Windows 7 pnie się w górę, Internet Explorer spada

01.06.2011 12:10, Autor: Michał Majchrzycki (mmaj), Kategoria: News
NewsImage

Według najnowszych statystyk Windows 7 pnie się w górę, zyskując coraz większą popularność wśród użytkowników. Coraz gorzej radzi sobie zaś Internet Explorer.

W maju Windows 7 zdobył sobie popularność wśród 33,2% użytkowników na świecie. Jak wynika ze statystyk StatCountera, najnowszy system Microsoftu zyskał już jedną trzecią udziału w światowym rynku OS. Wciąż jednak nie pobił swojego największego konkurenta, czyli Windows XP, który w maju zainstalowany był na 45,87% pecetów. Wprawdzie popularność systemu z 2001 roku sukcesywnie spada, wciąż jednak jest on niekwestionowanym liderem na rynku. Jeżeli jego popularność jeszcze trochę się utrzyma, to z XP będzie musiał sobie radzić Windows 8, nad którym pracuje obecnie Microsoft. Na pewno nie ma na to szans Vista, spadająca do poziomu około 16%.

O ile Microsoft może cieszyć się wzrastającą cały czas popularnością Windows 7, o tyle znacznie gorzej radzi sobie na rynku przeglądarek. Wydanie Internet Explorera 9 niewiele zmieniło w tej kwestii. Do tej wersji IE aktualizację wykonało zaledwie 17% użytkowników Windows 7. W kwietniu z przeglądarki korzystało 55,11% internautów, w maju zaś liczba ta spadła do 54,27%. Nie zmieniły się natomiast statystyki dotyczące Firefoksa - nadal korzysta z niego około 22% użytkowników. Na dalszych miejscach znalazły się Chrome (12,52%), Safari (7,28%) i Opera (2,03).

Jak natomiast wyglądają statystyki wśród czytelników dobrychprogramów? W maju najpopularniejszą przeglądarką wśród naszych czytelników był Firefox (49,48%). Daleko w tyle znalazła się konkurencja, czyli IE (17,82%), Chrome (17,30%), Opera (13,38%) i Safari (1,19%).

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (48)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cephei | 01.06.2011 12:14#1

nie chciał bym się czepiać, ale...
czy można się piąć w dół i spadać do góry? :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mayron | 01.06.2011 12:15#2

Windows 7 + Chrome = idealne połączenie

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
m0th0r | 01.06.2011 12:20#3

Jak to ktoś kiedyś powiedział .. "Internet Explorer to program do przeglądania Internetu... i odwrotnie"

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mikra | 01.06.2011 12:20#4

A nie powinno być: "Windows 7 pnie się w dół, Internet Explorer spada w górę"? ;) A tak na serio to "piąć się do góry", "spadać w dół" to pleonazmy, czyli potocznie "masło maślane".

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
chrome_9 | 01.06.2011 12:22#5

Zastanawia mnie kto w 2011r używa 10 letniego Windows XP.

To przecież system który nie potrafi w pełni obsłużyć żadnej karty graficznej która pojawiła się na rynku przez ostatnie 5 lat (karty graficzne DX10/11). Nie potrafi korzystać w całości z 4GB pamięci nie mówiąc już o większych ilościach.

Nowe aplikacje takie jak Google Chrome pod XP działają w okrojonej wersji (brak zabezpieczeń sandbox dla Flasha, brak WebGL itp). Firefox 4 także pod XP to tylko namiastka pełnej wersji (brak akceleracji sprzętowej). IE9 zupełnie pod XP nie ma, podobnie jak pakietu LiveMesh 2011 (synchronizacja plików z dyskiem sieciowym SkyDrive). Nowych gier typu Battlefield 3 także pod XP nie będzie.

Windows XP to był dobry system ale jego czas minął dobrych kilka lat temu. Podobnie jak Windows 3.11 oraz Win 98

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dzikiwiepsz | 01.06.2011 12:22#6

nic dziwnego że popularność przeglądarki internet explorer spada
nie jest ona zbyt funkcjonalna a może stanowić poważna lukę w systemie . gdy w dowolnej przeglądarce pojawi się luka to nie jest to tragedia a w internet explorer luka to inaczej luka bezpieczeństwa w systemie a to może spowodować utratę danych , zawirusowanie itp.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DannyPL | 01.06.2011 12:26#7

Dlaczego w przypadku systemów podano statystyki ze StatCounter, a dla przeglądarek już te z NetMarketshare?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
chrome_9 | 01.06.2011 12:27#8

@m0th0r
"Internet Explorer to program do przeglądania Internetu... i odwrotnie"

Pod WindowsXP działa tak każda aplikacja :)

Nawet uważany za bezpieczny Google Chrome pod XP jest mocno okrojony z zabezpieczeń. Nieaktywne są zabezpieczenia ASLR (randomizacja adresów w pamięci uniemożliwiająca obejście sandboxa), sandbox dla AdobeFlash, itd.

Jeżeli ktoś dba o bezpieczeństwo to już dawno zmienił XP na 64 bitową wersję Windows7 (wersja 64 bitowa ma dodatkowo zabezpieczenia na poziomie sterowników których nie ma wersja 32 bit)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Malanowski | 01.06.2011 12:30#9

Że XP spada to się nie dziwię i chrome_9 ma racje, ale że 7 tak szybuje to nie wiem, mam również Win 7 x64 i powiem rzeczywiście wykorzystuje nowe bajerki jak karty graficzne itp, ale wg mnie ten system nie jest aż tak stabilny, może dlatego że u mnie był mocno wykorzystywany, ale znajomy ma 7 od razu z laptopem i mówi że faktycznie co raz bardziej się zamula i musiał go na przeciągu roku twardo resetować ze 3 razy co na starym laptopie z XP może się zdarzyło na przeciągu 3 lat. A nie korzysta z laptopa często i tylko do "przyziemnych spraw". A jak u was 7 chodzi? Bo jak teraz korzystam z Ubuntu i powiem faktycznie stabilny jak skała.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 01.06.2011 12:45#11

@cephei
Masz całkowitą rację. Należy dbać o język. Z każdym rokiem zauważam, że jest coraz gorzej. Niby kończą studia, MBA itp, ale nic im to nie pomaga.

Wstydźcie sie pracownicy dobreprogramy.pl!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kedo | 01.06.2011 12:52#12

@chrome_9
Brak zabezpieczeń? Powaga? Mam już się zacząć bać? Może nie będę teraz włączał komputera :C

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MiL- | 01.06.2011 12:52#13

No faktycznie odkrycie miesiąca że system już nie sprzedawany nie zyskuje użytkowników. A niby jak ma to robić?

@chrome_9 - dzieciaku lekcje już się skończyły? Ile ty masz lat? Gdybyś wyjrzał choć na chwilę spoza swojego komputera to zobaczyłbyś że XP jest używany częściej niż ci się wydaje. Myślisz że każdego obchodzi jakiś DX11 i jakieś gry? Dorośnij.

Avatar
dorosły4 (niezalogowany) | 01.06.2011 12:56#14

"o tyle znacznie gorzej radzi sobie na rynku przeglądarek. Wydanie Internet Explorera 9 niewiele zmieniło w tej kwestii. W kwietniu z przeglądarki korzystało 55,11% internautów, w maju zaś liczba ta spadła do 54,27%. "

no jeśłi firma na świecie ma udział ponad połowy użytkowników liczonych w miliardach no to rzeczywiśćie... 55% to bardzo słąby wynik... co to za kaleka intelektualna to pisała? spadek o mniej niż 1% to takie "znacznie gorzej" ? MS się cieszy, że nadal ma ponad połowe udziałów. A niby jak FF czy Chrome pomogły nowe odsłony? Widać FF ma az 22%.. to jest świetny wynik nie to co te marne 55% co nie redaktorze?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Jedras2009 | 01.06.2011 13:05#15

chrome9

Ja np. używam XP. Miałem Windows 7 na dobrym kompie, ale teraz zostając z takim a nie innym sprzętem pozostaje tylko XP. Dla ludzi z kilkuletnim kompem XP the best;)

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 01.06.2011 13:16#16

@chrome9
wiesz, kto w 2011 roku używa XP?
Duże korporacje i firmy, w których przejście na win7 to mega wielki koszt.

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 01.06.2011 13:33#17

@chrome9
A poza tym nie każdy gra w gry dzieciaku i XP wystarczy do większości zastosowań

Avatar
womperm. (niezalogowany) | 01.06.2011 13:35#18

@chrome_9
Pomimo że nie używam XP ale wersja 64 bit potrafi obsłużyć do 8gb ram.
Więc Twoje argumenty są bezpodstawne.
Windows 3.11 nie jest systemem operacyjnym tylko nakładką.
@zorak, zgadzam się z Tobą całkowicie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kriters64 | 01.06.2011 13:37#19

@zorak
Dodał bym jeszcze że brak jest takiej konieczności więc to zbędny wydatek dla firm.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kriters64 | 01.06.2011 13:46#20

Dziękuję DP za super informację gdyby nie ten news nigdy bym na to nie wpadł że W7 pnie się w górę ,pomimo że jest ogólnie wiadomo że prawie 100% nowych komputerów jest sprzedawanych z tym właśnie systemem nie wspominając o nielegalnych kopiach :).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TheUsh | 01.06.2011 13:49#21

@Anonim (niezalogowany):
Jak na razie jedynym trolem tutaj jesteś ty...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gulczkwas11 | 01.06.2011 13:53#22

od czasu jak spada popularnośc IE jakby poprawiło się bezpieczeństwo w sieci

ja ukarat mam stacjonarkę do gier (teraz klikam z lapka) na którym mam macną platformę i głównie do gier bo pod XP gry chodzą znacznie płynniej np polski bullestorm średnio o 30% szybciej na XP!:

http://benchmark3d.com/bulletstorm-windows-xp-vs-windows-7-benchmark

czy Crysis 2 15% szybciej w XP
http://benchmark3d.com/crysis-2-windows-xp-vs-windows-7-benchmark

wiec jak gracz to tylko na XP

a 7 i Vista to takie systemy dla lalek, tworzony przez kobiety z myślą o kobietach i dzieciach, ma po prostu wyglądać
Dead Space podobnie 20 % szybciej

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gulczkwas11 | 01.06.2011 14:00#23

a komentarz był do @zorak i chroma9


a co do ogólniej szybkości systemów 7 i Visty? to jestem bardzo zadowolony do czasu aż nie usiądę na maszynę z XP :) najbardziej wkurza te ładowanie plików w eksploratorze, albo klikniecie na coś prawym klawiszem, w XP to po prostu klik i jest, bez czekania na nie wiadomo na co...


zjadlo mi link do dead space:)

http://benchmark3d.com/dead-space-2-windows-7-vs-windows-xp-benchmark

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 01.06.2011 14:02#24

@chrome_9
"Zastanawia mnie kto w 2011r używa 10 letniego Windows XP."
Wyobraź sobie, że niektórzy ludzie pracują. Wiesz, tak normalnie, za pieniądze. Skończyli szkołę, studia i znaleźli sobie pracę, żeby zarabiać pieniądze.
Niektórzy z tych ludzi wykorzystują komputer podczas pracy. Nie jest im potrzebna niedopracowana przeglądarka Google Chrome czy Battlefield 3. Oni potrzebują specjalistycznego oprogramowania, które działa bardzo dobrze pod Windows XP.
Ba, niektóre programy specjalistyczne nadal nie są kompatybilne z Windows Vista i 7.
Do takich programów należy np. VAS używany przez autoryzowane serwisy koncernu VW.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemor25 | 01.06.2011 14:27#25

Teraz (prawie) każdy nowy komputer sprzedawany jest z przeinstalowaną Siódemką.

Avatar
4di (niezalogowany) | 01.06.2011 14:28#26

"najbardziej wkurza te ładowanie plików w eksploratorze, albo klikniecie na coś prawym klawiszem, w XP to po prostu klik i jest, bez czekania na nie wiadomo na co..."

ja mam dokladnie odwrotnie w obu przypadkach

Avatar
BC (niezalogowany) | 01.06.2011 14:31#27

@chrome9

"Zastanawia mnie kto w 2011r używa 10 letniego Windows XP"

Taka wypowiedź zdradza kompletny brak orientacji w branży IT.

Dla firm najważniejsze są aplikacje użytkowe a nie OS.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 01.06.2011 14:36#28

@TheUsh
Widzę, że nie znasz języka polskiego i zabolał komentarz. Naucz się chłopie mówić i pisać w ojczystym języku, bo wstyd przynosisz!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mikra | 01.06.2011 14:42#29

@chome 9:
Na przykład ja używam Windows XP - w tej chwili nowszy system nie jest mi potrzebny. System nie ma wielkich wymagań sprzętowych, niepotrzebnych wodotrysków, a pracuje mi się na nim przyjemnie.

Avatar
Gucio007 (niezalogowany) | 01.06.2011 14:43#30

Nic dziwnego, że Windows spada do góry, skoro jest najnowszym systemem i mocno promowanym. Nie dziwi też, że Internet Explorer pnie się w dół, bo jak wiadomo, mało kto go używa.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Hilarion | 01.06.2011 14:48#31

Mam pewną uwagę do treści artykułu w kwestii statystyk przeglądarek. To, że popularność IE 9 nie rośnie, czy wręcz spada, nie oznacza, że użytkownicy nie wykonują aktualizacji do tejże wersji IE. Ja jestem przykładem osoby, która zaktualizowała IE do wersji 9, ale na co dzień używa Firefoxa. Analizując statystyki popularności przeglądarek nie da się stwierdzić jakie inne przeglądarki i w jakich wersjach użytkownicy mają zainstalowane i czy je aktualizują, czy nie (np. ja na kompie domowym z Windows 7 mam IE 9 i Firefoxa 4, a w pracy na XP mam IE 8 oraz Firefoxa 4 i Operę 11).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TestamenT | 01.06.2011 15:12#32

Ja niestety musiałem porzucić XP i używam teraz Vistę. Muszę przyznać że za sprawą SP2 i vlite ten system nadaje się do używania.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pciproblem | 01.06.2011 15:47#33

@gulczkwas11
ile lat mieli programiści z AMD i Nvidia na napisanie dobrych sterów na Xp a ile na 7 zobaczymy po 10 latach ile FPS będzie miał XP, a MS nic do tego nie ma oni nie piszą sterów do tych grafik

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Aldaron87 | 01.06.2011 15:58#34

XP gdyby nadal go rozwijano był by jeszcze lepszy ale i tak jest świetnym systemem chyba najlepszym jaki wydał Microsoft a Win 7 ma tyle wodotrysków i tak cudnie działa że o kant dupy sobie go można obić no gorszy od niego jest tylko Vista ale cóż. Ja nie zamierzam zmieniać Wina XP na wodotryski z cukierkami i balonikami. Pozdro!

Avatar
WinUsher (niezalogowany) | 01.06.2011 16:37#35

Według mnie IE 9 jest najlepiej i najszybcie działajacą przeglądarką ale trochę nie funkcjonalną.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gulczkwas11 | 01.06.2011 17:12#36

starów nie piszą, ale zamulony system zrobili że producenci sterów nie mogą nic z tym zrobić
może za 5 lat to się zmieni, kto wie co tam bedzie... ale na dzień dzisiejszy do gier tylko XP, chyba że mamy takiego kompa że te 15- 25% klatek mniej nas nie zbawi

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pciproblem | 01.06.2011 17:20#37

@gulczkwas11
zamulony sys. ? mi działa wszystko ok
a producenci sprzętu sami się przyznali że się nie wyrobili na premierę visty i sterów nie było ale czy to jest wina MS że komuś tam drukarka nie działa albo że BSOF wywaliło bo są stery z XP ? zobacz jak wygląda sytuacja z 7 słyszałeś o jakiś większych problemach ? producenci się postarali i napisali stery na czas

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pciproblem | 01.06.2011 17:36#38

@BC (niezalogowany)
firmy to inna sprawa ale domowy użytkownik z nowym PC, naprawdę wyobrażasz sobie np. taki sprzęt i7-990X,24g DDR3 1600, GTX 590 SSD 240g,blu i to posadzić na XP PL ?
jak ktoś ma starego kompa to ok ale nowy tylko z 7
w usa 7 już przegoniła XP
http://gs.statcounter.com/#os-US-monthly-201003-201105

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 01.06.2011 18:50#39

@DannyPL
Dlatego że na Statcounter IE ma 43,87%, Firefox - 29,29%, Chrome - 19,36%.
Z kolei dane dotyczące systemów na Netmarketshare: XP - 52,41%, 7 - 25,89%, Vista - 9,93%.

Avatar
Amerykanin (niezalogowany) | 01.06.2011 19:41#40

Internet Explorer uzywany w USA

http://gs.statcounter.com/#browser-na-monthly-201106-201106-bar

Internet Explorer uzywany w Polsce

http://gs.statcounter.com/#browser-PL-monthly-201106-201106-bar



AvatarUżytkownik jest nieaktywny
talarek | 01.06.2011 21:04#41

@gulczkwas11
"polski bullestorm średnio o 30% szybciej na XP! "
Czy tu przypadkiem sprawa nie rozbija się o DX9 vs DX10?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
djDziadek | 01.06.2011 21:21#42

Jak zwykle bicie piany o różnice (totalnie subiektywne) między Win XP i 7-mką :)
Zmiany dzielą się na ewolucyjne i rewolucyjne, na rewolucję w systemach M$ jest za wcześnie a ewolucję wymusiły zmiany sprzętu (zupełnie nie związane z Microsoftem).
Czy XP działa lepiej? - w niektórych konfiguracjach sprzętowych i owszem, ale nie da się na nim wykorzystać potencjału aplikacji i sprzętu x64, niestety czas działa na niekorzyść XP-ka i tego nie zmienią żadne krzyki i obrażanie kogokolwiek.
EWOLUCJA to naturalna droga rozwoju :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bart86 | 01.06.2011 23:27#43

@djDziadek
w niektórych miejscach między XP a 7 są totalne różnice inny jest stos i dziłanie antywirusa, akceleracja sprzętowa, dopracowana wersja 64-bitowa a do niej bez problemu sterowniki co pozwala na użycie 4GB ramu lub nawet więcej, wykorzystanie przez system dwóch rdzeni (XP jechał tylko na jednym), i ogólnie na XP nie wyciągnie się całej mocy ze sprzętu na 7 mamy wzrost wydajności od 10-50% na sprzętach z ostatnich kilku lat

mały przykład który nie może obrazować wszystkiego ale jednak jest, mój stary koputer core 2 duo e4400 2.0GHz podkręcony na 2,4GHz, 4GB ramu dysk twardy WD Caviar blue jedyne co zrobiłem to zmieniłem system z xp na 7 reszta została taka sama archiwa rar pakowały się i rozpakowywały 2 razy szybciej
to takie małe zobrazowanie że sama 7 coś więcej z kompa wyciąga przy testach innego typu i innych sprzetach wyniki mogą się bardzo różnić im nowszy sprzęt tym wyniki są lepsze w każdym teście

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MiL- | 02.06.2011 8:36#44

@bart86 - system tych archiwów ci nie pakował tylko jakiś program który działa lepiej pod jednym systemem niż pod drugim. To żadne porównanie.

Avatar
Pryka (niezalogowany) | 02.06.2011 12:12#45

@zorak nie ma to jak powiedzenie na kogoś "dzieciak" bo gra w gry +10 do własnej wartości, brawo ;)

Avatar
slonio123456 (niezalogowany) | 02.06.2011 18:21#46

@dorosły4: jeżeli jak twierdzisz jest "pare"(czyli dokładnie ile?) milardów użytkowników IE i spadek jest w granicach 1% to jak mniemam ta liczba działa na wyobraźnię nie sądzisz? (na pareno jest to więcej niż cała liczba ludności Twojej wsi :P)

Avatar
cek21 (niezalogowany) | 04.06.2011 0:31#47

Jak dla mnie to niestety ale po 9 latach uzywania XP stwierdzam iż:
Vista SP2 > XP (SP2/SP3)
oraz że:
Vista SP2 < 7 (RTM/SP1)

Z tym ze w przypadku Visty i 7 roznica jest naprawde mała.Systemy bardzo podobne.No ale w sumie to te same jądro wiec sytuacja jak kiedys z 2000 i XP.7 to taki odswiezona Vista a XP odswiezony 2000.

Co do IE9 w sumie ok ale brak widgetow troche mnie czasami wkurza wiec wole FF chociaz nowy ie niewiele jej ustepuje.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemor25 | 05.06.2011 1:06#48

Często nowa komórka kupowana co ok. 3 lata więcej kosztuje do nowego systemu kupowanego w analogicznym czasie.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av