USCG przygotowuje się do kolejnych pozwów

19.07.2010 15:17, Autor: Michał Majchrzycki (mmaj), Kategoria: News
NewsImage

Amerykańska organizacja USCG przygotowuje się do kolejnych pozwów przeciwko internetowym piratom. Oskarżeni mogą być liczeni w tysiącach.

Przedstawiciele USCG zwrócili się do aż 15 firm prawniczych o pomoc w formułowaniu pozwów przeciwko użytkownikom sieci BitTorrent. Internetowi piraci są wzywani do dobrowolnego płacenia kary, a jeśli to nie skutkuje - pozywani do sądu. USCG stosuje zarówno pojedyncze jak i zbiorowe pozwy. Organizacja niedawno uruchomiła stronę internetową, za pośrednictwem której można uiścić karę za piractwo. Jak donosi TorrentFreak za film „Far Cry” USCG żąda „tylko” 1,5 tys. dolarów. Jeśli nie zapłacimy w ciągu 3 tygodni od otrzymania zawiadomienia, suma ta wzrasta do 2,5 tys. dolarów. Maksymalna suma, którą może zażądać organizacja sięga nawet 150 tys. dolarów.

Osoby, które odmawiają polubownego załatwienia sprawy, są pozwane do sądu. USCG wystosował pozew wobec około 5 tys. użytkowników sieci BitTorrent. Sądowi przedstawił adresy IP osób podejrzanych o piractwo. Wkrótce, dzięki pomocy firm prawniczych, do sądu mogą trafić pozwy kolejne. Działalność USCG jest co najmniej kontrowersyjna, bowiem organizacja czerpie korzyści z działalności. USCG ma pobierać nawet 70% od wygranej sumy. Reszta trafia do kieszeni producenta filmu. Obecnie z organizacją współpracują twórcy takich filmów jak „The Hurt Locker”, „Far Cry," „Steam Experiment," „Uncross the Stars" czy „Call of the Wild 3D”.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (29)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Olbi | 19.07.2010 15:22#1

1.5 tys za film, który tak naprawdę jest wielkim kiczem? No przepraszam, ale producent chyba żąda za wiele, za tak marnej jakości film.
Do tego czemu oni chcą pozywać wszystkich użytkowników BitTorrent, skoro sporo osób, to użytkownicy udostępniający/pobierający legalne pliki, jak np. obrazy ISO dystrybucji Linuksa, czy filmy na licencji GPL.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Lizard | 19.07.2010 15:23#2

Jednym słowem - czerpią korzyści majątkowe z piractwa!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
imaginee | 19.07.2010 15:49#3

@Olbi | 19.07.2010 15:22
To raczej nie producent tyle żąda, a sama USCG.
A kwestia "kiczu" to kwestia subiektywna.
No i wiesz - nikt nikogo do niczego nie zmusza. Ktoś tworzy, produkuje, promuje, ustala ceny, itp. A tobie jak się podoba to płacisz i korzystasz. A jak nie podoba - to chłosty nie dostaniesz za niekorzystanie ;P
"skoro sporo osób, to użytkownicy udostępniający/pobierający legalne pliki" - a ile to jest to "sporo"?! Więcej niż 1%? ;PP

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
macgyver2004 | 19.07.2010 16:27#4

Tydzien bez pozwów o piractwo byłby tygodniem straconym.
A tak naprawde to bardziej od piractwa nie lubie firm które
nie chca przyznać sie do porażki. Ich filmy sa kiepsko oceniane przez ludzi to jeszcze chca sie wyzyc na tych co jednak chcieli je obejzec.

Avatar
dzonasek (niezalogowany) | 19.07.2010 16:33#5

poziom jezykowy, skladnia i stylistyka tego newsa nie stoi na najwyzszym poziomie, nie stai nawet na podstawowym poziomie...
pozdro

Avatar
marcon37 (niezalogowany) | 19.07.2010 16:55#6

Z tego artykułu wynika, że w USA piractwo już jest legalne, skoro piraci mogą pozywać przeciętnych obywateli i wyłudzać kasę.

Avatar
JanyPL (niezalogowany) | 19.07.2010 16:59#7

Śmieszą mnie takie organizacje.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
smaky | 19.07.2010 17:08#8

Najlepsze jest to wezwanie o dobrowolne zapłacenie kary.
Pomyśleć, że do niektórych ludzi wystarczy wysłać mail z groźbą, a ludzie zaraz płacą nie chcąc być ciąganym po sądach.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
warlord | 19.07.2010 17:08#9

To jest teraz nowy sposób zarabiania :/

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
LORDEK | 19.07.2010 17:13#10

Znowu temat związany z piractwem na DP ,ale w sumie czemu się dziwić skoro mamy teraz do czynienia z fala pozwów? To było do przewidzenia gdy najechano na TPB. Teraz będą tak pozywać, nałapią kasy i przez jakiś czas będzie spokój, potem znowu będą mieli mało pieniążków to będą drążyć dalej szukając sposobu na zamknięte prywatne strony z torrentami i warezy gdzie wymaga się zaproszenia itp. Gdyby to było tylko w celu zapewnienia ochrony własności intelektualnej artystów, ale tak nie jest. Wszystko kręci się wokół grubej kasy. Coś mnie się zdaję, że te pozwy będą w sumie nic nie warte kiedy dojdzie do procesu, bo już nie jeden pirat się wywinął, a jeżeli nie to kary były minimalne, a niektóre potem umarzane.

@Olbi
Oni nie pozywają wszystkich użytkowników sieci BitTorrent, a wszystkich użytkowników, którzy udostępniają nielegalnie filmy. ;)

Avatar
marcon37 (niezalogowany) | 19.07.2010 18:04#11

@LORDEK
Jesteś kolejnym, który bezkarnie pozwala się nazywać, piratem-przestępcą, coraz więcej jest takich. A gdzie myślenie ? Jak taksówkarzowi, nie idzie zarabianie na taksówce, to też angażuje do tego rząd i próbuje naginać prawo, czy po prostu próbuje sam coś zmienić.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BOLO1990 | 19.07.2010 18:11#12

@ LORDEK
A ja myślę inaczej. Właściwie to obawiam się, że będzie inaczej... Według mnie jeśli raz poczują kasę to już nie odpuszczą... Odpuszczą jak nie będzie kogo ścigać :/

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Damian_L | 19.07.2010 18:14#13

@smaky
W USA jak nie pójdziesz na ugodę to zostaniesz skazany za niewinność lub zbankrutujesz próbując się bronić.
tutaj jeden z przykładów:
http://wyborcza.pl/1,76842,7974564,Czego_sie_boi_Polanski_.html

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
luqass | 19.07.2010 19:19#14

wymienione filmy ocenilbym jako merne, czy to nie aby sposob na poprawienie wyników finansowych?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
martynapaw | 19.07.2010 19:23#15

a oto przykład ''jak zarobić, a się nie narobić '' i do tego wyjść na pogromcę internetowych piratów ...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 19.07.2010 19:35#16

a ja nawet wyłączyłem w Operze wbudowanego klienta torrentów :) jestem pro.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 19.07.2010 19:43#17

kiedyś ściągano 1 film na miesiąc, bo na tyle pozwalało łącze. I to był przejaw pełnej kultury. Teraz ludziska zakładają łącza 6Mb i pobierają po chamsku po 10 filmów naraz. Trzeba trochę podciąć skrzydełka i oby takich pozwów więcej. Różne burole prześcigają się w liczbie pobranych plików.

Avatar
Urodzony w ogórkach (niezalogowany) | 19.07.2010 19:56#18

Działalność USCG jest co najmniej kontrowersyjna.

Tłumaczenie: Działalność USCG jest działalnością przestępczą.
(szantaż jest przestępstwem w większości państw na świecie, w wielu krajach przestępstwem jest czerpanie korzyści majątkowych z działalności przestępczej - np.: "piractwa").

@ imaginee
"hłosty nie dostaniesz za niekorzystanie"
Żebyś się nie zdziwił. Porozumienie ACTA docelowo zmierza właśnie do tego, by nawet za nieużywanie karać.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Tomq74 | 20.07.2010 0:10#19

master_zonk6: Kolejny raz masz całkowitą racje.Zapomniałeś dodać że sami operatorzy idą piratom na rękę bo 6 Mb to już PIKUŚ. 8,16, 20, 100Mb....kto da szybciej i więcej za mniej a wsiowe buraki (przeważnie z miast) biorą i zasysają filmy,systemy MS (prawie oryginalne),gry itd. Jest opcja że na naszym podwórku też znajdą się chętni na wyrwanie szybkiej kasy od piratów ,wspomniesz moje słowo. pozdrawiam.

Avatar
martuff (niezalogowany) | 20.07.2010 10:27#20

@master_zonk6
Odkrywcze 1film/m-c - mały złodziej; 10filmów/m-c - duży złodziej
ale w dalszym ciągu złodziej występuje w obu przypadkach.
Publikowanie kiczu i żądanie za to pieniędzy powinno być traktowane na równi ze złodziejstwem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Dimatheus | 20.07.2010 12:47#21

Hej,

USCG po prostu zwietrzyło kasę, dużą kasę. Jeśli się okaże, że pierwszy z procesów zakończy się wygraną organizacji, to korzystając z precedensu kolejne pozwy pójdą naprawdę lawinowo. USCG będzie więc trzepać kasę; aczkolwiek powstaje jedno pytanie - jaki cel będzie przyświecał organizacji - walka z piractwem czy bogacenie się na nim. Odpowiedź jest chyba jasna i nie wymagająca komentarza.

Pozdrawiam,
Dimatheus

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
nitro2009 | 20.07.2010 13:26#22

1,5 tys. $$ = ok. 4 763 zł

To płyta DVD lub bilet do kina kosztuje dużo mniej.

Dla mnie to zwykłe wyzyskiwanie.

Ja nie ściągam filmów z torrentów. 3GB limitu dla Internetu mobilnego to nie duża a prędkość też nie najwyższa.

Nawet u nas na uczelni ściągają. Jak raz jeden zaczął ściągać to cała sieć się zamuliła, więc dostał opiernicz od jednego z naszych magistrów.
Niektórzy mają za dużo kasy. Providerzy powinni blokować porty torrentów i śledzić stopień pobierania danych. 3 ostrzeżenia i Panu dziękujemy.

To firmy powinny [idę za komentarzem marcon37] zmienić coś a nie wynajmować naciągaczy, policję.

Takie organizacje to zwykli naciągacze.

Avatar
zxv (niezalogowany) | 20.07.2010 17:50#23

@nitro2009 - jasne zablokujmy Torrenty, w końcu jak będziesz chciał pobrać darmowy film z torrenta (takie istnieją jak byś nie wiedział) albo darmowy program lub system operacyjny, to możesz to zrobić za pomocą http, a ten co udostępnia, niech buli, a co! cham jeden będzie za darmo udostępniał? nie ma mowy, niech sobie kupi serwer jak taki dobry wujek z niego.

Avatar
klimass (niezalogowany) | 20.07.2010 20:07#24

A ja na przyklad nigdy nie zaplace ani grosza za obejrzenie ktoregos z tych filmow, o ktore walcza nakladajac kary... Ot, taki gest z mojej strony. Wole te pieniazki przeznaczyc dla ludzi, ktorzy robia cos bezinteresownie (portale czy chociazby tworcy filmu "The Ink" - dostepny za darmo polecam!!!)

Avatar
WolnyPolak (niezalogowany) | 21.07.2010 12:56#25

Specjalnie na złość ściągnąłem i pooglądałem wszystkie wymienione na końcu filmy. Czekam na list z pogróżkami. C' mon!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
imaginee | 21.07.2010 14:24#26

@Urodzony w ogórkach (niezalogowany) | 19.07.2010 19:56
"Żebyś się nie zdziwił. Porozumienie ACTA docelowo zmierza właśnie do tego, by nawet za nieużywanie karać."
Docelowo? Czyli obecnie jeszcze o tym cicho?! ;> A to dranie! ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
LORDEK | 21.07.2010 19:05#27

@marcon37
Pojęcie "pirat" jakoś nigdy nie kojarzyło mnie się z przestępstwem. Pirat (komputerowy) jak dla mnie to człowiek, który próbuje zdobyć swoje ulubione materiały nie napychając kieszeni wydawców i firm, które żądają za swoje produkty astronomicznych sum. Jest to pewnego rodzaju oszczędność. Oczywiście jeżeli chodzi o filmy, muzykę, czy gry to lubię mieć na półce oryginał, ale zazwyczaj mam go duuużo po premierze i zazwyczaj w połowie ceny a nawet i mniej. Daję większą sumę za program, który rzeczywiście wart jest swej ceny i jest mi naprawdę potrzebny. Dla mnie pirat = człowiek oszczędny. ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Tomq74 | 22.07.2010 11:40#28

@nitro2009 : Masz racje,pogonić dostawców internetu...... @LORDEK : Oj LORDEK ty oszczędny piracie :-)))) pozdrawiam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
nitro2009 | 23.07.2010 0:33#29

@zxv

Ja programy czy systemy operacyjne mam legalne - większość z MSDNAA, a na programy mam licencje więc policja czy tacy wyzyskiwacze mogą mnie pocałować w trąbę.
Z torrentów na pewno nie skorzystam. U nas na uczelni się szuka na forach film lub cokolwiek kopiuje się linki rapidshare/megaupload/ inny serwis do serwisu rapideo.pl lub podobnego i się leci... w zależności od rozmiaru za 30 minut mam lub godzinę, a na torrentach się ciągnie, ciągnie, ....
Ostatnio udowodniłem koledze że znajdę jego ulubiony w ciągu 15 minut, gdzie ten szukał miesiąc... nie tylko znalazłem ale również przegrałem na pendrive'a i jeszcze zdążyliśmy na egzamin ;p

A co ISP ma bezkarnie patrzeć że ktoś już 3 dzień ściąga jakąś duperele z Internetu non-stop i zajmuje całe pasmo? Lepiej jemu się przyjrzeć.
Jak chcecie korzystać z torrentów to zamieszkajcie w Szwecji niedługo będzie tam Internet tylko w tym celu. Najpierw pozbierają piratów a później ich zamkną. Nie ma jak szybko i przyjemnie.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Spotkajmy się na HotZlocie!

13-15 07 2012, Zamek na Skale
Test Sharp AQUOS SH80F

Warto (byłoby) się szarpnąć
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av