r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Oculus Rift idzie we współpracę z Microsoftem oraz znanymi producentami

Strona główna AktualnościSPRZĘT

Ostateczna wersja gogli VR Oculus Rift jest praktycznie gotowa, ale wiadomo już po części, czemu Facebook z pomysłodawcami sprzętu dopiero na pierwszy kwartał 2016 roku szykują premierę zestawu. Chodzi o bliską współpracę z Microsoftem w temacie dopracowania działania urządzenia z Windowsem 10, jak też danie czasu większym producentom gier, którzy wreszcie oficjalnie opowiedzieli się za nowym rozwiązaniem.

Inżynierom z Redmond, którzy przypomnijmy opracowują własną technologię HoloLens, zależy na upowszechnieniu wirtualnej rzeczywistości, bo to przecież wpłynie na biznes firmy. Dlatego dogadano się z Oculusem. W każdym pudełku z goglami znajdziemy pada od Xboksa One z odpowiednią przejściówką, a to dlatego, że dostaniemy oto możliwość strumieniowania rozgrywki z konsoli na okulary dzięki Windowsowi 10 oraz DirectX 12. Co ciekawe, całość rozwiązana została w formie dużego wirtualnego salonu. Siadamy na cyfrowej kanapie, a przed sobą mamy ogromny telewizor z grą.

To nie znaczy, że Oculus nie myślał o własnych manipulatorach. Poza upewnieniem się, iż same gogle będą lekkie i wygodne w użyciu niczym popularne czapki z daszkiem (tyle że z dwoma ekranikami AMOLED plus przestrzennym dźwiękiem we wbudowanych słuchawkach), po cichu opracowywano też kontrolery Oculus Touch. Wyobraźcie sobie standardowego pada podzielonego na pół, z dodatkowymi przyciskami pozwalającymi mieć złudzenie, że faktycznie po coś wyciąga się dłonie i ściska w nich przedmioty. Prototypy przyciągają wzrok głównie plastikowymi okręgami wokół ręki, ale nie chodzi o ochronę, tylko powierzchnię do umieszczenia charakterystycznych oczek (używanych też przez gogle) do dokładnego pozycjonowania urządzeń w przestrzeni. Oczywiście do tego dochodzą czujniki ruchu, a nawet wibracje, do których przyzwyczaiły nas już gry.

r   e   k   l   a   m   a

Oczywiście bez ciekawych gier nie ma co mówić o upowszechnieniu się technologii VR. W Oculusie na szczęści wreszcie zaczęli odnajdywać potencjał także bardziej rozpoznawalni producenci. Szlak innym przeciera Square Enix, twórcy strzelanek Metro z 4A Games, świetnie kojarzone z konsol Insomniac Games (robią Edge of Nowhere), Ready at Dawn, High Voltage Software, Climax Studios czy mistrzowie projektów muzycznych z Harmonix. Do tego rzecz jasna dochodzi CCP Studios z kosmiczną strzelanką EVE: Valkyrie plus kilka innych uznanych ekip deweloperskich. Spory potencjał Facebook widzi w dziełach zespołów Indie, dlatego założono równocześnie fundusz z 10 milionami dolarów, aby wesprzeć pomysłowych niezależnych twórców.

Cena zestawu Oculus Rift, z padem i mikrofonem, jak też kontrolerów Oculus Touch, pozostaje nieznana. Wątpliwe, by ujawniono ją na targach E3 w przyszłym tygodniu.

© dobreprogramy

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.