r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Valve nie śpi: idzie w VR i wciąż wierzy w salonowe PC ze Steam Controllerem

Strona główna AktualnościSPRZĘT

Firma Valve najbardziej znana jest z gier oraz platformy Steam, której obecnie używa już większość produktów na rynku, ale od jakiegoś czasu zajmuje się też po cichu sprzętem dla graczy. Tutaj jednak jest niezdecydowana. Z jednej strony nie chce niby wchodzić w wirtualną rzeczywistość, z drugiej zapowiada jednak coś wielkiego na GDC 2015. Pokaże tam też usprawniony Steam Controller, jak również swą propozycję urządzeń do salonu.

Powoli chyba już przyjmujemy, że firmie nie bardzo można wierzyć, kiedy mówi, iż nie ma zamiaru podejmować się pewnych spraw. Niegdyś otwarcie przeczyła także, by kiedykolwiek miała wejść w komputery, aby niedługo potem zapowiedzieć zestawy Steam Machines. Co prawda do tej pory nie informowała o swojej własnej konstrukcji z poukładanymi w środku skrzętnie podzespołami PC, ale na Game Developers Conference postawa się zapewne nagle diametralnie zmieni. Twórcy Half-Life'a zaprezentują tam m.in. właśnie nowe urządzenia do pokojów dziennych. Własne MiniPC napędzane parą?

Jeśli sięgniecie pamięcią wstecz, Valve od ponad dwóch lat zapowiada rok należący do salonowych PC, a tymczasem wciąż czekamy. Może w tym się uda, bo producenci ponoć wreszcie są gotowi na premierę mini-systemów. Wypatrują nadal ukończenia Steam Controllera, który firma wciąż modyfikuje. Jego najnowszą, miejmy nadzieję już finalną wersję, ujrzymy podczas GDC. Do tego zaprezentowana zostanie nowa technologia VR, nigdy wcześniej dotąd nie demonstrowana. Możliwe, że Oculus Rift jednak będzie miał nie lada konkurencję, chociaż Valve dość blisko współpracowało z producentami gogli.

r   e   k   l   a   m   a

Pokazywane wcześniej przez Valve rozwiązania VR, choć diablo precyzyjne, były do zabawy, użytku wewnętrznego. Chodziło o całe przygotowane w specjalny sposób pomieszczenia z zainstalowanymi odpowiednimi urządzeniami. Firma idzie jednak w minaturyzację, prezentowały to jej kolejne, teoretycznie niekomercyjne prototypy. Co ciekawe, rozpędu nabrano po tym, jak kluczowe osoby od projektu przeszły do Oculusa. Urażona ambicja? W każdym razie Valve stawia oto na wirtualną rzeczywistość dla każdego, rozwiązanie dokładne, a przy tym w atrakcyjnej dla konsumenta cenie. Szkoda, że nie każdy je wypróbuje. Zapisywać na pokazy mogą się wyłącznie branżowcy...

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.