Messenger. "Niektóre funkcje nie są dostępne". Wyjaśniamy

Strona główna Aktualności
Ikony aplikacji Messenger i Facebook na ekranie smartfona. Zdjęcie ilustracyjne (Getty Images)
Ikony aplikacji Messenger i Facebook na ekranie smartfona. Zdjęcie ilustracyjne (Getty Images)

O autorze

W środę 16 grudnia w komunikatorze Messenger pojawił się komunikat o treści: "Niektóre funkcje nie są dostępne. Wynika to z nowych zasad dotyczących usług wiadomości w Europie. Pracujemy nad przywróceniem tych funkcji". Informacja ta ma związek z rozporządzeniem unijnym RODO.

Wyjaśnienie tego komunikatu możemy znaleźć na blogu amerykańskiej firmy:

– W ramach naszych starań o przestrzeganie nowych zasad ochrony prywatności w Europie, dokonujemy aktualizacji, które będą miały wpływ na niektórych programistów i firmy, które korzystają z Messenger API. Począwszy od 16 grudnia, niektóre interfejsy programowania będą niedostępne dla programistów i firm w Europie, a także dla ludzi w Europie, którzy łączą się z firmami na całym świecie – napisał Facebook.

Restrykcję obejmują więc biznesowe narzędzia programistyczne dla Messengera (Messenger APIs – interfejsy programowania aplikacji). Mowa tu np. o różnych funkcjach związanych z chatbotami na Messnegerze.

Facebook o tych problemach pisał już ponad dwa tygodnie temu na swoim blogu. Komunikat pojawił się jednak dopiero dzisiaj, w środę 16 grudnia, ponieważ, jak poinformowała firma na swoim blogu, "jest to oficjalna data, kiedy zmiany zaczną wpływać na przedsiębiorstwa w Europie".

Cały wpis na ten temat znajduje się tutaj.

Messenger na Windowsa, macOS-a, Androida i iOS-a jest dostępny w naszym katalogu oprogramowania.

© dobreprogramy
s