r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Oculus Rift z Minecraftem na debiut, nowe gogle Gear VR już w listopadzie

Strona główna AktualnościSPRZĘT

Kiedy w zeszłym roku Facebook ogłaszał wykupienie zespołu odpowiedzialnego za opracowanie Oculusa Rift, twórca Minecrafta zapowiedział, że nie będzie medialnemu gigantowi naganiał klientów i popularna gra nie pojawi się na te gogle VR. Gdy tylko Microsoft nabył studio Mojang, wysyłając jego szefa na wczesną emeryturę, decyzja ta poszła w niepamięć. Stawianie bloczków w cyberprzestrzeni możliwe będzie wiosną.

Odpowiednia wersja Minecrafta, przygotowywana na bazie edycji Windows 10 dzieła, pojawi się więc w bezpośrednich okolicach premiery samego Oculusa, który wejść ma do sklepów w pierwszym kwartale przyszłego roku. Niezły hit na start. W Redmond nie widzi się problemu w tym, że ta sama gra wykorzystywana jest w promocji okularów HoloLens Microsoftu, bo to jednak nieco inna para technologicznych kaloszy. Fani wirtualnej rzeczywistości i hologramów kroczyć mają niebawem w jednym szeregu. Sam Oculus Rift wymagać ma jednak dosyć potężnych konfiguracji. Jako zalecane PC podaje się te z Intelem i5-4590, 8GB RAM, GeForcem GTX 970 lub Radeonem R9 290.

Trwa w najlepsze współpraca z Samsungiem nad tworzeniem kolejnych wersji przenośnego systemu, czyli Gear VR. W listopadzie do sprzedaży trafi nowa, bardziej uniwersalna edycja rozwiązania, kompatybilna z szerszą gamą urządzeń producenta. O ile cena Oculusa w dalszym ciągu pozostaje nieujawniona, tak za akcesorium z wpinanym smartfonem wiadomo, ile trzeba będzie zapłacić. O połowę mniej w stosunku do poprzedniej wersji, czyli 99 dolarów, przy czym to konstrukcja tworzona pod Galaxy S6, S6 Edge, S6 Edge+ albo powiedzmy Note 5. Zabawa będzie więc i tak raczej droga.

r   e   k   l   a   m   a

Warto zwrócić uwagę na ogłoszenie projektu Oculus Arcade dla Gear VR, który stanowić ma platformę pod bardzo stare, ale uznane gry takich producentów jak nieistniejący Midway, SEGA czy Namco. Wejdziemy do wirtualnego barakowozu, aby pobawić się przy Pac-Manie, Gauntlecie lub Sonicu bez wdychania oparów dymu papierosowego, ani wydawania drobnych na żetony. W ramach rozrywkowego zastosowania, gogle Samsunga doczekają się też wsparcia dla Netfliksa i Twitcha. Zainteresowani robieniem przenośnych aplikacji VR w grudniu dostaną zaś Oculus Rift Mobile SDK.

© dobreprogramy

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.