Sprzedaż mobilnych aplikacji zdominowana przez Apple

Sprzedaż mobilnych aplikacji zdominowana przez Apple

Wojciech Cybulski
05.05.2011 00:39, aktualizacja: 05.05.2011 00:49

Najnowszy raport IHS iSuppli wskazuje, że rynek płatnych aplikacji dla urządzeń mobilnych zostanie w tym roku (ponownie) zdominowany przez Apple. Twórca App Store musi się jednak liczyć z ostrą konkurencją ze strony Google i pozostałych graczy, którzy także chcą mieć udział w tym wartym 3,8 miliarda dolarów rynku.

Z danych przedstawionych przez IHS iSuppli wynika, że wydatki na aplikacje dla urządzeń mobilnych systematycznie rosną. W roku 2009 konsumenci przeznaczyli na aplikacje dla swoich telefonów i tabletów 830 milionów dolarów. Tymczasem do roku 2014 kwota ta może wzrosnąć nawet 10-krotnie i wyniesie według szacunków 8,3 miliarda dolarów. Aktualnie większość środków ze sprzedaży płatnych aplikacji trafia do Apple. W 2010 roku firma Jobsa kontrolowała 63% tego rynku i stale powiększała swoją dominację - do końca tego roku udział Apple ma wynosić aż 76%. Szybki wzrost dochodów ze sprzedaży płatnych aplikacji dla urządzeń mobilnych notuje także Google. Stworzony przez niego Android Market ma w tym roku zepchnąć konkurencyjne BlackBerry App World na trzecie miejsce. Oczywiście najsłabiej w zestawieniu IHS iSuppli wypadła Nokia, której dochody ze sprzedaży płatnych aplikacji mają wynieść w tym roku zaledwie 0,2 miliarda dolarów.

Analitycy IHS iSuppli dostrzegli także wzrost popularności płatnych aplikacji dla Windows Phone 7. Zdaniem autorów raportu już wkrótce dochodowość Windows Marketplace może wzrosnąć na tyle, ze sklep Microsoftu stanie się realną konkurencją na rynku.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (13)