49‑latka straciła 20 tys. złotych. "Pracownik banku" namówił ją na instalację AnyDesk

Kobieta straciła 20 tys. złotych
Kobieta straciła 20 tys. złotych
Źródło zdjęć: © Getty Images
Oskar Ziomek

10.05.2021 15:06

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Lubelska Polica opisuje przypadek 49-latki, która straciła 20 tys. złotych. Uwierzyła dzwoniącemu do niej mężczyźnie, podającemu się za pracownika banku, że musi podjąć działania na swoim koncie bankowym.

Oszust podał się za pracownika zajmującego się cyberbezpieczeństwem i poinformował, że ktoś zaciągnął kredyt w wysokości 20 tys. złotych na nazwisko poszkodowanej i tylko dzięki niemu uda jej się tę kwotę odzyskać. Pod pretekstem ochrony pieniędzy, kobieta została namówiona do instalacji w smartfonie oprogramowania AnyDesk do zdalnej kontroli urządzenia.

Później nawiązała z oszustem kontakt SMS-owy w nadziei, że dzięki wiadomości o treści "Anuluj" uda jej się powstrzymać udzielenie opisywanego kredytu osobie trzeciej. Docelowo, będąc przekonaną, że w kolejnych krokach przybliża się do odzyskania rzekomo skradzionych pieniędzy, przelała dzwoniącemu łącznie 20 tys. złotych przez Blika - w 10 porcjach po 2 tysiące złotych.

"Apelujemy o szczególną ostrożność w kontaktach telefonicznych z osobami proponującymi świadczenie jakichkolwiek usług finansowych lub bankowych" - czytamy w komunikacie Lubelskiej Policji. "Bezwzględnie należy zweryfikować tożsamość dzwoniącej osoby. Nie należy również ulegać namowom rozmówcy o zainstalowanie na swoim telefonie, tablecie czy komputerze programu czy aplikacji do zdalnej obsługi urządzenia".

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:dobreprogramy
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (137)