Logitech mało zarobił, więc rezygnuje z wielu rozwiązań — między innymi pilotów uniwersalnych oraz akcesoriów dla konsol
Firma Logitech opublikowała swoje wyniki finansowe na trzeci kwartał roku fiskalnego 2013 i nie są one zbyt ciekawe. W stosunku do zeszłego roku, wpływy ze sprzedaży spadły o 14% (z 715 do 615 milionów dolarów), strata operacyjna sięgnęła 180 milionów, a netto 195 milionów, podczas gdy zysk tutaj wyniósł raptem 55 milionów. Taki stan rzeczy jest nieakceptowalny i podejmiemy zdecydowane kroki po mojej analizie strategicznej — zapowiada szef firmy Bracken P. Darrell. Na czym postanowiono się skoncentrować, aby poprawić sytuację?
Większość uwagi skupiana oto będzie na produktach dla urządzeń przenośnych (Logitech bardzo cieszy się z wyników sprzedaży Ultrathin Keyboard Cover dla iPada), ale firma nie ma zamiaru zapominać także o wspieraniu rynku PC, z którego czerpie spore dochody. Aby minimalizować straty, do końca bieżącego roku kalendarzowego odejdzie natomiast od pilotów uniwersalnych, systemów do monitoringu, jak również akcesoriów nie przynoszących większych zysków — w tym stacji dokujących z głośnikami czy urządzeń peryferyjnych do konsol.