Więcej niż trzy aplikacje w Windows Starter?

23.05.2009 2:37, Autor: Grzegorz Niemirowski (gniemirowski), Kategoria: News
NewsImage

Paul Thurrott napisał w swoim blogu, że Microsoft zniesie ograniczenie uruchamiania do trzech aplikacji jednocześnie w Windows 7 Starter.

Starter to najbardziej okrojona wersja Windows. Została wymyślona za czasów XP i przeznaczona jest dla krajów rozwijających się oraz Trzeciego Świata. Jej najbardziej znanym ograniczeniem jest niemożliwość uruchamiania więcej niż trzech programów. Warto zaznaczyć, że choć w pierwszej chwili takie ograniczenie wydaje się bardzo poważne i wręcz uniemożliwiające korzystanie z systemu, to w rzeczywistości nie jest aż tak dokuczliwe. Według Thurrota bardziej irytujący w Starterze jest brak możliwości zmiany tapety.

Microsoft nie potwierdził informacji Thurrota stwierdzając, że nadal prowadzone są prace nad Windows 7 a firma nie ma w tej chwili nic nowego do ogłoszenia. Najbliższy czas zapewne zweryfikuje więc doniesienia bloggera.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (78)  

Avatar
Michał Olber (niezalogowany) | 23.05.2009 5:42#1

Nie możność zmiany tapety?? Ich chyba już doszczętnie **** :P To nawet stare systemy MS, i innych producentów systemów miały to, jako podstawową opcję. Ciekawe, co za "krawaty" to wymyśliły....

Avatar
grd (niezalogowany) | 23.05.2009 6:09#2

Wymyślona za czasów Visty? Istnieje przecież WinXP Starter Edition.

Avatar
sarkasta (niezalogowany) | 23.05.2009 7:22#3

Są Windowsy dla krajów Rozwiniętych, są Windowsy dla krajów Rozwijających się, ale kiedy wreszcie będą dla krajów "Niedorozwiniętych"?
Też chcemy swojego Łindowsa dostosowanego do naszych potrzeb! Powinien być w cenie najtańszej płytki DVD-R, mieć wbudowanego klienta torrent i emule, zainstalowanego fotoszopa do usuwania czerwonych oczu ze zdjęć, pełen pakiet Ofis w wersji profeszynal żeby w wielkich bólach smarować trzy zdania w łordzie, do tego np. ałtokad najlepiej w wersji do projektowania statków kosmicznych, po co? bo jest pr0! Taki Łindows powinien automatycznie pobierać numery seryjne i cracki do innych instalowanych programów, a także napisy do filmów, w zamian może działać sobie w tylu botnetach i mieć tyle trojanów ile dystrybutor zapragnie i tak to wszystkim wisi.

Avatar
Krzy$iek (niezalogowany) | 23.05.2009 7:43#4

Nawet zablokowali możliwosc zmiany tapety :):):) Naprawde ta korporacja jest the best

Avatar
salv (niezalogowany) | 23.05.2009 7:45#5

Kompletnie bez sensu byle zeby wydoi wiecej i wiecej kasy

Avatar
Słońce_Peru (niezalogowany) | 23.05.2009 7:52#6

Co za głupoty. Pierwszy starter to był XP Starter!
I w Vista starter dało się zmieniać tapety bo Vista starter ma własne tapety(duzo ładniejsze) których nie posiadają żadne wyższe wersje systemu.

Takie tapety ma vista starter.
http://www.windows-now.com/blogs/robert/WindowsLiveWriter/VistaWallpaperMania_B7...

A najabardziej denerwującą rzeczą był znak wodny logo windows w rogu nad zegarkiem - po co to ?

Avatar
student (niezalogowany) | 23.05.2009 8:29#7

WOW! Aż 3 (trzy) aplikacje!!!!

Avatar
w77r (niezalogowany) | 23.05.2009 8:58#8

Zapewne załapiemy się na tą wersję jako kraj IVtego świata mocno rozwijający się.

Avatar
3ndriu (niezalogowany) | 23.05.2009 9:07#9

"Została wymyślona za czasów Visty"

A Windows XP Starter Edition, to co?

Avatar
Krzyś (niezalogowany) | 23.05.2009 9:14#10

1. Program ładowany z systemem do obsługi karty graficznej
2. Program antywirusowy
3. Przeglądarka internetowa
na program do modemu (gdy potrzebny) czy karty wifi nie znajdzie się miejsce

Avatar
Gall Anonim (niezalogowany) | 23.05.2009 9:18#11

W swojej niezgłębionej dobroci pozwolą na uruchomienie 4 aplikacji.

Avatar
Wojtek1984 (niezalogowany) | 23.05.2009 9:31#12

MS niedługo przekona wszystkich, że to dla bezpieczeństwa użytkowników. Podobno niektóre programy malware zmieniają tapetę, więc użytkownik będzie mógł od razu poznać, że z jego systemem jest coś nie tak, skoro tapeta się zmieniła, a on nie mógł tego samodzielnie zrobić. Fajnie będą zaczynać się wpisy na forach "Tapeta uległa zmianie..POMOCY". Jeśli wgrają jakąś stonowaną tapetę,(nawet ze swoim logo) na której wyraźnie widać ikony to ok.

Avatar
47 (niezalogowany) | 23.05.2009 9:35#13

To ograniczenie zawsze mnie bawiło xD
Może nałożą limit na ilość otwartych kart w IE ;p

Avatar
Bartek (niezalogowany) | 23.05.2009 9:47#14

LOL. Wprowadzając system z takimi ograniczeniami MS skutecznie ograniczy rozwój krajów rozwijających się. Nie wierzę, że takie ograniczenia obniżą cenę systemu itp. Moim zdaniem to bez sensu.

Avatar
Max772 (niezalogowany) | 23.05.2009 10:08#15

Już za czasów Windowsa XP istniała wersja starter
http://pl.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Windows_XP_Starter_Edition

Avatar
ebs2008 (niezalogowany) | 23.05.2009 10:12#16

"Została wymyślona za czasów Visty i przeznaczona jest dla krajów rozwijających się oraz Trzeciego Świata."

Przeciez Windows XP Starter został wydany przed Vistą ... Oo

Avatar
Hox (niezalogowany) | 23.05.2009 10:15#17

Jak znam życie to w ciągu miesiąca od wydania pojawią się nie do końca legalne patche, które pomogą ominąć ten problem

Avatar
Phah (niezalogowany) | 23.05.2009 10:19#18

Płacić za coś, gdzie nie da się zmienić tapety?! Przepraszam, ale to juz jest raczej szczyt. Rozumiem, wersja systemu dla mało zamożnych, jakies tam ograniczenia... ale zeby nawet wyglądu puplitu nie zmienić!?

Avatar
danielbela (niezalogowany) | 23.05.2009 10:22#19

Rozumiem, że w krajach rozwijających się mogą być problemy z zapłaceniem pełnej ceny za nowy windows ze stajni redmond, ale nie dajmy się zwariować. Wprowadzać AŻ TAKIE OGRANIECZENIA??? Przecież wtedy windows traci całą swoją funkcjonalność. Wyobraźmy sobie 3 aplikacje jednocześnie - GG + FF + Antywirus - i co...?? i KONIEC.
Osobiście nie lubię linuksa ale to powinno skłonić ludzi do NATYCHMIASTOWEJ MIGRACJI na darmowe systemy operacyjne!!! Chyba że MS przewiduje wprowadzenie ograniczonej wersji jednocześnie robiąc tak jak jest w Polsce - czyli całkowite przymykanie oczu na nielegalne wersje windows'a. Oczywiście taka polityka ma OGROMNE zalety - za kilka lat kiedy już ludzie się wzbogacą pozostaną przy kolejnym windows'ie kupując go legalnie w sklepie...
Ciekawi mnie co z tego wyniknie...

Avatar
yurasu (niezalogowany) | 23.05.2009 10:27#20

"Została wymyślona za czasów Visty " a o Windows XP Starter Edition nie słyszał nikt?

Avatar
misiek440 (niezalogowany) | 23.05.2009 10:45#21

a to będą rozdawać za darmo czy symboliczną złotówkę. Bo zazwyczaj wersje demo są za free :D

Avatar
Kw (niezalogowany) | 23.05.2009 10:49#22

Gie prawda, starter wymyślono jak robili vistę - pierwszą wersją był Windows XP Starter Edition.

Avatar
P (niezalogowany) | 23.05.2009 10:55#23

ciekawe jaka jest domyślna tapeta:d i na bank da się podmienić plik.

Avatar
Limak (niezalogowany) | 23.05.2009 11:05#24

warto dodać, że to ograniczenie nie dotyczy exporera, IE, panelu sterowania oraz aplikacji antywirusowych.

Avatar
rabsat (niezalogowany) | 23.05.2009 11:15#25

Chyba za czasów Windows XP została wymyślona...

Avatar
znawca (niezalogowany) | 23.05.2009 11:43#26

Brak możliwości zmiany tapety.Kosmiczne jaja Microsoftu przenoszące ludzkość do lat 80.Poprzedniego stulecia naszej Ery,przepraszam ery Microsoftu.Zaproponuje pomysł ,Za dużo używasz wersji starter.Komputer zostanie wyłączony,jeśli chcesz korzystać bez limitu,kup wersję Seven Home Premium.I wesprzyj finansowo twoją ukochana firmę,Love Microsoft.

Avatar
Piotrek (niezalogowany) | 23.05.2009 11:43#27

Faktycznie ma racje! Rybka na czarnym tle i bez stylu aero to tragedia!

Avatar
gore. (niezalogowany) | 23.05.2009 11:58#28

Te ograniczenia są po prostu chore i (przynajmniej jeżeli chodzi o tapetę) maja za zadanie cały czas przypominać użytkownikowi, że ma najniższą wersję systemu... Może zrobić jeszcze np. wyświetlanie reklam na pulpicie?

Avatar
Luke (niezalogowany) | 23.05.2009 12:01#29

bezsensu...

uważam że w krajach rozwijających się i w krajach biedniejszych powinienem być system Linux a nie Wiindows... tak samo jak w przypadku wszystkich szkół itd.

nie każdego będzie stać np. na windows 7 i nie każdy ma dobry komputer ;)

Linux byłby dobrym rozwiązaniem :)

Avatar
qwerty (niezalogowany) | 23.05.2009 12:05#30

Czyli że jak? Antywirus+Firewall+Przeglądarka WWW i nic więcej???

Avatar
bartmarian (niezalogowany) | 23.05.2009 12:06#31

jestem za utrzymaniem tych ograniczeń, 3 aplikacje to aż nad to, wystarczyła by jedna, interesujący i słuszny jest też pomysł braku zmiany tapety - popieram (każda zmiana tapety, powinna kończyć się utratą licencji i koniecznością nabycia nowej), proponuję również wprowadzić pełną rejestrację komponentów, np wymiana klawiatury/myszki = utrata licencji, w podstawowej wersji roździelczość powinna wynosić maksymalnie 800x600@256 kolorów oraz nie powinno byc karty dzwiękowej... prawda majronku i skubku ?

takiego systemu, życzę sobie i Wam ;-)

Avatar
berdys (niezalogowany) | 23.05.2009 12:12#32

Pokretnie napisane. Mozna zrozumiec, ze starter edition jest tylko w wersji Vista. A moze chodzi o ograniczenie liczby uruchamianych programow ? Nie, przeciez jest wyraznie napisane ze "Starter to najbardziej okrojona wersja Windows. Została wymyślona za czasów Visty" No tak, tylko ja jeszcze znam XP w tej samej wersji.... Czy to wazne ? No widac w ogole niewazne. I nie chodzi o to kto byl pierwszy, czy xp se powstawał w czasie gdy powstawala Vista - tak naprawde nikogo to nie obchodzi. Chodzi o logike i związek miedzy tekstema rzeczywistością.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 23.05.2009 12:15#33

@UP zawsze możecie pracować za darmo, na rzecz idei, świat będzie wam wdzięczny i w ogóle :)

Avatar
qwerter (niezalogowany) | 23.05.2009 12:21#34

Pierwszym systemem z serii Starter był XP, a nie Vista...

Avatar
dzonasek (niezalogowany) | 23.05.2009 12:25#35

Prezesi MS jak wiekszosc amerynakow pewnie nie wiedza ze murzyni w Afryce to nie banda kretynow w dzidami w rece ale normalni ludzie. a do takich z pewnoscia nie jest adresowany system Vista Starter. Czy czlowiek ktory ma wszystko po polei poukladane zaplaci (nie wiem ile ale przeciez nie za darmo) za "system" w ktorym nie bedzie mogl zmienic tapety? Chyba nie. nawet jezeli to bedzie miszkaniec kraju "rozwijajacego sie" (a d otego rozwinieca MS raczej nie nakladani i w nim nie pomaga).

sarkasta skoro ci polska nie pasuje - to wyemigruj albo zamilcz. takie komentarze sa na prawde kiepskie, widac siedzisz tu cale zycie, jakbys zobaczyl jak jest za granica nie pisalbs tych bzdur. nyslisz ze piractwo to polski wynalazek i nigdzie indziej nie wystepuje?

Avatar
penguin (niezalogowany) | 23.05.2009 12:53#36

czy wiadomo szczegolowo CO jest brane jako aplikacja wliczajaca sie do uruchomionej?
te ktore sa na liscie w task managerze?

bo jesli tak to jest to raczej nie bardzo denerwujace ograniczenie.

Avatar
Krysban (niezalogowany) | 23.05.2009 12:57#37

@gore - ,,Może zrobić jeszcze np. wyświetlanie reklam na pulpicie?,,
Zapomniałeś dodać że tylko i wyłącznie reklam produktów firmy M$

Avatar
Domker_ (niezalogowany) | 23.05.2009 13:06#38

Heheh, nie mogę - tapety nawet nie można zmienić xD.
(z resztą zawsze można patcha użyć, aby pozbyć się takich ograniczeń :P)

100000x wolałbym zainstalować system Linux niż używać takiego Windows.

M$ jest naprawdę pomysłowy - można im tylko pogratulować heh.

Avatar
Starter (niezalogowany) | 23.05.2009 13:36#39

Starter jest jeszcze gorszy od Millenium -.-

Avatar
noga (niezalogowany) | 23.05.2009 13:59#40

Moze niech od razu napisza na tej domyslnej tapecie: "Pamietaj uzytkowniku, ze jestes nikim, haha!".
Zenada!!!

Avatar
michuk (niezalogowany) | 23.05.2009 13:59#41

Po co ludziom tapeta na pulpicie? Po co im na komputerach klasy atom wiecej niz 4 aplikacje, skoro to sprzet klasy classmate?

Avatar
osu (niezalogowany) | 23.05.2009 14:04#42

czysty ***** i narzucanie komus tego co moze a czego nie. A nadomiar tego to dla mnie jest chamskie i perfidne pokazywanie iz jest sie kims wazniejszym. W takich momentach jestem za linuksami na komputerach stacjonarnych

Avatar
Goro (niezalogowany) | 23.05.2009 14:12#43

I po co się tak bulwersujecie, przecież tej wersji nikt nie używa a w krajach 3-go świata i tak mają lepsze wersje od Was bo z *******

Avatar
lukas (niezalogowany) | 23.05.2009 14:16#44

No to teraz tylko czekać na robactwo, które będzie ubijać programy i przedstawiać się jako ubity soft. W efekcie będzie to wyglądało tak, że user klepiąc x10 w ikonę Nero zobaczy komunikat "Nero, Firefox, SMpalyer nie może zostać uruchomiony, ponieważ w systemie uruchomione są już n/w apliacje: Nero, Firefox, SMpalyer" Coś jak "błąd 999 uniemożliwia wyświetlenie błędu 999" ;D ;D ;D

Avatar
anonim (niezalogowany) | 23.05.2009 14:23#45

Dla krajów rozwijaących się polecam Ubuntu. Jest na niego mniej programów ale przynajmiej da się zmienić tapetę i mieć otwarte nieskończoność okien no i co najwazniejsze Ubuntu jest darmowe a Starter płatny!!!

Avatar
anonim (niezalogowany) | 23.05.2009 14:37#46

A ile za tapetę?
Kupujemy samochód "Starter" z jednym kołem lub droższy z dwoma, trzema, czterema, to się nazywa wybór. Jest to opatentowane przez Microsoft Ferengi.

Avatar
bartek_m0 (niezalogowany) | 23.05.2009 14:49#47

Hmm... "Starter to najbardziej okrojona wersja Windows. Została wymyślona za czasów Visty" - a Windows XP Starter to co?

Avatar
Jędrek (niezalogowany) | 23.05.2009 14:53#48

Jako kraj rozwijający się , powinniśmy się obrazić na taką propozycję. To badziajstwo ma kosztować 50 dolarów.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 23.05.2009 15:11#49

Po prostu dno. No comment!

Avatar
hardy (niezalogowany) | 23.05.2009 15:46#50

Brak możliwości zmiany tapety - buahahahahahahahaha, nie wiem czy ktoś zniesie takie ograniczenie

Avatar
Singularity (niezalogowany) | 23.05.2009 16:16#51

tylko że te trzy programy to miały być BEZ antywirusa (AV liczone osobno)....


Swoją drogą brak możliwości zmiany tapety? to już przesadziliby lekko (jeśli to prawda...).

Nawet jeśli byłaby to prawda to pewnie wyglądałoby to tak że nie byłoby dostępu do ppm/personalizuj, natomiast wystarczyo by otworzyć choćby opere i ootworzyć jakiś obrazek i dać ppm/ ustaw jako tło pulpitu.....

Avatar
mohames (niezalogowany) | 23.05.2009 16:46#52

@up

owned :P

@topic

Według mnie, Microsoft powinien udostępnić Windows 7 Starter z dużymi ograniczeniami, ale za darmo, albo jedynie za koszt przesyłki...I wtedy byłby to dobry system dla krajów rozwijających się...

Avatar
anonim (niezalogowany) | 23.05.2009 17:16#53

Ciekawe kiedy tego typu rozwiązania MS opatentuje ;)

Luke pewnie tak będzie. No pomyśl sobie... każdy mądry wybierze Linuksa bez ograniczeń zamiast Windowsa z dziwnymi ograniczeniami.

MS będzie się chwalić: marzenia się spełniły, ponieważ Windows 7 działa dobrze na netbukach, tylko jaki Windows? 7 z ograniczeniami, a oni będą go brać pod uwagę jako normalny Windows. Te ograniczenia ala demo są mocno przesadzone, rozumiem mniej softu dają, ale licznik ograniczeń do 3km/h programów to przesada. Brak możliwości zmiany tapety, także tego nie da się komentować. Już chyba lepiej byłoby zainstalować Windowsa 98 zamiast Startera.

Avatar
Zulu (niezalogowany) | 23.05.2009 17:23#54

A jeszcze nie dawno jak pisalem o tym w komentarzach na dp.pl to ludzie po mnie skakali, bo widzieli, w podpisie linux...

Avatar
Hakerpawel (niezalogowany) | 23.05.2009 17:59#55

Kraje rozwijające się i Kraje 3 świata to jest to samo tylko inaczej nazwane więc po co to "krajów rozwijających się oraz Trzeciego Świata"

Avatar
Barthalion (niezalogowany) | 23.05.2009 19:34#56

@Starter: Czcze gadanie, Millenium był stabilny. SOA#1.

Avatar
Fanboj O (niezalogowany) | 23.05.2009 19:37#57

No i co się wszyscy tak napinacie?
Windows Starter XP (tak, tak, to zaczęło się od XP, a nie od Visty), Windows Vista Starter istniały już od lat i nikomu to nie przeszkadzało. Były dostępne w krajach rozijających się w wersjach językowych (i czcionkowych) nieprzydatnych w krajach rozwiniętych.
Ale cóż, rozumiem, każda okazja jest dobra, żeby sobie poużywać na M$. Maluch, Jagna i systemy operacyjne M$- wszyscy wieszają na nich psy, a każdy chce je mieć.

Avatar
Fanboj O (niezalogowany) | 23.05.2009 19:38#58

Poczytajcie sobie, jak wypasiony był Starter XP na Wikipedii
http://pl.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Windows_XP_Starter_Edition

Avatar
Magixian (niezalogowany) | 23.05.2009 19:56#59

Rozumiem, że na tej wersji nie uruchomią się więcej niż 3 wirusy na raz ;)

Avatar
przemek1234 (niezalogowany) | 23.05.2009 20:04#60

A to nie lepiej kupić archiwalnego Windowsa 98 (pewnie tąnszy)!

PS. Rząd Kuby przygotowuje specjalnego Linuksa dla wszystkich mieszkańców, co mają kompy. Powód... nie lubią MS.

^^A ja ich popieram.^^

Avatar
Zulu (niezalogowany) | 23.05.2009 20:47#61

@przemek1234

Avatar
Zulu (niezalogowany) | 23.05.2009 20:47#62

@przemek1234
Z Castro na tapecie?:)

Avatar
andrzej3393 (niezalogowany) | 23.05.2009 21:06#63

cóż za wspaniałomyslność...

Avatar
MaRa (niezalogowany) | 23.05.2009 21:10#64

@michuk | IPHASH : V0-Q3-HG-VQ | - komputera z Atomem da się zupełnie normalnie używać. Po cóż większa wydajność? Jedynie niewielka wysokość ekranu może nieco przeszkadzać w niektórych aplikacjach (600x1024), ale w domu można podłączyć do 19-22 cali LCD i używać obydwu monitorów. Do tego myszka i mamy pełen wypas:)
Netbooki mają takie same ograniczenie jak inne laptopy - do obróbki wideo i wymagających gier się nie nadają. Ale wszystko inne sprawnie chodzi. Internet działa, muzyka gra, filmy się wyświetlają...
Sam od 5 lat używam laptopa z celeronem 1.5GHz, 768MB RAMu, dyskiem 40GB 4200rpm, napędem combo DVD/CD-RW, Windowsem XP Pro (w stanie wizualnym jest jak z fabryki, ale akumulator zaczyna siadać). I nie narzekam, działa wszystko co potrzeba, do czego komputer został zakupiony.
Ostatnio sprawiłem sobie także netbooka. I też wydajność wystarcza (a niektóre podzespoły ma wyraźniej szybsze), brak nagrywarki płyt to już żadna wada - podręczne dane mam na pendrivie, magazynuję na dysku USB i pozbywam się wszędzie walających się płyt.

Avatar
e.s.t (niezalogowany) | 23.05.2009 21:28#65

i się dziwią potem, że w tych krajach skala piractwa to 90%. No i dobrze, tak być powinno.

Avatar
homo_googleticus (niezalogowany) | 23.05.2009 21:34#66

Jeśli RAM w lapie z W7Start to max 1GB, to, tak czy inaczej, nie da się odpalić więcej niż 3 apsów jednocześnie :/

Avatar
znx (niezalogowany) | 23.05.2009 21:39#67

Sarkasta bardzo trafny komentarz rzeczywistości!

Avatar
Konrad (niezalogowany) | 23.05.2009 21:55#68

@Krzyś
"1. Program ładowany z systemem do obsługi karty graficznej
2. Program antywirusowy
3. Przeglądarka internetowa
na program do modemu (gdy potrzebny) czy karty wifi nie znajdzie się miejsce"

Mowa była o apilikacjach. Nie lubię tej nowomowy, ale czasem użycie słowa "aplikacja" ma sens. Bo nie wszystkie programy są aplikacjami. W zależności od tego, co dany system uznaje za takie. Np. sterowniki, czy usługi nie są.

Avatar
jasmin (niezalogowany) | 23.05.2009 22:16#69

w takim razie po co komu taki wimdows jak jest ubuntu, ktory nie ma zadnych blokad w zupelnosci zaspokaja potrzeby kazdego kto nie gra? nie widze sensu kupowac systemu, ktory ma takie dziwne blokady tylko dlatego ze jest tanszy - czyli kupujemy system ktory ma te wszystkie opcje tylko sa one zablokowane - co im szkodzi (czy nie wiecej kosztuje zablokowanie tych opcji niz zostawienie tym biednym krajom windowsa taki jakim on jest? i licencjonowanie do uzytku tylko w tych krajach?)

Avatar
jasmin (niezalogowany) | 23.05.2009 22:19#70

... jesli ktos juz sie uprze - to na zainstalowanie maszyny wirtualnej z kopia windowsa 7 albo xp wystarczy right?:)

Avatar
Henry (niezalogowany) | 23.05.2009 22:42#71

Kraje rozwijajace sie - a zwlaszcza Afryka - maja juz wlasny, niczym nieograniczony system operacyjny - Ubuntu Linux. Nie sadze, aby MS moglo zaproponowac COKOLWIEK, co przebiloby te oferte pod katem jakosci, mozliwosci i ceny ...

Avatar
autumnlover (niezalogowany) | 24.05.2009 3:05#72

No nie! I znowu ci linuksiarze z tym swoim "ubuntu co to im wszystkie potrzeby spełnia". XP wam już tych potrzeb nie spełnia? Bo ma 8 lat? No i co z tego? Musicie ciągle mieć coś nowe i nowe? [----] konsumpcjoniści - którym wydaje się że są wolni, bo oto dostali od innej korporacji "darmową próbkę"!

"Zeitgeista" sobie na tych "waszych" nowych "ubuntach" obejrzyjcie! :P

Avatar
Max772 (niezalogowany) | 24.05.2009 9:15#73

Jeśli Microsoft wydaje system tak ograniczony to powinien udostępnić go za darmo tak jak to robi Linux. Swoją drogą dziwi mnie zablokowanie możliwości zmiany tapety skoro w Viście starter było to możliwe.

Avatar
ozeo (niezalogowany) | 24.05.2009 12:48#74

Wszyscy krzyczą o te tapety a jak by zrobić badania to by wyszło ,że większość użytkowników tapety nie zmienia . Dla mnie wersje starter to dziwny pomysł ale skoro to rozwijają to muszą byś chętni do kupna tego..

Avatar
Henry (niezalogowany) | 24.05.2009 13:11#75

@autumnlover - w ogole nie chodzi to o to, ze to linux a raczej o to, ze zwyczajnie spelnia oczekiwania.
Nie chodzi tez o to, ze jest nowy, bo tu nastepuje akurat ciaglosc wersji i ciagle, bezplatne aktualizowanie; czego nie moze zapewnic MS.
Twoje chorobliwe-paranoiczne teorie rodem z Zeitgeista zostawiam tobie, bo zadnego powaznego czlowieka one nie interesuja. A Ubuntu Foundation to zadna korporacja, wiec sugeruje zapoznac sie ze szczegolami przed ferowaniem wyroku.
Podsumowujac - dla tamtych krajow Ubuntu, czy linux ogolnie to najlepsze i czesto jedyne rozwiazanie; ktore bedzie wspierac kazdy - w tym i nowy - sprzet. Sprobuj uruchomic MS Win na platformach innych, niz x86, x64 ... i zacznij myslec przez pryzmat przydatnosci, a nie etykietki, bo to cie do niczego nie doprowadzi, a poglebi jedynie twoja frustracje spowodowana twoim niezrozumieniem tematu.

Avatar
marcin (niezalogowany) | 24.05.2009 15:12#76

@autumnlover Powiało grozo ... Wingrozo ... wymiękam i odpadam.

Avatar
autumnlover (niezalogowany) | 24.05.2009 15:38#77

"A Ubuntu Foundation to zadna korporacja, wiec sugeruje zapoznac sie ze szczegolami przed ferowaniem wyroku."

A co z Canonical Ltd. ?

Avatar
pit (niezalogowany) | 24.05.2009 15:49#78

Pewnie w linuksie uzywa sienaraz 30 programów, wiec starter siódemki moze być taki straszny.
Brak mozliwosci zmiany tapety? szybciej to rozwiażą niż sprzeda się pierwszy 1000 starterów. No ale znowu rozumiem fanow łubuntu, bo jak widze ich systemowe tapety, to "idylla" z xp jest nie lada dzielem sztuki. Pozatym, czy tapeta na pulpicie jest najważniejsza?
W domu na codzień jak używa sie komunikator+przegladarka+odtwarzacz to po cóż wiecej? ewentualnie jakis programik edytujacy obrazy ( nie fotoszop, nie nie...). Nie wszyscy w tym kraju muszą zaraz być znaffcami informatyki...Do komputera mozna podejsc i obsługiwać na luzie i nie spinac pośladków, panowie znaffcy przez duże F

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Test: PocketBook Pro 612

Biblioteka w kieszeni
Testujemy GALAXY NOTE

Czy to tablet z telefonem?
Spotkajmy się na HotZlocie!

13-15 07 2012, Zamek na Skale
Recenzja Samsung NP530U4B

Ultabook z nadwagą
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av