Nokia: Mamy dostęp do kodu źródłowego WP7

10.09.2011 15:28, Autor: Wojciech Cybulski (Nicolass), Kategoria: News
NewsImage

Podczas wczorajszego wystąpienia w Chinach szef Nokia, Stephen Elop, ujawnił kilka dodatkowych informacji o zaangażowaniu jego firmy w rozwój systemu Windows Phone 7 i współpracy z Microsoftem.

Elop potwierdził wcześniejsze informacje, że jeszcze w tym roku na rynek trafi pierwszy telefon Nokii z system Windows Phone 7. Elop dodał, że Microsoft traktuje współpracę z Nokią priorytetowo, czego dowodem jest między innymi udostępnienie Finom kodu źródłowego WP7. Zdaniem szefa Nokii pozwoli to lepiej dopasować smartfony Nokii do WP7 i odróżni je od produktów pochodzących od pozostałych partnerów Microsoftu. Szef Nokii zapewnił także, że jego firma jest gotowa do podjęcia wielu agresywnych decyzji w celu dostarczenia klientom bardziej innowacyjnych produktów. Jest to istotna zmiana wobec dotychczasowej strategii firmy, której efektem jest pewne zacofanie względem produktów konkurencji. Co ciekawe, Nokia zdaje się dostrzegać dynamiczny rozwój rynku tabletów i w odpowiednim czasie wypuści na rynek własny produkt tego typu. Elop nie chciał zdradzić jednak nawet przybliżonego terminu debiutu tabletu z logo Nokia - można jednak oczekiwać, że firma czeka z jego zaprojektowaniem na debiut systemu Windows 8, który będzie przystosowany do pracy z ekranami dotykowymi i procesorami ARM.

Szef Nokii skrytykował także niedawne przejęcie Motoroli przez Google i zauważył, że może to zachwiać lojalnością pozostałych producentów zaangażowanych w ekosystem Androida. Istniej obawa, że Google może traktować współpracę z Motorolą priorytetowo, co odbije się na kooperacji z pozostałymi partnerami.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (45)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 10.09.2011 15:46#1

"Szef Nokii skrytykował także niedawne przejęcie Motoroli przez Google i zauważył, że może to zachwiać lojalnością pozostałych producentów zaangażowanych w ekosystem Androida. Istnieje obawa, że Google może traktować współpracę z Motorolą priorytetowo, co odbije się na kooperacji z pozostałymi partnerami."

A to nie zachwieje?

"udostępnienie Finom kodu źródłowego WP7. Zdaniem szefa Nokii pozwoli to lepiej dopasować smartfony Nokii do WP7 i odróżni je od produktów pochodzących od pozostałych partnerów Microsoftu."

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 10.09.2011 15:46#2

Krytykują i robią to samo...

Avatar
Whitenegger (niezalogowany) | 10.09.2011 15:48#3

"...pozwoli to lepiej dopasować smartfony Nokii do WP7..."
A ja myślałem, że to system do sprzętu się dopasowuje - o ja głupi ;D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
eyeti | 10.09.2011 16:00#4

No cóż. Nokia sukcesywnie traci swoją pozycję w tej branży, więc trzeba zamydlić oczka hipokryzją...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 10.09.2011 16:01#5

Nieźle Pan Elop pojechał. Google robi źle zacieśniając współpracę z Motorolą. MS robi dobrze zacieśniając współpracę z Nokią.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 10.09.2011 16:02#6

Nokia to porażka. Mam nadzieję, że zaciągną microsoft tam gdzie sami teraz są.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
januszek | 10.09.2011 16:05#7

Ciekawy jestem czy zapowiedziana na październik Nokia 800 z Windows Mango i cenie ok 330 eur odniesie sukcesu na rynku? Bo mam wrażenie, że to ostatnia dla nich szansa... ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SSEE | 10.09.2011 16:34#8

[[[Google robi źle zacieśniając współpracę z Motorolą. MS robi dobrze zacieśniając współpracę z Nokią.]]]


To może tak:
Google kupił Motorolę. Microsoft nie kupił Nokii.

Czy teraz jest wystarczająco zrozumiale?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DonM$ | 10.09.2011 16:42#9

Pan Elop chyba nie doczeka na stołku do tego tabletu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 10.09.2011 17:06#10

Bez jaj. Sztywnie narzucona przez M$ specyfikacja sprzętowa skutecznie uniemożliwia jakąkolwiek konkurencję z Androidem. ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 10.09.2011 17:11#11

"firma jest gotowa do podjęcia wielu agresywnych decyzji w celu dostarczenia klientom bardziej innowacyjnych produktów"

Hahaha! Poplułem się.. ;(
Jedyne co mogą, to dorównać. I to w walce na soft działający na wirtualnej maszynie. W Andku można zejść co poziomu C i w razie W wycisnąć siódme poty ze sprzętu. Tego NIE IDZIE wykonać na WP7.

Poza tym WP7 to już trup, biorąc pod uwagę, że M$ chce widzieć Win8 na wszystkim. ;)

Avatar
Śmieszny ten Elop z MS...ekmm tzn. z Nokii ;p (niezalogowany) | 10.09.2011 17:27#12

Ten ostatni akapit to jakiś kabaret, myślałby kto jak to M$ z Nokią wielce martwią się o Androida, Google i jego partnerów... wielkie LOL

Wszystkie słowa Nokii można już traktować jako słowo M$ które rządzi tą firmą... nawet nie mają się odwagi do tego przyznać tylko chowają się jak jacyś tchórze za plecami nie istniejącej już Nokii i udają że to nie oni - M$ przykra korporacja.

M$ przejął Nokię, nie dość że kluczą i udają że tego nie zrobili to jeszcze mają czelność wypominać cokolwiek Google, udając Nokię... śmieszni są na prawdę :D

Avatar
Bartosz323 (niezalogowany) | 10.09.2011 17:39#13

@SSEE

Tak, różnica jest właśnie taka że Google w uczciwy sposób przejęło Motorolę z czego cieszą się pracownicy bo będą mieli lepiej płatną pracę, udziałowcy bo sporo na tym zyskali, klienci bo dostaniemy zapewne super sprzęt od samego Google.

A M$? Wpuścił swojego człowieka i po cichu przejmuje całą firmę udając, kłamiąc że tego nie robi. Jak współpraca jak zrobiono czystki na wszystkich kierowniczych stanowiskach Nokii siedzą już ludzie z M$. Udziałowcy od tego cichego przejęcia stracili już ponad połowę swojej gotówki. Dziesiątki tysięcy pracowników ludzie z M$ wywalili na zbity pysk i zamknęli cały dział R&D Nokii.

SSEE czy teraz już widzisz tę "subtelną" różnice w działaniu Google a M$...?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SyntaxError | 10.09.2011 17:44#14

"Bez jaj. Sztywnie narzucona przez M$ specyfikacja sprzętowa skutecznie uniemożliwia jakąkolwiek konkurencję z Androidem. ;)" Gdzie MS narzucił jakieś konkretne wymogi np. w sprawie procesora dla urządzenia z WP7? Oczywiście WP7 ma swoje minimalne wymagania (tak samo jak android) i są one wyższe niż te androidowe (np. multi-touch co najmniej 2 punktowy w każdym urządzeniu), więc raczej MS nie będzie próbować zawojować rynku lowend'ów (i dobrze bo jeżeli chodzi o androida to prowadzi to tylko do frustracji deweloperów i użytkowników bo dana apka nie chce działać...).

Avatar
Animon (niezalogowany) | 10.09.2011 18:10#15

Kolejnym krokiem będzie całkowite wykupienie Nokii. Bo ta firma zmierza już ku upadkowi.
W życiu miałem tylko jedną Nokię - N97 mini, model sprzed 2 lat. I wiem, że nie warto polecać Nokii, bo za cenę ich telefonów można kupić o wiele lepszy sprzęt od konkurencji.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Adam2000 | 10.09.2011 18:13#16

Następnym moim smartfonem będzie coś z WP w polskiej wersii.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Garhuy | 10.09.2011 18:14#17

@SyntaxError
Dedykowane karty microSD...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gulczkwas11 | 10.09.2011 18:14#18

najgorzej to mają twórcy którzy zdecydowali się na WP7 jak LG i HTC, kupę kasy stracili szczególnie LG

Avatar
Animon (niezalogowany) | 10.09.2011 18:15#19

@januszek:
Ostatnio ciągle słyszę o innowacyjnych produktach od Nokii, które rzekomo mają umożliwić jej powrót na pozycję lidera. Prawda jest tak, że Nokia przespała moment, gdy na rynku pojawiały się smartfony i tablety. I ma już niewielkie szanse na dogonienie konkurencji.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pendzik_ | 10.09.2011 18:24#20

Nigdy nie kupie telefonu od noki ta firma nigdy nie będzie na tym miejscu co była jak zniknie symbian to już będzie koniec a interesów z M$ nie nie robi

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Shun | 10.09.2011 18:35#21

Więc Nokia ma dostęp do kodu.. ciekawe w takim razie kiedy znajdziemy go w sieci.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Banan | 10.09.2011 19:06#22

Microsoft coraz bardziej mnie przekonuje do nie kupowania urządzeń z ich systemem.

Avatar
Radził (niezalogowany) | 10.09.2011 19:50#23

@Banan Dokładnie, WP7 nie dorównuje konkurencji.

Avatar
nitro99 (niezalogowany) | 10.09.2011 20:00#24

Android 4 desktop i MS mogl by czuc sie zagrorzony

Avatar
Elop_to_po_finsku_hipokryta (niezalogowany) | 10.09.2011 20:37#25

Roznica pomiedzy androidem a wp7 jest taka ze kazdy producent telefonow moze sie wyrozniac w stosunku do innych majac platforme androida za podstawe, producenci telefonow z WP7 zostali zredukowani do roli zwyklych OEMow tak jak to jest z Windows. Wiec kupno Motoroli nagle nie odetnie dostepu do zrodel androida. Producenci dalej moga sie rozrozniac...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Ideolog | 10.09.2011 20:57#26

Nokia ze swoim Bookletem 3G, totalnym niewypałem pokazała,że nie ma pojęcia o niczym więcej, jak prostych, niedrogich telefonach.
Wieczne odświeżanie Symbiana, niczym marketowego chleba pokazuje tylko, że ta firma nie tworzy innowacji, a goni za innowacjami, tak jak Microsoft.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
takiktoś | 10.09.2011 21:30#27

@Shun Pewnie już wędruje na torrentach. Z rąk do rąk. :D

Avatar
MoD (niezalogowany) | 10.09.2011 22:01#28

Tylko BadaOS

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
NIC_pl | 10.09.2011 22:13#29

Pfff... Zdziwiłbym się gdyby Nokia nie miała do niego dostępu. W końcu Nokia ma i musi mieć swoich programistów.

Co do przejęcia "Motoroli" przez Google: nożesz gdyby teraz Google nie miało traktować priorytetowo jej to byłoby bez sensu. Chyba po coś kupili tą Motorolę. Z drugiej strony jest Android, a Google zależy by ten był na wielu telefonach. Bo jak będzie tylko na Motorolkach to będzie mniej programistów nań piszących a zatem aplikacji (bo np. HTC sobie tam walnie np. Meego).

Nokia nie powinna jednak tego przejęcia komentować... Bo Nokia jest i producentem sprzętu i oprogramowania, więc nie ma porównania do Google, które do tej pory tworzyło tylko oprogramowanie.

Miejmy nadzieję że "agresja Nokii" objawi się w telefonach a nie salach sądowych. To drugie będzie oznaczać upadek, to pierwsze może być szansą na odzyskanie straconego zaufania.

Ciekawi mnie jedna rzecz... Wszyscy uważają WP7/8 to zło. Ciekawe co by się stało gdyby okazało się że WP8 byłby systemem na bazie Linuksa :)

Póki co Nokia staje się mało ważna: to czy telefon będzie fajny czy nie będzie zależeć od Microsoftu. W przypadku Androida jest nieco inaczej - bo w Androidzie zgodnie z licencjami producent może sobie porobić co i gdzie chce.

Avatar
Obserwator22 (niezalogowany) | 10.09.2011 22:37#30

Panie (j)Ełop, a kto się dziś przejmuje Nokią? Mielisscie swoją szansę. Mieliscie MeeGo, mieliscie duzo czasu by wejść w Androida. Zaspaliscie, pchając wszystkie siły w przedpotopowy, powolny i neizoptymalizowany Symbian, ktorym wymiotowali już nawet najtrwalsi wielbiciele Nokii. Zniszczyliscie potencjał potęznej firmy, a teraz próbujecie się ratować wszelkimi sposobami. Ale zeby nawet hipokryzją? Nie tędy droga panie (j)Ełop

Avatar
telefonix (niezalogowany) | 11.09.2011 0:02#31

Ja też mam źródło WP7 i co z tego? Interesujące są ms_floating_bits i ms_movingStraps, ale co ja wam tu będę truł...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
indiced | 11.09.2011 4:55#32

zrozumcie, Elop podkreśla, że firma którą zarządza, tj. NOKIA jest priorytetowo traktowana przez Microsoft.
Podkreśla, że to samo jbedzie teraz z Google i Motorolą. Tak więc to nie hipokryzja, on dodaje punktów dla NOKI.
Nokia jest partnerem prorytetowym Microsoft i ma WP7, Motorola będzie częścią Google więc Android będzie tam priorytetowy, Apple ma własny iOS dla włąsnego iPhona.

Zostaje kwestia całej reszty producentów smartphonów, jak HTC chciażby, nie będą traktowwani priorytetowo. Działanie rynkowe, żadna hipokryzja.
Gdybym stał na czele NOKII to bym jeszcze bardzie podkreślł wyjątkowoć i priorytetowość relacji z Microoftem.

Avatar
rychu5656 (niezalogowany) | 11.09.2011 5:00#33

a ja się nie mogę doczekać telefonu od nokii. w sumie od zawsze używam nokii (do tej pory miałem tel do dzwonienia i pisania sms ;) ). Czekam na tel. nokii z winda, moze akurat bedzie dobry ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lck* | 11.09.2011 7:33#34

"To może tak:
Google kupił Motorolę. Microsoft nie kupił Nokii.
Czy teraz jest wystarczająco zrozumiale?"

To może tak:
Google kupiło Motorole, ale dalej najważniejsza dla nich jest dobra współpraca z partnerami. Microsoft nie kupił Nokii, ale Nokia jest najważniejszym partnerem Microsoft'u.

Czy teraz jest wszystko zrozumiałe? Nie?

No to może tak:
Google dziś zarzuca się, że będzie faworyzować Motorolę, która zawsze będzie miała dostęp do produkcyjnego, niedostępnego Androida. Czy tak będzie będziemy musieli poczekać. Nokia jako jedyna ma już dziś dostęp do Windows Phone 7, więc jest w takie sytuacji o jaką skarży się Google i Motorole.

Czy teraz jest wszystko zrozumiałe? Nie? To proszę pomalutku i dokładnie przeczytać fragment newsa:

"udostępnienie Finom kodu źródłowego WP7. Zdaniem szefa Nokii pozwoli to lepiej dopasować smartfony Nokii do WP7 i odróżni je od produktów pochodzących od pozostałych partnerów Microsoftu."

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lck* | 11.09.2011 7:41#35

Czytaj ten fragment tak długo aż się zmęczysz. Jak się zmęczysz. to zrozumiesz.

"(...)odróżni je od produktów pochodzących od pozostałych partnerów Microsoftu."

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Galnospoke | 11.09.2011 9:35#36

Farsy ciag dalszy.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 11.09.2011 13:23#37

Zacieśnienie współpracy Microsoftu i Nokii pomimo tego że jedna drugiej nie kupiła jest takim samym zacieśnieniem jak Motoroli i Google chociaż ta druga akurat kupiła partnera.
Elop jest najprawdopodobniej świadomym wyborem rady nadzorczej która wepchnela Nokie w uścisk Microsoftu w taki troche nieoficjalny sposób.

Oficjalny ale formalnie wolny związek czy formalne małżeństwo nie ma w tym wypadku żadnego znaczenia, potencjalni partnerzy wypuszczania telefonu z Androidem i WP7 predzej czy póxniej będą promować swoje, Bada OS, webOS, ktoś zainteresuje sie wreszcie MeeGo a WP7 po macoszemu, Google jest w lepszej sytuacji bo Android ma już rynek i tak łatwo partnetów nie straci z tego haremu.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 11.09.2011 13:26#38

Jak zwykle hipokryzja w świecie wielkiego biznesu na porządku dziennym. Jak świat światem wspieramy słabszych a gdy ich nakarmimy stają się potworami które trzeba prędzej czy później strącić o głowe bo wyrosły na nieuzasadnionym dowartościowaniu.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 11.09.2011 13:35#39

lck - masz jakieś złudzenia że Google pozwoli Motoroli na bycie ot poprostu jednym z wielu i zmarnuje zainwestowane pieniądze?, niech wygra najlepszy? prędzej czy później jakaś firma zdominuje rynek..Samsung jest na najlepszej drodze i Google będzie przed wyborem albo "moje dziecko" albo cudze.
Wystarczy że Motorola będzie miała dostęp jako pierwsza do najnowszych wersji Androida i będzie mogła sie do niego przystosować, będzie miała najszybciej aktualizacje..trudno jest być rodzicem nauczycielem swojego dziecka które się uczy w tej samej szkole...nawet jesli nie ma miejsca faworyzacja to inni cię o nią oskarżają. W tym wypadku chodzi o miliardy dolców, jeszcze raz...miliardy! akcjonariusze nie wybaczą żadnemu CEO jeśli będzie topił pieniądze, chyba żeby z tego tytułu mogli by zarobić te miliardy w inny sposób.

Ja nie mam złudzeń że Google idzie w kierunku Apple, tak samo zbroi się Microsoft, w dobrej sytuacji jest Samsung bo to korporacja która obejmuje tak rozległą ilość dziedzin że marginalizacja na rynku telefonów nie będzie tak bardzo odczuwalna.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 11.09.2011 13:45#40

To nie jest wazne czy Microsoft czy Nokia która firma jest teraz priorytetowa która którą jak traktuje, akcjonariusze maja swoje akcje i chodzi tylko o pieniądze one nie znikneły.

Gdy na to spojrzeć z nieco innej perspektywy można zauważyć jak w cwany sposób nie wydając ani centa można przejąć inną firme. Formalnie to nie musi być ta sama firma, wystarczy że jedna i druga firma z tej współpracy wyciągnie korzysci a produkcja przeniesie się na inne tereny.

Nokii juz nie ma, to smutne, z punktu widzenia europy została ona ukradziona, tak ukradziona przez Microsoft, nie mam złudzeń że ta firma będzie istnieć jako producent w europie.
Zwolniono 15 tyś pracowników, pewnie ta liczba jest jeszcze większa gdyby policzyć firmy zewnętrzne współpracujące z działem który został w większości zlikwidowany.
Pozostała jeszcze produkcja prędzej czy później będzie musiała być przeniesiona w tańsze lokalizacje i pozostanie tylko wspomnienie o europejskiej myśli technicznej.
Nie ma siemensa, nie ma nokii, jest ericsson...ale jaki on tam europejski z japońskim Sony.
Siemens i Nokia mają europejski dział tworzenia nadajników bts, nodeb nawet jeden jest we wrocławiu.

Z europy to chyba tylko pozostaną znane na świecie prostytutki

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
chrome_9 | 11.09.2011 18:11#41

Różnica jest znaczna:

Google kupiło Motorolę więc obie firmy rozliczają się razem. Google+Motorola może stworzyć telefon za 500 dolarów i sprzedawać go za 300 dolarów ponieważ straty pokryje Android Market. Zarobek Google+Motoroli idzie do jednej kieszeni i nie ma znaczenia kto ile zarobił a kto ile stracił. Motorola więc może dumpingować inne telefony z Androidem wzmacniając swoja pozycję na rynku Androida.


Microsoft nie kupił Nokii. Kasa rozliczana jest więc osobno. Gdyby Nokia postanowiła sprzedawać telefony warte 500 dolarów za 300 dolarów to odnotowałaby straty. Kurs akcji poleciałby więc w dół.

To chyba największa różnica, reszta to szczegóły

Avatar
Gallaret1 (niezalogowany) | 11.09.2011 23:25#42

Symbian nie zoptymalizowany ?? a kto wypisuje takie bzdury ......
Prosze was odpalcie Androida czy iOSa na hardware , który ma np nokia 5800xm to was nagrodzę owacjami . Symbian chodzi dobrze na sprzecie na którym Android czy ios nie maja prawa się uruchomić.
A symbian s^3 na nokii n8 chodzi bardzo płynnie i bez zawieszek , różnica jest tylko designie oprogramowania , co nie jest priorytetem przy wyborze telefonu .
Ja wybrałem n8 bo ma wspanialy aparat oraz ogrom funkcji do tego nie potrzebuje Bóg wie jakiego hardwaru . Jest stylowa , dobrze wykonana ma świetny odtwarzacz muzyki oraz bogato wyposażona w akcesoria. Do tego symbian jest znacznie mniej zapozerny od konkurencji dlatego bateria wytrzyma dluzej.
A dzieci co sie podniecaja pulpicikami i ruchomymi widgetami niech ida spac bo juz po dobranocce.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bqa82 | 11.09.2011 23:49#43

Google nie kupił Motki, żeby mu produkowała smartphony, tylko dla patentów. Z Nortelem im się nie udało, to przynajmniej tyły zabezpieczyli i w razie pozwów appla i MS będą mieli jak kontratakować.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lck* | 12.09.2011 11:30#44

"masz jakieś złudzenia że Google pozwoli Motoroli na bycie ot poprostu jednym z wielu i zmarnuje zainwestowane pieniądze"

Nie wiem co przyniesie przyszłość. Mi chodzi przede wszystkim o to, że dziś głośno spekuluje się o masowych przejściach producentów Smartfonów z Google Androida na Windows Phone 7 bo Google kupiło znanego producenta telefonów- Motorole. A teraz okazuje się, że bardzo podobna sytuacja spotkała Microsoft przez to, że mocno współpracuje tylko z jedną firmą.

Microsoft tak jak Google zależy na jak największej liczbie partnerów. Niestety chwalenie się, że Nokia jako jedyna będzie posiadał kod źródłowy Windows Phone 7 przez co będą się wyróżniać na tle konkurencji, nie wróży nic dobrego temu systemowi. Oficjalnie wydany kod źródłowy Androida dostępny jest dla każdego. Nieoficjalny nie i nic w tym dziwnego. W końcu nie jest jeszcze skończony. A to, że Motorola będzie miała wgląd w produkcyjny kod Androida jest tak wiarygodne jak to, że Samsung, HTC mieć tego wglądu nie będą.

Avatar
Antynokia (niezalogowany) | 18.09.2011 22:15#45

Nokia sama się pogrążą współpracą z Microsoftem . Tyle pracowali nad MeeGo a teraz wyrzucają to do kosza . Podniecają się tylko tym Windowsem jakby to była najlepsza platforma a to jest totalny badziew . Sam chętnie kupiłbym Nokie N9 z MeeGo ale jeśli ten system ma nie być rozwijany to ja podziękuję . Telefonu Noki z softem Microsoftu nigdy nie kupię . A pan Elop pogrąża tylko Nokię swoimi pomysłami i fascynacją Windowsem . MeeGo mogło być alternatywą a teraz Nokią sama wydała na siebie wyrok ,bo Windows Mobile ludzie nie lubią i raczej to się nie zmieni .

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Huawei E583C

Test przenośnego routera 3G
Spotkajmy się na HotZlocie!

13-15 07 2012, Zamek na Skale
Recenzja Samsung NP530U4B

Ultabook z nadwagą
Testujemy: Manta Smart TV Box

Internet w telewizorze
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av