Oxide Games ma zamiar zmienić oblicze gier strategicznych
Nie każde nowe studio deweloperskie zapowiada rewolucję, więc tym bardziej warto zwrócić uwagę na nowo utworzone Oxide Games. Zespół złożony między innymi z byłych pracowników Firaxis (Mark Meyer, Brian Wade), Microsoftu (Dan Baker) czy Stardock (Brad Wardell) pewny jest, że zrewolucjonizuje gatunek gier strategicznych na PC oraz konsolach nowej generacji, a to za sprawą opracowanej przez siebie technologii.
Zapowiada przepiękne produkcje zbudowane na bazie wykorzystującego wiele rdzeni 64-bitowego silnika, pracującego w modelu SWARM (Simultaneous Work and Rendering Model), który umożliwia między innymi wyświetlanie na ekranie znacznie większej ilości niezwykle szczegółowych obiektów. Ponoć tyle jednostek naraz (mówi się spokojnie o 10 tysiącach), w dodatku realistycznie oświetlonych, dotąd nie widzieliśmy. Technologia pomyślana została głównie z myślą o wykorzystaniu rozwiązań AMD, choć oczywiście te firmy NVIDIA czy Intela także będą wspierane. Kiedy pierwsza gra jednak nie wiadomo.