) | 30.09.2009 0:25#66

Co dla was znaczy " sam przetestuj antivirus", albo wychwytuje wszelkie " robactwo". Wydaje mi sie ze macie niewielkie pojecie o zbezpieczeniach i wszystkim co z tym zwiazane. Nie macie ani wiedzy ani mozliwosci by prowadzic tego typu testy. Swoje "naukowe" wywody opieracie na tym co ktos wczesniej powiedzial albo napisal i ewentualnie reakcje antivirus na dolaczane do nielegalnie rozpowszechnianych w internecie programow a zwlaszcza cracks i keymakers choc i tak w wielu przypadkach sa to falszywe alarmy. Dla ciekawosci Kaspersky kwalifikuje avast jako virus.

Avatar
Kwiat (niezalogowany) | 30.09.2009 2:27#67

Ja lubię Pandę Cloud prawie jej nie zauważam na komputerze wykrywa często robale jak ktoś przynosi do mnie dysk żeby coś zgrać a sam używa Avasta albo Nortona więc ufam temu programowi jako darmowemu nie wiem jak by wyszła panda Cloud z Estetem albo Kasperskym nie sprawdzę tego bo to płatne programy.A jeśli chodzi o Microsoft Security Essentials to jakoś im nie ufam za szybko coś im poszło chociaż to jest program Microsoft powinni wiedzieć o swoich systemach najwięcej i najlepiej wiedzieć jak go zabezpieczyć ale wiecie jak to z nimi bywa.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
-=olo=- | 30.09.2009 9:43#68

Nie polecam.

Od roku pracuję na Viście i pierwszy raz miałem sytuację, żeby system nie reagował ani klawiaturę ani na myszkę.
Program znalazł jakiś nieznany plik w katalogu Windowsa. Przy próbie wysłania do MS w celu identyfikacji zawiesił kompa. Sytuacja się powtórzyła dwukrotnie. Przy 4 uruchomieniu pod rząd system zawiesił się po 20 sekundach od uruchomienia. Odinstalowanie oczywiście naprawiło problem.

4 zwisy w 20 min potwierdzają, że to syf.
MS urządził sobie nieoficjalną publiczną betę. Poczekam na wersję 2.0 lub SP1.

MS powinien od razu wrzucać skrót do odinstalowania na pulpit, żeby przed uruchomieniem programu można było zainicjować jego odinstalowanie.

Avatar
piotrek (niezalogowany) | 30.09.2009 10:04#69

Przeprowadziłem test z użyciem wirusa EICAR ale real-time skaner wykrył, ale nie usunął go mimo, że mu tak nakazałem. Dopiero skaner on-demand wykonał poprawnie polecenie. Może ktoś to sprawdzić?

Avatar
cephei (niezalogowany) | 30.09.2009 10:24#70

na viście działa na razie bez jakichs problemów u mnie. Jedyny problem to aktualizacja która przy pierwszym razie trwa długo. Po drugie to nie jestem pewien czy aktualizacje są automatyczne. jakoś dziwnie dzis rano pokazało bazę z któregos tam dnia a ja instalowalem wczoraj i wtedy też aktualizowałem. Dopiero po kliknięciu przycisku aktualizacji pokazało, że aktualizowano własnie wczoraj(?). Sa jeszcze pewne błędy w tym programie chyba. Ale niebawem dodadza jakąś poprawkę. Wiele programów jeszcze go nawet nie rozpoznaje i możliwe że koliduje z nimi stąd te błędy u mnie i u innych uzytkowników. Wiele nowych programów tak ma. plusem jest że komputer uruchamia sie szybciej . Nie wiem dlaczego:) Aha...nie wiem czemu nie usuwa defendera. Miałem zawiechy systemu i nie wiedziałem czemu. Okazało sie że problem był, zę defender sie próbował uruchomic wraz ze startem systemu, ale jednoczesnie MSE chciał go wyłaczać czy jak? Usunąłem defendera z autostartu i jest ok. Ale dlaeczego nie został usuniety automatycznie to nie wiem?

Avatar
jorzik (niezalogowany) | 30.09.2009 10:54#71

poczekam aż się pojawi wersja PL. Zawsze instaluje wszystko co jest PL.

Avatar
obcy (niezalogowany) | 30.09.2009 11:27#72

Te wasze teksty normalnie mnie rozbierają - stado młotków usiadło i przeprowadza dyskusje na temat a co by było. żenada
Docent co Ty na to?

Avatar
Zdzich (niezalogowany) | 30.09.2009 11:28#73

@Autor (tomekb)
"jest całkowitym zastępstwem wbudowanego w system Windows Defendera, który w momencie instalacji Security Essentials jest odinstalowywany"
to dziwne bo u mnie (XP PRO SP3 PL) po zainstalowaniu MSE i nawet po restarcie systemu Defender dalej działa jakby nigdy nic

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
radzieo | 30.09.2009 13:19#74

ja mowie nie takiemu programowi od MS. Bedzie jak z IE - zatlukli na smierc Netscape darmowym swoim softem, a potem przygnietli do ziemii ten segment oprogramowania blokujac rozwoj i dopiero Firefox rozruszal ten teren, bo Opera byla nazbyt niszowa. Ale i tak teraz IE wciaz trzyma sie mocno i konca nie widac. Z tego wzgledu dla zasad bede trzymal sie swojego Nortona, ktory olac ze platny, ale wiem ze dobry (na moje potrzeby)

Avatar
@ (niezalogowany) | 30.09.2009 13:44#75

Poprosze o opinie o jego sprawnosci, czy warto instalowac, czy tez jest takiej jakosci jak zapora windows...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
radzieo | 30.09.2009 13:44#76

ja mowie nie takiemu programowi od MS. Bedzie jak z IE - zatlukli na smierc Netscape darmowym swoim softem, a potem przygnietli do ziemii ten segment oprogramowania blokujac rozwoj i dopiero Firefox rozruszal ten teren, bo Opera byla nazbyt niszowa. Ale i tak teraz IE wciaz trzyma sie mocno i konca nie widac. Z tego wzgledu dla zasad bede trzymal sie swojego Nortona, ktory olac ze platny, ale wiem ze dobry (na moje potrzeby)

Avatar
cephei (niezalogowany) | 30.09.2009 13:55#77

@ Twoim zdaniem zapora windows jest zła? a ile razy sie włamałes przez nią?

Avatar
anonymous (niezalogowany) | 30.09.2009 14:45#78

Ta paczuszka od MS dziala z innymi rozwiazaniami wiec nie zaszkodzi zainstalowac. Dziala dobrze, skanowanie troche wolne ale dziala i jest lekki. Obecnie uzywam: Ad-Aware, AVG8 i MSES o ktorym tu mowa...

Avatar
Jasio (niezalogowany) | 30.09.2009 14:46#79

Wszystko co wydaje Microsoft jest złe , bo to wydaje Microsoft ...

Avatar
Kucharek xD (niezalogowany) | 30.09.2009 16:33#80

Dlaczego mielibyście znienawidzić ten produkt? Przecież nawet komercyjny program zabezpieczający wpuści wirusa albo innego szkodnika jak się ściąga co popadnie! Ja poisiadam Windows 7 + Microsoft Security Essentials i jest bardzo dobrze.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Saeros | 30.09.2009 16:46#81

@Piotrek - mi Eicara wykrył natychmiast po zapisaniu pliku i usunął gdy mu kazałem ;]

Avatar
NG (niezalogowany) | 30.09.2009 17:07#82

Bardzo, bardzo lekki. U mnie nic nie wykrył, ale pewnie też nic podejrzanego nie było. Polecam.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 30.09.2009 18:30#83

@radzieo - ten program nie jest żadną konkurencją dla komercyjnych pakietów zabezpieczających, bo ma tylko podstawowe funkcje i jest dosyć uproszczony. Norton, Esset czy Kaspersky mają znacznie bardziej rozbudowane funkcje ochronne, to nie tylko proste porównywanie plików z sygnaturą bazy wirusów. Co najwyżej może "konkurować" z darmowymi antywirusami. Celem Microsoftu było nakłonienie do używania przez tych użytkowników (ponad 60% według szacunków), którzy uważają, że antywirus im niepotrzebny i nie chcą, albo nie mogą (np. zarobki w niektórych krajach), za niego płacić. By ich komputery miały jakąś tam podstawową ochronę i nie stawały się źródłem zarażającym inne komputery.

Avatar
marcinOOOO (niezalogowany) | 30.09.2009 20:00#84

NA SP3 SPOKOJNIE PÓJDZIE
DOBRY PROGRAM
MAŁO ZAJMUJE PAMIĘCI
POLECAM

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
m0th0r | 30.09.2009 20:56#85

Przetestowałem i jak dla mnie żadna rewelacja. Jeżeli ktoś używa mało popularnych programów to efekty mogą być wręcz odwrotne do zamierzonych. MSE powodował 90% zużycie procesora przy próbie uruchomienia PopcornAudioConv. Dziwne lagi były też przy wczytywaniu ikon w menu start na przykład przy grze Crysis Wars.

Co do pamięci, 4 MB zajmuje programik, który swoją ikonkę wyświetla w tray'u. Program właściwy zajmuje od 40 do 80 MB (testowane na Viście). Jak dla mnie niepotrzebny zamulacz komputera (jak każdy inny antywirus). Obchodziłem się bez antywirusa i dalej tak będę funkcjonował. Łeb na karku + UAC i Windows Defender to najlepsze zabezpieczenie.

Avatar
Psjonat Leona Wachholza (niezalogowany) | 30.09.2009 22:11#86

Ciekawa rzecz.Już przy pierwszym skanowaniu znalazł jakiś podejrzany plik.
Właśnie skanuje w trybie full.
I uwaga dla innych użytkowników-nie gryzie się z Avastem Home Edition,Spyware Terminator-wersja polska,Secunia PSI,Ad-Aware,SUPERAntispyware 4.29,Rising PC Doctor,Malwarebytes Anti-Malware,Dr Web Curelt-mam na myśli darmowe wersje tych programów,bo je używam.
I polecam też jak inni darmową wersję firewalla Online Armor-jest niezły.

Avatar
Leogict (niezalogowany) | 30.09.2009 23:26#87

Antywirus od MS ?
Hahaha za co jeszcze się wezmą?
Jakoś im te defendery i inne przeszkadzajki nie wychodzą.
Za to mają dobre narzędzia programistyczne - vide VS 2008

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Miszkurka2000 | 30.09.2009 23:27#88

Sprawdź ten podejrzany plik przez
http://www.virustotal.com/pl/
Mi też wykrył w instalce FreeComandera więc sprawdziłem i było 6 potwierdzonych. Czyli jest dobrze.

Avatar
gajosew (niezalogowany) | 01.10.2009 0:20#89

Na XP z sp3 mam zużycie 50 MB Ramu "w stanie spoczynku" Nowy norton ma u mnie o 10 mniej

Avatar
user (niezalogowany) | 01.10.2009 2:00#90

Witam wszyskich szczęśliwych użytkowników Avasta i Nortona.
Prowadzę serwis komputerowy i już sporo zarobiłem ratując komutery chronione tym oprogramowniem. Polecam Kaspersky, Eset, może Panda. Bezpłatne lepsze niż nic. Najlepiej by ten o którym dyskusja instalował się razem z windowsem lub minimum był instalowany przez producentów komputerów to może będzie mniej bootnetów, a co za tym idzie mniej smamu i wirusów

Avatar
Tyle w tym temacie (niezalogowany) | 01.10.2009 19:19#91

user lecz się... Kaspersky 2009 i 2010 jest dużo bardziej awaryjny niż Norton. Eset to kupa, a panda to szambo!

Avatar
borygo (niezalogowany) | 01.10.2009 21:10#92

Pierwsze koty za płoty najprawdopodobniej doczekamy się że dzięki temu produktowi wszystkie wielkie antywirusy do użytku domowego staną się darmowe.

Avatar
Wojtek5 (niezalogowany) | 02.10.2009 3:08#93

Jest już pierwszy test tego wynalazku Micosoft-u. I wypada całkiem nieźle w poruwniniu z komercyjnymi odpowiednikami.

http://www.komputerswiat.pl/nowosci/bezpieczenstwo/2009/10/microsoft-security-es...

Avatar
tester (niezalogowany) | 02.10.2009 14:35#94

Avira i 99% skuteczności?? Co niektórzy ośmieszają się niewiedzą w zakresie oprogramowania antywirusowego. Należy wcześniej zapoznać się z tą tematyka i sprawdzić testy. Najlepszy Kaspersky ma skuteczność 98,6% a Avira mieści się w przedziale 70-80%, co jest wynikiem dobrym. To dobry antywirus ale nie najlepszy, nie obciąża tak procesora jak Kaspersky i należy go polecić zwykłemu użytkownikowi komputera.

Avatar
taki4 (niezalogowany) | 03.10.2009 13:57#95

oj dzieci dzieci i wy jeszcze wierzycie w te testy proponuje przyjrzec sie dokladniej poszczegolnym punktom testow a nie tylko ogolnej ocenie bo wystarczy jeden dziwny test i zawsze wygra ten kto zaplacil

Avatar
Lemon (niezalogowany) | 16.10.2009 11:05#96

Tak się składa, że w niemieckich testach Avira wypadła po raz 2 jako najlepszy AV. Więc nie pitol o kasperskim jak się nie znasz.

Avatar
bigers (niezalogowany) | 18.10.2009 4:58#97

Program super i robi co ma robić leki na sp 3 działa.

Avatar
wojassi (niezalogowany) | 25.10.2009 16:05#98

Jak darmowy to Comodo Internet Security - cała paczka. Nie zamula.

Avatar
ramones59 (niezalogowany) | 28.10.2009 13:27#99

Miałem kilka dni za Smart ESET4-NOD32 i strasznie zamula i spowalnia UMPC/Asus 702eeePc8G podobnie jak ten NOD.

Nie polecam MS security na netbooki i ponownie zainstalowałem Avast home4,8 free. :)
Wszystko znów działa szybciej z avast i pełna ochrona.

Pozdrawiam...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
izok1980 | 28.10.2009 18:49#100

Ja mam właśnie od wczoraj MSE na laptopie z prockiem1.4 i pamięć 2 GB i na razie śmiga:) w razie jakiś większych zamuleń wracam do avira pozdrawiam

Avatar
tomikk (niezalogowany) | 01.11.2009 21:36#101

Najlepszy dla mnie jest i bedzie Kaspersky.Z nim system hula bezawaryjnie i bezproblemowo.Szkoda ze jest platny :)

Avatar
diap13 (niezalogowany) | 09.11.2009 8:37#102

Testuję go już na dwóch systemach a mianowicie na XP Home i Vista Basic i muszę przyznać że sprawuje się znakomicie, pomimo mojego negatywnego nastawienia do Microsoftu. Nie obciąża systemu jak piszą inni działa w tle w końcu spokój z szukanieam antywirusów.

Avatar
danieloo33 (niezalogowany) | 28.11.2009 14:29#103

diap13@ potwierdzam :)
wszystko elegancko smiga ;)

Avatar
użytkownikMSE (niezalogowany) | 03.12.2009 21:59#104

Essentials jest niedopracowany, ma problem ze ściąganiem aktualizacji, a usunięcie nim poważnej infekcji graniczy z cudem!!
To wszystko!

Avatar
Kris. (niezalogowany) | 07.12.2009 14:11#105

Popieram,ten komentarz,niedopracowany,słaba konfiguracja programu,zbyt mało ustawień pod użytkownika.

Avatar
matini (niezalogowany) | 08.12.2009 9:09#106

fachowcy się znaleźli.. MSE jest bardzo dobrym i do tego darmowym programem. Jedyna wada to długie skanowanie i tyle. System chodzi bardzo szybko i stabinie. Co prawda aktualizacje to porażka ale jak na darmowy program to rewelacja zwłaszcza na MS..

Avatar
Użytkownik.K (niezalogowany) | 11.12.2009 9:41#107

Żadni fachowcy,po prostu nie ma potrzeby żeby skanował pliki zapisywane i otwierane,ponieważ to utrudnia te działania!

Avatar
oscarr (niezalogowany) | 15.12.2009 11:21#108

A ja nie lubię Kasperskiego bo nazwa mi się głupio kojarzy.

Avira może i niezła, ale aktualizuje się tragicznie wolno. Poza tym jest to niemiecki produkt, więc nie dziwota, że niemcy go chwalą w testach. Nic też dziwnego, że Polacy zafascynowani niemiecką "technologią" chwalą go na potęgę, wszak Gulf II to najlepsze auto na świecie (zdaniem wielu Polaków).

Avast w jakichś losowych okolicznościach potrafi zablokować cały ruch przez HTTP i trzeba resetować kompa, żeby znów przeglądarka działała (kolega zauważył też podobny problem na trialu kasperskiego).

Mi MSE się podoba. Po zainstalowaniu znalazł mi kilka infekcji których nie widział Avast. Aktualizuje się bardzo szybko (znacznie szybciej od Aviry). Poza tym uważam, że nie bez znaczenia jest to, że producentem antyvirusa jest producent systemu.
Kaspersky, Panda, Norton i inne obce softy czasami stwarzały problemy przy konfigurowaniu systemu. Niektóre funkcje systemu były dublowane, inne zastępowane, w efekcie mogło dochodzić do konfliktów programowych.
MSE jest idealnym uzupełnieniem systemu. Na taki antyvirus właśnie czekałem.

Avatar
addass (niezalogowany) | 25.12.2009 15:44#109

Mam polską wersję,bardzo ciekawa,prosta,czy skuteczna?Komputer mam czysty jak do dziś,dla mnie odpowiedni.pozdrawiam

Avatar
Kris. (niezalogowany) | 01.02.2010 16:52#110

Ciekawy jestem skąd ta polska wersja,jeżeli nigdzie nie ma!

Avatar
Przem vel Benny (niezalogowany) | 02.02.2010 18:28#111

@piotrek
"Przeprowadziłem test z użyciem wirusa EICAR ale real-time skaner wykrył, ale nie usunął go mimo, że mu tak nakazałem. Dopiero skaner on-demand wykonał poprawnie polecenie. Może ktoś to sprawdzić?"

Sprawdziłem to. Otóż MSE usuwa EICARa pod każdą z postaci, lecz trwa to dosyć długo. Do momentu gdy nie zniknął on z pulpitu była do niego odmowa dostępu. Oprócz tego MSE po rozwinięciu tego małego okienka i pokazaniu wszystkich szczegółów naprawdę nieźle się prezentuje :)

Avatar
testerek (niezalogowany) | 02.03.2010 13:50#112

http://www.taboo-inc.com/ -OPLECAM TEST TEJ STRONY Z TROJANEM JEDYNIE ANTYWIRUS MICROSOFU I NOTRON GO WYKRYWAJĄ SPRAWDZCIE SAMI

Avatar
blacha2 (niezalogowany) | 24.03.2010 14:37#113

Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Jak jest coś darmowe to jaka praca taka płaca. Avast to chwast. Zamulacz jakich mało, co on tam kombinuje z miejscem na HDD ?!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
krzysiozak | 11.05.2010 16:56#114

Kto powiedział że Avast jest lepszy przepóścił 4 trojany które MSE wykrył.

Avatar
OEMek (niezalogowany) | 01.06.2010 10:51#115

Wspaniale! Działa na legalnych OEM'ach :) Mam OEM'a Visty od DELL'a i instalacja przebiegła bez problemu. Strasznie się cieszę, że sam Microsoft stworzył antywirusa. Nie muszę dzięki temu szukać jakichś darmowych dziadostw, które udają tylko, że działają... no bo niestety na płacenie za Kasperskyego nie mam ochoty xD

Avatar
SKDP (niezalogowany) | 06.08.2010 16:54#116

Ten antywirus wcale nie jest taki genialny, jak go inni opisują. Fachowiec zainstalował go na moim laptopie i miałem szczęście, że szybko wyłączyłem kompa, bo jak bym tego nie zrobił to komp już dawno leżał by na wysypisku: po za tym, gdy ponownie go włączyłem, okazało się, że wyeliminowało mi Windowsa, no i już raczej nie dam sobie zainstalować takiego chłamu.

Avatar
Komputer2 (niezalogowany) | 22.08.2010 21:20#117

Naprawdę polecam , ten antywirus samodzielnie skanuje i pokazuje mi wszystko czarno na białym , wszystko w najlepszym stanie , bardzo łatwy do obsługi . POLECAM !

Avatar
TestAntyWirus (niezalogowany) | 01.10.2010 22:06#118

Ja też polecam bardzo dobry i wydajny jestem bardzo zadowolony, jest łatwy do obsługi.

Avatar
miccchal (niezalogowany) | 05.08.2011 18:45#119

Ja mam ten atywirus już rok zainstalowany i jestem zadowolony z jego działania.Naprawde polecam

Avatar
Flexik89 (niezalogowany) | 01.10.2011 23:15#120

Ja używam MSE od dłuższego czasu...miałem wcześniej płatnego Nortona 360 4.0 i pomimo mocnego sprzętu można go często odczuć jak zaczyna coś robić..Avast według mnie nie jest za dobry, ale są różne gusta...Kaspersky? hmm kiedyś go ubustwiałem - teraz nienawidzę. MSE działa sprawnie i wraz z regularnymi update'ami windy działa na tyle wystarczająco ile potrzebuje przeciętny użytkownik domowy. Jeśli ktoś potrzebuje czegoś na prawdziwym poziomie (co moim zdaniem jest zbędne do zastosowań nie biznesowych) niech przetestuje Symantec Endpoint Protection:) Pzdr...ja zostaje w domu przy MSE:)

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Test Sharp AQUOS SH80F

Warto (byłoby) się szarpnąć
Testujemy GALAXY NOTE

Czy to tablet z telefonem?
Huawei E583C

Test przenośnego routera 3G
Test Garmin Forerunner 610

Osobisty asystent treningowy
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av